کد خبر 318679
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۳

آتش سوزی چندین دستگاه خودروی سواری در پارکینگ ساختمان اداری و تجاری در میرداماد با تلاش آتش نشانان خاموش و 20 شهروند از میان دود نجات یافتند.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، در پی تماس شهروندان با سامانه 125مبنی بر مشاهده دود و آتش از پاركینگ یك ساختمان با كاربری اداری و تجاری، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 16 روز گذشته بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های 89، 11، 29 و نیز گروه های امداد و نجات 13 و 3 را به همراه دو دستگاه بالابر، یك دستگاه تشك نجات و همچنین دو دستگاه خودروی ویژه حمل دستگاه های تنفسی به محل حادثه در خیابان میرداماد، میدان مادر اعزام كرد.

محمود شادكی مدیر منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره ابرازداشت: محل حادثه یك ساختمان 5 طبقه با دو طبقه منفی بود كه درجریان آن، چهار دستگاه خودروی سواری و یك دستگاه موتور سیكلت دچار آتش سوزی شده بود.

وی افزود: دود بسیار زیادی به طبقات بالایی این ساختمان نفوذ كرده بود كه باعث گرفتار شدن تعدادی از ساكنان و افراد حاضر در طبقات مختلف این ساختمان 5 طبقه شد.

محمود شادكی تصریح كرد: آتش نشانان به سرعت عملیات خود را آغاز كردند و موفق شدند در دقایق اولیه 3 نفر را به وسیله نردبان های بلند هیدرولیكی و همچنین17نفر دیگررا از طریق راه پله ها نجات دهند.

وی اضافه كرد: خوشبختانه هیچ یك از ساكنان در این حادثه آسیب ندیدند و تنها دو نفر از این افراد دچار دود گرفتگی سطحی شده بودند كه در محل توسط عوامل اورژانس به طور سرپایی مداوا شدند.

مدیر منطقه 2 عملیات آتش نشانی تهران در مورد چگونگی عملیات نیروهای آتش نشانی در مهار این آتش سوزی اظهار داشت: به رغم تراكم زیاد دود و آتش در طبقات زیرین ساختمان، گروهی از آتش نشانان با تجهیزات مخصوص و بستن دستگاه های تنفسی وارد زیرزمین پر از دود شدند و با نزدیك شدن به كانون آتش در طبقه منفی دو، سرانجام توانستند آتش سوزی خودروهای سواری را مهار و خاموش كرده و از سرایت شعله های سركش آتش به طبقات بالاتر جلوگیری کردند.

وی با اشاره به دود گرفتگی ومصدومیت آتش نشانان در این حادثه، گفت: درحین عملیات مهار آتش سوزی و امداد و نجات 4 نفر از آتش نشانان دچار دود گرفتگی شدند كه توسط امداد گران اورژانس برای مداوا به بیمارستان پارس انتقال داده شدند.

این مدیر آتش نشانی با اعلام این كه علت این آتش سوزی هم اكنون ازسوی كارشناسان آتش نشانی تحت بررسی است اضافه كرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل حادثه و ارائه تذكرات ایمنی لازم به مسوولین ساختمان به عملیات خود پایان دادند.
{$sepehr_album_14078}


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.irارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.

منبع: پایگاه 125

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس