ادامه آشوب‌ها در پاریس و نگرانی برای برگزاری المپیک

اعتراضات گسترده در پاریس نگرانی‌ها را برای برگزاری امن المپیک افزایش داد.

به گزارش مشرق، ادامه آشوب‌ها در پاریس نگرانی برای برگزاری المپیک را به همراه داشته است اما با این حال مقامات شهر پاریس اعلام کردند که به خاطر شورش‌های رخ داده در این شهر برای برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ نگران نیستند.

بعد از کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس در پاریس، این شهر و اطراف پاریس حدود یک هفته است که شاهد اعتراضات گسترده است. معاون شهردار پاریس بعد از اتفاقات رخ داده از وضعیت شهر ابراز نگرانی کرد اما گفت که این اتفاقات تاثیری در برگزاری المپیک ندارد.

امانوئل گرگوار در این باره به خبرگزاری فرانسه، گفت: ما هنوز یک سال با بازی‌ها فاصله داریم بنابراین نباید تقویم‌ها را با هم درگیر کنیم. از طرفی حمل مشعل المپیک فرصتی فوق‌العاده برای ایجاد امید در کشوری که نشانه‌های بسیار نگران‌کننده‌ای دارد، خواهد بود.

وی افزود: همه ما چیزهایی را در ذهن داریم که لزوماً خوب پیش نرفتند اما برای این کار می‌کنیم تا شادی و اشتیاق را به ارمغان بیاوریم.

وزیر ورزش فرانسه نیز روز گذشته تاکید کرد که دولت در روزهای اخیر اقداماتی را برای افزایش مجدد امنیت زیرساخت‌ها در ارتباط با المپیک سال آینده انجام داده است.

این روزها فرانسه صحنه ناآرامی‌های گسترده در اعتراض به قتل یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس این کشور است. نیروهای امنیتی فرانسه هم صدها معترض را بازداشت کردند. همچنین شب‌های ناآرام فرانسه با آتش‌سوزی‌های متعدد، تخریب و غارت فروشگاه‌ها و اماکن عمومی به صحنه درگیری‌های تازه معترضان با پلیس تبدیل شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    مسلمانها و مردم جهان به هوش باشند ، صهیونیست ها ی ملعون دارن تو این شلوغ کاری سوئدی ها ،و فرانسوی ها منطقه کرانه باختری را شخم میزنند و مردم مظلوم را دارن شهید میکنند
  • ناشناس IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
    1 0
    المپیک کیلو چند آتیشش بزنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس