توییت دردسرساز؛ اتحادیه اروپا هم درخواست زلنسکی را رد کرد

یک رسانه اسپانیایی در گزارشی نوشت که اتحادیه اروپا درخواست رئیس جمهور اوکراین برای دعوت از وی جهت حضور در اجلاس سران این بلوک با رهبران آمریکای لاتین را رد کرده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «لاوَنگاردیا» چاپ بارسلونا به نقل از دیپلمات‌های اروپایی نوشت که رئیس شورای اروپا تصمیم گرفته است که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین را در اجلاس سران اتحادیه اروپا و رهبران کشورها و دولت‌های آمریکای لاتین دعوت نکند.

این روزنامه به نقل از دیپلمات‌هایی که نخواستند نامشان فاش شود، نوشت که چارلز میشل، رئیس شورای اروپا به این نتیجه رسیده که «بهتر است رئیس جمهور اوکراین را به اجلاس سران اتحادیه اروپا و رهبران جامعه آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب(CELAC) در بروکسل، دعوت نکند.»

برخی منابع در آستانه این اجلاس که امرو(دوشنبه) شروع شده است، به این روزنامه اسپانیایی گفته‌ بودند که با این حال، «در مباحثات سران در این اجلاس، اوکراین جایگاهی قابل توجه خواهد داشت.»

به نوشته لاونگاردیا، اتحادیه اروپا مصرانه در تلاش است تا در بیانیه پایانی این اجلاس، محکومیت حمله نظامی روسیه علیه اوکراین را بگنجاند. با این حال، مشخص نیست که این مساله در بیانیه پایانی لحاظ خواهد شد یا خیر زیرا کشورهای آمریکای لاتین درباره این موضوع اجماع ندارند.

این گزارش در حالی منتشر شده است که سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در اجلاس هفته گذشته در لیتوانی، از برآوردن انتظارات اوکراین خودداری و زمان عضویت این کشور در این ائتلاف نظامی تحت رهبری آمریکا را به زمانی نامشخص و «پس از توافق متحدان و همچنین برآورده شدن شروط از سوی کی‌یف» موکول کردند.

زلنسکی سه‌شنبه هفته گذشته در واکنش به تصمیم ناتو، در فضای مجازی(توییتر) پستی جنجالی را منتشر کرد و «بلاتکلیفی و ضعف» ناتو را هدف انتقاد قرار داد.

با این حال، پس از انتشار گزارش‌ها درباره «عصبانیت» هیئت اعزامی آمریکا به این اجلاس از توییت زلنسکی، وی موضع خود را تعدیل و با هراس نسبت به از دست دادن منابع(تسلیحاتی، مالی و غیرمالی) غرب، به نوعی از اظهاراتش عقب‌نشینی کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    3 4
    از قدیم گفتن آدم کچل بشه، کِنِف نشه!! خخخخخخخخخ
    • IR ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      سلام بر خادمین کاخ کرملین سلام بر ارباب پوتین که اگه نبود یه سریا بی کس و کار میشدند.
  • IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    7 6
    اشکالی نداره پس وظیفه تک تک شما روسگرایان وطنی به عنوان خادمین کاخ کرملین جانفشانی در راه ارباب پوتین است در نبود واگنر به جبهه های جنگ اوکراین بشتابید و به عنوان مدافعان کرملین بجنگید که اگر خدای نخواسته شکستی برای روسیه در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد
    • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      کلامی از: ولودیمیر کوکائینسکی منقلیست
    • IR ۰۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      اتفاقا خیلی هم اکشال! داره و سنگ روی یخ شدید. اینها همه نتیجه نشستن و کامنت بازی است پس پس حال وظیفه تک تک شما به عنوان نوکران کاخ سیاه و ماله کشان و دلباختگان قوم لوط جانفشانی در راه ارباب بایدن مشنگ است. به جبهه های جنگ اوکراین شتافته و به عنوان مدافعان ناتو بجنگید که اگر خدای خواسته شکستی برای آمریکا در این معرکه حاصل شود هیمنه ارباب برای مدت های طولانی و شاید همیشه به باد فنا خواهد رفت و بی سرپرست خواهید شد انشاالله
  • IR ۱۷:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
    7 3
    مرگ بر روسیه ، مرگ بر شورروی ، زنده باد اوکراین مقتدر و بی دفاع ! 💛💙
    • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      3 4
      یه آب خنک بخور!!
    • IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      2 4
      بی دفاع ؟؟؟؟؟
    • محمد قزل IR ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۶
      0 0
      از فردا اکراین با خاک یکسان میشه به خاطر پل کریمه
    • IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      الدنگ میگه به ناتو راهش ندادن! چی میزنی!؟ چرا عضو ناتوش نمی کنید! رسما روانی هستید
    • عمیر IR ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۷
      0 0
      فشار بخور روسگدافن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس