.

داماد آقای روحانی رئیس‌جمهور سابق، به جای پاسخگویی درباره رانت‌جویی‌هایش در دولت سابق، درباره مذاکره با آمریکا نظریه‌پردازی می‌کند!

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت: کامبیز مهدی‌زاده، در دولت پدر همسرش، و با کمترین سابقه و به شکل آسانسوری، به عنوان معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور منصوب شد که در پی اعتراضات گسترده، ناچار شد استعفا دهد اما لحن نامه استعفای وی هم به جای عذرخواهی، آمیخته با طلبکاری بود. او البته مدتی بعد به عنوان مشاور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری منصوب شد. او در عین حال در ماه‌های پایانی دولت دوازدهم، به عضویت هیئت علمی «مرکز پژوهش توسعه و آینده‌نگری» وابسته به سازمان برنامه و بودجه درآمد.

مهدی‌زاده به تازگی ضمن یادداشتی در روزنامه آرمان می‌نویسد: «عجب روزگاری شده است تا دیروز مذاکره «اَخ» بود امروز «بَه» شده است. تندروها و دلواپسان حرام را حلال کرده‌اند. گویا مشکل این دوستان تنها حسن روحانی بود. امروز وقتی تیم مذاکره‌کننده در حال انجام مذاکرات است از شعار «ای آنکه مذاکره شعارت استخر فرح در انتظارت» خبری نیست استخر فرح به استخر فرج و گشایش برای این دلواپسان تبدیل شده و هر روز در آن شنا می‌کنند. برای این دوستان مذاکره، عزت شده است. یادشان رفته که در ۸ سال گذشته تیم مذاکره‌کننده کشور را هر روز تخریب کرده‌اند، اما امروز مذاکره‌کنندگان خود را تمجید می‌کنند و هورا می‌فرستند و به تعداد نفرات کاروان المپیک یک کشور در مذاکرات شرکت می‌کنند! به‌راستی چه چیزی تغییر کرده است؟ ظریف، صالحی، عراقچی و تخت‌روانچی، چه چیزی نداشتند که این دوستان دارند؟

گویا داماد آقای روحانی، آنقدر در امتیازجویی‌ها سرگرم بود که خبر ندارد آقای ظریف و تیم‌شان (و از جمله آقای فریدون) چندین بار با تیم آمریکایی مذاکره و قدم‌زنی یا ملاقات در حد تسلیت و اظهار همدردی به خاطر فوت مادر آقایان فریدون و روحانی داشتند. همچنان که دانسته یا ندانسته اصرار دارند مذاکره با اعضای برجام را با مذاکره با آمریکای ناقض برجام و خارج شده از آن، یکی کنند و مسائل را با هم خلط نمایند! آیا آقای مهدی‌زاده در این ۸ سال در وضعیت کما قرار داشت که وزارت خارجه دولت روحانی، ۸ سال متمادی سرگرم مذاکرات مستقیم یا نیابتی و با واسطه‌های مختلف با آمریکا بودند؟!

البته به نظر می‌رسد امثال ایشان، کاملا در جریان خبرها باشند اما گویا بنا بر این است که به جای اظهار شرمندگی در قبال کلاه بزرگی که آمریکا سرشان گذاشت و خسارت‌های هنگفتی را به ملت تحمیل کردند، به تیم مذاکره‌کننده جدید حمله کنند یا درباره حرمت و حلیت مذاکره فضاسازی نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    3 0
    علی برکت الله به این داماد و پدر زن !
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    کمبود مزمن آی کیو میباره!!! خخخخخخخ
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    برای اجرای سیاست قطعی یعنی لغو تمام تحریم‌ها از سوی آمریکا و راستی‌آزمایی آن توسط ایران هیچ مذاکره‌ای لازم نبوده و نیست؛ چه رسد به‌اینکه مذاکره فرسایشی شده و زمزمه‌ی مذاکره‌ی مستقیم با آمریکا مطرح می‌شود! از وزارت امور خارجه می‌خواهیم تا مذاکرات را در اسرع وقت به حالت تعلیق در آورند و تا زمانی‌که غربی‌ها به تعهدات خود عمل ننموده‌اند، به مذاکرات باز نگردند.
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    حالا تشخیص‌ مسئولین ما این است که برویم مذاکره کنیم تا همین سیاست را اِعمال کنیم؛ ما بحثی در این زمینه نداریم، منتها باید مراقبت بشود که مذاکره فرسایشی نباید بشود؛ نباید جوری باشد که طرف‌ها بخواهند همین طور مدام این مذاکره را کش بدهند که این برای کشور ضرر دارد. این را هم توجّه داشته باشید اینکه آمریکایی‌ها دائم اسم مذاکره را می‌آورند و مذاکره‌ی مستقیم با ایران را ما حاضریم و مانند این حرف‌ها، این جور نیست که آمریکا بخواهد مذاکره کند تا اینکه یک حرف حقّی را قبول کند؛ نه، می‌خواهد مذاکره کند تا یک حرف باطلی را تحمیل کند! اصلاً کار او این جوری است، وَالّا اینکه حالا یک حرف حقّی را بشنوند، تصدیق کنند، قبول کنند، این جوری نیست
  • تک سوار DE ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    0 0
    می خوان گندش کنن. شما هم به خوبی با بازنشر دارید پاس گل بهش می دید
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    بارها تجربه کرده‌ایم که آمریکا شیطان بزرگ است و وعده‌هایش جز دروغ و فریب‌کاری نیست. اخیراً هم دیدیم که آمریکایی‌های عهد شکن، در برجام بسیار وقیحانه عمل کردند. کشورهای اروپایی همراه با آمریکا هم، از لحاظ عهدشکنی و بداخلاقی کمتر از آمریکا نیستند؛ اما در مقام زبان‌بازی و حرف‌زدن همیشه طلب کارند. آن‌ها در پشت صحنه‌ی دیپلماسی، گرگ درنده و روباه حیله‌گر هستند. تجربه‌ی برجام در دولت قبل به ما نشان داد که اعتماد به غرب جواب نمی‌دهد، لذا ما به غربی‌ها هیچ اعتمادی نداریم و معتقدیم که به ما کمک نمی‌کنند و هر جا بتوانند ضربه می‌زنند.
  • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    1 0
    آمریکا باید تمام تحریم‌ها را با هر برچسب و به هر بهانه و در هر زمانی که وضع کرده است، برای همیشه و به طور یک جا و در عمل لغو کند؛
  • IR ۱۴:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۱
    2 0
    باید شرط‌هایی فراتر از لغو تحریم‌ها در تقابل با سیاست‌های استکباری ظالمانه غرب از جمله خروج آن‌ها از منطقه و عدم حمایت آن‌ها از رژیم صهیونیستی گذاشته شود، همان گونه که آن‌ها بعد از شش سال عمل نکردن به تعهدات خود در لغو تحریم‌ها شروط جدید هم اضافه می‌کنند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس