انتقال 23 میلیون یورویی ملی پوش با استعداد سوئدی او را در جایگاه نفر شماره 1 لیست مبالغ ترانسفر ترکیبی قرار داد.

به گزارش مشرق، زلاتان ایبراهیموویچ بالاخره ودر پی پیش بینی ها،روند انتقال  خود از باشگاه آث میلان به پاری سن ژرمن را با مبلغ 23 میلیون یورو تکمیل کرد تا جایگاه خود به عنوان گران قیمت ترین بازیکن جهان را مستحکم تر بکند.



مبلغ کلی که در طول دوره بازی این بازیکن سوئدی در پاری سن ژرمن برای او خرج خواهد شد، برابر با 171.1 میلیون یورو شد تا بدین ترتیب ایبرا،جایگاه خود به عنوان بازیکنی که بیشتر مبالغ را در دوره ی بازی خود جذب کرده مستحکم کند. او از نیکلا آنلکای فرانسوی ( بازیکن دیگری که با مبلغی کلان با پاری سن ژرمن قرارداد بسته بود) در رتبه ی دوم با مبلغ  134 میلیون یورو و ارنان کرسپوی رده سومی که 121 میلیون یورو جذب کرد پیشی گرفت.    


ده بازیکن گران قیمت تاریخ دنیای فوتبال

ردیف

بازیکن

قیمت

1

زلاتان ایبراهیموویچ

€171.1m

2

نیکلا آنلکا

€134.0m

3

ارنان کرسپو

€121.0m

4

خوان ورون

€117.0m

5

کریستیانو رونالدو

€111.5m

6

رونالدو

€100.9m

7

فرناندوتورس

€96.5m

8

کریستین ویری

€87.5m

9

روبینیو

€85m

10

زیدان

€84m



در زیر ما بررسی می کنیم که بعضی از گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ چقدر موثر بوده اند:

 زلاتان ایبراهیموویچ

171.1 میلیون ایبراهیموویچ شامل، 16 میلیون یورو که یوونتوس برای او به آژاکس پرداخت کرد، 24.8 میلیون یورو که اینتر به یووه پرداخت ، 69 میلیون یوروی پر سر وصدایی که بارسا برای او ولخرجی کرد و همچنین 24 میلیونی که میلان برای او پرداخت می شود.
در حالی که پاری سن ژرمن ،با خرید ستاره های میلان، سری آ را از نام های بزرگ خالی می کند ، زلاتان با انتقال به فرانسه به تیاگو سیلوا ،هم تیمی سابق خود در میلان و البته اسکیل لاوتزی و خاویر پاستوره ستاره سابق پالرمو خواهد پیوست.
انتقال این مهاجم هزینه ی زیادی برای باشگاه فرانسوی با مالکیت قطری به همراه داشته که شامل مبلغ انتقال او و همچنین حقوق نجومی او می شود. گزارشات بیان می کنند که این بازیکن سالیانه مبلغ 13 میلیون یورو از تیم پاریسی حقوق دریافت می کند.
این ستاره سوئدی با تکنیک بالایش، مقادیر رویارویی عشق و نفرت را الهام می بخشد، رویکرد خونسرد او که اغلب به چشم تنبلی نگریسته می شود و البته رکورد ضعیفش در مقابل تیم های انگلیسی ( به غیر از آرسنال ) هم باعث انتقاداتی از او شده است.
عقیده ی شما درباره این مهاجم هر چه که باشد نمی توانید منکر موفقیت های او شوید. اگر شما ازرسوایی کالچوپولی که دو قهرمانی سال های05- 2004 و 06-2005 را از یووه گرفت صرف نظر کنید ، قبل از فصل گذشته زلاتان هشت عنوان قهرمانی پیاپی لیگ را در دوره ی بازی خود در آژاکس، یوونتوس، اینتر، بارسلونا و آث میلان به دست آورده است. 

کریستیانو رونالدو

کریس رونالدو در رتبه ی پنجم قرار دارد ولی فقط دوبار جای خود را عوض کرده که یک باراز  اسپورتینگ لیسبون به منچستر یونایتد و سپس از یونایتد به رئال مادرید در سال 2009 بوده است. مهاجم پرتغالی در اولدترافورد فوق العاده بود ولی از زمان انتقالش به مادرید با زدن 146 گل در 144 بازی در طی 3 فصل به یک سطح بالاتری رسیده است. در حالی که خیلی ها از مبلغ 94 میلیون پوندی انتقال این سوپراستار به مادرید شگفت زده شدند، عملکرد او نشان میدهد که این مبلغ برای او به حق پرداخت شده است.

نیکلا آنلکا

مزدور پولکی شماره یک دنیای فوتبال،دومین نفر در لیست گرانقیمت ترین بازیکنان تاریخ دنیای فوتبال  با مبلغ 134 میلیون یورو است که در طول دوران فوتبالی خود در 9 باشگاه، که آخرین آن شانگهای شنهوای چین است ، توپ زده. زمانی که نیکلا آنلکا به عنوان یک نوجوان در آرسنال شروع به درخشش در لیگ برتر کرد ،به نظر می رسید که قرار است یکی از بهترین مهاجمان جهان شود و اگر چه در باشگاه هایی که تا کنون بازی کرده گل های زیادی به ثمر رسانده ، ولی او هیچگاه به جایگاهی که مردم از او انتظار داشتند نرسید.

خوان سباستین ورون

هافبک آرژانتینی در دوره ی خود در ایتالیا که شامل حضور در سمپدوریا، پارما و بعد از آن در لاتزیو (مانند دوره ی قرضی در اینتر) بازیکن تاثیر گذاری بود. در سال 2000 او نیروی محرکه ی تیم  پر درخشش لاتزیو که اسکودتو، کوپا ایتالیا و سوپرکاپ ایتالیا را فتح کرد ، بود.
آن فرم خوب باعث انتقال او در سال 2001 به منچستر یونایتد شد و فرگوسن او را با مبلغ 42.6 میلیون یورو که که در آن زمان گرانقیمت ترین ترانسفر فوتبال انگلیس بود خریداری کرد. بعد از 2 فصل نسبتا نامتفاوت در اولدترافورد ، ورون با مبلغ 22.5 میلیون یورو به چلسی منتقل شد؛ ولی در در فصل 04-2003 فقط در 14 بازی حضور داشت و این پایانی بر دوره ی فاجعه بار او در انگلیس بود.
در بازگشت معنوی او به خانه اش در آرژانتین، استودیانتس، موفقیت نصیب او شد و دوره ی بازی خود او را احیا کرد ولی متاسفانه اغلب افراد ناتوانی و شکست او در منچستر یونایتد و چلسی را به یاد خواهند آورد.

منبع: گل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس