کد خبر 419592
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳

سرمربی تیم فوتسال تاسیسات دریایی که دو روز پیش به عنوان سرمربی موقت تیم ملی فوتسال انتخاب شد، می‌گوید تا زمانی که برایش تا پایان مسابقات جام جهانی 2016 حکم نزنند، سر تمرین تیم ملی نمی‌رود.

شمسایی: تا حکم نزنند به تیم ملی نمی روم
به گزارش مشرق، وحید شمسایی به تشریح پروسه انتخابش به عنوان سرمربی موقت تیم ملی فوتسال پرداخت و تاکید کرد تا زمانی که برایش حکم زده نشود، سر تمرین تیم ملی حضور نخواهد یافت. مشروح گفتگوی شمسایی در زیر می‌آید:

برای موفقیت در تیم ملی زمینه کاری می‌خواهم
من آدمی نیستم که بخواهم پیگیر باشم و برای رسیدن به جایگاهی، چنگ بیندازم. اعتقاد دارم هر اتفاقی برای من به وقتش رخ می‌دهد. به نظرم آدم باید آنقدر توانایی داشته باشد که او را انتخاب کنند. حضور در تیم ملی به عنوان سرمربی برای هر کسی افتخار است ولی رسیدن به افتخار زمینه کاری می‌خواهد. اگر این زمینه نباشد، قطعا به موفقیت نخواهید رسید.

از بازیکنان شناخت دارم
پروسه موفقیت یک سرمربی در فوتسال فاصله یک جام جهانی تا جام جهانی دیگر یعنی چهار سال است. اگر قرار باشد من برای سرمربیگری تیم ملی ورود کنم، طبیعتا دو، سه سال را از دست داده‌ام چون تا جام جهانی بعدی عملا یکسال دیگر باقی مانده است. البته این هم برای من مهم نیست چون شناخت لازم را از بازیکنان دارم و کادر بسیار قوی هم انتخاب کرده‌ام.

تیم ملی به هم ریخته است!
درست است که خسوس در تیم ملی جوانگرایی کرده، ولی شرایط تیم ملی به هم ریخته است! خسوس یکسری بازیکن جوان به فوتسال ما تحویل داد که آن هم به خاطر زمانی که تا جام جهانی داشت، طبیعی بود ولی در بُعد نتیجه گیری چندان موفق نبود. پس در اصل، شرایط تیم ملی به هم ریخته است! اگر قرار است برای من حکم صادر شود، حداقل باید تا بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ باشد.

جام باشگاه‌ها مهمتر از پرتغال است
سید رضا افتخاری (رئیس کمیته فوتسال) از من خواست که تیم تاسیسات را به تورنمنت پرتغال ببرم. من همان روز گفتم که خودمان جام باشگاه‌های آسیا را در پیش داریم. مسابقاتی که برایمان بسیار مهم است چون بعد بین المللی دارد. با این حال قبول کردم که به تیم ملی کمک کنم.

کادر مربیگری‌ام برای تیم ملی کم سابقه است
من به افتخاری کادری را پیشنهاد کردم که کمتر در دنیا رخ می‌دهد! سه سرمربی لیگ برتری که هر کدام به عنوان قهرمانی هم رسیده‌ایم یعنی خودم، امیر شمسایی و محمود خوراکچی در این کادر هستیم. ضمن اینکه شهاب سفال منش هم ارتباط خوبی با کنفدراسیون فوتبال آسیا دارد و تنها مدرس ایرانی فوتسال در AFC است.

تا بعد از جام جهانی برایم حکم بزنند
من نام ۳۰ بازیکن را برای شروع اردو از روز یکشنبه به کمیته فوتسال دادم ولی اگر اصل و اصول کنار هم نباشد قطعا به بن بست خواهیم خورد. کمیته فوتسال در صورتی که می‌خواهد من سرمربی تیم ملی باشم، باید حداقل تا بعد از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۶ برایم حکم بزند.

سرمربی موقت نیستم
من به هیچ عنوان سرمربی موقت تیم ملی نیستم. همانطور که گفتم اگر مرا می‌خواهند باید تا بعد از جام جهانی ۲۰۱۶ برای من حکم بزنند. من این را به افتخاری هم گفتم.

از بزرگان فوتسال اجازه گرفتم
قبل از اینکه با افتخاری صحبت کنم، از بزرگان فوتسال مثل ناصر صالح، محمد حسن انصاریفرد، سید مهدی ابطحی، علی رعدی و خیلی‌های دیگر اجازه گرفتم. خیلی ها از من برای حضور در تیم ملی جلوتر هستند.

به این نتیجه رسیدم که جامعه فوتسال پشت هم هستند
در این مدت که خبر حضورم در تیم ملی منتشر شده، بالای ۷۰۰ پیامک و تماس داشته‌ام. همه از مربیان لیگ برتری تا لیگ دسته اول و سایر بخش‌ها با من تماس گرفتند و حداقل فهمیدم که مورد قبول اهالی فوتسال هستم. به این نتیجه رسیدم که خانواده فوتسال به رغم اختلافاتی که با هم دارد، هنوز هم پشت هم هستند.

کفاشیان حق دارد
این حق طبیعی کفاشیان است که درباره سرمربی تیم ملی فوتسال نظر بدهد. او گفته که من سرمربی تیم ملی نشده‌ام و حق هم دارد چون پروسه انتخاب هنوز طی نشده. ابتدا باید در کمیته فنی بررسی شود و سپس به تصویب هیات رئیسه برسد. افتخاری هم به من گفت که این پروسه طولانی مدت است و برای همین خواست که تا طی شدن این پروسه، به تورنمنت پرتغال بروم.

با صراحت می‌گویم تا برایم حکم نزنند سر تمرین نمی‌روم
هرچند افتخاری از من خواسته که به تیم ملی کمک کنم ولی با صراحت می‌گویم تا اسم سرمربی موقت برداشته نشود و برایم حکم زده نشود، کارم را در تیم ملی شروع نمی‌کنم چون بدون اصل و اصول به بن بست خواهیم خورد. ضمن اینکه من به افتخاری هم گفتم نمی‌توانم تیم تاسیسات دریایی را کنار بگذارم. البته تیم ملی از روز سوم تا نهم خرداد در پرتغال خواهد بود. در این مدت اگر با تیم ملی بروم، دستیارانم تمرینات تیم تاسیسات را ادامه می‌دهند. بعد از پرتغال هم تیم ملی برنامه خاصی ندارد و ما با تاسیسات دنبال جام باشگاه‌های آسیا خواهیم بود. ولی باز هم تاکید می‌کنم تا برایم حکم زده نشود، سر تمرین تیم میل نمی‌روم.

سرمربی موقت، بدعت گذاری است
اینکه می‌گوییم فلانی سرمربی موقت است، این یک نوع بدعت گذاری است. با این کار شان سرمربی پایین می‌آید و بازیکنان هم از سرمربی آن حرف شنوی را ندارند. این اصلا جالب نیست.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس