کد خبر 133737
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي از پذيرش حدود 80 درصدي داوطلبان آزمون سراسري غير پزشكي دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، فرهاد دانشجو در حاشيه بازديد از كنكور 91 دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقيقات دانشگاه آزاد با اشاره به رقابت بيش از 491 هزار داوطلب در كنكور غيرپزشكي امسال، گفت: به اندازه همه داوطلبان صندلي براي ورود به دانشگاه وجود دارد، اما اين رقابت در برخي از رشته‌ها چون حقوق، مهندسي عمران، مكانيك و معماري بسيار بالاست.
 
وي با اشاره به پذيرش حدود 80 درصد از داوطلبان در كنكور امسال در خصوص حذف رشته‌هاي كم‌طرفدار، اظهار كرد: متقاضيان همه رشته‌ها به گونه‌اي نيست كه آن رشته حذف شود، بنابراين برنامه‌اي براي حذف رشته‌اي نداريم.

امكان انتخاب رشته مجدد پس از اعلام نتايج نهايي آزمون
 

وي با اشاره به كاهش 13 درصدي تعداد داوطلبان كنكور امسال، اظهار كرد: داوطلبان مي‌توانند پس از اعلام نتايج نهايي آزمون در صورت قبول نشدن انتخاب رشته مجددي داشته باشند.

افزايش ظرفيت رشته‌هاي پرمتقاضي
 
دانشجو با تاكيد بر اينكه اولويت ما ارتقاي كيفيت است، تصريح كرد: البته در نظر داريم در بعضي از رشته‌هاي پر متقاضي، ظرفيت پذيرش را افزايش دهيم و همچنين سعي شود با افزايش ظرفيت‌ها كيفيت نيز رعايت شود.
 
وي در خصوص حذف كنكور در رشته‌هاي كم متقاضي نيز افزود: در حال حاضر رشته كم‌طرفدار نداريم، اما رشته‌هايي كه داوطلبان آن نسبت به ديگر رشته‌ها طرفدار كمتري دارند، موجود است؛ بنابراين بر اساس مصوبه قانون كنكور بايد تا سال 93 حذف شوند.
 
فرهاد دانشجو ـ رييس دانشگاه آزاد ـ به همراه رييس مركز آزمون دانشگاه در حاشيه بازديد از كنكور سراسري 91 دانشگاه آزاد در واحد علوم و تحقيقات در جمع خانواده‌هاي كنكوري‌ها قرار گرفت و به همه آنها كه خواستار ساماندهي شهريه‌ها بودند، نويد كاهش شهريه‌ها با ايجاد منابع مالي جديد داد و از خانواده‌ها خواست كه برايش دعا كنند تا بتواند به قول خود وفا كند.
 
در اين ميان پدر يكي از كنكوري‌ها با انتقاد از عدم تناسب ميان حوزه امتحاني و محل زندگي، خواستار ايجاد اين هماهنگي شد.
 
همچنين يكي ديگر از همراهان كنكوري‌ها از ميزان تاثير معدل در پذيرش كنكور انتقاد كرد و افزود: از قول من به وزير علوم بگوييد كه تاثير معدل در گزينش داوطلبان به حق نيست و بهتر است كه آن را حذف كنند.
 
همراهان كنكوريها از نحوه پذيرايي و تعبيه محل استقرار براي همراهان داوطلبان از رييس دانشگاه آزاد تشكر كردند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس