دولت سوريه در عملياتي پيچيده، با کشف يکي از پيشرفته‌ترين نقشه‌هاي نظامي ـ جاسوسي آمريکا، يکي از شبکه‌هاي مخوف اطلاعاتي اين کشور در منطقه را منهدم کرد به‌گونه‌اي که اکنون روسيه و چين دست به دامن سوري‌ها براي دريافت اطلاعات اين شبکه شده‌اند.

به گزارش گروه بين الملل مشرق، يك پايگاه خبري صهيونيستي، بتازگي از بزرگترين طرح امنيتي ـ نظامي آمريكا خبر داده كه از بيش از 10 سال قبل عليه سوريه و براندازي دولت اين كشور طراحي شده بود که اجراي اين طرح مختص به سوريه نيست و اجراي آن در بسياري از كشورهاي ديگر نيز مورد بررسي قرار گرفته است.
بر اساس جزئيات اين گزارش كه از سوي يك منبع ارشد امنيتي فاش شده است، ماجرا از اين قرار است که سوري‌ها موفق شده‌اند عمليات پيچيده آمريکا عليه اين کشور موسوم به عمليات "نيلوفر آبي" را كشف كرده و ضربات جبران ناپذيري به آمريكايي‌ها وارد كنند.
 بر اين اساس بعد از افشاي شكست اين طرح آمريكا پيامي به فرماندهي عمليات در سوريه ارسال كرد كه به اين عمليات پايان دهد و جاسوسان را از اين كشور خارج كند اما با جواب عناصر اطلاعاتي سوريه مواجه شد كه مي‌گفتند عمليات به پايان رسيده است.
كشف اين عمليات كه با خشم مقامات كاخ سفيد همراه شده، مشكلات زيادي براي آمريكايي‌ها ايجاد كرد، با قرار گرفتن پيشرفته‌ترين دستگاه‌هاي ارتباطي جاسوسي آمريكا در دست سوري‌ها، هزاران جاسوس آمريكا در سراسر جهان تهديد شدند، از سوي ديگر گفته مي‌شود كه سوري‌ها گزارش‌هايي را به ايران فرستاده‌اند كه منجر به بازداشت 30 جاسوسي آمريكايي در ايران طي يك مرحله شده است.
 همچنين يك سامانه تلفن همراه محرمانه در لبنان كه براي جاسوسي عليه سوريه طراحي شده بود، نيز كشف شده و يك جاسوس آمريكا در روسيه نيز به همين ترتيب شناسايي شد.
اين گزارش مي‌افزايد كه به علت قدرت سوريه در انهدام اين سامانه بود كه روسيه و چين در شوراي امنيت به دفاع از اين كشور پرداختند تا بتوانند به يكي از اين دستگاه‌ها دست يافته و اطلاعات موجود در آن را تحليل كنند. اين در حالي است كه آمريكا نيز پيشنهادهاي زيادي را به مقامات سوري داده‌اند تا بر اساس سياست هويچ و چماق اين دستگاه‌ها را از دست سوري‌ها بگيرند، البته سوري‌ها به خوبي به ارزش واقعي اين سامانه واقف هستند.
اين مقاله در ادامه به تشريح اين عمليات پرداخته و مي‌نويسد كه اين عمليات با نام نيلوفر آبي از سال 1999 و با هدف براندازي نظام سوريه و تقسيم آن به چند كشور كوچك و ايجاد جنگ طايفه‌اي در آن آغاز شده است، بر اين اساس رسانه‌هايي كه براي اجراي اين طرح انتخاب شده و به دوستي با سوريه قبل از اجراي آن مأمور شده‌اند، الجزيره، الجديد و روزنامه الاخبار هستند، رويترز، العربيه، بردي اورينت، بي بي سي و سي ان ان نيز در اين عرصه به رسانه‌هاي فوق كمك مي‌كنند.
كشورهاي عضو ناتو از جمله تركيه و برخي كشورهاي عربي نيز از اجرا كنندگان اصلي اين برنامه هستند، هدف غير مستقيم از اين طرح تقسيم خاورميانه بر اساس نقشه خاورميانه جديد است و از سوي ديگر مي‌خواهد كه تعداد مسلمانان در اطراف اسرائيل را تا حد ممكن كاهش داده و آنها را در موضع ضعف قرار دهد.
 
مراحل اجرايي عمليات
 
ايجاد جنگ طايفه‌اي در منطقه ساحل ميان طايفه‌هاي سه‌گانه اين منطقه به گونه‌اي كه مسيحيان را به سوي لبنان، سني ها را به سوي حمص و حماه و حلب بكشاند تا دولت علوي‌ها را در اين منطقه ايجاد كنند. ايجاد عمليات مسلحانه در اين منطقه و قتل تعدادي از اين افراد به بهانه‌ها و شعارهاي ديني قيام علوي‌ها عليه اقليت سني در سوريه را آغاز كرده و آنها را از منطقه الساحل خارج كنند.
در مرحله دوم امارتي اسلامي در حمص و حماة كه احتمالاً تا دمشق امتداد مي يابد، تشكيل مي شود و بر اين اساس با ادامه كشتارهاي ديني و عمليات تروريستي اقليت‌هاي مسيحي به لبنان و اقليت‌هاي سني به ساحل مي روند.
مرحله بعدي اين عمليات آغاز تشكيل امارت مستقل اسلامي در "درعا"ست، در اين مرحله نيز بخشي از ساكنان درعا را به سوي اردن سوق مي‌دهند تا در آينده، اين كشور نيز بر اساس طرحي بزرگتر هدف طرح تشكيل دولت دروزي‌ها  قرار بگيرد و در ادامه جنگ ميان دو دولت ايجاد شود.
جنگ‌افروزي ميان اين دولت‌هاي كوچك باعث مي‌شود تا اسرائيل به عنوان تنها دولت دموكراتيك در ميان آنها باقي بماند، بر اين اساس باقي فلسطيني‌هاي ساكن اسرائيل كوچ داده مي شوند تا اسرائيل خود را دولت يهودي در فسطين اشغالي بنامد.
توسعه اين تقسيم كه شامل اردن و عراق و لبنان نيز مي‌شود، مي تواند اردن  و لبنان را به جايگاهي براي اسكان آوارگان فلسطيني تبديل كند و آنها را نيز بر اساس تنوع طايفه‌اي خود به كشورهاي كوچكي تبديل نمايد.
اين طرح مي‌خواهد مسلمانان را در اطراف اسرائيل كاهش داده و تعداد مبارزان آنها را به كمتر از سه ميليون نفر برساند تا در آينده‌ي نزديك و حداقل در 50 سال آينده آنها نتوانند تغييرات اساسي در روند مردم شناسي اين منطقه ايجاد كنند.
هدف قرار دادن علماي اهل تسنن و تبديل كردن سني‌ها به پيروان وهابيت از ديگر برنامه‌هاي اين طرح گسترده است، آمريكا به اين ترتيب مي‌خواهد زمام قدرت سني‌ها را به عربستان سعودي دهد و در اين راستا ارتشي ‌از شيوخ را نيز براي انجام عمليات قتل و ترور ترتيب داده است، آمريكا مي‌خواهد با تقسيم كردن اين كشورها به دولت‌هاي كوچك اينگونه وانمود كند كه عربستان يگانه راه نجات آنها به شمار مي‌رود.
اين عمليات با اهدافي كه در بالا اشاره شده با مشاركت بيش از 5000 سوري آغاز شد كه علاوه بر اينها سه هزار فرد غيرسوري نيز در آن شركت داشتند، اين افراد از راه‌هاي مختلف از جمله سفارتخانه‌هاي اين كشور جذب شده و در اين راستا سفارت آمريكا در اقدامي عجيب از سال 1999 ميلادي به مدت دو سال به اعطاي مجوز اقامت در آمريكا به اتباع سوري دست زد، آمريكا به اين ترتيب موفق شد تا نيروهاي خود را از ميان افراد متقاضي اقامت در آمريكا جذب كند.
بر اساس اين گزارش از سال 2004 ميلادي، قطر نيز تعدادي مزدور از ميان سوري ها جذب كرد؛ در لبنان و اردن و عربستان سعودي و امارات نيز تلاش مشابهي صورت گرفت تا تعداد كل مزدوران به پنج هزار نفر برسد، تعدادي از اين افراد كساني بودند كه به علت جرم‌هاي مختلف از جمله قاچاق از دست دستگاه قضايي سوريه فرار مي‌كردند.
اين عمليات با زيركي خاص و با ترويج شايعات در سوريه آغاز شد و به اين ترتيب موفق شد تا مردم را به خيابان‌ها بكشاند، كنترل روند تظاهرات در سوريه از طريق انجام برخي ترورها و كشتار مردم و تجاوز‌هاي جنسي ادامه پيدا كرد و از طرف مقابل فتنه انگيزي ميان ارتش و نيروهاي امنيتي و مردم ديگر حربه‌اي بود كه دراين زمينه مورد استفاده قرار گرفت.
سخنراني هاي فتنه انگيزانه برخي افراد وابسته به آمريكا و شعارهاي آمريكا در مورد ضعيف شدن سوريه و احتمال سقوط اين كشور بخش ديگري از اين سناريو بود و رسانه‌هاي همراه با اين طرح نيز به صورت مستمر عملكرد خود را در قبال اتفاقات سوريه به اجرا گذاشتند. در راستاي تحت پوشش قرار دادن تمام اتفاقات سوريه اين رسانه‌ها بيش از 15 هزار نفر را در تمام نقاط سوريه اجير كرده بودند.
اين عمليات را 18 كليد امنيتي اصلي آمريكايي در خاك سوريه اداره مي كرده و افسران ارشدي از كشورهاي عربي شامل امارات و اردن نيز در آن حضور داشتند، چند مستشار صهيونيست و تعداد ديگري از افسران عرب و اروپايي نيز در روند فرماندهي اين عمليات شركت كرده بودند.
براي اين عمليات چند شبكه ارتباطي از جمله ارتباط ثابت و تلفن همراه و ماهواره‌هاي صنعتي تدارك ديده شده بود و يكي از پيشرفته‌ترين شبكه‌هاي ارتباطي آمريكا نيز در اين معركه حضور داشت، از طريق اين سامانه بعد از شناسايي هر شبكه، خود به خود شبكه جديدي ايجاد مي‌شد و ادامه ارتباط را ميسر مي كرد.
بيش از 10 اتاق عمليات شامل بخش‌هاي رسانه‌اي، نظامي، ارتباطاتي، شايعه پراكني، جنگ الكترونيك تشكيل شده بود كه در بيروت، اردن، دوحه و چند كشور اروپايي در اين عمليات شركت داشتند و تعدادي از آنها در داخل تل‌آويو و برخي نيز در داخل كشتي‌ها در دريا مستقر شده بود.
در يكي از مراحل عمليات يكي از كليدهاي امنيتي، ناگهاني از سوريه به امارات رفت. وي به جاي فرماندهي عمليات، باعث قطع ارتباط ميان برخي از اين كليدهاي اساسي شد، در پي اين خلأ بر اساس طرحي كه براي انفجار در خطوط نفت شهر بانياس و پالايشگاه و نيروگاه حرارتي آن طراحي شده بود؛ نيروهاي امنيتي و الكترونيكي سوريه موفق شدن تا ارتباطات ميان يك كشتي آلماني و افراد محلي كه براي اجراي اين عمليات انتخاب شده بودند را شناسايي كرده و با وارد شدن در خطوط تماس، افراد اجرايي را به كمين‌گاه نيروهاي اطلاعاتي خود ببرند.
يك روز بعد از دستگيري اين عده كه يك افسر ارشد اردني و يك افسر جاسوسي اماراتي و يك منبع عالي رتبه موساد و تعدادي مشاور اسرائيلي در ميان آنها بودند، تلويزيون سوريه اعترافات يكي از اين افراد را منتشر كرد که خود را "وزير دفاع امارت مستقل بانياس" به حساب مي‌آورد.
آمريكايي‌ها با درك خطر دستور توقف عليات و خروج از سوريه را صادر كردند، اما در اين زمان ارتباط سازمان جاسوسي آمريكا با تمام كليدهاي امنيتي خود در سوريه قطع شد و از سوي سازمان اطلاعات سوريه اين پيام براي آمريكا مخابره شد كه عمليات تمام شده است. سوري ها در ادامه به تحليل اطلاعات موجود دست زدند كه باعث لو رفتن 30 جاسوس آمريكا در ايران شد، بعد از آن كلينتون لحن خود را در قبال سوريه تغيير داده و گفت كه بشار اسد اصلاحاتي را انجام داده كه رئيس جمهور ديگري انجام نداده است. در همين راستا مذاكرات با سوريه نيز آغاز شد.
البته در زماني كه آمريكايي‌ها با ايجاد درگيري و تظاهرات در حمص فكر مي‌كردند كه يك سامانه ارتباط آنها در اين شهر در امنيت قرار دارد و نيروهاي امنيتي سوريه به درگيري‌ها مشغول هستند، عناصر امنيتي دمشق، در مكاني ديگر موفق شدند آخرين سامانه ارتباط آمريكا را نيز در اين شهر شناسايي كرده و در آنجا تعدادي از سعودي‌هاي حاضر در اين عمليات را نيز بازداشت كنند.
بر اساس اعترافات اين منبع امنيتي تنها چهار نفر در اين عمليات موفق به فرار شدند كه يكي از آنها به لبنان رفت و فرد ديگري از كليدهاي امنيتي نيز به امارات فرار كرد. در پي اين حادثه، آمريكايي‌ها و صهيونيست‌ها اذعان كردند كه آنچه در سوريه روي داد، مصيبت اطلاعاتي ديگري بود كه دامنگير آنها شد.
اکنون، دامنه اين رسوايي براي آمريکايي ها به قدري گسترده شده که از ترس درز اين سامانه و شبکه پيشرفته جاسوسي و افتادن آن به دست چين و روسيه و طبعاً ايران، دست به دامن "تهديد به جنگ عليه سوريه" شده است و بايد منتظر ماند و ديد آيا آمريکا جرأت عملياتي کردن اين تهديد را دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 52
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    این خبر برای آن احمقهای که تا حالا فکر می کردند که ناآرامی های سوریه مردمی است خبر بدی است ولی برای مردم خاورمیانه که دشمنان اصلی آمریکا و غرب و اسرائیل هستند بسیار مسرت بخش می باشد
  • ايران ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    مرگ بر سكولارهاي سبز پوش احمق وطني
  • مجید ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    ان الله خیر الماکرین
  • حق طلب ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    من نميدونم اين دوستاني كه دلشون براي مردم سوريه ميسوزه و اينقدر هوچيگري ميكنن ، آيا به اين اندازه برا مردم ليبي و بحرين و يمن هم داد زدن ؟ علت اين ژست هاي توخالي انساندوستانه چيزي نيست جز سطحي نگري و بي اطلاعي و تا حدودي بغض و كينه نسبت به گزينه "مقاومت" ... زمان انتخابات كه يادتونه ؟ مردم غزه رو ول كرده بودن چسبيده بودن به مردم چين ...
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    به همه اقشار بخصوص قلم بدستان در رسانه ها وبرخی سایت های مدعی عصر اطلاعات که با تحلیلهای پفکیشان اب به اسیاب دشمن می ریزند باید متذکرشد که اقا چشمتان به گفتارورفتار رهبری باشد نه از ایشان عقب بفتید نه جلو بزنید ایشان فرمودند حوادث سوریه دارای عقبه امریکایی صهیونیستی است وسلام
  • ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    بشتابید، یک فیلم تخیلی جدید: "بشار اسد رومبو می شود"
  • k-1 ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    تو ايران اين جلبكا نتونستن غلطي بكنن حالا مي خوان تو سوريه انقلاب صورت بگيره. احمقا
  • ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    امیدوارم این گزارش رو هاشمی و دارودستش بخونن تا بونن ریشه حوادث سوریه کجاست؟در ضمن سوریه قلب محور مقاومته همه امکانات باید برای دفاع از سوریه بسیج یشن.
  • ali ashrafi ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    مشکل این منطقه کم یا.. اگاهی هست متاسفانه و دلیل اینکه وقتی‌ اینکه اونها میتونا قالب بشن از نظر حجم تبلیغاتی‌ و پیاده کردن برنامهاشون به یقین می‌شه دید این را آنها منسجم تر عمل میکنند و می‌دانند رو چه قشری کار کنند و میدونند چه قشری فریب می‌خوره
  • ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    فعلا که از رمبو هم جلو زده !! تو فکر نان کن که خربزه آب میباشد!
  • ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    ایول خیلی باحال بود.
  • محب علی ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    ومکرو و مکرالله والله خیر الماکرین
  • ali ashrafi ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    دقیقا همینطور که شما میگید ولی‌ متاسفانه اینها با مساله جور دیگه برخورد می‌کنن با اینکه میدونند (شاید هم نمیداند)سوریه برای ما بسیار مهم و استراتژیک هست از همین رو اگر به وبسایت اونها(ایرانی‌ یا فارسی زبان ) دقت کنید سخت در حال کار کردن بر روی ذهن مخاطب خود هستند تا این را قالب کنند که سوریه چنین و چنان هست و من فکر می‌کنم که در این جریان باید فعال تر باشیم چون اگر خدای نکرده اتفاق خواستی‌ بیفته جبرانش بسیار سخته .
  • ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    امّا...باکی نیست مرگش برما ....درودش برتو...زندگی برای فردا
  • وحید ۱۷:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    ایول
  • ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    اه، بارک الله ! چه خبری. راست میگه بابا ، این دو سه هزار نفر پشه ای که سربازان گمنام بشار اسد کشتن همه مزدور سیا بودند. راستی پیش خودمون بمونه ، نویسنده این خبر و سردبیر سایت بابت فروش وجدان چقدری مایه دریافت کردن. شاید عوامل سیا حاضر باشن بیشتر بدن.
  • ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    جمهوری اسلامی ایران نباید هیچ وقت سوریه رو تنها بذاره ولو شده نیروی نظامی برای کمک به سوریه علیه امریکا بفرسته چون اگه سوریه شکست بخوره مقصد بعدی ایرانه درسته که هیچ غلطی نمیتونن بکنن اما جنگ زیان های خودشو داره.
  • یا مهدی ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    نظر من رو شاید تایید نکنید اما از همینجا خسته نباشید و خدا قوت عرض میکنم به سردار قاسم سلیمانی و بچه های زبده و جان بر کف سپاه قدس در کشف و خنثی سازی پروژه نیلوفر آبی و ............!!!
  • حسين آقا ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    رمبو عموته!
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    چرا این خبر تاکنون و این حوادث مردمی لو نرفته بود ريا، نویسنده و گزارش دهنده مثلا" چی را می خوان به مخاطب القا کنند .
  • HOOMAN ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    مصلحی خبر دادند .حالا که همه چیز کشف شده و عملیات بنفع سوریه بر گشته ،چرا رژیم هر روز ضیفتر میشه و بیشتر کشتار میکنه و یک دوست بیشتر نداره و از ایران هم کاری بر نمیاد به جز تحلیل های فکاهی و ارسال سلاح و کمک فکری !! آقای اسد باهوش و تحصیلکرده است حیف که قدرت و اطرافیان خاین به چشم و گوش و قالب او مهر زده .خداوند خائنین را در هر کجا هستند به راه راست هدایت فرماید . ی
  • ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    باید سریعتر به اونجا ساندیس صادر کنیم.
  • ۲۳:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۶
    0 0
    آگاهی، آگاهی، آگاهی اخلاص، اخلاص، اخلاص
  • ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    دست بچه هاي سپاه درد نکنه خدا قوت
  • یدی ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    زنده بادرهبری عزیمان که چه هوشمندانه حوادث سوریه را تشریح کردند.وهمان شد که ایشان فرموده بودند
  • ۰۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    عزیزم این که گفتی دخالت در کشور های دیگه است. که کار بدیه اگه نمی دونی...
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    آقایی که گفتی ساندیس بفرستیم من نظر بهتری دارم برای اینکه سوژه جدید تولید شه به کروبی بگیم باز هم شلوارشو بده پایین کبودی نشونمون بده!
  • هاشمی ۰۳:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    بحمد الله آگاهی های نخبگان غالب عمیق تر شده است، دو دهه غرب در کشور در حال ایجاد شبکه بوده است ، باید عقبه بازیگران آنها را در کشور از هم پاشاند.
  • ۰۵:۳۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    to khodet fahmidi chi gofti
  • ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    shoma too japan cheghad migiri taraghe laye ostokhoona bezari
  • ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    پس چرا منبعی ذکر نکرددید؟کدوم روزنامه؟کدوم سایت خارجی این مطلب رو انتشار داده؟
  • k-1 ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    اقايي كه پيشنهاد صدور سانديس مي دي چرا به شعور خودت توهين مي كني ؟ يعني مردم به خاطر 150 تومن اشوب نمي كنن يا در تظاهرات موافق نظام شركت مي كنن؟
  • Ali ashrafi ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    من یک خواهش داشتم با اینکه من خودم مخالف سرسخت سبز هستم ولی‌ لطفا از از کلمهٔ مرگ استفاده نکنید بالا خره آنها هم هم میهن ما هستند (برادر،پسر عمو،دوست،همسایه ،فامیل،بستگان،یا هرچی‌ که می‌شه گفت..)ما باید با استدلال و منطق بتونیم به طرف مقابل اینرا ثابت کنیم که سبز چه معایبی دارد در غیر این صورت ماجرا بسیار پیچیده تر می‌شه همان چیزی که آمریکا و ...به دنبال آن هستند تنها راه ضربه زدن به ایران شکاف و تفرقه در داخل کشور دوستان خواهشأ هشیار باشند این مرگبار‌ها کاملا اهداف آمریکا و ... تحقق می‌بخشه
  • عماد ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    یک فیلم تخیلی قدیمی: "موسوی، چه گوارا می شود"
  • عماد ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    نه اتفاقا لازم نیست ساندیس صادر کنیم تو سوریه هم مثل ایران آمریکایی ها کم کوکا کولا صادر کردن هنوز اپوزیسیون قوت نگرفته
  • ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    کوچول خان! چطور عربستان و امارات نیرو میفرستن بحرین. این دخالت نیست؟ اونا نمیترسن این انقلابا برسه کشور خودشون؟ امریکا دور و بر ما چه غلطی میکنه؟ همش اسمش دفاع از امنیت ملیه. نمیدونستی بدون
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    شمام چشمات باریک و کوتاه شده درست نمی بینی. زیاد با چشم بادومی ها نگرد
  • سلمان ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    تحلیلهای خودت فکاهی
  • سلمان ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    حتما اون 1200 نفری هم که سربازان گمنام شیطان کشتند مگس بودند به هرحال حتما شما خوب از سیا حقوق میگیری که قیمت دستته
  • علي ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۷
    0 0
    امريكا شيطان بزرك است مرگ بر امريكا
  • محمد ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    اين يك فيلم 24 عيار است. باباجون این اطلاعات از کجا آوردی>> منبع ات چیست؟ حتما یک خواب دیدی وسریع اینجا نوشتی. اگر همینطور است پس انقلاب مصر وتونس ولیبی ووو قسمتی از این طرح است. الا اینکه فقط سوریه چون آنها مورد تایید جمهوری اسلامی است؟؟ مردم یان فریب رو نمی خورند بابا برو دوباره بخواب شاید قمست دوم این فیلم رو می بینی .. یادت نره فردا همینجا بنویس >>> تا فردا
  • سید حسین ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    مرگ بر ضد ولایت فقیه
  • ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقایی که به من گفتی کوچول خان. اول اینکه اگه ما هم کار عربستان رو بکنیم چه فرقی داریم با اونا. دوم اینکه کشتار مردم سوریه با بحرین قابل مقایسه نیست. درسته که بحرین سرکوب وحشیانه می شه ولی تو یه روز 120 نفر توی شهر کشته نمی شن. مردم از شهر و خونه هاشون بیرون نمی کنن که برن تو کمپ های ترکیه زندگی فلاکت بار بکنن.
  • عباس ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بسم الله الرحمن الرحیم سلام با نظر شما کاملا موافقم ما که آنچنان به اخبار و اطلاعات اشرافیت نداریم ولی حضرت آقا که اشرافیت کاملی نسبت به این موضوع دارند خوب می فهمند که قضایای سوریه از کجا آب میخوره پس برای خود ما هم بهتره که از ایشان پیروی کرده و استحکام بیشتری به جبهه خودی بدهیم . واقعا رهبر ما در بینش سیاسی اول هستند
  • ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقاي برادر يك موضوع عجيب در باره سوريه وجود دارد كه بچه گانه به نظر مي رسد اما يك واقعيت در در پس پرده با خود دارد. مانور رسانه هاي غربي مبني بر وجود نيروهاي سركوبگر ايراني در سوريه! نكته :ايراني ها در سوريه حضور دارند و اما هيچ كاري با تظاهرات ندارند! نيروهاي ايراني موجود در سوريه مشغول به انهدام شبكه هاي جاسوسي بودند كه بنا بود با همان كاري را در سوريه بكند كه در ايران مثي خواستند انجام بدهند.غرب هم كه نمي توانست علنا بگويد چه خبر است از اين راه داشت فشار وارد مي كرد.... شك نكنيد كه در پس پرده اين شكست اطلاعاتي بزرگ آمريكاي جهانخوار دست قدرتمند سربازان گمنام امام زمان وجود دارد....
  • ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    بوریا باف اگر چه بافنده است /نبرندش به کارگاه حریر
  • ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    این جالب نیست که هر جا کسی مخالف شماها رفتار کنه پای آمریکا و اسرائیل تو کاره؟ اصلاً نمونه ای وجود داره که در ایران یا سوریه و سودان و خلاصه رفق شما، مردم خودشون مطالباتی داشته باشند و تحت تأثیر آمریکا و اسرائیل نباشند؟!
  • ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    آقای k-1 منظورم ساندیس 200 تومنی بود.
  • k-1 ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۰/۰۵/۱۸
    0 0
    خب پس ديگه واقعا نشون دادي كه علاقه داري به شعور خودت توهين كني (البته اقاي ناشناس ازتون معذرت مي خوام)
  • بیران ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۰/۰۵/۳۱
    0 0
    مردم منطقه تازه دارند به کرامت انسانی و ارزش ازادی پی میبرند تا کی باید با تهدید وارعاب زندگی کنند ودر مقابل فساد دیکتاتور ها سکوت کنند انسان ازاد خلق شده و باید ازاده باشد و نه مزدور دیکتاتور ها از حر بیاموزیم
  • ایرانی ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۷
    0 0
    ایول به سردار قاسمی و یارانش خداحفظت کنه الهی سردار
  • کمال ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۶/۰۸
    0 0
    سلام به همه.اول از همه وقتی میخواید در مورد کشوری جر و بحث کنید برید خوب تحقیق کنید تو اینترنت ببینید اصلا از نظر تعداد جمعیت و نوع و نژاد و فرهنگ و زیان چه جور انسان های هستند.عزیزم 75 درصد و شاید بیشتر سوریه عرب سنی هستند.اما خود بشار اسد هم از یه نوع شیعه دیگه هستند که نماز نمی خونن و از کسی که بدشون میاد شیعه ایرانی است.75 درصد مردم حق طبیعی خودشونو ندارن و این همه سال به زور خودشون و ایران اون مملکت رو سر پا نگه داشتن.و الان دیگه ن م ی ت و ن ن .مفهوم شد؟مثل همه دنیا این مردم هستن که قیام کردن.تو ترکیه هم مطمعنا ایجور میشه.کردها در ترکیه حق طبیعی خودشونو ندارن با اینکه 16 میلیون کرد هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس