اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در واکنش به گزارش فارس در مورد مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی، اعلام کرد: تعیین اپراتور دوم این بندر براساس مصوبه نماینده ویژه رئیس‌جمهور و ابلاغیه رحیمی صورت گرفته است.

به گزارش مشرق ، بندر شهید رجایی مهم‌ترین و استراتژیک‌ترین بندر کشور است که به عنوان اصلی‌ترین بندر کانتینری ایران در حال حاضر رتبه 44 را در بین بنادر کانتینری جهان و رتبه چهارم را بین بنادر منطقه دارا است؛ با اجرایی شدن طرح‌های توسعه این بندر، شاهد ارتقای ظرفیت علمیاتی آن به بیش از 6 میلیون TEU کانتینر و قرار گرفتن در فهرست 20 بندر کانتینر جهان خواهیم بود.

این بندر کانتینری در حال حاضر با یک اپراتور کار می‌کند اما سازمان بنادر و دریانوردی از سال گذشته برای جذب اپراتور دوم این بندر دست به‌کار شد.

بنابراین گزارش برگزاری مزایده جذب اپراتور دوم بندر شهید رجایی از سال گذشته با حاشیه‌هایی همراه بود که همین موارد موجب می‌شد برگزاری آن به تعویق بیفتد.

این مزایده بالأخره برگزار شد و شرکت دریایی کاوه به عنوان تنها شرکت مشارکت کننده در این مزایده برنده شد!

تنها یکی از شرایط برگزاری این مزایده تسویه‌حساب شرکت‌های مشارکت کننده با سازمان بنادر و دریانوردی قبل از حضور در مزایده بود در حالی که به عقیده برخی، شرکت دریایی کاوه هنوز و پس از برنده شدن در مزایده هم به سازمان بنادر و دریانوردی بدهکار است و همین یک تخلف کافی است تا اعلام برنده در این مزایده کان‌لم‌یکن شود.

شرح کامل این موارد به همراه اسناد موجود، در روز هشتم اردیبهشت امسال با عنوان "در ‌بندر شهید رجایی چه می‌گذرد؟ " روی خروجی فارس قرار گرفت؛ برای مشاهده متن کامل این ‌گزارش اینجا را کلیک کنید.

 

این گزارش می افزاید :امروز روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در واکنش به این گزارش فارس، توضیحاتی را آورده که متن کامل آن به شرح زیر است:

"تعیین اپراتور دوم پایانه کانتینری بندر شهید رجایی براساس مصوبه شماره 45928/44648 مورخ 1 / 3 / 89 نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور و ابلاغی توسط معاون اول محترم رئیس‌جمهوری صورت پذیرفته است.

در راستای اجرای مصوبه فوق‌الاشاره و تصویب شرایط مزایده توسط هیئت محترم عامل سازمان بناور و دریانوردی با اعلام عمومی در جراید کثیر‌الانتشار و دعوت همه شرکت‌های واجد شرایط، تمامی مراحل مزایده فوق به صورت کاملاً قانونی براساس مقرات و دستورالعمل‌های مربوطه و با حضور نمایندگان محترم دستگاه‌های نظارتی کشور برگزار گردیده است و شرکت کاوه با ارائه بالاترین قیمت پیشنهادی برنده مزایده شده که در شرف تنظیم قرارداد است.

شایان ذکر است سازمان بنادر و دریانوردی و اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان قبل از نهایی شدن مزایده و انعقاد قرارداد با شرکت برنده تکلیفی به انتشار موضوع در جراید و سایت‌های خبری مدارک و تنها مکلف به اطلاع‌رسانی کامل به دستگاه‌های نظارتی می‌باشد که این مهم همانگونه که اشاره شد با حضور دستگاه‌های نظارتی ملی و استانی انجام گردیده است.

توضیحات فارس:

این خبرگزاری همواره سعی در انتشار دقیق‌ترین و کامل‌ترین اخبار با رعایت تمامی جوانب حرفه‌ای خبر دارد؛ به همین منظور در راستای انتشار گزارش مذکور این خبرگزاری سعی کرد تمامی جوانب عدالت را در انتشار خبر رعایت کند و در کنار انتشار اسناد خود، توضیحات کامل سازمان بنادر و دریانوردی را نیز به عنوان حاکمیت، درباره این مزایده جنجالی که هفته‌ها است نقل محافل خبری شده است، داشته باشد.

اما پی‌گیری‌های مداوم خبرنگار فارس از مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و معاون بندری وی در این‌باره به جایی نرسید؛ ضمن آنکه پس از موفقیت در برقراری تماس تلفنی با مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، وی توضیحات درباره مزایده اپراتور دوم بندر شهید رجایی را به مدیران اصلی سازمان بنادر و دریانوردی و روابط عمومی این سازمان موکول و به این جملات بسنده کرد که "این مزایده در تهران برگزار شده است؛ روابط عمومی سازمان در تهران باید در این‌باره صحبت کند و یا برای مصاحبه با مدیران سازمان هماهنگی‌ها را به عمل آورد؛ بی‌ادبی است در حضور این مسئولان ما صحبت کنیم؛ به ما گفته شده از روابط عمومی پیگیریی کنند و اجازه دهید رؤسای ما در این‌باره صحبت کنند".

بنابراین گزارش، مستندات کامل موارد مطرح شده در گزارش فارس نیز موجود است که در صورت تمایل، خوانندگان می‌توانند به آنها مراجعه نمایند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس