در ایالات متحده آمریکا به عنوان یک غیرنظامی می توانید یک تفنگ تک تیرانداز کالیبر 12.7 میلی متر را خریداری کنید که با استفاده از آن، می توان انسانی را از فاصله بیش از 1000 متری هدف قرار داد و نامش را تامین امنیت شهروندان گذاشت.

به گزارش گروه دفاع و امنیت مشرق، حق داشتن و حمل سلاح توسط غیرنظامیان یکی از نمادهای مشهور آزادی در آمریکاست که از زمان نوشته شدن اولین قانون اساسی در این کشور به آن اشاره شده است اما در سالهای اخیر موارد زیادی از کشتار در این کشور به وسیله غیرنظامیانی که سلاح مورد نظر خود را از فروشگاه های سلاح تهیه کرده بودند رخ داده و باعث به وجود آمدن بحث های زیادی در جامعه آمریکا برای توقف این روند شده اما در اکثر موارد لابی بسیار قدرتمند اسلحه سازان، مانع هر گونه اقدام سلبی در این زمینه می شود.

در آمریکا برخی قوانین محدود کننده برای فروش سلاح وجود دارد که از جمله می توان به بحث ممنوعیت فروش سلاح های با توان شلیک در حالت تمام اتوماتیک یا فروش صدا خفه کن به غیرنظامیان اشاره کرد. درباره برخی از سلاح ها نیز مسئله چک کردن سوء سابقه فرد مورد نظر مطرح است که البته در بسیاری از نمایشگاه های سالیانه سلاح در آمریکا، برای خرید، عدم سوء پیشینه نیاز نبوده و به راحتی بسیاری از سلاح ها برای خرید در دسترس افراد است.

البته نکته جالب تر اینجاست که موارد ممنوعه بالا را نیز می توان در آمریکا تهیه کرد و با پرداخت مبلغ 200 دلار به عنوان مالیات و کسب عدم سوء پیشینه لازم و گرفتن برخی مجوزها از سیستم پلیس یا سر کلانتر در ایالت مورد نظر، می توان سلاح های مورد اشاره در بالا را نیز از برخی از فروشندگان خاص تهیه کرد.

در مطلب مورد نظر با این گونه سلاح ها که در آمریکا به عنوان "سلاح های کلاس 3 " از آنها یاد می شود نمی پردازیم.

اما شاید برای بسیاری از مخاطبان ایرانی برخی از سلاح های قابل خرید در این کشور غیر قابل باور باشد. در این مطلب نگاهی کوتاه به برخی از این سلاح ها خواهیم داشت. ذکر این نکته مهم است که در آمریکا قوانین حمل سلاح در بسیاری از ایالت های این کشور متفاوت است و ممکن است برخی از سلاح هایی که به آن اشاره می کنیم در برخی از ایالات آمریکا غیر قانونی محسوب شوند.

M107

شاید برای بسیاری غیر قابل باور باشد اما تفنگ تک تیرانداز کالیبر 12.7 میلی متر M107 ساخت کمپانی Barrett در این کشور برای فروش عرضه می شود. این اسلحه تک تیرانداز سنگین که قابلیت شلیک نیمه اتوماتیک را نیز دارد در بازار این کشور به قیمتی بیش از 11 هزار دلار به فروش می رسد. انواع دوربین ها نیز با توجه به سفارش مشتری قابل نصب بر روی این سلاح است.

از تک تیرانداز کالیبر 50 تا شعله افکن با ترکیبات ناپالم+عکس (آماده نیست !!!)

 با استفاده از این سلاح برای نمونه می توان یک انسان در فاصله بیش از 1 کیلومتری به راحتی هدف قرار داد و در فواصل نزدیک تر با استفاده از گلوله مخرب 12.7 میلی متری به راحتی قابلیت نفوذ به دیوار، بدنه خودروها و بسیاری دیگر از اهداف وجود دارد. البته انواع دیگر سلاح تک تیرانداز کالیبر 12.7 میلی متر نیز در این کشور به صورت قانونی به فروش می رسد.

شعله افکن X15

شعله افکن ها یکی از سلاح های بسیار ترسناک در دو جنگ جهانی بودند که بیشتر برای پاکسازی سنگرها و ساختمان های تصرف شده توسط دشمن استفاده می شد. به طور معمول کاربر یک یا دو کپسول حاوی مایع آتش زا در پشت خود حمل کرده و از طریق شعله افکن مورد نظر که در دست دارد در فواصل مشخص ترکیبی را که در دهانه خروجی آتش می گیرد را پرتاب می کند.

از تک تیرانداز کالیبر 50 تا شعله افکن با ترکیبات ناپالم+عکس (آماده نیست !!!)

شعله افکن مدل X15 در آمریکا برای فروش به مردم عادی عرضه شده و در اکثر نقاط آمریکا نیز فروش این وسیله آزاد است. با استفاده از این شعله افکن ساخت شرکت XMatter شما وسیله ای در اختیار دارید که می تواند در حدود 12.5 لیتر ترکیب مایع حاوی ناپالم را برای ایجاد شعله و آتش در اختیار داشته باشید.

ناپالم ماده ای آتش زا است که اولین در جنگ دوم جهانی برای ساخت بمب های آتش زا ساخته شد. با استفاده از این شعله افکن می توان تا فاصله 15 متری شعله ها را پرتاب کرد. این شعله افکن با قیمت 1600 دلار در دسترس عموم قرار دارد.

Smith & Wesson Model 500

قوی ترین اسلحه کمری تولید انبوه شده در جهان Smith & Wesson Model 500 ساخت شرکت Smith & Wesson  آمریکا است. این رولور 5 تیر از گلوله های کالیبر 41*12.7 میلی متری استفاده کرده و بیشتر به عنوان های ورزشی وشکار در آمریکا به فروش می رسد. قدرت بسیار بالای تخریبی بعلاوه ظرفیت کم حمل گلوله در سلاح در کنار قدرت عقب نشینی بالا باعث شده است که هیچ نیروی نظامی و انتظامی در آمریکا یا کشورهای دیگر به دنبال خرید این سلاح نباشد. اما غیرنظامیان می توانند با پرداخت حدود هزار دلار آمریکا این سلاح را خریداری کنند.

از تک تیرانداز کالیبر 50 تا شعله افکن با ترکیبات ناپالم+عکس (آماده نیست !!!)

برد این سلاح بین 50 الی 100 متر اعلام شده است و گلوله های آن قابلیت متوقف کردن جانورانی مثل شیر، فیل یا کرگدن را حتی با یک اصابت دارد. قاعدتا تصور این که گلوله این سلاح در صورت برخورد با بدن انسان چه تخریبی به جای خواهد گذاشت خیلی سخت نخواهد بود.

مدل نیمه اتوماتیک سلاح های هجومی

تقریبا تمامی سلاح های هجومی دنیا از نام های معروف مثل کلاشینکوف و ژ-3 و ام 16 تا مدل های کمتر شناخته شده مدلی از محصولات خود را به صورت نیمه اتوماتیک به بازار غیرنظامی آمریکا ارسال کرده اند. جالب است که برخی از این نمونه های غیر اتوماتیک در حال حاضر در نیروهای نظامی برخی از کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

برای نمونه به کشتار دردناک در مدرسه ابتدایی سندی هوک در شهر نیوتاون در ایالت کنتیکت آمریکا می پردازیم. در این حادثه که به تاریخ 14 دسامبر سال 2012 میلادی رخ داد 28 نفر که تعداد زیادی از آنها را کودکان 6 و 7 ساله تشکیل می دادند به ضرب گلوله فردی به نام "آدام پیتر لانزا" به قتل رسیدند. سلاح مورد استفاده توسط وی یک قبضه اسلحله نیمه اتوماتیک  XM15-E2S ساخت شرکت بوش مستر آمریکا بود که بر اساس اسلحه تمام اتوماتیک M-4 ساخته شده است. این اسلحه با قیمتی در حدود 700 دلار در دسترس عموم است.

از تک تیرانداز کالیبر 50 تا شعله افکن با ترکیبات ناپالم+عکس (آماده نیست !!!)
اسلحه استفاده شده در کشتار مدرسه ابتدایی سندی هوک

154 گلوله ای که از این اسلحه شلیک شد به این فاجعه منجر شد. نکته جالب اینجاست که این مدل از سلاح ها توسط نیروهای نظامی و انتظامی کشورهایی مثل جمهوری چک ، گرجستان، مالزی، نیوزلند و کره جنوبی نیز استفاده می شود. همانطور که اشاره شد سایر مدل های سلاح های هجومی نیز در بازار این کشور به صورت نیمه اتوماتیک در دسترس مردم عادی قرار دارد.

از تک تیرانداز کالیبر 50 تا شعله افکن با ترکیبات ناپالم+عکس (آماده نیست !!!)
یک اسلحه فروشی در آمریکا

آنچه که در بالا آمد البته تنها بخشی از سلاح های عجیبی است که می توان در آمریکا خریداری کرد. در طول این سالها بسیاری از گروه های مدنی و اجتماعی در آمریکا تلاش کردند تا به نوعی این نوع فروش بی مهابا را متوقف کنند اما نفوذ گسترده لابی اسلحه در دولت و کنگره آمریکا به واسطه پول های هنگفتی که توسط این لابی هزینه می شود، تا به امروز هر تلاشی برای متوقف کردن این روند را به شکست کشانده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 46
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    5 8
    آنها دارای فرهنگ گانکستری هستند ، اگر مانند آنها فکر کنی ویا زندگی کنی خواهی فهمید که شلیک وورزش تیر اندازی چه لذتی را داراست خوب اینجا ماهم صنعت خودرو داریم ،آمار تلفات جاده ای ما چقدرست ؟ این به آن در ! اصولا زندگی آنها خیلی راحته مشرق بخیال شو نمی توانی زندگی در امریکا را خیلی زیاد بد جلوی دهی
  • بی نام ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 2
    تو همین تهران خودمون ....اطراف بازار گمرک یه خورده که بگردی همه چی پیدا میکنی(البته از یه خورده بیشتر هاااا).....همه چی داره انواع اسلحه های تمام اتوماتیک ام -4 ، ام-16A ، پوتین اصل ، جلیقه ی اصل، تیربار مسلسل(جدی میگم) ....شایعه شده بود بین کاربرای یکی از انجمن هاکه یه بنده خدایی یه هامر دست دوم سفارش داده...اغلب هم از افغانستان میاد ....قیمت ها هم خیلی خوبه القصه صرفا میخاستم بگم که این جا هم میشه خرید!!اما خدا رو شکر اوضاع رصد امنیتی خوبه ، شیطونی کنید گرفتارید یه عمر
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    8 0
    ناشناس اولی مشرق قصد بد جلوه دادن ندارد قصد دارد نشان دهد بهشتی که شما میگویید نیست
  • مهدی از قم ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 1
    دوست عزیز زندگی در غرب با ذات تفکر انسان محور و عقل منقطع از وحی و خود بنیادش به تعبیر مرحوم شریعتی کویر سوزانی است که بعد از ارضا از تمام خواهش های نفسانی برای انسان اومانیست نمایان میشود.غربی که تمام نیاز های انسان مادی را براورده کرده اما شاهد بیشترین خودکشی.افسردگی.از هم پاچیدگی خانواده.زندگی با حیوانات....است.من به شخصه ارامش و حس معنویت و شادی محض که انسان با تمام وجود مخصوصا در دل شب و باز هم مخصوصا کنار حرم بی بی حضرت معصومه میتواند درک کند به زندگی در غرب و تمام مضاهر مدرنیته ترجیح میدهم
  • محمد ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    4 0
    این که شما بتونی اسلحه رو غیر قانونی تهیه بکنی با این که قانون به شما اجازه بده ابزار ادم کشی رو در اختیار داشته باشی خیییییییلی متفاوته!!!!!!!! متاسفانه هر بوی متفعنی که با تگ امریکا به مشام برخی برسه براشون حکم عطر گلاب قمصر رو داره....اگه این حمایت بی خردانه از سیاست های ادم کشی به قیمت ثروتمند شدن کارخونه های اسلحه سازی غرب زدگی نیست اسمش چیه واقعا؟؟
  • YasharTurk ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    مشرق با تشکر از روشنگری شما لطفا کالیبر 50 را اصلاح کنید
  • ۰۳:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 1
    فعلا که یک پراید اندازه همه اینا آدم میکشه
  • ناشناس ۰۳:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    1 0
    کشتار در مدرسه یا جاهای دیگررا با آمار تلفات جاده ای مقایسه می کنی؟!!! آره زندگیشون خیلی راحته مخصوصی کسانی که زیر پل های مترو زندگی می کنند وبعضی وقت ها پلیس جسدشون را که از سرمای کشنده جان باختند پیدا می کنه ، فکر نکنم بی خانمان های آمریکایی وسیاه پوست های ورنگین پوست ها خیلی موافق نظرت باشند(البته استثناهایی چون سوپراستارهای سینما وکسانی که وارد عالم سیاست شدند وجود داره)، اگه پول داشته باشی همه جای دنیا برات راحته ولی اگر بی پول وآسمون جل باشی اتفاقاً کشورهای فوق صنعتی زندگی برات جهنم تروغیر قابل تحمل تر از کشورهای در حال توسعه است چون آنها جوامع مادی هستند وپول حرف اول وآخر را می زنه!!!، اگر یکی از عزیزانت رادر کشتار یک مدرسه از دست می دادی از لذت تیراندازی حرف نمی زدی، کشتن انسان های بی گناه لذتی نداره واینکه سلاح های مرگبار به راحتی در دسترس همه قرار بگیره یک فاجعه است که حتی خود آمریکاییها هم بهش اذعان دارند ولی شیفتگان فرهنگ غرب در ایران حتی بدترین اتفاقات را با سطحی ترین دلایل خوب جلوه می دهند، در آمریکا نکات مثبتی هم وجود داره مثل هر جامعه دیگری وکسی هم حق نداره اونا را انکار کنه ولی نکات منفی زیادی هم داره که اصلاً قابلیت ماست مالی وماله کشی نداره وحتی خیلی از غرب زدگان شناخته شده هم اونا را قبول دارند.....
  • ناشناس ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    تیربار مسلسل؟!!!!ام16؟!!! خوبی؟!!! اگه این طور بود که خدای ناکرده جنگ شهری راه می افتاد، اگر هم به فرض محال راست بگی ، در آمریکا در همه ایالت ها فروشگاه های بزرگ اسلحه فروشی هست ویک نوع قیاس مع الفارقه ، در آمریکا وضعیت طوریه که اگر فردی در خونش اسلحه نباشه ، باعث تعجبه وحتی برخی ها کلکسیون اسلحه توی خونشون دارند....
  • ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    حرف حساب
  • سینا ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    خواهش میکنم یک گزارش تحلیلی واقعی بدین برای زمانیکه اسلحه در ایران مجاز باشه، خواهشم میکنم ازتون بر مبنای واقعیت ها بگین و اینکه آمار جرم و جنایت در ایران در حال حاضر با اسلحه سرد و گرم در مقایسه با آمریکا چقدره؟ لطفاً منتشر نمایید.
  • ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    کاش اینقدر همدیگرو میکشتن تا تموم شن اما اون طور که پیداست با راهکارهای جدیدشون کاری کردن ایرانیها بیش از همه دنیا به خون هم تشنه بشن
  • هوادار ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    نمردیم و دیدیم روی رویکرد توحش ، اسم فرهنگ گذاشته شد! فرهنگ گنگستری؟؟ورزش تیراندازی با کالیبر 12.7؟؟؟اونهم وقتی که سیبلت مغز یه آدم باشه!قطعا لذت بخشه .اما برای کسانی که خوی حیوانیت دارن .غیر از این بود ، هر روز و هر هفته اون همه خبر از کشتار مردم عادی توسط یه دیوانه روانی تو خیابون های امریکا مخابره نمیشد . خدا این شیفتگی غربو از بعضی هموطنامون نگیره....
  • ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    2 0
    توایران جرأت داری تفنگ بادی ‏5.5بگیردستت ازیه طرف جنگلبانی ازیه طرف کلانتری ؛تشکیل پرونده دادگاه اعمال قانون جریمه زندان ‏ حالاچی شده؟یه گنجشک یایک سارروباتفنگ بادی طرف ‏ شکارکرده
  • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    چه جالب تو اون عکس اخر فروشگاه ژ3 هم میفروشه
  • ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    من هم میخوام با اسمیت وسون 500 تو رو هدف قرار بدم !! نمی دانی چه لذتی داره!؟ای حال میده!!
  • حسین م ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    آمریکا فقط و فقط صرفا به دلیل امکاناتی که داره برای زندگی جذاب جلوه میکنه. و الا از نظر رفاه و امنیت حتی در حد کشورهای درجه 2 اروپایی هم نیست. پ.ن : یاد بازی GTA افتادم ! :))
  • قریشی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    ناشناس درست میگه... فرهنگ گانگستری همون فرهنگ وحشی گریه دیگه ، فرهنگ شرارته ... همون نمونه هایی از قتل و آدم کشی که در درونشون نهادینه شده و در عراق، افغانستان ، پاکستان ، وهزار جای دیگه به نمایش گذاشتن
  • ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    درسته که الان دست مردم بالای سیصد میلیون اسلحه جور خودکار و ... وجود داره ، حالا من یه سوال دارم ، اگه دست مردم ما بود چی میشد؟؟؟
  • ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    اگه بازمانده جنایت سندی هوک بودی بازم نظرت همین بود ؟
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    هر چیزی کاربرد 2 گانه دارد با چاقو و سلاح شکاری هم میشود ادم کشت.
  • ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    دارم فکر میکنم اگه 400 میلیون سلاح در ایران دست ملت بود چی میشد ؟
  • حسین ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    بهترین مطلب بخش دفاعی مشرق بود بسیار جالب و زیبا بسیار ممنونیم خسته نباشید
  • ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    تو امریکا به خاطر وسعتی که داره امنیت با سلاح تامین میشه.
  • ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    ناشناس 03.23 پس فک کردی باند های زورگیری و قاچاق فروش ها و بادیگاردهای غیر قانونی و اراذل گردن کلفت و خیلی دیگه ....از کجا میارن ؟؟؟همشون که از مرز نمیگیرن ...این منطقه قیمتش به نسبت میارزه به مرز رفتن
  • ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    قیاست مسخره تر از داستان طوطی معروفه ! بی احتیطی در رانندگی و خودرو سازی با کشتار در مدرسه !!!
  • ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    امنیتشو با کشتار مردم کشورهای دیگه هم تامین میگه. لابد حق داره از نظر شما
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    نه به خاطر مردم وحشی که داره باید سلاح باشه
  • ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    ولی آمریکایی ها دوست دارن تو مدارس و دانشگاه ها ازش استفاده کنن
  • ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    یکم به عقب بر گردیم(اواخر قاجار)تو هر خونه ای سلاح بود البته اون سر پر های دراز و پر دود!!!! به خاطر نبود امنیت و حکومت قدرتمند هر کس یه طرف کشورا گرفته بود با 20 تا تفنگچی و دمار از روزگار مردم در میاورد الآن هم اگه بخوان مثل قبل سلاح پخش کنن طبیعتا باید نظارت و قوانین سخت گیرانه تری را وضع کنن
  • ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    مردم ایران هر چقدر هم بد باشن(که البته نیستن)هیچ وقت نمیتونن مثل مردم آمریکا وحشی و بی فرهنگ بشن
  • ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    با همون تفنگ برو هدف زنی کن ببین کسی بهت گیر میده یا نه؟آدم هر جا راه میوفته که نباید نسل هر جنبنده ای را ور بندازه
  • ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    الآن چه ربطی به پراید داشت؟هر وقت کم میارین پا یه چیز دیگه را میکشین وسط
  • مهدی از قم ۲۱:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    مثلا میخواهی بگی اگر دست مردم ما بود همه همدیگر را میکشتند؟؟؟؟؟نخیر دوست عزیز اینکه هر مردمی چجوری زندگی کنند نشات گرفته از ذات اون مردم است.اینکه انسان انگلوساکسون این همه به مسلح بودن و کشور گشایی علاقه داره ریشه در خلق و خوی انان است.در همین ایران اوایل انقلاب داشتن تفنگ چیز عادی بود ایا مردم معمولی به جان هم افتادند و همه همدیگر را کشتند؟؟؟؟؟؟
  • مهدی از قم ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    در خیلی از شهر های مرزی ایران داشتن سلاح گرم خیلی راحت است ولی زندگی خیلی ارام تر از امریکا است.شما با این حرف های سطحی که یادتان داده اند نمیتوانید ذات خون ریز انسان غربی را تطهیر کنید.
  • مهدی از قم ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۶
    0 0
    روسیه و چین و هند و برزیل وسعت کمی دارند؟؟؟؟؟انجا هم اینقدر سلاح است؟؟؟؟؟؟
  • ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    ربطش به اینه صنعت فرغون سازی ما سالانه قد یه جنگ تلفات میده.
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    1-چه جالب شما چند سال فرنگ زندگی کردید؟ 2- رفاه و امنیت رو با رسم شکل توضیح دهید پ .ن : شما همون GTA رو بازی کن.
  • ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    ناشناس 19:40 تعریفتون از فرهنگ چیه؟ محیط زیست ما آلوده تره یا آمریکایی ها؟ موقع رانندگی رفتار هموطنانمون رو دیدی تا حالا؟ مجادلات خیابانی و جمع شدن مردم با تلفن همراه چی؟
  • ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    مهدی از قم شهر مرزی بودی تا حالا؟ خبر از دعواها با سلاح گرم تو منطقه جعفرآباد کرمانشاه داری؟ مشرق یه جوری درجش کن.
  • ناشناس ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۰۹
    0 0
    ناشناس15:59، تو داری میگی مسلسل!!!!، باندهای زورگیر وقاچاق و... که سلاحشون یا کلت کمری بوده یا کلاشینکوف ، اراذل هم که بیشتر چاقو وقمه وپنجه بوکس و... دارند
  • ناشناس ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۰
    0 0
    امار قتل توایران با امریکا تفاوت چندانی نمی کنه. فقط باید نسبت جمعیتی بگیری تا بفهمی که عقل بعضیا نمی کشه. تازه با درنظر گرفتن بعضی ازمسایل دیگه مثل اینکه توامریکا ۹۰درصد مردم به سلاح جنگی دسترسی دارن ودرایران هم سلاح گرم وهم سلاح سرد ممنوعه وغیره... تازه میفهمید چقدر امنیت فرهنگشون بالاتر از ماست.
  • ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 1
    چرا انقدر چرت میگی. هر عیبی از آمریکا گرفته میشه که غیر قابل انکاره یه مضخرفی می گید دیگه. اینهمه جنایت دارند در دنیا می کنند کورید نمیبینید! ماهواره گوش و چشم شما رو بسته. مغز هم که کلا تعطیله میخواید آکبند تحویل خدا بدید.
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    لابد اگر از شما بپرسند چرا آمریکا انواع بمب اتم رو داره و توی ژاپن استفاده کرده و هزاران زن و بچه بی گناه رو تبدیل به خاکستر کرده. شما میای میگی بله اونا دارند اما اگر ایران داشت چی می شد؟! خدا عقل بده والا. آخه چرا انقدر عوام هستید. خدا عقل رو داده که یه استفاده ای ازش بکنید نه اینکه همش جلو ماهواره بشینید و مضخرفات اونها رو بلغور کنید.
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    خوب تانک هم کار برد دوگانه داره هم میشه امنیت رو حفظ کرد هم آدم کشت پس فروشش آزاد باشه! چرا انقدر نمی فهمید؟!
  • ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۴
    0 0
    داری فکر می کنی!؟ مطمئنی فکر هم می کنی! بعضیا کلا عقل ندارند. انقدر خودباخته و بی هویتند که هر کاری اون کثافتا می کنند اینا میگند لابد درسته و یه جوری بالاخره می خواند توجیه کنند. همین میشه که این ظلم های عجیب و غریب و بی عدالتیها و معیار های دو گانه داره تو جهان جواب می ده. در طنز روزگار همین بس که جانی ترین انسانهای روی زمین داعیه حقوق بشر دارند و کسانی که با بمب اتم انسانهای بی گناه رو تکه تکه کردند دیگران را بخاطر انرژی صلح آمیز هسته ای تهدید به تحریم و بمب می کنند. و همون عده غرب زنده بجای اینکه این ظلم رو محکوم کنند، مظلوم رو محکوم کنند. اما این نیز بگذرد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس