ch;

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اذعان کرد که در طول ایام کرونا از طرف آژانس‌های دولتی از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات خواسته شد تا اطلاعات مربوط به COVID-۱۹ را سانسور کنند، اطلاعاتی که در نهایت درست بود.

به گزارش سرویس جهان مشرق، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اذعان کرد که در طول ایام کرونا از طرف آژانس‌های دولتی از شرکت‌های بزرگ فناوری اطلاعات خواسته شد تا اطلاعات مربوط به COVID-۱۹ را سانسور کنند، اطلاعاتی که در نهایت درست و حقیقی بود.

به گزارش روزنامه‌ی «the epoch times»، زاکربرگ که شرکت او مالک فیس‌بوک و اینستاگرام است، در جریان گفتگو با پادکست لکس فریدمن که در ۸ ژوئن منتشر شد، گفت:

" متأسفانه، من فکر می‌کنم که بسیاری از این نهادها در مورد یک سری حقایق غافلگیر شدند و خواستار سانسور شدن یکسری چیزها شدند که در نگاه به گذشته، قابل‌تامل‌تر یا واقعی‌تر شدند. "

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور و بایکوت روشنگری‌ها درباره کرونا

او اعتراف کرد:

"این چیزها واقعاً سخت است، مگر نه؟ واقعا اعتماد را تضعیف می کند. "

مقامات ایالات متحده فیس‌بوک و اینستاگرام را تحت فشار قرار دادند تا پست‌ها را سانسور کنند، ایمیل‌های افشا شده در پرونده‌های قضایی و از طریق درخواست‌های قانون آزادی اطلاعات نشان داده شده است.

راب فلاهرتی، یکی از مقامات کاخ سفید، فیس‌بوک را تحت فشار قرار داد تا علیه «اطلاعات و نادرست» و همچنین «محتوای تردیدبرانگیز» اقدام کند.

یکی از مقامات فیس بوک در یکی از ایمیل‌ها گفت که هدف این شرکت "کمک به سازمان‌ها{ی دولتی} برای رساندن پیام ایمنی خود به مردم، حذف اطلاعات نادرست و حمایت از تلاش های کلی جامعه در جاهایی است که ما می توانیم کمک‌کننده باشیم. "

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور و بایکوت روشنگری‌ها درباره کرونا

در همین حال، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، به مدیران فیس بوک و سایر شرکت‌های رسانه های اجتماعی پست‌های خاصی از کاربران را نشان داد که به عنوان اطلاعات نادرست توصیف می شد و باید سانسور می شدند.

کارول کرافورد، یکی از مقامات مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، در طی اظهاراتی ادعا کرد:

"موارد زیادی در گردش بود که اطلاعات دقیقی درباره کووید نبود. من فکر نکنم که از ان‌ها خواسته باشیم که به طور خاص محتوا را حذف کنند. "

بر اساس شکایتی که در ماه جاری توسط افرادی که آسیب‌های ناشی از واکسن داشتند، به جریان افتاد، اقدامات فیس بوک شامل بستن گروه‌هایی با هدف حمایت از افراد آسیب‌دیده از واکسن کووید-۱۹ به بهانه‌ی جلوگیری از انتشار» اطلاعات نادرست «بود. فیس‌بوک در اوایل سال ۲۰۲۱ به فلاهرتی گفت که این شرکت در حال حذف گروه‌هایی است که حاوی «محتوای غالباً واقعی» هستند که «می‌توانند به عنوان {محتوای} متاثرکننده، هشدارگونه یا تکان‌دهنده در نظر گرفته شوند».

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور و بایکوت روشنگری‌ها درباره کرونا

کمپانی متا به درخواست‌های مطبوعاتی برای اظهار نظر در مورد اظهارات جدید زاکربرگ، از جمله اظهارنظر درباره‌ی نمونه‌هایی از اطلاعات سانسور شده که بعدا صحت آن معلوم شد، پاسخ نداد.

زاکربرگ در جای دیگری در این مصاحبه مدعی شد که او "بسیار طرفدار آزادی بیان" است و هدف فیس بوک این است که به مردم اجازه دهد "تا حد امکان افکار خود را بیان کنند" در حالی که درخواست های دولت برای سانسور محتوا را "آشکارا بد" توصیف کرد. او تصریح کرد که "تصمیم درباره چگونگی برخورد با این درخواست‌ها بر عهده فیس‌بوک است. "

زاکربرگ همچنین گفت که برخی از درخواست‌های سانسور از طرف مقامات، «تنبیهی یا انتقام‌آمیز» هستند، مانند این که "من از شما می‌خواهم این کار را انجام دهید، و اگر انجام ندهید، زندگی شما را از راه‌های گوناگون، سخت می‌کنم. ”

کیسی نورمن، وکیل اتحادیه آزادی های مدنی جدید، گروهی از وکلای مدافع شاکیان آسیب‌دیده از واکسن در پرونده جدید، گفت که اظهارات زاکربرگ متناقض است.

نورمن گفت:

"اظهارات زاکربرگ در این مصاحبه برای من طفره‌آمیز و تلاشی برای راضی کردن همه طرف‌ها بدون، ارائه هیچ گونه پاسخ پاسخ معنی‌داری به موضوعات خاص و موارد خاص سانسور و تعدیل دیدگاه افراد به دستور دولت بود. "

دکتر Jay Bhattacharya که سانسور علمی را در توییتر تجربه کرده است، گفت که سانسور فیس‌بوک "بستن مدارس، دستورات واکس، نقاب زدن کودکان نوپا و خیلی چیزهای دیگر را فعال کرد. "

اعتراف مارک زاکربرگ به سانسور و بایکوت روشنگری‌ها درباره کرونا

او درباره اظهارات زاکربرگ گفت: "خوشحالم که در اینجا {از طرف زاکربرگ} فروتنی می بینم. "

شرکت متا در ماه‌های اخیر برخی از کاربران را که از فعالیت در پلتفرم‌های این شرکت منع شده بودند، از جمله نامزد ریاست‌جمهوری، رابرت اف کندی جونیور، رفع ممنوعیت کردند، اگرچه برخی دیگر همچنان ممنوع هستند.

زاکربرگ گفت که وقتی نوبت به تصمیم‌گیری و اقدام درباره‌ی اطلاعات می‌رسد{یعنی موارد سانسور}، «بهتر است به طور کلی موارد را به آسیب‌هایی که مردم درباره آن توافق دارند، خلاصه کنیم» و مثال‌هایی مانند «استثمار جنسی از کودکان» را فهرست کرد.

او گفت:

"شما می‌خواهید سانسور محتوا را به چیزهایی اختصاص دهید که از دسته‌های شناخته شده‌ای هستند، که عموم مردم بر بد بودن آن توافق دارند. "

از قضاء، مصاحبه زاکربرگ در همان روز منتشر شد که تحقیقاتی که در اینستاگرام انجام شد، فاش کرد که الگوریتم‌های آن به اتصال شبکه ای از پدوفیل ها(آزارگران جنسی کودکان) با یکدیگر کمک می کند.

یکی از سخنگویان متا به The Epoch Times گفت که این شرکت برای مبارزه با هرزه‌نگاری کودکان در پلتفرم‌های خود کار می‌کند و در سال‌های اخیر ده‌ها شبکه پدوفیلی را از بین برده است.

سخنگوی متا گفت:

"شکارچیان دائماً تاکتیک‌های خود را در تعقیب آسیب‌رسانی به کودکان تغییر می‌دهند، و به همین دلیل است که ما سیاست‌ها و فناوری‌های سختگیرانه‌ای داریم تا از یافتنن نوجوانان یا تعامل با آن‌ها{توسط پدوفیل‌ها} در برنامه‌هایمان جلوگیری کنیم، و تیم‌های تخصصی را استخدام می کنیم تا رفتارهای ارتقاءیابنده‌ی این پدوفیل‌ها را شناسایی کنند تا بتوانیم شبکه های سوء استفاده کننده را حذف کنیم. "

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    البته این ها مربوط به خارج است نه داخل قابل توجه جوگیران
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    2 0
    بنده به عنوان فردی که با افتخار و سربلندی واکسن نزدم و به هیچ عارضه ای هم تا الان به لطف خدا مبتلا نشده ام برایم ثابت شد که متخصصین مخالف کرونا هراسی مثل دکتر خزاعی هر چند در اقلیت بودند اما در رسواسازی کاسبان کرونا موفق بودند
  • سعید اصفهان IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 2
    فعلا که شدیم حامی متجاوز تا بعد ببینیم چی میشه الهی به امید خودت
    • سحر IR ۱۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 2
      متاسفانه 😒😒😒😒😒
    • IR ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
      0 2
      مرگ بر روسیه متجاوز مرگ بر پوتین
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    1 2
    جالبه که حامی متجاوزی شدیم که خودش به صدام تجاوز گر سلاح و تجهیزات می داد امان از جهل ملت
  • IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    رژیم تروریستی اکراین مرکز تولید و انباشت ویروس‌های کشنده شده است درود بر پوتین که مرکز کشتار جهانی را برای دنیا نشان داد. مرگ بر آمریکا و نوکرش زلنسکی
  • سعید IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
    0 0
    غرب همیشه برای ضربه زدن به کشور های که قصد تبدیل شدن به قدرت جهانی را داشته اند ، از هر روش و ابزاری متناسب با شرایط استفاده کرده است . آنان برای توقف کشور چین و البته به چند دلیل دیگر ، از این ترفند ویروسی استفاده کردند اما ، در نهایت آن که بازنده این بازی بود خود غرب بود .
  • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۵
    0 0
    گور مافیای انحصارات دارو ☠️ صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس