کد خبر 1513953
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
پنتاگون

پنتاگون اعلام کرد به دلیل ناآرامی‌ها در نیجر همکاری‌های امنیتی با این کشور تعلیق می‌شود، ولی نیروهای آمریکایی از این کشور خارج نمی‌شوند.

به گزارش مشرق، مقامات پنتاگون اعلام کردند از آنجایی که هیچ خطر امنیتی نیروهای آمریکایی را تهدید نمی‌کند فعلاً قصد ندارند آن‌ها را از خاک نیجر تخلیه کنند.

پاتریک رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در این باره گفت: هیچ تهدید قریب‌الوقوعی علیه پرسنل یا شهروندان آمریکایی وجود ندارد. ما ارتباط نزدیک با همتایان نظامی نیجری خود در این کشور حفظ می‌کنیم، زیرا وضعیت همچنان رو به گسترش است.

پنتاگون اعلام کرد که مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش نیجر با عیسی عبدو سیدیکو، رئیس دفاع نیروهای مسلح نیجر، روز پنجشنبه تلفنی گفتگو کرد. گفته می‌شود در این گفتگوی تلفنی درباره امنیت آمریکایی‌ها و وضعیت در حال توسعه در نیجر صحبت شده است.

مارک میلی همچنین روز دوشنبه با رئیس دفاع فرانسه نیز درباره وضعیت نیجر صحبت کرده است. در همین حال، متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تایید کرد که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه هفته گذشته چندین بار با بازوم صحبت کرده است.

رایدر گفت که هیچ نیروی آمریکایی از کشور خارج نشده است، اما خاطرنشان کرد که آمریکا همیشه برای موارد احتمالی مختلف برنامه ریزی خواهد کرد. او تاکید کرد: ما به تمرکز بر استفاده از ابزارهای دیپلماتیک برای حفظ دموکراسی نیجر که به سختی به دست آمده است، ادامه خواهیم داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس