کد خبر 1345026
تاریخ انتشار: ۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۷
دافوس آجا

امیر سرتیپ «ولی‌وند» گفت: در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در حال رصد اتفاقات رخ داده بین روسیه و اوکراین هستیم.

به گزارش مشرق، امیر «حسین ولی‌وند زمانی» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش در دیدار با هیأت عالی‌رتبه نظامی کشور پاکستان اظهار داشت: روابط ایران با کشور پاکستان از دیرباز حسنه و دوستانه و دارای پیشینه تاریخی ارزشمند و رو به رشد بوده است.

وی ادامه داد: با افتخار عنوان می‌کنیم که میان ارتش دو کشور تبادل دانشجو داشته‌ایم و همچنان نیز خواهیم داشت.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش افزود: مبنای توسعه روابط نظامی، تبادل دانشجو بوده است و البته ما به دنبال تبادل استاد نیز هستیم.

امیر ولی‌وند خاطرنشان کرد: دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایران است که حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد از اساتید آن در خارج از کشور دوره دیده‌اند.

وی با اشاره به روند و کیفیت برگزاری دروس عمومی و تخصصی این دانشگاه گفت: تاکنون سعی کرده‌ایم که از تجارب دانشجویان و اساتید در امور آموزشی خود استفاده و تمامی اتفاقات منطقه و جهان را رصد و تجزیه و تحلیل کنیم؛ همچنین تلاش کرده‌ایم که تجارب خود را به دانشجویان عرضه کنیم و از تجارب دیگران نیز بهره ببریم.

فرمانده دافوس آجا در ادامه با اشاره به تهاجم کشور روسیه به اوکراین عنوان کرد: هم‌اکنون در حال رصد اتفاقات رخ داده در شمال ایران بین دو کشور روسیه و اوکراین هستیم که البته این موضوع برای دانشجویان نیز اهمیت بالایی دارد.

امیر ولی‌وند اضافه کرد: در بحران اوکراین، فارغ از مسائل سیاسی باید ابعاد نظامی این حوزه نیز مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوانیم به نتایج مطلوب دست یابیم.

وی با اشاره به تغییر ماهیت جنگ‌ها نسبت به گذشته گفت: نوع جنگ‌های امروز با جنگ‌های گذشته متفاوت است؛ چراکه در درگیری‌ها و منازعات امروز از ناو هواپیمابر استفاده می‌شود، اما در جریان همین منازعات ممکن است یک قایق تندرو مؤثرتر از یک ناو جنگی عمل کند.

فرمانده دانشگاه جنگ ارتش افزود: در حوزه بکارگیری سامانه‌های پهپادی، موشک‌های بالستیک و هواپیماها نیز در نبردهای امروز می‌توان تفاوت‌هایی را با گذشته برشمرد، که این تفاوت‌ها را در نبرد روسیه و اوکراین به خوبی مشاهده می‌کنیم.

امیر ولی‌وند با بیان اینکه نباید فکر کنیم که با گذر زمان جنگ‌ها پیچیده‌تر می‌شود، تصریح کرد: جنگ روانی نقش بسیار مؤثری را در نبردهای امروزی ایفا می‌کند و مشاهده می‌کنیم که یمن با حداقل امکانات، چندین سال است که مقاومت می‌کند، اما این مقاومت در اوکراین شاید به چند روز هم نرسد.

وی اظهار داشت: تفاوت در نبردهای امروزی در حوزه تسلیحات، امکانات و از همه مهم‌تر در اراده‌ها قابل توجه است؛ پس صرف تکیه به تسلیحات، مؤثر و راهگشا نیست و اینکه چه کشوری اراده و انگیزه پیروزی و مقاومت را داشته باشد، مهم است.

فرمانده دافوس ارتش با اشاره به بیانی از سعدی مبنی بر اینکه اگر خواهان صلحی، آماده جنگ باش، گفت: ما باید به‌عنوان یک فرد نظامی همواره آماده نبرد و مقابله با تهدیدات باشیم؛ زیرا با دل بستن به قول و وعده دیگران نمی‌توان از کشور دفاع کرد و امروز نمونه بارز این موضوع، کشور اوکراین است.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس