حسین کمالی

دبیر کل حزب اسلامی کار معتقد است با وجود جایگاه خاتمی در اصلاحات، این جریان باید کار جمعی را جلو برد.

به گزارش مشرق، حسین کمالی چهره سیاسی اصلاح‌طلب و دبیر کل حزب اسلامی کار در گفت‌وگو با خبرآنلاین در تحلیل شرایط انتخاباتی اصلاح‌طلبان انتقادات قابل‌ملاحظه‌ای به رهبری این جریان سیاسی دارد، کمالی در پاسخ به سؤالی پیرامون تأثیر خاتمی بر تصمیمات اصلاح‌طلبان می‌گوید: «واقعیت این است که آقای خاتمی یک شخصیت ذی‌نفوذ در مجموعه اصلاح‌طلبان است و مورداحترام همه اصلاح‌طلبان است اما یکی از مشخصه‌های مهمی که اصلاح‌طلبان دارند و باید هم داشته باشند این است اهل فکر، تدبر و تصمیم و اقدام جمعی هستند و می‌توانند تصمیم بگیرند».

کمالی با تشریح اخباری پیرامون یک‌جانبه‌گرایی خاتمی و گعده محدودی از اعضای دو حزب منحله مشارکت و مجاهدین انقلاب گفت: «بخواهیم تصور کنیم اصلاح‌طلبان فرد محور هستند و یک فرد محوریت این جریان را بر عهده دارد برای مجموعه اصلاح‌طلبان، پسندیده نیست. هرچند که نقش آقای خاتمی در جریانات اصلاح‌طلب پوشیده نیست»

دبیر کل حزب اسلامی در تشریح ساختار جدید و ابداعی اصلاح‌طلبان در نهاد اجماع ساز می‌گوید؛ شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان کارکرد خود را ازدست‌داده بود و نهاد جدید اجازه تصمیم‌گیری را از اشخاص حقیقی گرفته است، کمالی در پاسخ به حذف محمدرضا عارف در ساختار جدید آن را محصول همین نهاد جدید دانسته است و می‌گوید: واقعیت این است که از اشخاص حقیقی دعوت‌شده تا از نظرات آن‌ها استفاده شود. به‌هرحال این اشخاص در جلسات نظرات خود را بیان می‌کنند دیگران یا نظرات آن‌ها را می‌پسندند یا نمی‌پسندند اما دیگر حق رأی ندارند!

پیش‌ازاین محمدرضا عارف در مورد حذف خود از نهاد اجماع ساز به خبرگزاری ایسنا گفته بود: «من احساس می‌کردم که بعضاً مطرح می‌شود که عارف مانع ایجاد این ائتلاف است و درواقع نقدها متوجه فرد است درحالی‌که ما در گفتمان اصلاحات به فردمحوری اعتقادی نداریم. فرد می‌آید و می‌رود، ولی جمع فعالیت خود را ادامه می‌دهد. من در نامه خود نوشتم که به‌جای اینکه عارف نقد و ارزیابی عملکرد ائتلاف را انجام دهد، خود مؤسسین ائتلاف نقد را انجام دهند تا خدای‌نکرده عارف مانعی نباشد.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس