کد خبر 136986
تاریخ انتشار: ۲۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۳

نخستین گروه از ورزشكاران المپیكی و دست اندركاران برگزاری این بازیها از صبح روز دوشنبه وارد لندن شدند.

به گزارش مشرق به نقل از ایرنا، ورزشكارانی از چین، روسیه، آمریكا، كانادا، فرانسه و ژاپن جزو نخستین گروه از شركت كنندگان در بازیهای المپیك 2012 لندن بودند كه امروز وارد فرودگاه هیثرو در غرب لندن شدند.

این ورزشكاران پس از ورود به ترمینال ویژه المپیك در فرودگاه هیثرو، با قطار و خودروهای ویژه به دهكده بازیها كه در منتهی الیه جنوب شرقی لندن واقع شده است، منتقل می شوند.

هزاران نفر كه بیشتر آنان از میان نیروهای داوطلب انتخاب شده اند، وظیفه خدمت رسانی به ورزشكاران را در فرودگاه، مسیر انتقال و همچنین دهكده بازیها بر عهده دارند.

به گفته مقامات فرودگاه هیثروی لندن، روز دوشنبه حدود 335 ورزشكار و بیش از هزار نفر از دست اندركاران برگزاری رقابت ها و دیگر افراد مرتبط با بازیهای المپیك، امروز وارد لندن می شوند.

فرودگاه بین المللی هیثرو، پر رفت و آمدترین روزهای تاریخ فعالیت خود را در تابستان امسال و به هنگام برگزاری مسابقات المپیك تجربه خواهد كرد.

كمیته برگزاری مسابقات المپیك 2012 لندن همچنین اعلام كرد كه عملیات اجرایی آزمایشگاه های ضددوپینگ المپیك نیز از امروز رسما آغاز می شود.

مقامات انگلیسی می گویند عملیات ضددوپینگ در المپیك لندن بزرگترین عملیات از نوع خود در تاریخ مسابقات المپیك خواهد بود.

پیش بینی می شود كه حدود شش هزار تست ضددوپینگ در رقابت های المپیك لندن از ورزشكاران گرفته شود.

مقامات مبارزه با دوپینگ بازیهای المپیك لندن اعلام كرده اند كه حدود نیمی از ورزشكاران المپیكی باید آزمایش دوپینگ بدهند كه این آزمایش ها شامل همه مدال آوران این بازیها خواهد بود.

حدود 10 هزار و 500 ورزشكار از 204 كشور جهان در 30 رشته ورزشی در بازیهای المپیك لندن رقابت خواهند كرد.

بازیهای المپیك 2012 از تاریخ 27 ژوییه تا 12 اوت (6 تا 22 مرداد 1391) در لندن برگزار می شود.

لندن تنها شهر جهان است كه تاكنون سه بار میزبان بازیهای المپیك شده است. پیشتر بازیهای المپیك 1908 و 1948 در پایتخت انگلیس برگزار شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس