کد خبر 1508858
تاریخ انتشار: ۲۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱
آغاز نافرمانی ۱۵۰ افسر و ۲۰ خلبان صهیونیست

در اعتراض به کودتای قضایی نتانیاهو ۱۵۰ افسر و ۲۰ خلبان از امروز ار انجام خدمت نظامی خودداری کردند.

به گزارش مشرق، ۱۵۰ افسر شاغل در بخش پزشکی ارتش رژیم صهیونیستی و ۲۰ خلبان نیروی هوایی این رژیم اعلام کردند که تهدیدات خود مبنی بر تعلیق خدمت نظامیشان را از امروز اجرایی کردند.

با گسترش دامنه اعتراضات در سایه اصرار نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی، پزشکان ذخیره شاغل در ارتش رژیم صهیونیستی نیز به دیگر صهیونیستها در سرزمین های اشغالی برای اعتراضات پیوسته و از انجام خدمت نافرمانی کرده اند.

قرار است که تظاهرات جدیدی از سوی پزشکان معترض در دوشنبه هفته جاری (فردا) در خیابان های سرزمین های اشغالی برگزار شود و این پزشکان گفته اند که هدف از اعتراضات، ایجاد فشار برای توقف لایحه تغییرات قضایی است؛ تغییراتی که آسیب های زیادی به ارتش وارد، اقتصاد رژیم صهیونیستی را ویران و در بین صهیونیستها شکاف ایجاد می کند.

معترضان تاکید کردند که لحظه تعیین تکلیف فرا رسیده و از اتحادیه کارگران و موسسات و نهادهای اقتصادی می خواهیم که اعتصاب عمومی اعلام کنند و به اعتراضات بپیوندند.

اخیرا نیز خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به دلیل تداوم روند تصویب قانون تغییرات قضایی کابینه نتانیاهو، از امروز در تمرینات آموزشی مشارکت نخواهند کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به نافرمانی خلبانان این رژیم تاکید کرده بود که اسراییل بدون حضور «تعدادی خلبان» نیز می‌تواند به مسیرش ادامه دهد.

نتانیاهو با دهن‌کجی به نظامیان و خلبانان اعتصاب کننده اضافه کرد: اسرائیل تنها درصورت نداشتن کابینه، نمی‌تواند راه را ادامه دهد.

این اظهارات پس از آن بیان شد که رسانه‌های رژیم صهیونیستی چهارشنبه گذشته اعلام کردند، حدود ۵۰۰ خلبان و افسر ذخیره در ارتش در اعتراض به لایحه تغییرات قضایی قصد تعلیق فعالیت‌های خود را دارند.

این افسران قدیمی نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی از جمله مسئولان ارشد آنها، در پیامی از اعتراضات خلبانان حمایت کردند.

این افسران در پیام خود خطاب به خلبانان تاکید کردند که بدون هیچ تردیدی از اعتراضات شما و تمرد از انجام خدمت وظیفه حمایت می کنیم.

۲۰ تیر ماه ۳۵۰ خلبان ارتش رژیم صهیونیستی تجمع اعتراضی برگزار و اعلام کردند که دیگر حاضر به انجام خدمت نیستند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کرده‌اند که اعتراضات خلبانان نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به تغییرات قضایی، حساس ترین نقطه ضعف نخست وزیر این رژیم برای انجام کودتای قضایی است.

از سوی دیگر، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی تاکیدکرد که استعفای صدها خلبان نیروی هوایی، آسیب جدی و واقعی به عملکرد این نیرو وارد خواهد کرد.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی همچنین گزارش دادند، ۲۵۰ تکاور ذخیره رژیم صهیونیستی هشدار دادند، در صورت تداوم اقدامات کابینه برای تغییرات قضایی از خدمت خودداری خواهند کرد.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نوشت: این افراد به فرماندهان این واحد خبر دادند، در صورتی که طرح کابینه برای تغییرات قضایی ادامه یابد، دیگر برای خدمت داوطلب نخواهند شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس