پس از کش و قوس‌های فراوان امروز نتیجه نهایی واگذاری 2 باشگاه پرسپولیس و استقلال به نتیجه نرسید و اهلیت خریداران رد شد.

به گزارش مشرق، واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بازهم بی نتیجه ماند و پس از بررسی های انجام شده برنده‌ای اعلام نشد.

پوری حسینی رییس سازمان خصوصی گفت: این جلسه را با سه روز تاخیر برگزار کردیم و به دلیل حساسیت بالای این موضوع نتوانستیم در تاریخ مقرر نتیجه نهایی واگذاری را اعلام کنیم. پس از بررسی‌های انجام شده اهلیت متقاضیان خرید سرخابی‌ها رد شد و این 2 باشگاه همچنان در اختیار وزارت ورزش قرار دارند.

وی افزود: شرکت نیوان ابتکار که نفر سوم در خرید باشگاه پرسپولیس بود  همان روز مزایده چهارم با دقت مسئولان از دور مزایده کنار گذاشته شد. چرا که این شرکت در پاکت خود پیشنهاد مشروط داشت و قرار بر این بود که به این پیشنهاد ها ترتیب اثر داده نشود. اما از اعلام این مساله در روزهای گذشته خودداری کردیم. این شرکت به خاطر شرطی که در قیمت گذاشته بود کنار رفت.
 
رییس سازمان خصوصی سازی افزود: شرکت سرمایه گذاری سمند ، خریدار باشگاه استقلال در فرم تحویل داده شده شرطی را ننوشته بود اما در کنار امضا مطلبی درج شده بود و ما این مساله رو به دقت بررسی کردیم که همین امر باعث رد صلاحیت این شرکت شد و باشگاه استقلال نتوانست خریداری داشته باشد.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی همچنین اعلام کرد: 2 ماه وقفه در خصوصی سازی دو باشگاه اتفاق می افتد و بعد از فصل نقل و انتقالات، دوباره ماجرای خصوصی سازی در دستور کار قرار خواهد گرفت. این تصمیمی شجاعانه و دشوار برای سازمان خصوصی سازی بود که البته به دلایل مختلف نمی تواند درباره عدم اهلیت خریداران دو باشگاه فاش گویی کند. با این حال این تصمیم برای آسیب ندیدن هر دو باشگاه اعلام شده تا دوره حساس انتخاب سرمربی و بازیکنان به اتمام برسد و آنگاه شرایط دوباره با حضور خریداران بررسی شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای واگذاری سرخابی ها دو ماه تنفس اعلام می کنیم اما به جهت آنکه این دو تیم آسیب نبینند و سازمان خصوصی سازی متهم به بلاتکلیف گذاشتن این تیم ها نشود، استقلال و پرسپولیس همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان بوده و این باشگاهها می توانند نقل و انتقالات را با همین شکل در این فصل انجام دهند.

نکته جالب در حرف های او ابراز خوشحالی اش از عدم واگذاری پرسپولیس به دو مجموعه ایران خودرو و سایپا است، دو گروهی که پوری حسینی آنها را خصولتی (خصوصی ـ دولتی) می نامد. او گفت: از اینکه سرخابی ها به متقاضیانی که گفته می شد خصولتی هستند و ما هم علاقه مند نبودیم این تیم ها را به آنها واگذار کنیم؛ واگذار نشدند خوشحال هستم.

زمان برگذاری مزایده پنجم

جعفر سبحانی مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در خصوص رد شدن تقاضای چهار شرکتی که برای خرید پرسپولیس و استقلال اقدام کرده بودند، اظهار داشت: شرکت نیوان ابتکار که متقاضی خرید باشگاه پرسپولیس بود، در پاکت پیشنهادی خود شرطی گذاشته بود. عملاً آنها نمی‌توانستند چنین کاری انجام دهند و بابت مخدوش بودن پیشنهاد آنها به دلیل همین مشروط بودن پیشنهادشان از مزایده کنار گذاشته شد.

وی افزود: سه شرکت دیگر هم که یکی از آنها متقاضی خرید باشگاه استقلال بود و دو شرکت دیگر برای خرید باشگاه پرسپولیس پیشنهاد داده بودند، اهلیت‌شان به اثبات نرسید.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی درباره اینکه مزایده بعدی این دو باشگاه چه زمانی آغاز می‌شود، گفت: تا دو ماه آینده به طور قطع مزایده‌ای برگزار نخواهد شد تا پرسپولیس و استقلال در فصل نقل‌وانتقالات با قدرت حاضر شوند.

سبحانی خاطرنشان کرد: وزارت اقتصاد و دارایی به عنوان رئیس مجمع این دو باشگاه، به وزارت ورزش‌وجوانان اختیار تام داده تا برای این دو باشگاه اسپانسر گرفته شود، سرمربیان خود را انتخاب کنند، در فصل نقل‌وانتقالات پر قدرت ظاهر شوند و وضعیت خود را برای فصل آینده مشخص کنند.

مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی با تأکید بر اینکه مزایده سرخابی‌ها در آینده‌ای نزدیک برگزار می‌شود، گفت: از ابتدای لیگ برتر پانزدهم بار دیگر بحث واگذاری این دو باشگاه را به بخش خصوصی از سر خواهیم گرفت اما این اتفاق با تعیین شرایط جدید رخ خواهد داد.

کفاشیان: نمی توانیم سرخابی ها را واگذار کنیم

در این مورد بارها گفته بودم که این موضوع امکان‌پذیر نیست. حتی زمانی که معاون سازمان تربیت بدنی شدم، مهرعلیزاده به من دستور داد تا این کار را انجام دهم که در پاسخ گفتم تا زمانی که قوانین مربوط به باشگاه‌های حرفه‌ای در ایران تصویب نشود و حل نشود از جمله حق پخش و ... هیچ موقع این دو تیم قابل واگذاری نیستند.

ما اگر بخواهیم باشگاه‌های حرفه‌ای داشته باشیم باید اول قوانین‌مان را درست کنیم و سپس ابزارها و سازوکارها را مورد بررسی قرارداده و آنها را اصلاح کنیم. این کار مثل این است که یک ماشین نو بخرید اما تعمیرگاه و نمایندگی و لوازم یدکی آن را نداشته باشید؛ این ماشین پس از یک مدت از کار می‌افتد و دیگر راه نخواهد رفت. از 14 سال پیش که در تربیت بدنی بودم گفته‌ام که تا ابزار این کار درست نشود، به هیچ عنوان این واگذاری امکان‌پذیر نیست.

دولت هم وظیفه‌اش است که اگر شادی مردم و آرامش روحی آنها را می‌خواهد و اگر می‌خواهد به خواسته مردم احترام بگذارد باید هزینه‌های این دو باشگاه را تأمین کند تا این دو باشگاه فعالیت کنند، چون فعالیت این دو باشگاه خواسته مردم است. این دو باشگاه شخصی نیستند و مردم آنها را دوست دارند پس باید حمایت هم بشوند. خصوصی‌سازی به حرف و عمل نیست، باید ابتدا قوانین اصلاح و زیرساخت‌ها فراهم شود و سپس به سمت خصوصی‌سازی حرکت کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    اهلیت وزارت ورزش و آقایان خادم و گودرزی رو بررسی کردند؟؟؟؟؟؟
  • حسن ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    دم دادکان گرم که سه ساله داره میگه بابا اینا عمرا این دو تا تیمو به کسی نمیدن
  • ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    مسخره ها
  • عباس مطهری نیا زنجان ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    آقایان لطفاً مسخره بازی را بس کنید. اول بروید مشکل بین وزارت خانه های مختلف و مجلس محترم شورای اسلامی و سایر ارگان ها و نهاد های تصمیم ساز و تصمیم گیر را در خصوص این که آیا به هر حال تصمیم به واگذاری این دو تیم را دارند یا نه؟ رفع کنید بعد این نمایش ها را برگزار کنید.
  • حسین ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    بی وجدانا مگه شما مردونگی ندارین این چه کاریه که دارین میکنین بعد از این همه انتظار بازم هیچ . چرا این همه راحت با احساسات میلیون ها طرفدار پرسپولیس دارین بازی میکنین خوب یه دفعه بگین پرسپولیس منحل بشه خیالتون راحت بشه چرا این قدر مردم رو عذاب میدیدن
  • ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    خودتونین...
  • ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    اینا دیگه شورش رو در آوردن اگه نمیخوان اینها رو واگذار کننن چرا این بازیها رو در می ران . مگه مردم مسخره اینا شدن؟ خدا لعنت کنه همه ی کسایی رو که عمدا و از رویلجبازی دارن اینطور مردمنرو به بازی می گیرن. من واقعا نمی فهم چرا روحانی گودرزی رو برکنار نمی کنه ؟ کاملا واضح است که این وزیر ثبات عقیده نداره و هر روز یه چی می گه
  • lpln ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    البته وقتی گفتن بعد از بازی با الهلال ... فهمیدم پرسپولیس هم بخاطر استقلال برنده نداره کاملا واضحه. ولی خاک تو سر من و امثال من که با انتخاب این دولت لگد به زندگی و علاقه ش زد. مطمئنم نزدیک انتخابات دست بکار میشن و خصوصی میشن این تیمها و هم ما خر!!!!
  • کوروش ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    جمع کنید این بازیها رو,اینقدر مردم سرکار نزارید از بس دروغ گفتید اسم واگذاری سرخابی ها میاد بچه دوساله هم خندش میگیره,از اولش هم معلوم بود سرکاریییییییییییی
  • ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    واقعا مچکررریم!! دوستان برای انتخابات مجلس و...به این دو تیم احتیاج دارن و فقط ساده لوحها باور میکنن که ابنها خصوصی بشن...
  • ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    آقايون حق دارن بالاخره بايد عده خاصي از كانديداهاي آينده مجلس، محلي براي راي جمع كردن داشته باشن يا نه؟ ميگين نه ببينيد چند نفر از اعضاي هئات مديره جديد اين دو باشگاه به مجلس راه پيدا ميكنن.
  • مجتبی ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    مسخره ها اخر نشد یه مزایده درست درمون اینا انجام بدن فقط دارن بهانه میارن
  • مهدی ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    سکوت بهترین عکس العمله مردم با کامنتها و لایکهاشون از هم همه چیزو نشون میدند
  • آرش آذر ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    ملت رو فیلم کردن . اینا به همین راحتی این دو تا تیم رو واگذار نمیکنن فقط میخواستن مظنه دستشون بیاد بفهمن چه قدر میشه روی قیمتش حساب کنن . راستی وقتی فروش رفت پولش تو جیب کی میره و کی یهویی سیصد میلیارد به دارایی هاش اضافه میشه ؟
  • سرکاریم همه ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    این دو تیم برای دولتی ها و سیاسیون یعنی : رانت ، رشوه ، شهرت یک شبه و رسیدن به پست و مقام چطور انتظار دارید این پتانسیل رو از دست بدن؟
  • امیر تبریز اوغلی ۱۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    گفته بودم منحل میشن
  • مازیار ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
    0 0
    ابوبکر بغدادی بیاد خوبه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس