کد خبر 1511582
تاریخ انتشار: ۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۰
انتقال خون

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: اکنون در این استان روزانه فقط یکهزار واحد خون اهدا می‌شود و این درحالی است که در این مدت یکهزار و ۵۰۰ واحد خون به مصرف می‌رسد که تفاوت آن از ذخایر تامین می‌شود.

به گزارش مشرق، سید منتظر شُبّر افزود: اکنون همه نیاز به خون بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در تهران تامین می‌شود و میزان ذخیره خون در استان تهران تا دو هفته در شرایط مطلوب قرار دارد.

وی ادامه داد: کمبود نیاز روزانه خون در تهران (۱۵۰۰واحد) از محل اهدای روزانه (هزار واحد) از طریق ذخیره خون و همین طور دیگر استان‌ها تامین می‌شود اما از آنجایی که نیاز به خون همیشگی است، باید روند اهدای خون به طور مستمر و همیشگی ادامه یابد تا در تامین و میزان ذخیره دچار مشکل نشویم.

از ابتدای امسال با توجه به همت و همکاری مردم برای اهدای خون، آمار استقبال برای اهدای خون خوب بود همچنین مناسبت‌هایی مانند ماه مبارک رمضان و شب‌های قدر موجب شد تا میزان آمار اهدای خون قابل توجه و سطح ذخیره هم خوب باشد.

وی یادآور شد: هر سال با شروع فصل گرما با کاهش آمار اهداکنندگان خون مواجه می‌شویم و از آنجایی که امسال هم هوا گرمتر شده است، کاهش آمار اهدای خون در فصل گرما را شاهد هستیم.

محصولی مانند پلاکت که دارای عمر کوتاه سه تا پنج روز است و از سویی هم بسیاری از بیماران سرطانی و بیماری‌های خونریزی‌دهنده نیازمند تزریق پلاکت هستند، بسیار نیاز است که مردم نوعدوست برای اهدای پلاکت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند

شُبّر گفت: اگرچه همه نیاز به خون مراکز درمانی استان تهران پاسخ داده می‌شود اما با توجه به اینکه محصولی مانند پلاکت که دارای عمر کوتاه سه تا پنج روز است و از سویی هم بسیاری از بیماران سرطانی و بیماری‌های خونریزی‌دهنده نیازمند تزریق پلاکت هستند، بسیار نیاز است که مردم نوعدوست برای اهدای پلاکت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه اکنون در استان تهران مصرف پلاکت به صورت روزانه است، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم برای اهدای پلاکت به مراکز اهدای خون مراجعه کنند؛ به دلیل اینکه هر چه پلاکت اهدا می‌شود، همان روز به مصرف می‌رسد.

مدیرکل انتقال خون استان تهران گفت: در بهار امسال بیش از ۱۵۰ هزار واحد خون در استان تهران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی همچنین بیش از ۱۰۰ هزار واحد پلاکت توزیع شده است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس