کد خبر 609416
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱

هفته نخست لیگ شانزدهم کم گل و با کمترین تماشاگر ممکن و البته بدون تبلیغات دور زمین برگزار شد.

به گزارش مشرق، در این هفته، بازی‌های لیگ برتر تنها 14 گل داشت، یعنی کمتر از 2 گل درهر بازی و البته به دلایل مختلف تعداد تماشاگران حاضر در بازی‌ها به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده بود. در هفته اول پرسپولیس  تنها تیم مدعی بود که موفق به پیروزی شد.

ادامه طلسم منصوریان در بازی‌های افتتاحیه

ظاهرا قرار نیست طلسم پیروز نشدن منصوریان در بازی‌های افتتاحیه تمام شود. منصوریان در 3 سال اول مربیگری‌اش در لیگ برتر در پاس همدان و نفت تهران هرگز موفق نشده بود در هفته اول لیگ برتر برنده شود و با تساوی استقلال برابر نفت هم این آمار ادامه داشت.

 جالب است که بدانید استقلال در 3 دوره‌ای که قهرمان لیگ برتر شده، در بازی افتتاحیه موفق به پیروزی شده است. با این شرایط باید دید آیا استقلال می‌تواند سنت شکنی کند و با وجود پیروز نشدن در بازی هفته اول قهرمان لیگ شود یا نه.
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
قلعه‌نویی در حسرت پیروزی برابر قهرمان

در پرگل‌ترین بازی هفته تیم فوتبال تراکتورسازی مقابل استقلال خوزستان قهرمان فصل گذشته لیگ برتر به تساوی 2-2 رسید. نکته جالب در مورد این بازی این است که قلعه‌نویی در قامت سرمربی تراکتورسازی یک بازی با استقلال خوزستان در فصل گذشته انجام داده بود که به تساوی یک-یک رسیده بود. نکته امیدوار کننده برای تراکتورسازی گلزنی ادینیو بعد از یک سال دوری از سطح اول فوتبال بود.
 
استقلال خوزستان هم با 2 بازگشت رویایی به بازی و تبدیل کردن شکست به تساوی نشان داد که می‌تواند این فصل هم نام خود را به عنوان تیم‌های مدعی معرفی کند. 
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
برانکو همه طلسم‌ها را باطل کرد

تیم فوتبال پرسپولیس در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته سایپا را شکست داد تا برانکو ایوانکویچ سرمربی پرسپولیس همه طلسم‌ها را با هم باطل کند. این برد اولین برد برانکو برابر فرکی و البته اولین پیروزی او برابر سایپا محسوب می‌شود. پرسپولیس در هفته اول لیگ برتر یکی از معدود تیم‌های آماده لیگ برتر بود و نشان داد که با بدنسازی اصولی می‌توان فصل را به آمادگی بالا آغاز کرد.
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
استارت مربی قهرمان با شکست

در یکی از بازی‌های این هفته سپاهان با سرمربیگری عبدالله ویسی در اولین بازی خود با نتیجه یک بر صفر از پدیده شکست خورد تا حالا هواداران این تیم نگران وضعیت تیم‌شان باشند. نکته جالب این است که عبدالله ویسی فصل گذشته سرمربی استقلال خوزستان بود و در هفته اول در فولاد شهر با نتیجه یک بر صفر از سپاهان شکست خورد و در نهایت هم قهرمان شد. او حالا هم در قامت سرمربی سپاهان در هفته اول در فولاد شهر با نتیجه یک بر صفر  از پدیده شکست خود و باید دید آیا اتفاق های فصل گذشته برای او تکرار می شود یا نه.
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
نا امید کننده مثل گسترش فولاد و پیکان

دیدار دو تیم مسن لیگ برتر در تبریز با تساوی  بدون گل به پایان رسید تا مجید جلالی و فراز کمالوند که با استخدام بازیکنان با تجربه وارد لیگ شانزدهم شده اند، اولین دو امتیاز را از دست بدهند. گسترشی‌ها در این دیدار تیم برتر میدان بودند اما در خلق موقعیت با مشکل مواجه بودند تا در این دیدار خانگی برابر چشمان هواداران خود در کسب پیروزی ناکام باشند.
 
پیکان نیز در این دیدار هرگز نتوانست چهره یک تیم مدعی را از خود نشان دهد تا در شروع دوباره در لیگ برتر به تک امتیاز یک بازی خارج از خانه رضایت داده باشد. 
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
 شروع جذاب شاگردان آقا فرهاد

سیاه جامگان با نمایشی که برابر ذوب‌آهن داشت نشان داد امسال تیمی متفاوت با آنچه از آن سراغ داشتیم، خواهد بود. فرهاد کاظمی در اولین دیدار توانست اولین برد سیاه‌جامگان برابر ذوب آهن در تاریخ لیگ برتر را در حالی کسب کند که ذوب آهن یحیی گل‌محمدی نشانی از تیم قدرتمند فصول گذشته نداشت. گل‌محمدی که با حواشی زیادی در ذوب‌آهن ماندگار شد، در بازار تابستانه نقل و انتقالات بازیکنان زیادی جذب نکرد تا با تکیه بر جوانان خود در لیگ حاضر شود اما به مانند دو فصل گذشته در اولین دیدار فصل متحمل شکست شد.
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
 صفر- صفر های ادامه‌دار آقا صمد

دیدار دو تیم صبای قم و صنعت نفت آبادان در هفته اول لیگ شانزدهم اولین دیدار بدون گل لیگ بود. صمد مرفاوی که در دوران حضور خود در پیکان رکورد جالبی در کسب این نتیجه از خود به جای گذاشته است، در صبای قم نیز این نتیجه را تکرار کرد تا نشان دهد با وجود اینکه خودش مهاجم بوده، فوتبال تدافعی در اولویتش است. صنعت نفت آبادان که از جمله تیم‌های تازه وارد لیگ است، در فصل نقل و انتقالات عملکرد مناسبی نداشته است تا یکی از تیم‌های معمولی لیگ باشد. هر چند مساوی خارج از خانه برای شاگردان دست نشان در دیدار اول لیگ نتیجه بدی نیست اما نمایش این تیم برابر صبا نشان داد که شاید تیم محبوب جنوب در لیگ شانزدهم نیز روزهای خوبی نداشته باشد.
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
 
پیروزی ماشین سازی بعد از 20 سال

تیم فوتبال ماشین سازی بعد از 20 سال دوری از لیگ برتر گام اول را محکم برداشت و موفق شد فولاد را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. نکته مهم این بازی احیای پیام صادقیان بود، بازیکنی که که هر دو پاس گل تیمش را داد و به نوعی ستاره این بازی بود. فولاد هم با این نمایش در بازی خانگی هواداران خود را کمی نگران کرده است.
 
8 نکته از هفته نخست لیگ شانزدهم
منبع: نسیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس