بررسی جدول عملکرد مردانی که بیشترین ضربات پنالتی تیم‌های‌شان را به گل تبدیل کرده‌اند، نشان می‌دهد شیری از سایپا- با فاصله- بهتر از سایرین عمل کرده است.

آقای پنالتی لیگ برتر؛ فاتح دروازه‌های سرخابی
گروه ورزشی مشرق - بهترین پنالتی‌زن لیگ‌برتر چهاردهم یک مدافع- هافبک مازنی است که در ترکیب سایپا جایگاه ثابتی داشت و هفت گل به ثمر رساند.

حامد شیری برای خودروسازان- از روی نقطه پنالتی- شش گل زد که در نوع خود عملکردی جالب توجه است. (در پایان گفتگو آمار این مدافع گلزن را می توانید مشاهده کنید)

گفتگوی مشرق با حامد شیری را در ادامه بخوانید:

* فکر می‌کردی بهترین پنالتی‌زن لیگ لقب بگیری؟
نه! اصلا به این قضیه توجه نکرده بودم. وقتی پشت ضربه پنالتی قرار می‌گیری هدفت به گل رسیدن است نه ثبت رکورد.

* در این سال‌ها کمتر به چشم آمدی.
در سه فصل اخیر با تلاش زیاد وارد ترکیب اصلی سایپا شدم و این نهایت کاری بود که می‌توانستم انجام دهم.

* از تیم‌های دیگر پیشنهاد نداشتی؟
چرا اما ترجیح دادم بعد از چهار فصل حضور در سایپا همچنان با این تیم بمانم. من فقط سال اول پشت خط پیروز قربانی و مرتضی ابراهیمی ماندم. بعد از آن به شرایطی که مدنظرم بود دست پیدا کردم. وقتی محیط مناسبی برای کار وجود دارد و به شمال نزدیک هستم چرا تهران و سایپا را به پیشنهادات دیگر ترجیح ندهم؟

* چه شد که پنالتی‌زن اول سایپا شدی؟

در تمرینات خوب کار می‌کردم. دو فصل پیش هم این اتفاق افتاد. من پنالتی‌زن اول سایپا از نگاه انگین فیرات- سرمربی تیم- بودم. با این حال پنالتی نصیب‌مان نمی‌شد. بعد در یک مقطع سجاد شهباززاده ماموریت زدن پنالتی‌ها را برعهده گرفت. خاطرم هست سجاد به تراکتورسازی گل زد اما توپش برابر نفت خراب شد تا دوباره من پنالتی‌زن شوم.

* این فصل هم به استقلال و فروزان گل زدی، هم به پرسپولیس و مکانی.
وقتی برابر این تیم‌های پرطرفدار به گل می‌رسی جای خوشحالی دارد. با این حال ما هیچ‌کدام از این‌ بازی‌ها را با پیروزی پشت سر نگذاشتیم و این برایم ناراحت‌کننده بود.

* اهل زدن پنالتی چیپ نیستی؟
(با خنده) نه ترجیح می‌دهم از این کارها نکنم.

* برای به ثمر رساندن پنالتی‌هایت برنامه‌ خاصی داری؟
تا لحظه آخر صبر می‌کنم تا حرکت گلر حریف را ببینم. طبیعی است که بهترین نقاط برای زدن پنالتی‌ها گوشه‌های دروازه در دو نقطه پایین و بالاست.

* سایپا بازیکن اسمی و باتجربه کم ندارد اما تو نظر مجید جلالی را برای پنالتی زدن جلب کردی.
پیشتر گفتم. در تمرینات اول فصل عملکرد خوبی داشتم. پنالتی زدن روحیه بالایی می‌خواهد. نوع زدن ضربات هم مهم است. من راحت هستم و استرس ندارم. فرقی نمی‌کند تیم حریف استقلال باشد یا پرسپولیس.

* هفت پنالتی زدی و یکی از آنها گل نشد.
مقابل راه‌آهن پنالتی‌ام را به بیرون زدم. آن روز عملکردمان کاملا عجیب بود چون ابراهیم صادقی هم پنالتی دیگری زد و عابدزاده آن را گرفت.

* پس حسابی برابر راه‌آهن طلسم شده بودید؟
موضوع فقط این نبود. در بازی برگشت هم پنالتی‌مان برابر این تیم گل نشد. من دقیقه70 تعویض شدم و بلافاصله یک‌ ضربه پنالتی نصیب‌مان شد. ابراهیم صادقی زد و ننزیچ گلر خارجی حریف توپ را دفع کرد.

* از لقب آقای پنالتی خوشت می‌آید؟
برایم جالب است و از این بابت خوشحالم و دوستش دارم.

مدافع مازنی بالاتر از ادینهو، پادوانی و عنایتی

به گزارش مشرق، در لیگی که سپاهان قهرمانش شد آقای گل از تبریز ‌آمد که با پیراهن تراکتورسازان 20گل زد. با این حال آقای پنالتی‌های لیگ، یک سایپایی به نام حامد شیری بود.

در زیر عملکرد پنالتی زنان لیگ برتر را بررسی کرده ایم که خاندنش خالی از لطف نیست:

حامد شیری مدافع- هافبک آملی خودروسازان آنقدر خونسرد و مطمئن پنالتی زد که به انتخاب اول مجید جلالی برای زدن ضربات پنالتی تبدیل شد. بررسی جدول عملکرد مردانی که بیشترین ضربات پنالتی تیم‌های‌شان را به گل تبدیل کرده‌اند، نشان می‌دهد شیری از سایپا- با فاصله- بهتر از سایرین عمل کرده است.

آقای پنالتی لیگ برتر؛ فاتح دروازه‌های سرخابی

شیری؛ فاتح دروازه‌های سرخابی

حامد شیری در لیگ‌ چهاردهم هفت پنالتی زد که شش تای آنها تبدیل به گل شد. مدافع- هافبک 29ساله‌ آملی که در سه فصل اخیر از ارکان پایدار فاز دفاعی سایپا بود هفته چهارم لیگ دروازه محسن فروزان و استقلال را(دقیقه47) باز کرد. بعد نوبت به حسینی از ملوان(هفته8) و روشنگر از پدیده(هفته9) رسید که مغلوب ضربات پنالتی این مازندرانی شوند.

شیری بعد به بیرانوند نفت(هفته20) و طهماسبی صبا(هفته25) گل زد. حامد برای تکمیل کردن پرونده پنالتی‌هایش گل ششم را وارد دروازه سوشا مکانی و پرسپولیس(هفته27) کرد. اینکه حامد اولین پنالتی‌اش را برابر استقلال گل کرد و آخرین آنها را برابر پرسپولیس به ثمر رساند نکته قابل توجهی است.

شماره 18 نارنجی‌پوشان البته یک پنالتی هم در تقابل با راه‌آهن(هفته12) از دست داد.

ابراهیمی و ادینهو؛ مثل هم

امید ابراهیمی هافبک- دفاعی استقلال و لوسیانو ادینهو آقای گل پرتغالی تراکتورسازی مردان چهارگله جدول پنالتی‌زنان لیگ14 هستند. امید که 9گل در اولین فصل آبی شدنش به ثمر رساند از روی نقطه پنالتی دروازه چهار تیم گسترش، ملوان، استقلال‌صنعتی و ذوب‌آهن را باز کرد. قابل تامل اینکه این بازیکن هم مثل هم‌استانی‌‌اش حامد شیری فقط یک پنالتی خراب کرده آن‌هم در تقابل با راه‌آهن.

لوسیانو ادینهو هم چهار گل از مجموع 20گل فصلش را از روی نقطه پنالتی به ثبت رساند.

این برزیلی البته پنالتی‌اش برابر راه‌آهن را گل کرد. ادینهو دروازه گسترش، صبا و پیکان را هم با ضربات پنالتی‌اش گشود تا 20درصد گل‌هایش را از روی نقطه پنالتی زده باشد.

عنایتی، پادوانی، رافخایی؛ 3گله‌های سرشناس

رضا عنایتی کهنه‌کار، لئوناردو پادوانی مدافع زردپوش نفت و سیدجلال رافخایی مهاجم جوان به ترتیب 9، 7 و 6گل در لیگ14 به ثمر رساندند و البته در این میان سه گل خود را با ضربات پنالتی وارد دروازه رقبا کردند.

عنایتی نیم‌فصل اول لیگ با پیراهن پدیده ضربات پنالتی‌اش برابر صبا، راه‌آهن و استقلال‌صنعتی را به گل تبدیل کرد. هرچند که نیم‌فصل دوم پنالتی‌زن آبی‌ها امید ابراهیمی بود و فرصتی به مهاجم کهنه‌کار خراسانی نرسید.

دومین گلزن سه‌گله جدول پنالتی‌ها لئوناردو پادوانی برزیلی است؛ مدافعی که برای نفت هفت گل به ثمر رساند. لئوناردو سه گلش برابر نفت‌مسجدسلیمان، پدیده و سایپا پنالتی بود. البته پادوانی در ایستگاه23 لیگ ضربه پنالتی‌اش برابر استقلال را به هدر داد.

سیدجلال رافخایی هم شش گل برای ملوان زد در حالی که 50درصد این توپ‌ها از روی نقطه پنالتی به هدف نشست. سیدجلال در بازی با استقلال و ذوب‌آهن از مدافعان حریف پنالتی گرفت و آنها را تبدیل به گل کرد. سیدجلال به گسترش هم با ضربه پنالتی گل زد. قابل توجه اینکه در هر سه بازی یادشده ملوان سه‌تایی شد تا پنالتی‌های رافخایی برای این تیم خوش‌یمن نباشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس