اتحادیه اروپا به‌دنبال تعیین استاندارد جهانی برای هوش مصنوعی

قانونگذاران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با تغییراتی در پیش نویس قوانین هوش مصنوعی پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا موافقت کردند تا یک استاندارد جهانی برای فناوری مورد استفاده در همه چیز تعیین کنند.

به گزارش مشرق، قانونگذاران اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با تغییراتی در پیش نویس قوانین هوش مصنوعی پیشنهاد شده توسط کمیسیون اروپا موافقت کردند تا یک استاندارد جهانی برای فناوری مورد استفاده در همه چیز از کارخانه های خودکار گرفته تا ربات هایی مانند چت‌جی‌پی‌تی تعیین کنند.

قانونگذاران اکنون باید جزئیات را با کشورهای اتحادیه اروپا در میان بگذارند تا پیش نویس به قانون تبدیل شود.

تیری برتون، مدیر صنعت اتحادیه اروپا گفت: «هوش مصنوعی سوالات زیادی را از نظر اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی ایجاد می کند. اما اکنون زمان مکث کردن نیست. برعکس، باید سریع عمل کرد و مسئولیت پذیر بود.»

انتظار می‌رود بزرگ‌ترین مسئله، تشخیص چهره و نظارت بیومتریک باشد، جایی که برخی از قانون‌گذاران خواهان ممنوعیت کامل آن هستند در حالی که کشورهای اتحادیه اروپا خواهان استثنا برای اهداف امنیت ملی، دفاعی و نظامی هستند.

اتحادیه اروپا در حال تهیه پیش‌نویس قانون هوش مصنوعی خود است که انتظار می‌رود در سال جاری به قانون تبدیل شود، در حالی که ایالات متحده به جای ایجاد قوانین جدید به سمت انطباق قوانین موجود برای هوش مصنوعی متمایل است.

پیش از این چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت که سه جلسه توجیهی برای سناتورها در مورد هوش مصنوعی برنامه ریزی شده، تا قانونگذاران بتوانند در مورد این موضوع آموزش ببینند. این جلسات شامل مرور کلی بر هوش مصنوعی، بررسی چگونگی دستیابی آمریکا به رهبری در این زمینه و یک جلسه در مورد مسائل دفاعی و اطلاعاتی و پیامدها است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ساس IR ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۶
    0 0
    اروپایی ها تلاش دارند که منطق احمقانه برتری اروپایی ها را به خورد هوش مصنوعی بدهند و حق واولویتی برای خود دست و پا کنند. که مبادا انتخابگرها و گزینشگر های هوش مصنوعی حقوقی یکسان به اروپایی ها و آسیایی ها بدهند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس