مدافع اسبق استقلال: تکلیف سرمربی زود مشخص شود/ به یک پیشکسوت بزرگ روی نیمکت نیاز داریم

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: برای موفقیت در فصل آینده باید خیلی زود تکلیف کادر فنی استقلال مشخص شود تا سرمربی بتواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند.

به گزارش مشرق، مجتبی انصافی در خصوص خداحافظی سرمربی پرتغالی استقلال، اظهار کرد: ریکاردو ساپینتو در برهه‌ای وارد تیم استقلال شد و توانست به لحاظ فنی تاثیر گذارد باشد، ولی با ورود او به حاشیه استقلال نتوانست نتایج لازم را بدست آورد و این موضوع از لحاظ بعد روانی مورد آنالیز بسیاری از تیم‌ها قرار گرفت. ساپینتو از لحاظ فنی مربی کار بلد و توانمندی بود ولی زود عصابی می‌شد که هیچ وقت استقلال با وجود این حواشی‌ها به نتیجه نمی‌رسید.

وی ادامه داد: معتقدم سرمربی وفتی در لیگ حرفه‌ای و تیم‌های بزرگی کار می‌کند باید خودش رفتار حرفه‌ای داشته باشد. برای موفقیت استقلال برای فصل آینده باید از مسئولان به دنبال جانشین او باشند.

پیشکسوت استقلال، گفت: تفاوتی میان گزینه داخلی و خارجی برای هدایت این تیم در فصل آینده وجود ندارد ولی جذب بازیکن را پس از انتخاب مربی موکول کنند چرا که بازیکنان مورد نظر باید با نظر سرمربی و تاکتیک‌های او انتخاب شوند. در فوتبال مدرن هیچ وقت بازیکنی بدون نظر سرمربی جذب نمی‌شود بلکه ابزار و سبک مربیان در گرو انتخاب آنان است. باید این رویه در استقلال حاکم شود تا جذب بازیکن تنها با نظر کادرفنی صورت گیرد.

انصافی تاکید کرد: به هیچ عنوان ستاره‌ها بدرد استقلال نخورده‌اند. بازیکنی که به استقلال می‌آید باید تعصب خاصی به باشگاه و هواداران متعدد آن داشته باشد. از دلایل مهمی که پرسپولیس در این فصل نتیجه لازم را کسب کرد، بودن پیشکسوتانی همچون کریم باقری و افشین پیروانی در این تیم بود. بازیکنان از این نفرات بسیار حرف شنوی دارند و از لحاظ فنی یحیی گل‌محمدی به دور از حواشی تاکتیک‌های فنی خود را ارائه کرد.

وی ادامه داد: هر فردی در آینده سرمربی استقلال خواهد شد باید این باور را داشته باشد تا با بهره گیری از یک بزرگتر و پیشکسوت در کنارش، حواشی موجود را از بین ببرد. زمانی که مرحوم منصور پورحیدری در کنار این تیم بود، او با درایت و تجربه خود، بسیاری از حواشی را از این تیم دور کرد و استقلال بهترین عملکرد خود را در زمین پیاده می‌کرد. اکنون بزرگان و پیشکسوتانی از جمله مجید نامجو مطلق و محمد نوری هستند و باید برای کاهش حواشی از درایت آنان بیشتر بهره برد.

انصافی در پاسخ به این سوال یکی از علل ناکامی استقلال در این فصل تغییرات متعدد مدیرعاملی در این تیم بود، گفت: تغییرات بیش از حد و از سوی دیگر حذف این تیم از رقابت‌های آسیایی باعث شد تا این تیم از تمرکز لازم بی بهره باشد. در انتخاب مدیرعامل باید همه تمام مشکلات و بدهی‌ها پیش از انتصاب به برای او بازگو شود تا این فرد بدون وعده در راستای پیشرفت و حل این مسائل برای این تیم کار کند. در گذشته یکی از منابع مالی این تیم جذب اسپانسر بود و برای پیدا کردن اسپانسر مطرح باید مدیران این تیم تلاش کنند چرا که یکی از اهداف و برنامه‌های مهم مدیرعاملان استقلال جذب منابع مالی و حل مشکلات این تیم است.

پیشکسوت استقلال به عملکرد این تیم در فاز دفاعی، میانی و هجومی این تیم اشاره کرد و افزود: در این فصل استقلال در فاز هجومی عملکرد بهتری از فاز دفاعی داشت. بهتر است که با معرفی سرمربی جدیدو نظر او بازیکنانی در دفاع، حمله و البته درون دروازه جذب شوند تا نقاط ضعف این تیم برطرف شود. برخی از پست‌ها به دلیل بودن یک فرد نیازمند نیکمت قوی است. سیدحسین حسینی دروازه بان خوب و با کیفیتی است ولی بودن ۲ رقیب در یک سطح باعث می‌شود که اشتباهات به کمترین حالت ممکن برسد. یکی از شروط موفقیت این تیم برای فصل آینده نیکمت قوی است چرا که این مسائل باعث می‌شود انگیزه و تلاش در میان بازیکنان دوچندان شود.

وی با تاکید بر اینکه بازیکنی که قرار داد ۲۰میلیاردی دارد نباید اشتباهات آماتوری داشته باشد، خاطر نشان کرد: گل دوم پرسپولیس در فینال جام حذفی از روی اشتباه بازیکنان استقلال به ثمر رسید. بازیکنان در زمان ضربه عالیشاه، تنها این گل را تماشاکردند. این گل قابل گذشت نبود چرا که ۲۰میلیون هوادار استقلال از شکست این تیم ناراحت شدند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اسدی هستم IR ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 1
    خارجی با رزومه خوب استقلال رو قهرمان میکنه مثل هربر رنار یا استراماچونی
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 0
      تو چقدر بی غیرتی که هنوز داری از استراماچونی حمایت می کنی
  • سید فروزان CH ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    بزرگ‌ترین نیاز استقلال و پرسپولیس ، کلید بانک مرکزی است ، با هزینه این دو باشگاه میشود صدها مدرسه ساخت و به آموزش و پروش مملکت کمک ، اینکه برای یک مشت توپ باز میلیاردها میلیارد هزینه شود از جیب ملت و نتیجه هم بشود بازیکنی که به پرچم مملکت بی احترامی و بی اهمیت باشد و غیرت ملی نداسته باشد ، بتون بریزند به این دو باشگاه منفعتش بیشتر است
  • رضا IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    فعلا مهمترین نیاز استقلال به برکناری هیات مدیره تمام پرسپولیسی این تیم است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس