کد خبر 1498031
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۸
نگرانی جدی درباره لایحه حجاب

انتظار آن است که مسئولان محترم در مقابل پرسش‌ها و انتقادات جدی و مستندی که درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح است پاسخگو باشند و اگر انتقادات را وارد می‌دانند در اصلاح لایحه درنگ نکنند که «‌خیلی زود، دیر می‌شود»!

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری مدیر مسؤول روزنامه کیهان در یادداشتی تحت عنوان «نگرانی جدی درباره لایحه حجاب» نوشت:

۱- سه روز قبل (پنج‌شنبه ۱۸ خرداد ماه) نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب منتشر شد. آقای سید محمد حسینی، معاون محترم پارلمانی رئیس‌جمهور ضمن ارسال نسخه نهایی لایحه عفاف و حجاب برای ریاست محترم مجلس شورای اسلامی، خطاب به ایشان آورده است «به پیوست نسخه نهایی لایحه حمایت از فرهنگ عفاف و حجاب تقدیم می‌گردد، مستدعی است دستور فرمائید این نسخه جایگزین متن قبلی گردد».

نسخه نهایی اگرچه در مقایسه با نسخه‌ای که قبلاً منتشر شده بود، تفاوت‌هایی دارد و در آن تغییراتی داده شده است که باید مثبت ارزیابی شود ولی متاسفانه در «جان‌مایه» لایحه که قرار است خروجی آن پیشگیری از پدیده پلشت و عفت‌سوز بی‌حجابی باشد، تغییر چندانی دیده نمی‌شود و کارآمدی لایحه را کماکان در ‌هاله‌ای از تردید و ابهام باقی می‌گذارد. تا آنجا که بیم آن می‌رود تصویب و اجرای آن با نتیجه مطلوب فاصله زیادی داشته باشد. در این باره ابهاماتی هست که امید است با توضیح و روشنگری مسئولان ذی‌ربط روبه‌رو شده و در صورتی که ابهامات را وارد می‌دانند، اصلاح کنند. بخوانید!

۲- پیش از این طی یادداشتی در کیهان ۱‌/۳/۱۴۰۲ با استناد به متن قبلی لایحه یاد شده به چند نکته در نقد آن پرداخته و نتیجه گرفته بودیم که این لایحه برخلاف عنوانی که دارد برای مقابله با پدیده خانواده‌برانداز بی‌حجابی از کارآمدی لازم برخوردار نیست.

بیشترین تاکید ما در این زمینه بر ماده اول و دوم لایحه بود. ماده دوم خوشبختانه در نسخه نهایی اصلاح شده ولی ماده اول که جان‌مایه لایحه است، در متن نهایی نیز بدون تغییر مانده است. و اما، در بخشی از یادداشت مورد ‌اشاره آورده بودیم:

«... بر اساس قوانین موجود، کشف حجاب در اماکن عمومی «جرم مشهود» است و مقابله با آن وظیفه قانونی و تعریف شده ضابطان قضایی (اعم از نیروی انتظامی و بسیج و...) است. توضیح آن که جرم مشهود به جرایمی گفته می‌شود که در آن عمل مجرمانه (در این‌جا کشف حجاب) در مکان عمومی رخ بدهد یا به‌گونه‌ای باشد که وقوع جرم توسط نیروی انتظامی یا مردم دیده شود و یا وقوع جرم و متهم آن، محرز و آشکار باشد. مطابق قوانین موجود (که بدیهی نیز هست) مأمورین انتظامی به محض اطلاع از وقوع یک جرم مشهود باید به مقابله با آن برخیزند و از وقوع آن جلوگیری کرده و در صورت لزوم، مجرم را همراه با مستندات جرم به مراجع قضایی تحویل بدهند».

حالا به مفاد ماده یک لایحه عفاف و حجاب (که در نسخه نهایی نیز تغییری نیافته است) توجه کنید. در آن آمده است که «ماده ۱، الف- مأمورین فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که ضابط قوه قضایی محسوب می‌شوند مکلفند نسبت به ‌اشخاصی که در ملأ عام یا اماکن عمومی یا فضای مجازی اقدام به نقض هنجارهای اجتماعی از جمله کشف حجاب می‌نمایند در مرتبه اول و از طرق مقتضی یا با استفاده از فناوری‌های نوین و سامانه‌های هوشمند نظیر ارسال پیامک تذکر دهند. در صورت عدم توجه به تذکر و ادامه تخلف یا تکرار، مرتکب، معادل یک ششم حداکثر جزای نقدی درجه هشت و در مرتبه بعد معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت توسط فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که در این قانون جهت اختصار فراجا نامیده می‌شود از طرق فوق‌الذکر جریمه خواهد شد. در صورتی که عمل فوق برای مراتب بعدی تکرار شود علاوه‌بر اعمال جریمه‌ای معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت، مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد».

به بیان دیگر، اولاً؛ وظیفه تصریح شده مقابله با جرم مشهود از ماموران سلب شده است! ثانیاً؛ مجازات کشف حجاب، از دایره جرایم کیفری حذف شده و به جرایمی از نوع «تخلف»! آن‌هم با مجازات نقدی تقریباً ناچیز تبدیل شده است! ثالثاً؛ امکان برخورد با این پدیده عفت‌سوز از سایر نهادهای ضابط قضایی مانند بسیج و سپاه گرفته شده و حال آنکه برخورد آنان با جرایم مشهود یک ماموریت قانونی و مصوب مجلس و فرماندهی کل قواست! و رابعاً؛ مردم از انجام تکلیف دینی و قانونی امر به معروف و نهی از منکر منع شده‌اند! مثلاً حق ندارند از تردد کشف‌حجاب‌کنندگان در معابر عمومی و انظار عامه جلوگیری کنند!...‌».

۳‌- یک بار دیگر به متن ماده یک باز می‌گردیم. مطابق این ماده، نیروی انتظامی در صورت مشاهده جرم مشهود کشف حجاب، حق کمترین برخورد و ممانعتی ندارد! خُب، باید چه کند؟ ‌ اگر خانمی کشف حجاب کرد در مرحله اول تذکر پیامکی می‌گیرد! چگونه!؟ از چهره شناسایی می‌شود؟ یا از او می‌خواهند خود را معرفی کند!؟ چگونه می‌توان از راستگویی او در معرفی خود اطمینان حاصل کرد؟ با مشاهده کارت ملی!؟ در این صورت دیگر چه نیازی به پیامک است!؟ و... در مرحله دوم و سوم هم تذکر پیامکی دریافت می‌کند! و در مرحله چهارم به مرجع قضایی معرفی می‌شود. مکانیسم و چگونگی انجام این مراحل چهارگانه چیست!؟ لایحه در این باره توضیح روشنی ندارد.

۴- حالا به میزان جرایم نقدی تعیین شده برای کسانی که به پیامک‌های پلیس توجه نکرده‌اند نگاهی بیندازیم:

جریمه کشف حجاب‌کنندگانی که به اولین پیامک پلیس توجه نکرده‌اند، یک ششم جزای نقدی درجه هشت است. یعنی ۱۶۶ هزار تومان! توضیح آن که حداکثر جزای نقدی درجه هشت مبلغ یک میلیون تومان است.

جریمه کشف حجاب‌کنندگانی که برای بار دوم به پیامک توجه نکرده‌اند؛ معادل یک سوم حداکثر جزای نقدی درجه هشت است. یعنی مبلغی معادل ۳۳۳ هزار تومان!

جریمه کشف حجاب‌کننده در مرحله سوم علاوه‌بر جریمه نقدی معادل یک دوم جزای نقدی درجه هشت یعنی ۵۰۰ هزار تومان، شخص کشف‌حجاب‌کننده به مرجع قضایی نیز معرفی خواهد شد.

مرجع قضایی با کسی که به چند پیامک بی‌توجه بوده، چه خواهد کرد؟ ‌ در لایحه قبلی فقط آمده بود که به مرجع قضایی معرفی می‌شود ولی در متن لایحه جدید آمده است که «مرتکب به مرجع قضایی معرفی و به جزای نقدی درجه هفت محکوم خواهد شد»! یعنی بازهم فقط جریمه نقدی! و اما، حداکثر جزای نقدی درجه هفت چقدر است؟ مبلغ ۲ میلیون تومان!

در این زمینه پرسشی از تهیه‌کنندگان محترم لایحه در میان است که آیا تصور می‌کنند این جرایم نقدی می‌تواند مانع کشف حجاب باشد!؟ آنهم از سوی کسانی که کشف حجاب را به عنوان یک ماموریت انجام می‌دهند!؟ و آیا تامین این مبالغ ناچیز و حتی صدها و هزاران برابر آن برای سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دشمن که از کشف حجاب و گسترش آن به عنوان بخشی از یک جنگ ترکیبی علیه مبانی اسلام و نظام و مردم این مرز و بوم استفاده می‌کند، کمترین زحمتی دارد!؟ یکی از بازداشت‌شدگان درجه چندم اعتراف کرده است که برای هر یک ساعت حضور بی‌حجاب در خیابان‌ها و اماکن عمومی ۳دلار دریافت می‌کرده است! و توضیح داده است که درآمد یک ماه او بیش از ۵۰ میلیون تومان بوده است! پرداخت جریمه چند صد هزار تومانی و نهایتاً دو میلیون تومانی برای افرادی نظیر او که تازه از ماموران اجیر شده دست چندم نیز هستند چه مشکلی درپی خواهد داشت!؟

همین جا گفتنی است که روز جمعه گذشته پارلمان فرانسه قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن سلبریتی‌های این کشور ملزم به رعایت قوانین مربوط به فضای مجازی شده‌اند. کسانی که از این قانون سرپیچی می‌کنند به ۲ سال حبس و پرداخت ۳۰۰ هزار یورو محکوم می‌شوند. آیا این برخورد برای دستگاه محترم قضایی و دولت محترم که مشترکاً لایحه عفاف را تهیه کرده‌اند، پیامی ندارد!؟

۵- یکی از نقاط ضعف بسیار اساسی و خطرآفرین لایحه، آن که توضیح نمی‌دهد آیا بعد از ارسال پیامک، برای کسانی که کشف حجاب کرده‌اند، از ادامه کشف حجاب آنها جلوگیری می‌شود یا نه!؟ متن لایحه حکایت از آن دارد که کشف حجاب‌کنندگان با پرداخت مبالغ ناچیز مورد ‌اشاره می‌توانند به بی‌حجابی خود تا پایان مرحله چهارگانه ادامه بدهند! و درپایان مرحله چهارم نیز با پرداخت حداکثر ۲ میلیون تومان (جزای نقدی درجه هفت) بدون روبه‌رو شدن با هیچ مانعی کماکان بدون حجاب در تردد باشند! یعنی پول بده و بی‌حجاب باش! اگر این‌گونه نیست و از ادامه بی‌حجابی آنها جلوگیری می‌شود، چرا لایحه عفاف و حجاب در این خصوص ساکت است و ادامه بی‌حجابی آنان را منع نکرده است!؟

۶- در تعهد و دلسوزی تهیه‌کنندگان لایحه عفاف و حجاب (چه در دستگاه محترم قضایی و چه در دولت محترم) تردیدی نیست ولی به نظر می‌رسد که اهمیت موضوع از نگاه آنها پنهان مانده و فراموش کرده‌اند که اولاً بی‌حجابی به فرموده حکیمانه رهبر معظم انقلاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است و ساده‌انگاری درباره آن، فروپاشی نهاد خانواده و ریزش سنگر عفاف را به دنبال داشته و سلامت و پاکدامنی جامعه را تهدید می‌کند و ثانیاً؛ به قول شهید بزرگوارمان حاج قاسم عزیز، کوچه دادن به دشمن در جنگ ترکیبی گسترده‌ای است که علیه اسلام و انقلاب و مردم این مرز و بوم به راه ‌انداخته و دنبال می‌کند.

۷- گفتنی است که نمی‌توان و نباید هر انتقادی -مخصوصاً، اگر مستند و دلسوزانه باشد- را به حساب مخالفت با این یا آن قوه محترم نظام نوشت. به گفته جناب آقای اژه‌ای، ریاست محترم و متعهد قوه قضائیه در نشست ۸ خرداد شورای عالی قوه قضائیه‌: «امروز بسیاری از مردم متدیّن و شهیدداده برای انقلاب و نظام، به‌حق نسبت به برخی از ناهنجاری‌های اجتماعی از جمله مقوله عفاف و حجاب، دغدغه و توقع دارند؛ این قبیل موارد از خیرخواهی مردم متدیّن ما نشأت می‌گیرد؛ ما به شدت از این موضوع استقبال می‌کنیم».

۸- و بالاخره انتظار آن است که مسئولان محترم در مقابل پرسش‌ها و انتقادات جدی و مستندی که درباره لایحه عفاف و حجاب مطرح است پاسخگو باشند و اگر این انتقادات را وارد می‌دانند در اصلاح لایحه درنگ نکنند که «خیلی زود، دیر می‌شود»!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 103
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 40
  • IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    64 71
    آقای شریعتمداری خودتو خسته نکن مسولیین عین سیب زمینی هستن و دنبال منافع خودشون با این لایحه هم نشون دادن طرف کی هستن شخصا از این نظام بریدم تا حالا تو هر انتخابات رای میدادم و حامی این حکومت بودم اما با وضع برخورد و این لایحه مسخره فهمیدم اینا همش الکیه کدوم اسلام فاتحه این حکومت خوندست چون بسیجی ها و مذهبی هارو بازی داد حمایت از این حکومت و این مسولیین خیانت به اسلام و شهداست سانسور نکن مشرق
    • IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      مشرق فقط بلد هست پیام تندرو های مثل تو را نشون بده .از ج.ا بریدی برو به افغانستان به برادران طالبانت بپیوند .
    • IR ۰۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      تو اسلام که تو ازش نام می‌بری دزدی و اختلاس و اختلاف طبقاتی کاملا قانونی است فقط روسری نپوشیدن شد حرام ؟ سانسور چی سانسور نکن.
    • مندل IR ۰۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      57 17
      می‌دونی تفاوت تو و امثال تو با طالبان چیه؟
    • وطن پرست DE ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      19 39
      مفاسد اقتصادی و اخلاقی دو روی یک سکه هست. اختلاص می کنن که باهاش تفریحات غیر اخلاقی داشته باشند.
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      68 2
      حالا فهمیدی باعث وبانی اوضاع موجود خودتون هستید
    • IR ۰۲:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      62 1
      حالا فهمیدی باعث وبانی اوضاع موجود خودتون هستید
    • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      11 9
      بزرگوار خدا فرمودند مهاجرت کنید. داداشی هم که امارت اسلامی را استارت زده. سریع برو همونجا. خودت را نچسبون به نظام جمهوری اسلامی. نظامی که خون هزاران شهید به پاش ریخته شده
    • IR ۰۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      9 28
      خداييش بخش موثري از مسئولين مياني خيلي ليبرال زده هستندو رئيس قوا هم پيروي مي كنند اغلب! بجز رهبري عزيز و عده اي از مديران انقلابي....آه !!!!
    • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      23 34
      گستاخی قانون شکنان و تعلل مسئولان! کلام اميرالمومنين (ع): نادانهايتان خلافهاي بيشتري ميکنند و عاقلهایتان، امروز و فردا ميکنند. حكمت۲۸۳ نهج البلاغه #لایحه_جنجالی_حجاب #مجرمان_گستاخ_مسئولان_ترسو
    • علی IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      37 3
      میگم بدهیم تیرباران کنند بهتر نیست- 😉😉🤷‍♂️😃
    • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      20 7
      یک کلنه تندرو یاد گرفتید بهانه خوبی جور شده برای کثافت کاری بی بند باریتون مسولیین جمهوری اسلامی هم که فقط کیف میکنن فقط دنبال قدرت و منافع اره بریدم چون دستتون رو شده که برا حفظ قدرت حاضریید روش معاویه رو هم در پیش بگیرید
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      66 31
      تو حرفای من تایید اختلاس دزدی و اختلاف طبقاتی دیدی؟! خوب نبست برا بیناموس بازیت هر دفعه اینارو وسط بکشی چون هر دو از نظر خلاف اسلام و خیانت به شهداست این روش کثیف که هر دفعه صحبت از عفت حیا میشه اینارو وسط بکشی قدیمی شده و مناسب دراز گوشهایی مثل خودته
    • IR ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      22 2
      کوچولو برای آن جرایم قانون هست و حتی اعدام پس لطف کن مقایسه بی مورد نفرمایید ما که می‌دانیم دنبال چی هستند و هستید در از دوقطبی سازی علیه حجاب و گشت و عدم اجرای قانون حجاب چه در گذشته و چه حال
    • DE ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      34 6
      عرضه داری یرو حقابه رو از تروریست های طالبان بگیر.
    • علي مشهدي IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      5 40
      تند نرو و احساسي و هيجاني نظر نده ... اين لايحه نياز به بازنگري و اصلاح دارد.
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      35 26
      از نظر یک بیناموس آزادی بیان یعنی اینه که داراییش لخت عور بفرسته سر خیابون نمایش بده
    • رمضانعلی محمدیان IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      2 35
      بسم الله. یکی به مریم بگه در لباس ستون پنجم شگرد نعل وارونه زدن قدیمی شده سرد کردن مشارکت در انتخابات با سناریوی حزب اللهی دو آتشه که با یک مصوبه آبدوغ خیاری ضدانقلاب شده یهویی خیلی نچسبه اصلا"یه ذره ابتکار نداره البته قسمت بد تخریب انتخابات افتاده برای فسیلهای پوشک بسته آلبانی اصل توپخانه را دادن منافقین غارتگر داخلی اصلاحاتی و اعتدالی
    • پایدار IR ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 26
      متاسفانه نوشته شما قدری سوال برانگیز است. ما ممکنه از مسئولین انتقاد داشته باشیم ولی این را بدان که هرگز دست از حمایت این نظام بر نخوایم داشت. این را یادت نره. با تشکر
  • IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    63 71
    خلاصه بگم ، به نظرم واسه اینا حجاب و ..... اهمیتی نداره و فقط و فقط این قوانین با چنین اسم هایی برای ادامه ی ظاهرسازی هست .
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      20 43
      از نظر یک بیناموس آزادی بیان یعنی اینه که داراییش لخت عور بفرسته سر خیابون نمایش بده با کلمه تندرو کثافت کاریتون نمیتونی ماله بکشی سیب زمینی دوپا
    • IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      4 28
      دقیقا
    • IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      7 28
      از نظر یک بیناموس آزادی بیان یعنی اینه که داراییش لخت عور بفرسته سر خیابون نمایش بده با کلمه تندرو کثافت کاریتون نمیتونی ماله بکشی سیب زمینی دوپا
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    41 86
    فقط این را می دانم که اگر حاکمیت به موقع و قاطع عمل نکند ، افرادی ، خودسرانه وارد عمل شوند که عواقبش گریبانگیر نظام می شود ...
    • IR ۰۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      63 27
      شما تندرو ها چرا از آزادی بیان چیزی حالیتون نمیشه .همینه که سطح فرهنگ تو ایران آنقدر پایینه .
    • هادی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      23 35
      شما هم یه چیزی یاد گرفتین آزادی بیان آزادی بیان. اینکه طرف قانون رو نقض کنه اسمش آزادی بیان نیست.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      31 13
      قانون اشتباه ،اشتباه است.هیچ جا دنیا قانون پوشش اجباری به این شدت که ایران و بدتر از اون افغانستان دارد ندارد حتی کره شمالی.
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      28 16
      در تندرویی بی حجابی و هرزگی دنبال چی هستید؟؟
  • علی IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    84 19
    کمی هم به فکر بد بخت بیچاره ها وآشغال جمع کن ها وکارتن خوابها ومستاحران وکارگران تا خرخره در فشار فر رفته باشید.ححاب پیش کش تان .
    • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      33 38
      لعنت به شما که فقط زیر خبرهای مربوط به دین خدا یاد فقرا میفتید موقع بزن و برقص و کنسرت و آنتالیا و کیش و جشن و ریخت و پاش سلبریتیها خفه میشید
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      30 33
      به تجربه ثابت شده اونایی که تا اسم حجاب میاد میگن به فکررفقرا باشین از ثروتمندانی هستن که اب از دستشون نمی چکه و همانطور که مثل اکثر ثروتمندان دوست دادن همه چی رو ارزون بخرن دوست دارن زن هم تو کوچه خیابون مفت و ارزون باشه
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      22 32
      به تجربه ثابت شده اونایی که تا اسم حجاب میاد میگن به فکررفقرا باشین از ثروتمندانی هستن که اب از دستشون نمی چکه و همانطور که مثل اکثر ثروتمندان دوست دادن همه چی رو ارزون بخرن دوست دارن زن هم تو کوچه خیابون مفت و ارزون باشه
    • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      12 28
      به تجربه ثابت شده اونایی که تا اسم حجاب میاد میگن به فکررفقرا باشین از ثروتمندانی هستن که اب از دستشون نمی چکه و همانطور که مثل اکثر ثروتمندان دوست دادن همه چی رو ارزون بخرن دوست دارن زن هم تو کوچه خیابون مفت و ارزون باشه
    • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      20 4
      اتفاقا با زیاد شدن فساد ،امثال این مصیبتها هم زیادتر میشود! قسمتهای مختلف جامعه ورفتار مردم ،یک مجموعه به پیوسته اند که، از فساد یا نیکی همدیگر تاثیر میگیرند.
  • ن_ب IR ۰۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    57 18
    کاش این شریعتمداری و روزنامه کیهان، در موارد دیگه مثل اختلاس و پارتی بازی و رانت خواری آقازادگان و حیف و میل بیت المال توسط نهادهای دولتی هم انقدر دقیق و موشکافانه برخورد میکرد!!!
  • داریوش از اهواز IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    55 7
    لایحه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی چی خبری نشده
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    27 6
    یه بحث کلافه کننده و حوصله سر بر......
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    10 12
    اصلاً زن، زندگی، آزادی،. شعار خودشونه
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    53 42
    اگر 10 درصد به حجاب اعتقاد نداشته باشند یعنی 8میلیون نفر اگر خوواسنه باشیم با انها برخورد کنیم توان کشور ندارد و بلوشور میشه مملکت ول کنید حجاب رو خود مروم حریم خودشان را پیدا میکنند
    • IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      25 26
      ۱۰ درصد ۸ میلیون نمیشه.۴۰ میلیون جنس مونث هست که حداکثر ۳۰ میلیونش واجب هست حجاب داشته باشن.ازین تعداد هم فوقش یک درصد بخوان لخت بگردن پس میشه ۳۰۰ هزار نفر
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      10 29
      به جای نظریه دادن اول حساب کتاب کن بعد نظریه ازادی حجاب رو بده چون اولا همه 80 میلیون جمعیت ایران زن نیستند که 10 درصدش بشه 8 میلیون دوما همه جای ایران هم در تهران و شیراز و اصفهان خلاصه نمی شه که بخوای بگی ده درصدشون بی حجابن
    • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      20 27
      آره همونجور که تو اروپا کنار سواحل پیدا کردن
    • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      10 40
      کجا درس خوندی؟ نمره املا و ادبیات چند گرفتی؟؟؟
    • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      3 25
      آخ خ خ !!!کشته ومرده اون آمارسازیتون هستم ها !!!!
  • IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    73 13
    باید گند زد تو اون خانواده ای که صرفا بابت یه روسری و مانتو بخواد نابود بشه ‌‌اصلا نابود بشه چنین خانواده ای بهتر است
    • IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      17 53
      خوبه ثابت کردین که درد شما فقط روسری و مانتو نیست اول روسری رو کنار گذاشتین الان به رونمایی از ساق و ناف رسیدین . تو اینستا هم لخت و عور هستین اصلا هم هیز نیستین و اصلا هم‌چشمتون به شوهران مردم نیست
  • حسین IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    37 1
    آقای شریعت مداری لطفا به گذشته فکر کن که همین بی حجابها انقلاب کردن
  • مهران IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    27 7
    با سلام آقای شریعتمداری، اگرچه من شخصا به شما ارادت دارم و تمام نگرانیهای شما در مورد حجاب را تا حدودی درست می دانم اما معتقد هستم که با بگیر و ببند مردم با حجاب نمی شوند و شما تنها هر گونه فساد مربوط به بی حجابی را به زیر زمین می برید و این مسئله را بطور ریشه ایی حل نتوانید کرد.
    • علیرضا IR ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
      29 0
      دزدان و اشرار هم با بگیر و ببند اصلاح نمیشن؛ آیا باید آزاد گذاشت و فقط فرهنگ سازی کرد؟؟؟؟ اینم به جامعه آسیب میزنه
  • حسام IR ۰۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    34 26
    بحث بدحجابی که کنترل نشد ومنجربه بی حجابی شدبه نظرمی رسد از دید نمایندگان موضوع مهمی بشمار نمی رود
  • کریمی IR ۰۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    33 33
    لعنت ونفرین خداوشهدا بر مسئولین بی غیرت وبی ناموس ودنیای طلب بی دین که چنین لایحه ای رو برای ترویج بی حجابی نوشتن .۱۰
  • IR ۰۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    28 39
    یعنی واقعا هنوز نفهمیدید اکثر این دختران و زنان بی حجاب از قشر متوسط به پایین جامعه هستند واگر جریمه یک میلیونی برای شخص شما پول خورد باشه برای اکثریت خانوادها کلی پول هست واقعا با چه منطقی قراره با جریمه و زور زنان به سمت دینداری و چادری شدن روی بیارن تا جایی که بما یاد دادن دین و مسلمانی باید با علاقه و اشتیاق خود فرد باشه وگرنه در غیر این صورت طرف علنا ایمان نداره
  • سعید IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    65 40
    مبارزه با بد حجابی مشت بر سندان کوبیدن است،نظام باید برای حفط ظاهر دنبال اجرای قانون دیگری از اسلام باشد مثلا مبارزه وسیع و قاطع با ربا،با جاسوسان،با دزدی و اختلاس،با ارتشا،با قمار،با.........نوع پوشش به فطرت انسان وابسته هست ونمیشود اجبار کرد،
  • IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    39 1
    آنقدر فساد زیاد شده به طوری که بدون رشوه دادن امورات اشخاص در ادارات سرانجام نمی گیرد لطفا روحانیون پیشگام در مبارزه با فساد گستره شوند
  • امیر IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    4 29
    متاسفانه کسانیکه به حجاب بی اعتنایی میکند اغوا شده شیطان و ودشمنان قسم خورده اسلام ناب هستند این ها بابر نامه وتاکتیک امدن جلو بابرنامه دقیق محکم استوار وجدی جلوی گرفته بیشه این ها بارفتار های غیر اخلاقی شان در خانواده ای دیگر تاثیر بد میگذارد هرچی زود تر این قضیه جمع بیشه بنفع همه
  • صدر GB ۰۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    22 18
    متاسفانه حاکمیت از عمد یا از غیر عمد داره روز به روز از احکام و حدود الهی و قوانین شریعت اسلامی عقب نشینی میکنه!
  • IR ۰۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 0
    براش مهمه
  • IR ۰۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 1
    آفرین قسمت ۵ واقعا به دلمون نشست وعین حقیقت روگفتن
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    35 5
    آقای شریعت مداری خیلی از تو بدم میاد
  • ساغر IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    58 2
    جناب شریعت مداری یه کم نگران قیمت اجاره بهای مسکن و مرغ باشید
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    18 31
    کارت ملی بی حجابها رو غیر فعال کنید همه چی درست میشه.نه میتونن خدمات بانکی بگیرن نه پاسپورت و خروج از کشور و نه سیمکارت و نه خرید و فروش ملک و خودرو و ثبت نام خودرو و ....
  • اردشیر عابدیان ریزی IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    12 46
    با سلام ،ما از مسئولان انتظار داریم با بی حجاب باشدّت برخور کنند باید همه سازمان ها و نهادها و ملت دست به دست هم بدهند و با این پدیده شوم برخور کنند
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    94 2
    اگر شما فیش حقوقی ودرامت رو واینکه خونه کجاست وماشین چه رو منتشر کردی خود من کفن می پوشم میرم برای حجاب داد می زنم مرد حسابی شکمت سیره منقلت هم گرم تا از پاش بلند می شی یاد این حرفا می افتی بخدا مردم در کوچک ترین مسائل زندگی موندن چی میگی یکبار نشد در مورد اقتصاد حرف بزنی برو بابا دلت خوشه
    • IR ۱۳:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      26 60
      عزیزم! وقتی هم منتشرش کرد،توش تشکیک میکنی! درد شماها بی عفت کردن جامعه است وبس!
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 38
    این خیلی مهم است که مردم دغدغه مند اخلاق و اسلام در جامعه، به این لایحه واکنش نشان داده اند. نمایندگان از این فرصت که افراد اندیشمند مثل جناب شریعتمداری بهشون مشورت می دهند، باید حداکثر استفاده را بکنند و به نظرات توجه کنند.
  • انقلابی منطقی IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    39 0
    شما نگران سفره خالی مردم و شرمندگی خانواده ها باش
  • ازگارد IR ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    32 3
    متاسفم که با این سن هنوز نمیدونه حجاب لازمه عفت نیست،
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 10
    پارسال مملکت تاوان سنگینی در مورد اقدامات داد .
  • IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 4
    پارسال مملکت تاوان سنگینی داد
  • محمد IR ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    55 13
    حجاب کرونا نیست که با دو تا واکسن برطرف شه ،حجاب فرهنگه ،حداقل ۴۰ سال زمان میبره و بستگی به خیلی چیزها داره ،امنیت اقتصادی،امنیت کشوری ،امنیت فکری،حجاب با زور انجام نمیشه
  • مصطفی IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 47
    والا من می خواستم قانون بزارم می گفتم هر کس هتک حرمت جامعه رو انجام بده تا دوران پیری میفته حبس بدونه بخشش. برای آقایونم زمان معادل در نظر می گرفتم./ اینجوری جرات نمی کردن بی حجاب باشن از طرف دیگه حجاب هم برای پیرزن واجب نیست . دیگه اونجا رو خدا هم اجازه داده. اما برای افراد معروف و بازیگرا اگر به قصد حنجار شکنی باشه حبس ابد میدام. تا قوانین بعدی خدا نگهدار
  • IR ۰۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 30
    واقعا عجیب است. نمی دانم این همه نفهمی را در این لایحه چه تفسیر کنم. اگر دولت قبل بود حتما میگفتیم نفوذ. حالا هم باید همین را بگویبم. واقعا کار نفوذی هاست انگار.
  • پدی ازپیج همسایه🙂 IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 39
    زودتر جمعش کنید. یه اقلیت کم تعداد ولی پرجلوه و هتاک و پر سر و صدا به جامعه گند زدن 😡
  • IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    8 59
    حذف حجاب جنگ رسانه ای دشمن است و مصی رسما سلاح جنگ را دوربین* اعلام کرده و بی حجابها هم از این سلاح استفاده می کنند علیه امران به معروف و پلیس و .... در لایحه حجاب به جای اینکه * برای استفاده از سلاح دوربین مجازات* قید کنند (که غائله مهرماه هم با همین سلاحها ایجاد شد و بعد هم در مترو و پارکها با فیلمبرداری از آمر معروف و پخش ان در سطح رسانه های جهانی، و فحاشی و فاش کردن اطلاعات شخصی و ادرس و ... آمر به معروف را از زندگی پشیمان می کنند) برای امران معروف مجازات رو دانه به دانه شمرده اند.در حالیکه در واقعیت این امران معروف هستند که فحش می شنوند و کتک می خورند. در آلمان فیلمبرداری از پلیس ممنوع شد حداقل انتظار می رفت که در لایحه حجاب مجازات سنگینی برای فیلمبرداری از آمران معروف قید شود ولی گویا نویسندگان لایحه خود اهل امر به معروف نیستن که در جریان کار باشند
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    10 59
    جناب شریعتمداری الکی حرص میزنی. دولت و قوه قضائیه با این لایحه موضع نظام رو در خصوص حجاب به صراحت مشخص کردند و تکلیف ما هم با دولت انقلابی مشخص شد.
    • IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      16 56
      برادر عزیز جناب شریعتمداری : ما رای دادیم که دولت و مسئولین ارزش های فراموش شده رو زنده بکنند، رای دادیم که که خون شهدا پایمال نشود ، رای دادیم که فرهنگ انقلاب و اسلام زنده شود ولی ...........
  • S.m IR ۰۸:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 59
    با سلام. چند پیشنهاد برای مدیریت حجاب در محیط عمومی البته هم زمان با فرهنگ سازی و اقدامات ایجابی  مبتنی بر برخورد محبت آمیز و تبیینی و مستمر و همچنین با توجه به شرایط و حساسیت ها و وجود دشمنان و فرصت طلبان برای ایجاد شکاف و اغتشاش و تنش اجتماعی و سیاسی شدید برای کشور ، پیشنهادات به شرح موارد زیر می باشد : حتما میبایست : تصویب قوانین در مجلس باشد :  به صورت ایجاد سامانه های هوشمند و نیمه خودکار و دقیق ، یکپارچه ، جامع ، به روز و امن و حتما به صورت غیر تنش زا بر مبنای محرومیت های قانونی و فرایندی و پلکانی افزایشی و هوشمند مالی و بانکی و اداری و تجاری و صنفی و اجتماعی و تحصیلی و اعمال سریع و دقیق  انواع جریمه ها توسط ضابطین  با کمترین روند قضایی و اداری و افزایش خودکار مبالغ جریمه بر مبنای تورم اعلامی رسمی سالانه در اسفند ماه. ( در مورد اکثریت متخلفین باید به صورت غیر حضوری باشد ، البته بغیر از موارد شدید و هتاکانه و سازمان یافته و افزاد مشهور و .... ) ۱- در مورد اکثریت افراد بد حجاب :  در ابتدا می بایست شناسایی شخص متخلف و احراز هویت دقیق و قطعی آنها بوسیله دوربین ها و همچنین تهیه فیلم و عکس توسط دوربین های ثابت یا توسط دوربین انواع ضابطین معتمد و آموزش دیده و موثق ( فراجا ، سپاه ، بسیج و حراست ها و  ...) و ارسال و پردازش تصاویر  و فیلم در سامانه و نرم افزارهای جامع و  هوشمند و امن  و یکپارچه به منظور تشخیص دقیق هویت شخص متخلف انجام شود. بعد از ثبت دقیق و تشخیص قطعیت تخلف میبایست مانند : اعمال محرومیت ها و جریمه ها باید به صورت تقریبا غیر حضوری و فرایندی و پلکانی افزایشی و هوشمند و سامانه محور و بسیار دقیق باشد که کمترین افزایش کاری و تنش سیاسی و اجتماعی را برای قوه قضاییه و فراجا و ... داشته باشد. ۲-مسند سازی و ثبت محرمانه تخلف و بد حجابی انجام شده با توجه به ثبت تصاویر و مکان و زمان برای شخص متخلف و بد حجاب در سامانه و پایگاه داده های جامع و هوشمند و امن و یکپارچه. ۳- اعلام شدن تخلف قطعی و محرز انجام شده ، به صورت سیستمی و محرمانه با پیام رسان رسمی به شخص متخلف .  همچنین در مراحل بعدی  در صورت شدت و تکرار تخلف بدحجابی باید فرد متخلف احضار شود ، به صورت خود معرفی به مراکز مورد نظر. ۴- در صورت عدم مراجعه و تعیین تکلیف توسط شخص متخلف تا زمان رجوع شخص متخلف به مراکز
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 68
    مبالغ جریمه ریشخند نظام است کسانیکه مأموریت گسترش بی حجابی را دارند چندین برابر آن را از سرویس های بیگانه دریافت میکنند و کلی حمایت میشوند.
  • هادی IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    1 41
    تازه فهمیدین تو این کشور هر چقدر پول بدی آش میخوری؟ پول بده لخت بیا بیرون
  • هادی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    10 38
    نظام بهتره اون اسلامی بعد جمهوری رو از اسمش پاک کنه. اون موقع ماها تکلیف خودمونو می‌فهمیم.
    • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      79 17
      برو افغانستان پیش طالبان.اسلامی که تو میخوای اونجا ست
  • ممد IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    12 50
    خخخخخ جریمه رد کردن چراغ قرمز بیشتر از لخت شدن کف خیابونه. هیچ جای دنیا با این سرعت بسمت انقلاب جنسی پیش نرفته که ما داریم میریم.
  • IR ۰۹:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    16 78
    قضیه حجاب از آخرین سنگزهای مردسالاری احساس می شود و باید جدی گرفته شود وگرنه خدای ناکرده با تثبیت تحرکات زنان جامعه به سمت نوعی از سکولاریسم جنسیتی حرکت کرده و رنسانس دیگری اینبار در حریم اسلام شکل می گیرد
  • وطنم IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    9 43
    مشرق جاااان: اگر میتونی یک تحلیل درباره "ترس نامزدها از اتهامات در مناظره های انتخاباتی" بنویسید. به نظر بنده، آقای رئیسی از تهمت هایی شبیه تهمت روحانی به قالباف میترسد که با کلمه کلیدی "گاز انبری" در ذهن همه نقش بست و پاک نمیشود.
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 35
    اانشاء الله در کمیسیون و صحن مجلس اصلاح میشود
  • فاطمه دهباشی زاده IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    2 69
    با یک دروغ مهشا چه فتنه ای شد.
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    65 3
    چرا درباره مشکلات معیشتی چیزی نمیگی
  • هادی توکلی IR ۱۰:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    0 61
    بزرگترین ایراد لایحه این است که با عنوان حجاب تنظیم شده است در حالی که هیچ ربطی به حجاب ندارد. معلوم نیست چرا کسی به این مهم توجه نمی‌کند که اقداماتی نظیر گشت ارشاد و این لایحه همه مربوط به پوشش های ناهنجار است و هیچ جایی سراغ نداریم که کسی برای عدم رعایت حجاب شرعی اقدامی کرده باشد . تبصره قانون مجازات در مورد حجاب شرعی هرگز اجرایی نشده است بنابراین بهتر است که در زمینه حجاب آن تبصره هم حذف شود و یا دست کم به همین حالت معلق باقی بماند و فعلا اگر قرار است اقدامی بشود تحت عنوان واقعی خودش یعنی پوشش های ناهنجار و غیر متعارف باشد هر چند اصلح آن است که اگر قرار بر قانون و لایحه جدید است لایحه جامعی برای تمام ناهنجاری ها و رفتارهای غیر متعارف اجتماعی تنظیم و مقررات پراکنده و غیر موثر موجود ملغی شود
  • کاظم IR ۱۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    14 51
    تو کنسرت سالار عقیلی تو سالن همایش های وزارت کشور کشف حجاب کردند. داداش کجایی؟ چون دوره اول رییسی هست باید این امتیازها رو بدن
  • سعید IR ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 29
    وای بر این دولت انقلابی
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 26
    بی ناموسی و فحشا قانونی میشود شاید هم هیزم پرشور انتخابات
  • سعید IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 11
    سلام.به امید نشر نظر این حقیر،دوستان بنده طرفدار سرسخت حجاب و جامعه مذهبی هستم و تمام خانواده بنده از حجاب چادر به طور اختیاری وانتخاب استفاده میکنند،اما دوستان بعرض برسانم،بنده با علما و چند نفر از صاحب‌نظران در مورد اصل موضوع حجاب صحبت وسوال کردم،اولا حجاب به معنی مصطلح که ما می‌دانیم در جائی از قرآن مبین و احکام و احادیث وجود ندارد،حجاب به معنی پوشاندن اعضای خاصی از بدن است که شامل مردان نیز میشود،پوشاندن چهره یا کل بدن بنا به بعضی از تفاسیر مربوط به زنان پیامبر(ص)است،دوما پوشش ونوع آن از مسائل مربوط به فطرت بشر هست که به هیچ عنوان در آن اجبار را راهی نیست ونتیجه عکس عاید خواهد شد چنان چه میبینیم،سوما عده بسیار بسیار قلیلی هنجار شکن لجوج ورانداز که با دستور از بیرون هنجارشکنی میکنند وجود دارد که باید به صورت انفرادی برخورد گردد ونمیتوان آن را تعمیم به همه زنان محترمه داد.،چهارما،با توجه به شل حجابی عده ای از هموطنان برخورد خشونت بار موجب دوقطبی در جامعه و رودررو قرار گرفتن مردم با هم میگردد،که عوارض آن بر منافعش می‌چرخد و موجب تضعیف نظام میگردد،خامسا،با توجه به عدم وجود عدالت اجتماعی و اقتصادی درجامعه و ناکام بودن نظام در تعیین معیشت عده زیادی از مردم و تخلفات عدیده زیاد از قبیل اختلاسهای بزرگ و تخلفات اقتصادی بسیار دیگر و عدم رعایت دیگر قوانین مذهبی در جامعه ،دفاع از حجاب آنهم حجاب موردنظر ما،بیش از آنکه موثر باشد حتی موجب لجاجت و در بسیاری از موارد تمسخر حتی دوستداران نظام میگردد،ودر آخر ،موضوع وحدت نظر همه دشمنان وبراندازان،حول محور وشعور خبیثانه نه به حجاب اجباری،بسیار برای نظام خطر ساز میباشد و اولین بار است که همه براندازان و دشمنان بر سر یک موضوع توافق دارند و وحدت نظر،،که با توجه به حفظ نظام که از اوجب واجبات است باید از این توطئه و خطر بزرگ اجتناب کنیم و اشتراک نظر و وحدت آنان و بیگانه گان را بهم زنیم،وقطعا و یقینا اکثریت زنان ما باعظمت وعفت هستند وخود رعایت اصول مذهب و عرف را خواهند کرد و نیاز به شعارهای بعضا ریا کارانه عده ای اختلاس گر وچپاول گر بیت المال نمی‌باشد.. امیدوارم انقلاب و نظام از خطرات داخلی وخارجی مصون بماند و خون شهدا پایمال اعمال اشتباه عده ای بی خبر یا مغرض و یا نادان نگردد.انشاالله
    • حجت IR ۱۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
      6 1
      اونی که فکر میکنی ما هستیم، خودتی شازده
  • IR ۱۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    35 0
    چقدر خوب میشد وقتی آدم حرفی را میزند در حیطه وظایفش باشد
  • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    62 0
    معیشت و مسکن و گرانی درد ما مردم عادی است نه حجاب.
  • IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    50 0
    طالبان داشتیم وقتی طالبان مد نبود
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    73 0
    فقط حرص مظاهر دین و ظاهر جامعه و حکومتتون را میزنید . مفاسد همه ارکان نظامتون و جامعه را سست کرده
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    81 1
    همونکه خانم قهرمان عفاف و حجابتون گفت : خیلی ناراحتین جمع کنید بروید ( ترجیحا افغانستان پیش رفقای هم مسلکتون )
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    42 0
    اولویت اول کشور: ملی شدن صنایع مادر=حذف معاملات دلاری دولت با صنایع=کاهش تورم و قیمت‌ها
  • حجت IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    6 72
    حرام خواران و اختلاسگران همان حرامی هایی هستند که مخالف حجابند و مخالفان حجاب همان دزدان بیت المال و اختلاسگرانند
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۱
    3 72
    اون خانمی که کشف حجاب میکنه و جماعت مذکر شهوتران در جامعه بهش کاری ندارند بخاطر اینه که از برخورد پلیس میترسند ، بهترین جریمه اینه که پلیس اعلام کنه از زنان بی حجاب مایت نمیکه، اونوقت کدوم زن و دختری جرآت داره ارایش کرده و بی حجاب بیاد تو جامعه
  • IR ۰۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    1 0
    بقول خودتون اگرناراحتی جمع کن برو یک کشور دیگه
  • ناشناس IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۳/۲۲
    0 0
    خیلی جالبه اینقدر تندرو و خشونت طلبه این شریعت مداری و شما هم خبر ایشون رو پوشش میدی. داشتم فکر میکردم چی جور میشه یک روزنامه اینقدر دنبال اعدام و خشونت علیه مردمه نونش تو چیه که دو سه روز پیش خبر ریاست خواهر زادش توی سعد اباد رو دیدم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس