کد خبر 476568
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶

مسئولان باشگاه سپاهان در حالی ادعای ساختارگرایی دارند که اتفاقات رقم خورده در این باشگاه با این موضوع در تضاد است.

نمره رَدی سپاهان در ماجرای نویدکیا
به گزارش مشرق، اتفاقات باشگاه سپاهان در این فصل بسیار عجیب بوده است. اتفاقاتی از جمله صادر نشدن ITC لوسیانو پریرا و لئوناردو پادوانی، دو بازیکن برزیلی این تیم که مسئولان باشگاه سپاهان آن را به تغییر قوانین ارتباط دادند، اما سؤال اینجاست که چرا این تغییر قوانین فقط در قبال این دو بازیکن بود و ITC فوصیل موسی‌اف با وجود تغییر قوانین صادر شد؟

با چنین مسئله‌ای تغییر قوانین صدور ITC بازیکنان خارجی و بی‌خبر بودن مسئولان باشگاه سپاهان رد و مشکل پریرا و پادوانی هم به یک معما تبدیل می‌شود؛ معمایی که به شکل پیچیده‌تری در یک موضوع دیگر هم در سپاهان وجود دارد. این معما مربوط به محرم نویدکیا می‌شود. کاپیتان محبوب سپاهانی‌ها یک بازیکن بزرگ برای این تیم محسوب می‌شود. بازیکنی که به دلیل وضعیت بدنی‌اش شرایط خاصی دارد و همه از این موضوع باخبر هستند. محرم هر زمانی که برای سپاهان بازی کرده، تأثیرگذار بوده و در این مسئله هیچ شکی وجود ندارد. درست مانند شش بازی پایانی لیگ چهاردهم که در ترکیب سپاهان درخشید و این تیم با درخشش کاپیتان نویدکیا به قهرمانی رسید.

حال اینکه بازیکن بزرگ سپاهانی‌ها چرا این فصل نقش یک یاغی را بازی کرده، سؤال بی‌جوابی است. خود او هم صحبتی در این خصوص نکرده و همه چیز را به آینده موکول کرده است. همه چیز به آینده موکول شده اما زمان حال برای سپاهان خراب شده است. یکی از عوامل تخریب هم به طور قطع محرم نویدکیاست که در چنین شرایطی بدون توضیح به مسئولان باشگاه، کادرفنی و... نامه خداحافظی‌اش از سپاهان را می‌دهد و به یک باره شوک دیگری به تیم وارد می‌کند. این برای اولین بار نیست که نویدکیا با چنین رفتارهایی همه را شوکه می‌کند و این بازیکن نظیر چنین رفتارهایی را پیش از این هم انجام داده است.

رفتارهای خارج از چارچوب این بازیکن جدا از فصول گذشته، این فصل بیشتر از قبل بوده است. نویدکیا بعد از اردوی ترکیه که سپاهانی‌ها به اصفهان بازگشتند بدون هیچ توضیحی در تمرینات حاضر نشد. هیچکس هم تاکنون از ماجرای غیبت او با خبر نشده است. سپس مسائلی در رسانه‌ها مطرح شد که محرم به دلیل «زمین باغ دریاچه» باشگاه سپاهان که مسئولان باشگاه قصد فروش آن را دارند، قهر کرده و با مدیریت به مشکل خورده است.

تمام این مسائل در طول این فصل برای سپاهان حاشیه درست کرد، اما مسئولان باشگاه سپاهان مقابل تمام این مسائل سکوت کردند. سکوتی که شاید برای کمتر شدن حاشیه‌ها بوده، اما مطمئناً به ساختار باشگاهی که مدعی ساختارگرایی است ضربه می‌زند.

محرم نویدکیا در سپاهان هرچقدر هم که بازیکن بزرگی باشد، بازهم در جایگاه یک بازیکن است. پس با توجه به جایگاهی که یک بازیکن دارد، نویدکیا حق غیبت بی‌دلیل، دخالت در امور باشگاه و... را ندارد و در صورتی که این اتفاقات رخ بدهد باشگاه ساختارگرای سپاهان ملزم به برخورد با رفتارهای خارج از چارچوب بازیکنش است.

حال اینکه چرا در باشگاهی با ادعای ساختارگرایی برخوردی با بازیکن یاغی نشده توضیحی هم داده نمی‌شود، مسئله‌ای است که سپاهانی‌ها باید به آن پاسخ بدهند. موضوعی که همیشه بی‌پاسخ بوده، اما به نظر می‌رسد در سپاهان می‌توانی محرم نویدکیا باشی و هر کاری دوست داری انجام بدهی و هیچکس هم نباشد که برخوردی انجام بدهد. چنین رفتارهایی تبدیل به عادت شده، بازیکنانی که مدعی حرفه‌ای بودن هستند، اما رفتارهای غیرحرفه‌ای انجام می‌دهد و باشگاه‌هایی که مدعی ساختارگرایی هستند، اما به یک بازیکن بیش از حد بال و پر می‌دهند.

باشگاه‌هایی که با این رفتار بازیکن‌سالاری را تقویت می‌کنند و هیچ‌وقت به خودشان اجازه نمی‌دهند در مقابل این اتفاق به بازیکنانشان از «گُل» کمتر بگویند. باشگاه سپاهان قطعا در ماجرای نویدکیا نمره قبولی نمی‌گیرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس