کد خبر 44031
تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۵۳

دادستان تهران گفت: در تماسي که بازپرس پرونده داشتم مشخص شد متهمان اصلي پرونده امير و صادق قرايي هستند که قتل متوجه امير است و اين افراد همچنان فراري هستند.

به گزارش مشرق، عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران صبح امروز در حاشيه مراسم معارفه معاون دادستان در امور زندانيان زن در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس، مبني بر اينکه هفته گذشته عنوان شده بود علي‌اکبر جوانفکر به دادسرا فراخوانده شده است و براي پاسخگويي وي به اتهاماتش مهلت زمان يک هفته‌اي در نظر گرفته شده است گفت: پس از عنوان اين موضوع آقاي جوانفکر در نوشته‌اي که در يکي از وبلاگ‌ها منتشر شد عنوان کرده بود که از دادستاني مهلت يک هفته‌اي نخواسته است به همين دليل وي را به دادسرا احضار کرديم و از او آخرين دفاعياتش را اخذ کرديم.

وي ادامه داد: پرونده وي تکميل شده و به زودي با قرار کيفر خواست به دادگاه ارسال مي‌شود.

* مسئولان بهزيستي براي پاسخگويي درباره پرونده هانيه به دادسرا احضار شدند

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه شما عنوان کرده‌ بوديد برخي مسئولان در جريان رسيدگي به پرونده هانيه به دادسرا فراخوانده شده‌اند اين افراد چه کساني بودند؟ گفت: براساس يکي از بندهاي قانون کودک‌آزاري به برخي از دستگاه‌ها نسبت به وقوع کودک‌آزاري مسئول هستند اگر اين مسئوليت را انجام ندهند در مضان اتهام مي‌گيرند.

وي ادامه داد: در اين پرونده هم برخي از مسئولين سازمان بهزيستي به دادستاني فراخوانده شده‌اند تا پاسخگوي برخي ابهامات اين پرونده باشند.

وي تصريح کرد: تا روز دوشنبه هفته آينده آخرين تحقيقات لازم درباره پرونده هانيه انجام خواهد شد و پرونده با صدور کيفر خواست به دادگاه مي‌رود.

عالي‌ترين مقام دادستاني تهران در پاسخ به اين سؤال که تخطي مسئولان عنوان شده در اين پرونده چه بوده است گفت: عدم پيگيري به موقع موضوع کودک‌آزاري جزء اتهامات اين افراد است.

* مسئولان از اظهار‌نظر درباره پرونده رها سازي بيماران خودداري کنند

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه با توجه به دستگيري چندين متهم در رابطه با پرونده رها‌سازي چند بيمار برخي مسئولان عنوان کرده‌اند که اين موضوع از اساس صحت ندارد، گفت: يکي از فرض‌هايي که در ابتداي مطرح شدن اين پرونده از سوي مسئولان عنوان شد مبني بر اين بود که عده‌اي با بزرگ‌نمايي اين پرونده قصد ضربه‌زدن به يک سازمان خاص را دارند.

وي ادامه داد: دادستاني تهران اين فرض را نيز مانند ساير فرض‌ها مورد بررسي قرار داد اما تا اين لحظه در اينباره به سرنخي نرسيده است به جز انتشار يک عکس در يکي از سايت‌ها.

وي ادامه داد: عکاسي که اين عکس را تهيه کرده بود شناسايي شده و با احضار به دادسرا توضيحاتي را ارائه کرد و عنوان داشت به عنوان خبرنگار افتخاري اقدام به تهيه اين عکس کرده است.

دادستان تهران با اشاره به دستگيري 10 متهم در پرونده رهاسازي سه بيمار گفت: همگي اين افراد به اقدامات انجام گرفته از سوي خود در اين پرونده اعتراف کرده‌اند و اقدامات خود را به افراد بالادستي خود منتسب کرده‌اند.

وي با اشاره به اينکه تحقيقات ما همچنان درباره اين پرونده ادامه خواهد يافت گفت: از مسئولان مي‌خواهم با توجه به شرايط پرونده از اظهار‌نظر بي‌اساس خودداري کنند زيرا ما با صراحت مسائل لازم در اين پرونده را عنوان کرده‌ايم.


* شکايت مسئولان به عنوان شاکي خصوصي رافع مسئوليتشان نيست

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه مسئولان وزارت بهداشت عنوان کرده‌اند که در پرونده رهاسازي سه بيمار شکايت خصوصي کرده‌اند گفت: بله از روز اول شکايت خصوصي از سوي اين افراد ارائه شد و اين افراد از کساني که خودسر ناميده بودند شکايت کرده بودند اما شکايت آنها رافع مسئوليتشان در قبال وقوع اين حادثه نيست.

وي ادامه داد: برخي از اين مسئولين عنوان کرده‌اند که اين حادثه در جهت تخريب وجهه يک دستگاه رخ داده در حالي که تاکنون هيچ سرنخي در اين رابطه به دست نيامده و اگر مسئولان وزارت بهداشت ادله‌اي دارند بهتر است آن را به دادستاني تهران ارائه دهند.

* براي فائزه هاشمي پرونده قضايي تکميل شده است

دادستان در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه شنيده شده براي فائزه هاشمي پرونده قضايي تشکيل شده است گفت: اين موضوع صحت دارد و براي ايشان پرونده‌اي تکميل شده است.

وي درباره نوع اتهام فائزه هاشمي گفت: نمي‌توانم اتهام ايشان را ذکر کنم اما مصاحبه‌اي که وي با برخي رسانه‌ها داشته در تشکيل اين پرونده نقش داشته است.

* امير و صادق قرايي فراري هستند

دادستان تهران درباره موضوع پرونده قتلي که عنوان مي‌شود يک ورزشکار پرورش اندام در آن نقش داشته است گفت: اين موضوع صحت دارد و در حال حاضر دو متهم در اين پرونده دستگير شده‌اند.

وي ادامه داد: در تماسي که بازپرس پرونده داشتم مشخص شد متهمان اصلي پرونده امير و صادق قرايي هستند که قتل متوجه امير است و اين افراد همچنان فراري هستند.

وي تاکيد کرد: پدر اين افراد نيز به اتهام نگهداري مواد مخدر در بازداشت بسر مي‌برد و برخلاف اطلاع رساني برخي از رسانه‌ها مبني بر معرفي کردن امير قرايي به دادگاه بايد عنوان کرد اين فرد همچنان فراري است و خود را معرفي نکرده است.

* در پرونده قتل دکتر سودبخش هنوز به نتيجه‌اي نرسيده‌ايم

دادستان تهران در پاسخ به اين سؤال که نتيجه اخرين وضعيت پرونده قتل پزشکان تهراني به کجا رسيده است گفت: همانطور که اطلاع داريد پرونده قتل دکتر سرابي پس از صدور راي به ديوان عالي کشور رفته اما درباره پرونده دکتر سودبخش هنوز هيچ سرنخي در پرونده به دست نيامده است.

* پرونده قتل پسر و عروس شهيد هاشمي به دادگاه رفته است

جعفري دولت‌آبادي درباره آخرين وضعيت پرونده قتلي که در آن يکي از فرزندان شهيد هاشمي برادر و عروس خانواده خود را به قتل رسانده بود گفت: اين پرونده با قرار کيفر خواست به دادگاه رفته است.

* متهمان قتل پيرمردي در غرب تهران در قزوين دستگير شد

دادستان تهران در پاسخ به اين سوال که چند روز گذشته جسد مرد ميانسالي در غرب تهران و داخل يک چاه متروکه کشف شده است گفت: پس از مشخص شدن هويت اين فرد پليس آگاهي شهر قزوين سرنخ‌هايي را به دست آورد که با تلاش فراوان مأموران سرانجام زني که با همدستي يک فرد بيگانه مقتول را به قتل رسانده بود در اين شهر شناسايي و دستگير شد.

وي همچنين درباره پرونده کشف جسد مثله گفت: اين جسد متعلق به يک فرد افغاني است که هنوز هويت وي مشخص نشده و به همين دليل پيشرفتي در پرونده حاصل نشده است اما تحقيقات درباره آن همچنان ادامه دارد.

* در حوزه تفکرات و عقيده‌هاي افراد کمتر ورود پيدا مي‌کنيم

جعفري دولت‌ابادي در پاسخ به پرسش يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه دو مداحي که از سوي دادستاني احضار شده‌اند از سوي کساني تحت پيگرد قرار گرفته‌اند که خودشان پيش از اين درباره پيامبران اظهار‌نظرهاي تندي داشته‌اند آيا اين افراد خودشان جرمي مرتکب نشده‌اند؟ گفت: ما را با دستگاه‌هاي دولتي به دعوا نيندازيد اگر جايي احساس کنيم که جرمي واقع شده است حتما ورود پيدا خواهيم کرد.

وي ادامه داد: اجازه دهيد تا دادستاني در حوزه‌هاي فکري، ايده‌ها و عقيده‌هايي که افراد مطرح مي‌کنند کمتر ورود پيدا کند مگر اينکه آنها چيز بزرگي را عنوان کرده باشند.

وي همچنين در پاسخ به اينکه عنوان مي‌شود دادستاني خودش به عنوان مدعي‌العموم براي مداحان پرونده تشکيل داده است؟ گفت: دادستاني سخنگو ندارد و درباره اين پرونده نيز اين مداحان با شکايت شاکي خصوصي احضار شده‌اند.


* پرونده مأموران متخلف در حادثه ميدان کاج در دادسراي نظامي

جعفري دولت آبادي در پاسخ به اين سؤال که سرنوشت پرونده مأموران متخلفي که در حادثه ميدان کاج نقش داشتند به کجا رسيد گفت: اين پرونده در دادسراي نظامي مطرح شده است.

وي ادامه داد: از آنجا که پرونده‌هاي مطرح شده در دادسراي نظامي به ما ربطي ندارد نمي‌توانم درباره آن اظهارنظري داشته باشم.

دادستان تهران همچنين درباره اعتصاب غذا در زندان رجايي شهر و قزل‌حصار گفت: ادعاي رسانه‌هاي بيگانه صحت ندارد و در تماسي که با رئيس زندان داشتم مشخص شد هيچ گونه اعتصاب غذايي وجود ندارد.

* اتهامات اميري‌فرد روشن است

عالي‌ترين مقام دادستاني تهران در پاسخ به اين سؤال که عنوان مي‌شود اميري‌فر به جز انتشار سي‌دي ظهور نزديک است اتهامات ديگري نيز دارد گفت: من مطالب خود را در اين باره صراحتا گفته‌ام و اتهامات اميري‌فر همان چيز‌هايي است که دادستاني مطرح کرده است.

* رسانه‌ها موضوع مجسمه‌ها را از پليس جويا شوند

جعفري دولت‌آبادي در پاسخ به اين سؤال که سرنوشت مجسمه‌هاي ربوده شده به کجا رسيد؟ گفت: متأسفانه هنوز از سوي پليس گزارش قانع‌کننده‌اي به دادستاني ارسال نشده است.

وي ادامه داد: براي پليس خوب نيست که چنين پرونده‌اي مجهول بماند و بهتر است رسانه‌ها از پليس سؤال کنند که نتيجه اين پرونده چه شد.


* هفته آينده افزايش زورگيري و موضوع بد‌حجابي را بررسي مي‌کنيم

دادستان تهران در پاسخ به سؤال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه پليس معتقد است زورگيري در تهران افزايش پيدا کرده است گفت: دادستاني تهران خود را مکلف مي‌داند با چنين جرائمي برخورد کند و به همين دليل در جلسات ستاد مبارزه با جرايم خاص به اين موضوعات رسيدگي مي‌کند.

وي ادامه داد: اولين جلسه اين ستاد هفته آينده در سال جديد برگزار خواهد شد و موضوعاتي مانند زورگيري و بدحجابي که باعث شده شهروندان نگران باشد تحت بررسي قرار خواهد گرفت.

*موضوع همسر دکتر فاطمي در دست بررسي است

وي در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه عنوان شده همسر دکتر حسين فاطمي بازداشت شده است گفت: گزارش‌هايي در اين زمينه رسيده است اما موضوع همچنان در دست بررسي قرار خواهد دارد.

وي همچنين درباره سرنوشت فردي به نام غفاري که بيش از اين خبر دستگيري وي به اتهام نشر اکاذيب منتشر شوده بود گفت: اين فرد از متهماني است که تحت تعقيب قضايي گرفته است و اتهام وي نشر اکاذيب است و برخي مسائل مربوط به آن.

جعفري دولت‌ابادي افزود: از موضوع اينکه اين افراد مدعي عرفان‌هاي دروغين بوده بگذريد زيرا نمي‌توانم پرونده را بيشتر از اينها باز کنم البته بدانيد برخي دارند به اين پرونده دامن مي‌زنند.

* تا آخر ارديبهشت نتيجه پرونده تخلف در تعاوني مسکن اداره برق مشخص مي‌شود

دادستان تهران در پاسخ به سوال يکي از خبرنگاران مبني بر اينکه سرنوشت رسيدگي به پرونده تخلف مالي تعاون مسکن اداره برق با 30 هزار شاکي به کجا رسيده است گفت: بازپرس پرونده وعده داده تا آخر ماه جاري براي اين پرونده کيفر خواست صادر شود و به گونه‌اي عمل شود تا شاکيان اين پرونده ضرر مالي‌شان تا حدودي جبران شود.

وي همچنين درباره سرنوشت پرونده سرقت از عابربانک‌هاي بانک ملي، گفت: در اين باره هنوز اطلاعي ندارم.

جعفري دولت‌آبادي همچنين درباره حضور قاليباف و بازديد وي از زندان اوين و اين موضوع که عنوان مي‌شود قرار است زندان اوين به پارک و فرهنگسرا تبديل شود، گفت: اين موضوع شايعه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس