پیشینه اهانت و تخریب مزار اولیاء خدا و اصحاب پیامبر به چه زمانی بازمی‌گردد؟ آیا جسارت‌های وهابیون به اموات تنها محدود به شخصیت‌های اسلامی است؟جریان تکفیری مورد حمایت ارتجاع عرب تاکنون مزار کدامیک از اولیاء الله و صحابی را تخریب کرده است؟ گزارش ویژه مشرق روایتی است از جاهلیت وهابیون در جسارت به اماکن مقدس اسلامی.

گروه گزارش ویژه مشرق - دشمنان اسلام همواره قصد داشته اند پیروان این دین آسمانی را با توطئه‌های خبیث قومی و مذهبی از هم پاشانده و موجبات تضعیف آنها را فراهم بیاورند، در عصر حاضر نیز استعمار غربی- صهیونیستی به این نتیجه رسیده است که کم‌هزینه‌ترین و موثرترین شیوه برای ضربه‌زدن به اسلام حقیقی و رکن اصیل مقاومت و جهاد حقیقی علیه ظالمان، استفاده از گروه‌های تکفیری و وهابی است؛ وهابی‌هایی که تحت نام اسلام و تعالیم پیامبر اعظم (ص)، بزرگترین ضربات را بر پیکره جامعه اسلامی وارد کرده‌اند. 

اقدامات این گروه‌ها در کشورهای مختلف اسلامی مانند مثله کردن اجساد، اعدام‌های دسته‌جمعی، ربایش دختران نیجریه‌ای و هزاران مورد مانند این خود زمینه‌ای مناسب برای ترویج تفکر اسلام‌هراسی در جهان گردیده است. اما در ادامه برآنیم تا یکی از اقدامات تنفربرانگیز این گروه یعنی تخریب مقابر و هتک حرمت به اجساد اولیاء و صحابی حضرت رسول (ص) و شخصیت‌های دینی را مورد بررسی قرار دهیم.

وهابیت بر این باورند که هر کس برای زیارت مقابر و به قصد زیارت آن حرکت کند، مشرک است و مهدور الدم و غارت اموال وی مباح خواهد بود. نکته متناقض در این میان اعتقاد آن‌ها به احترام به صحابی پیامبر (ص)، اما مقابر ایشان را تخریب نموده و به اجساد ایشان هتک حرمت می‌نمایند.

با شکل گیری این نگاه در میان پیروان این جریان انحرافی که هدفی جز انشقاق در جامعه اسلامی ندارند، در طول تاریخ شاهد اهانت‌های بسیاری به قبور متبرک ائمه (ع) و همچنین صحابی رسول اکرم(ص) بوده‌ایم که تا به امروز و در حوادث سوریه و اخیرا عراق نیز شاهد این جسارت‌ها هستیم.


تخریب قبور ائمه مظلوم بقیع (ع)

نخستین تخریب قبور مطهر ائمه‌ بقیع به دست وهابیون سعودی در سال 1220 هجری یعنی زمان سقوط دولت اول سعودی‌ها توسط حکومت عثمانی روی‌ داد، پس از این واقعه‌ تاریخی - اسلامی با سرمایه‌گذاری مسلمانان شیعه و به‌ کار بردن امکانات ویژه‌ای، قبور تخریب‌‌‌شده به زیباترین شکل بازسازی‌ شد.

حرم مطهر ائمه بقيع (ع)، پيش از تخريب توسط وهابيان در سال 1344 ق

دومین و در واقع دردناک‌ترین حادثه تاریخی - اسلامی معاصر به هشتم شوال سال 1344 قمری و پس از روی‌ کار آمدن سومین حکومت وهابی عربستان مربوط ‌می‌شود؛ سالی که وهابیون به فتوای سران خود مبنی بر اهانت و تحقیر مقدسات شیعه، مرقدهای مطهر ائمه و اهل‌بیت ‌پیامبر(ص) را مورد دومین هجوم وحشیانه‌ خود قرار دادند و بقیع را به مقبره‌ای ویران‌ شده و در واقع مهجور و بی‌نام و نشان تبدیل‌ کردند.

تخریب قبور در مکه، مدینه، جده و کربلا

وهابیون در سال 1343 هجری قمری در مکه گنبدهای قبر حضرت عبدالمطلب (ع)، خدیجه (س) و زادگاه پیامبر (ص) و فاطمه زهرا (س) را با خاک یکسان کردند و در جده نیز قبر "حوا" و دیگر قبور را تخریب کردند. در مدینه نیز گنبد منور نبوی را به توپ بستند، ولی از ترس مسلمانان، قبر شریف نبوی را تخریب نکردند.

وهابیون متعصب در همان سال به کربلای معلی حمله کردند و ضریح مطهرحضرت امام حسین(ع) را تخریب و جواهرات و اشیاء نفیس حرم مطهر را که اکثرا از هدایای سلاطین و بسیار ارزشمند و گرانبها بود، غارت کردند و قریب به 7000 نفر از علما، فضلا و سادات و مردم را کشتند. سپس به سمت نجف رفتند که موفق به غارت نشدند و شکست خورده برگشتند.


تخریب قبور امامین عسکریین (ع) در سامرا

سوم اسفند ‌1384 ه.ش تروريست‌های وهابی در حرم امام هادي (ع) و امام حسن عسگري (ع) در شهر سامرا بمب‌گذاري كرده و گنبد و بخش زيادي از اين حرم مقدس را ويران كردند.

روایتی از جنایات وهابیت در تخریب اماکن مقدس اسلامی

نزديك به ‌16 ماه پس از آن فاجعه، تروريست‌ها و افراطيون بار ديگر اوضاع نابسامان امنيتي عراق اشغال شده از سوي آمريكا را مناسب ديده و دو مناره‌ اين بارگاه مقدس را ويران كردند.

حرم امامین عسکریین (ع) قبل و بعد از تخریب


تلاش برای تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س) و سیده سکینه (س)

عناصر تکفیری جبهه النصره در سوریه چندین‌بار نیز جهت تخریب حرم مطهر حضرت زینب (س) اقدام کردند که با مقاومت جانانه مدافعین حرم نتوانستند به مقصود پلید خود برسند. یکی از مفتیان این جریان در این خصوص در صفحه توئیتر خود می‌نویسد:

قبر[حضرت] زینب[سلام الله علیها] منبع الهام شیعیان جهان است به همین دلیل برای نزدیکی به خدا آن را خراب کنید، با این کار صدمه‌ای به شیعیان می‌زنید که پیروزی در چند میدان جنگ هم با آن برابری نمی‌کند، وی سپس حرم حضرت زینب(سلام الله علیها) را کانون شرک می‌خواند.

تروریست‌ها همچنین در اواخر سال 91 بخشی از حرم سیده سکینه (س) واقع در حومه دمشق را تخریب و به آن خسارات زیادی وارد کردند.


نبش قبر حجر بن عدی

12 اردیبهشت‌ماه 92 تروریست‌های وابسته به گروهک جبهه النصره بارگاه حجر بن عدی از صحابی حضرت رسول (ص) در شهر "عدرا" در "ریف دمشق" را تخریب و پس از کندن قبر، پیکر مطهر ایشان را به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

شاهدان این تجاوز اظهار می‌دارند عناصر وهابی هنگام ارتکاب این جنایت، به جشن و پایکوبی پرداختند.

تروریست‌های جبهه النصره در کنار مرقد مطهر حجر بن عدی

در بخشی از اعلامیه منتشر شده توسط گروهک تروریستی جبهه النصره پس از انجام این اقدام شنیع آمده است:

"در راستای تطبيق شرع خداوند در زمین به وسیله سپاهیان رحمت، به شکر و فضل خدا از یکی از ادوات شرك به خداوند خلاصی یافتیم؛ و پیکر حجر بن عدي برای اینکه در زمین دفن شود از محلی که نظام كافر سوريه به جای فبر برای او بنا کرده بود منتقل گردید. این کار تطبيق شرع خداوندی است که ساخت مزارات که موجب شرك به پروردگار و عبادت قبور می شود را حرام کرده است.

مجاهدان ما در سرزمین مبارک شام شرعيت و سنّت نبويّ را قاعده برای احقاق حق قرار می‌دهند؛ لذا باز هم اقدام به تخریب تمامی بيوت شرك در شام عزیز خواهند نمود."


فیلم سخنان رهبر انقلاب در خصوص نبش قبر حجر بن عدی


تخریب مزار اویس قرنی، عمار یاسر و وابصه بن معبد الاسدی

گروه تروریستی تکفیری داعش در فروردین ماه سال جاری مزار "اویس القرنی"،‌ از یاران با وفا و گرانقدر امیر المومنین (ع) و "عمار یاسر"، از صحابه پیامبر(ص) را در شهر رقه در شمال سوریه تخریب کرد.


فیلم تخریب مرقد عمار یاسر و اویس قرنی

گفتني است زيارتگاه شهداي صفّين در جنوب شرقي شهر رقه و در فاصله حدود يك كيلومتر از ساحل رود فرات قرار دارد. اين زيارتگاه مجموعه معماري وسيع و باشكوهي است كه بر روي قبور سه تن از شهداي جنگ صفّين يعني عمار ياسر، اويس قرني و ابيّ بن قيس، كه در سال ۳۷ق در ركاب امیرالمومنین علیه السلام در نبرد با لشكر معاويه به شهادت رسيدند، ساخته شده است.

تخریب یکی از اماکن مقدس سوریه بدست تروریست‌های داعش

همچنین گروهک داعش در پی اعلام قبلی خود مبنی بر تخریب اماکن مقدس، قبر صحابی " وابصه بن معبد الاسدی" را تخریب کردند، این بنا از قدیمی ترین آثار در سوریه بوده است.


تخریب قبور نوادگان اهل بیت(ع) و صحابی پیامبر (ص) در لیبی

لیبی پس از سقوط قذافی نیز شاهد تحرکات بسیار زیاد گروه‌های سلفی به خصوص گروه انصار الشریعه در تخریب قبور نوادگان اهل بیت(ع) و مقابر صحابی جلیل‌القدر پیامبر (ص) بود. در مهم‌ترین این فجایع شهریور ماه 91 مسجد و حرم " عبدالسلام الأسمر" امام‌زاده مظلوم از نوادگان امام حسن مجتبی(ع)، ویران شد و به آن آسیب‌های هنگفتی وارد آمد. این مکان به عنوان بزرگترین قطب زیارتی شیعیان در کشور لیبی و شمال آفریقا به حساب می‌آمد در این حادثه 30 نفر از شیعیان لیبی به شهادت رسیده و تعداد 212 نفر نیز مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

حرم عبدالسلام الأسمر قبل از تخریب

در سال‌های اخیر مفتی‌های وهابی بارها فتوای تخریب این امام‌زاده شریف را صادر کرده بودند ولی به دلیل مخالفت‌های مردمی و دفاع آنان از حریم امام‌زاده، تروریست‌ها کار به جایی نبرده بودند. ولی با سوء استفاده وهابی‌ها از اوضاع نابسامان و آشفته لیبی، توانستند این جسارت عظیم را در برابر چشم مردم جهان انجام داده و چنین واقعه هولناکی را رقم بزنند .


لحظه انفجار حرم امام‌زاده عبدالسلام الاسمر

حرم امام زاده عبد السلام الاسمر مربوط به 800 سال پیش بوده و به عنوان یکی از اماکن تاریخی شیعه نیز مطرح می شود .موقعیت آن در شهر "زلیتن" (160 کیلومتری طرابلس) می باشد که بعد از فشار مفتی های وهابی توسط تروریست های سلفی تخریب و به قبر آن حضرت جسارت های بسیاری شده است . در جوار این حرم شریف کتاب خانه بسیار بزرگی از کتب شیعی و اسناد تاریخی هزاران ساله نگهداری می شد که به گفته وزیر فرهنگ لیبی بزرگترین کتاب خانه در کشور لیبی به حساب می آمده که بعد از تخریب حرم ، این کتابخانه تخلیه و به آتش کشیده شده است .

نبش قبر امامزاده عبدالسلام لیبی

همچنین در حادثه دیگری بخشی از ضریح "الشعاب الدهمانی" از سادات بزرگوار حسنی و قبور ده‌ها سادات دیگر را که در مرکز پایتخت لیبی سال ها زیارتگاه شیعیان بود، منهدم کرده بودند .

همچنین در شهر جنزور مسجد "سیدی سالم "که در آن ضریحی از 600 سال قبل بوده و مکانی برای تحصیل علوم فقهی بود تخریب شد.

در واکنش به این اقدامات دار الافتاء لیبی بیانیه‌ای منتشر و در آن اشاره نمود: "نبش قبور قدیمی و منهدم‌کردن مساجد مخالف سنت نبوی و اقوال علمای مسلمین است و این نهی نبش قبر شامل قبور غیرمسلمانان هم می‌شود و اقدامات برخی افراد مسلح در نبش قبور با قدرت سلاح، امری است که شرعا غیر جائز و عرفا ناشایسته است. زیرا باعث هتک حرمت اموات می‌شود.

مرکز دینی "الزیتونیه" تونس نیز با صدور بیانیه‌ای، حمله به مقابر مسلمین، نبش قبور و توهین به اجساد مردگان را شرعا حرام و جنایتی بزرگ دانست، بخصوص که این قبور مربوط به مسلمانان و آن هم اولیای صالح خدا باشد.

در تازه‌ترین اقدام گروه‌های تکفیری در لیبی نیز اوایل ماه جاری شهر درنه در لیبی شاهد تخریب مقابر صحابی پیامبر اکرم (ص) بود. درنة یک شهر تاریخی در لیبی است که از زمانی که تکفیری‌ها بر آن مسلط شده‌اند اکثر اماکن تاریخی آن را از بین برده‌اند و بهانه آنان برای تخریب این است که این مقابر جهت امور سحر و جادو بکارگیری می‌شود.

تخریب مرقد اصحاب پیامبر (ص) در لیبی

گفتنی است که مقبره تاریخی صحابه در شهر درنه شامل ۷۰ صحابه پیامبر اکرم (ص) می‌شود از جمله این صحابه می‌توان به "زهیر بن قیس البلوی"، "عبدالله بن القیسی" و "ابومنصور الفارسی" اشاره کرد.

زهیر بن قیس از افراد حاضر در فتح مصر بود و در فتح مناطق شمال آفریقا شرکت داشته است و در مقطعی به حکومت و فرماندهی سپاه هم انتخاب شد.


مواضع متناقض شبکه وهابی کلمه که هدف از بعثت انبیاء را تخریب قبور می‌داند!


تخریب قبور علمای سایر مذاهب و ادیان توسط وهابیون

اقدامات وحشیانه گروه‌های تکفیری تنها محدود به قبور ائمه اهل بیت (ع) و مقابر صحابی پیامبر (ص) نبوده بلکه این افراد در ادامه تحرکات خود در کشورهای مختلف مقابر علمای صوفیه و همچنین کشیش‌های‌ مسیحی در سوریه را نیز ویران نموده‌اند.

در 5/6/91 وهابی‌های تکفیری در لیبی وابسته به جریان انصار الشریعه مقبره " احمد البکر" و " محمد جربوع" از علمای صوفیه را با استفاده از دستگاه‌های حفاری تخریب و قبر وی را نبش و مدعی شدند که درون قبر و در کنار جسد وی وسایل ساحری موجود بوده است.

نبش قبر علمای صوفیه در لیبی

در اقدامی دیگر گروه وهابی انصارالدین در کشور مالی در غرب آفریقا نیز در تیر ماه 91 تعدادی از قبور علمای صوفیه را تخریب نمودند. افراد این گروه به مقابر شخصیت‌های صوفیه در شهر تومبوکتو حمله، و دو ضریح را ویران نمودند.

در همين حال شاهدان عيني در تومبوكتو از تخريب كامل بارگاه "ولي سيد محمود" و ضريح "ولي سيد مختار" دو تن از بزرگان مدفون در اين منطقه، خبر دادند.

اعضای گروهک وهابی انصار الدین

"ایاد اگ قالی" فرمانده گروه انصار الدین در سال 2010 پس از بازگشت از عربستان این گروه سلفی تندرو را تشکیل داد که به گسترش تفکر وهابی در منطقه شمال و غرب آفریقا مشغول می‌باشند.

سخنگوی گروه وهابی انصارالدین در خصوص تخریب مقابر اظهار می‌دارد: تمام بارگاه‌هاي بزرگان و اولياء الهي در شهر تاريخي "تومبوكتو" را كه توسط يونسكو در ليست ميراث جهاني در معرض خطر قرار گرفته است را نابود مي‌كنيم.

در سوریه نیز دیده‌بان مستقل حقوق بشر سوریه اعلام کرد: برخی افراد مسلح وابسته به گروه‌های تروریستی افراطی با یورش به مقبره یکی از کشیش‌های مسیحی در کلیسای "قاره" واقع در قلمون، قبر وی را نبش کرده و بعد از خارج کردن باقیمانده جسد وی، قبر را تخریب کردند.

نبش قبر کشیش مسیحی در سوریه

جمع‌بندی

آن‌چه که در این گزارش ذکر شد تنها گوشه‌ای از جنایات و وحشی‌گری جریان‌های منتسب به وهابیت و تکفیری‌ها بوده و بررسی تمام اقدامات بیمارگونه و تفرقه‌افکنانه ایشان خود نیاز به گزارشی مستقل و مفصل دارد. نبش قبر و اهانت به اجساد مردگان از نگاه تمامی مذاهب و ادیان الهی امری مردود و مذموم به شمار می‌آید. در حالی که این گروه افراطی تنها به مقدسات شیعیان بی‌احترامی ننموده و در ادامه اقدامات پلید خود مقدسات اهل تسنن، مسیحیان، صوفیه و ... را هدف قرار داده‌اند. وحدت و انسجام مسلمانان اعم از شیعه و اهل تسنن لازمه مقابله با حرکت‌های موهن فرقه انحرافی وهابیت بوده و وظیفه همه مسلمانان است که هتک حرمت به مقدسات اسلامی را به شدت محکوم کنند.

اما نکته نهایی آن که پیامد چنین رفتارهایی سقوط فرقه وهابیت بوده و دشمنان اسلام با این اقدام در واقع مسیر اضمحلال و نابودی خود از صحنه جهان را هموار خواهند ساخت. چرا که به استناد آیات قرآنی پیروزی نهایی با امت اسلام ناب محمدی (ص) و پیروان حق و حقیقت خواهد بود و غیر از هر آنچه که در اطاعت و بندگی خداوند باشد محکوم به فنا و نابودی است.

منابع و مآخذ:

http://www.aviny.com/Occasion/jang-narm/vahabiat/jenayat/yamolhadm.aspx

http://fa.alalam.ir/news/1470447

http://mouood.org/component/k2/item/9806

http://www.tabnak.ir/fa/news/338618/

http://ansar91.blogfa.com/post/23

http://libya-al-mostakbal.org/news/clicked/49237

http://madeena.org/vb/t56885

http://www.qurynanew.com/40660

http://libya-al-mostakbal.org/news/clicked/20292

http://www.alwasat.ly/ar/news/libya/20407/

http://www.bbc.co.uk/persian/world/2012/07/120630_u09_timbuktu_shrines.shtml

http://www.mashreghnews.ir/fa/news/193206/

http://www.tvshia.com/farsi/index.php/news/205

http://www.pajoohe.com/fa/index.php?Page=definition&UID=45924

http://www.aviny.com/article/gozaresh/91/06/takhrib-haram-libi.aspx

http://khabarfarsi.com/ext/5685003


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 74
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    3 0
    لعن الله علی قوم ظالمین
  • محمد امین ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    2 1
    خدالعنتشان کنه انشاء الله عربستان میشه قبرستان این ملعون ها ومفتی هاشان
  • ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    تصویری از از اجساد نیست ؟؟
  • محمدمهدی ۰۱:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 0
    ,وعده الهی نزدیک است.انشاالله.
  • فدایی امام ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 0
    یا حُسین! یا سید الأحرار! نَعِدُک أن نذهَبَ قریباً إلی الشّام لنُخَلِّصَ مقامَ أختکَ زینبَ الکبری من حمَلاتِ لُقَطاءِ الصّهاینهِ و أمریکا و هُم العناصِرَ السلفیه‌ و التکفیریه و الإرهابیهِ و الوهابیه، الذین لم یُدرِکُوا شیئاً عن الإسلامِ الحقیقی یاحسین!ای سید احرار! ما با تو عهد می‌بندیم کهه‌زودی به شام رفته سوریه و حرم مطهر خواهر تو زینب کبری را از دست فرزندان نامشروع صهیونیست‌ها و آمریکا یعنی گروه‌های سلفی و تکفیری و ارهابی و وهابی آزاد نماییم؛ همان‌ها که از اسلام حقیقی هیچ نفهمیده‌اند.
  • ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    2 0
    چقدر خرند. برام سواله چی بخورد مغز اینا میدن که عقلشون کار نمیکنه!
  • محمود ۰۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    لعنت خدا بر این بی شرف های مزدور. بالاخره در هر زمان یزید و ابن زیاد و عمر سعد و شمر هستند.
  • بچه فلاح ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    امام خامنه اي اگر اشاره كنن بچه هاي (فلاح) يك ماهه وهابيهاي حروم زاده رو نابود ميكنن
  • ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    شما تکفیریها از حمار هم حمارترید که فرق بین خدا و بنده خدا رو هم تشخیص نمیدهید
  • ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق جان سلام از روز گذشته گروه کثیف داعش در کشور دوست و آفریقایی ما ؛کنیا گروه خودش رو فعال کرده و عضوگیری وسیعی داشته و دست به جنایات عجیب و غریب وآتش سوزی و تخریب گسترده زده و در ضمن در اردن نیز فعالیت رسمی خودش رو آغز کرده. به نظر می رسه با این روند هرچه سریعتر دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی باید در تمام عرصه های منطقه ای و فرا منطقه ای خیلی قوی تر کار کند مشرق گرامی خواهشی که ازت داریم ؛ با کارشناس زبده گفتگو کن و مطالبی به روز در مورد این نوع وقایع قرار بده .
  • ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اینها انصار الدین هستند ؟!
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مشرق اگر دسترسی به شبکه الفرات دارید سرودهای فوق العاده داره پخش می کنه و بسیجی ها رو یعنی همین گردانهای جدید عاشورا را تشویق می کنه .مصاحبه های خوبی داره پخش می کنه از غیرت بچه شیعه ها . اگر بتونید تصویرو اصوات رو بگیرید و قرار بدید در سایت خیلی خوبه. یک مطلبی بسیار جالب دیگه هم یک گردان به نام حضرت علی اکبر جامعه المصطفی تشیکل دادند و دیروز به نبرد با داعش لعنت الله علیه و علی آبائه ای اعزام شدند کاملا تو تیپ و شکل بچه بسیجی های زمان دفاع مقدس خودمون اگر تونستید امروز این خبر رو هم برید تو همون تی وی الفرات اعلام کرد. یا حق...ممنون از زحماتتون
  • ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ بر آن دین جعلی که پیروانش این وحشی های خون آشام هستند.
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بر پدرشون لعنت
  • مهدي ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    كساني كه اسلحه و مهمات در اختيار اين انسانهاي بز چهره و وحشي و كريه المنظر قرار ميدهند بدانند كه روزي فرا خواهد رسيد كه اين جنايت دامن خودشون رو هم خواهد گرفت و اين جنايات به حكم پروردگار به خودشان باز خواهد گشت و آن روز دير نيست .
  • ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    واقعا در تحیرم به اینها چه باید گفت بخدا قسم خوک و سگ به اینها شرف دارند
  • ۰۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اگه دقت كنيد هيچ كس پست منفي نداد تا اينجا و فقط دو نفر به دوتا پست منفي دادند. و اين يعني هيچ گروه و حزبي و ديني اين كار رو تاييد نميكنه.
  • علی1080 ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    آخه کی؟؟ تا کی باید باز منتظر بشینیم، عراقی که خوشبحالشون همه رفتن جنگ، چرا ما نریم، مگه نه اینکه دارن قبور ائمه ما و برادران ما رو در کشورهای مختلف تخریب و قتل عام میکنن، بخدا من دیگه حوصله ندارم، هر وقت میبینم این سگ صفتا اینقد آزادانه جسارت میکنن دلم آتیش میگیره..... اللهم عجل لولیک الفرج
  • سيد مجيد حسيني ازنوجاني ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بچه هاي خمين و ازنوجان هم آماده ايم
  • احسان ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    خداوند بزودی عذابی را بر این خاندان نادان و جاهل خواهد فرستاد تا مسلمانان واقعی همیشه به دو از ظلم و ستم باشند . انشا الله.
  • مهران ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    تا ناامنی و خشونت به ریاض کشیده نشود شرارت های گروههای وهابی قطع نمی شود
  • ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اینها همان نسل بنی امیه اند جدی بگیرید این حرفو با ابا واجدادی خونخوار و خونریز و وحشی
  • ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    شبکه وهابی کلمه که هدف از بعثت انبیاء را تخریب قبور می‌داند! با تشکر از اینگونه مطالب مستند... بسیار برای شناخت ریشه های انحرافی تفکر وهابیت مفید است...
  • ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    خدایا!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ما بچه های رضاشهر هم اماده ایم
  • ماهان ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 0
    از شهر دلاوران تبریز هستم. اماده نبردیم....
  • یک مازنی ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    مرگ بر داعش وحامیانش.. آماده ایم
  • بچه قم ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بچه های قم و طلبه های ایرانی و خارجی قم رو هم حساب کنید
  • حالاهرکی ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    به خداشعورواحساس حیوانات ازین هابیشتره ای خاک برسراین جماعت
  • علي شجاعي ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    خدایا به فرق شکافته،‌پهلوی شکسته، سربریده ریشه وهابیت ملعون برکن آمیــن یا رب العالمیــــن
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    دم بچه های فلاح گرم.منم بچه فلاحم و اماده
  • ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    فرقه جعلی .
  • ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    لطفا ارتشی منسجم با اموزش مناسب برای مقابله با تکفیری ها تشکیل بدهید
  • رضا ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    لرها هم برای دفاع از حریم اهل بیت پیامبر آماده ان. به امید نابودی وهابیت و داعش
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    حروم زاده ها همشونم میگن الله اکبر .
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    گرگان هم در رکاب شماست یا علی.
  • ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    3 0
    کثافت اون کیه که واسه ی همه ی کامنت ها منفی گذاشته ان شاءالله با هم محشور بشین...
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بچه های کرج هم آماده هستند یا حسین... من دشمن بدخواه تورا خواهم کشت تو عکس بده جنازه تحویل بگیر
  • سید ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    اللهم لعن اول ظالم
  • ناشناس ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    الا لعنت الله علی القوم الظالمین الیس بصبح القریب
  • شاه عبدالعظیم ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بر و بچه های شاه عبدالعظیم با جون و دل آماده ایم
  • ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    پدرشون کجا بود؟
  • ایران ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    کل ایران آماده اند شیعه و سنی آماده نبرد با تکفیری ها هستند .
  • الف ر ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    انشالله به سر نوشت علي شيميايي (بعلت اهانت به فبر سياشهدا )مبتلا ميشن
  • حسين ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    آقا اعصابمون ريخت به هم...حروم زاده هاي زبون نفهم...از كجا اين جرعت غلط هاي إضافي رو آوردن...البته اونم معلومه از كجا دارن شارژ ميشن،خدا لعنتشون كنه
  • اتحاد ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    الهم لعن الظالمين
  • ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    حالا جهان فهمیده که چرا قبر بانوی دو عالم (س) گمنام و نامشخص است ... به خدای واحد قسم... این تکفیری ها و سلفی ها به ساحت آن بانو جسارت می کردند... هنوز هم مانند زمان پیغمبر در جاهلیت بسر می برند... فقط شکل و شمایلشان عوض شده وگرنه اینها همان نوادگان اشعث ، ابوسفیان و معاویه و ..... هستند.... بخدا فرقی نکرده اند ... ذاتشان اینجوریه.....
  • موسوی ری شهری ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    جونم پرچمه ناموس پرستای شابدالعظیم بالاس رو همه ی گریه کنانت حساب کن
  • میلاد ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ولایی های اندیمشک هم آماده جان نثاری هستن
  • صالح عباس نژاد ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 0
    این گروه ضد اسلامی و ضد بشری تکفیری با جنایاتی که انجام می‌دهند روی مغول‌ها را سفید کرده‌اند. در حقیقت این گروه همان خوارج صدر اسلام بودند که تنها چاره‌شان هم ذوالفقار حضرت علی علیه اسلام است که باید اینها را از روی زمین محو کند.
  • م-ب ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    آذری ها هیچ وقت عرصه رو خالی نمیکنن علمدار ولایت / آذری ها فدایت ما هم آمادهایم
  • ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ما بچه های کلاردشت هم آماده ایم یاعلی علی علی
  • کاپیتان ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    هر + یه لعنت بر...... بشمار
  • فرزانه ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    1 0
    بحق محمد رسول الله
  • سعدیه ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ما زنان کربلایی دوشادوش شیر مردانمان اماده نبرد با داعش هستیم.مرگشان نزدیک است.
  • ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    لعنت بهشون لعنت لعنت لعنت.
  • علیرضا ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    ما هم اماده ایم لبیک یا امام خامنه ای
  • ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۸
    0 0
    بچه های گنج تپه - بهار - همدان هم هستن
  • محمد ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    «دلبسته یاران خراسانی خویشم» آقا جان از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن، ما یاران خراسانی شما نمیگذاریم دست این اشباه الرجال ولا رجال به حرم ائمه بزرگوارمان بیافتد. آقا فقط یک اشاره کافیه تا چنان کربلای تاریخ سازی بسازیم که این بار سر شمر بالای نیزه برود.
  • افشین تهران ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    بچه های فلاح از جلیلی گرفته تا مقدم و گلچین وبهاران چه بسیجی و چه ارازل همه در محرم و صفر و دهه عشق خودشون را به اهل بیت ثابت کرده اند .داعش باید طعم قمه های این بروبچ را بچشه تا بفهمه جنگ یعنی چی.محله ای که نام شهدای ان بیشتر از خیابانها و کوچه هاست .پس بیایید ای سوسولهای داعشی وحشی تا مردانه جنگیدن و وحشت کردن را بهتون نشون بدیم.
  • افشین تهران ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اصل قضیه همینه.چشم در مقابل چشم .باید عربستان و قطر هم طعم این وقایع را بچشند تا حالشون جا بیاد.
  • افشین تهران ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    این عبدالپشمکهای عقب افتاده ایا کاری جز تخریب و جنایت هم بلدند؟وقت ان رسیده که قطر و عربستان هم طعم نا امنی را بکشند.ضمنا دیگه نباید گفت که امام رضا ع در غربت هست چرا که ایشان در وطن و خاکی هستند که همه ملت عاشق ایشان و اجداد و فرزندان ایشانند و بالا ترین احترامات را به این امام بزرگوار میگذارند.ایکاش که همه اهل بیت سرور ما بودند در این اب و خاک که این ملت قدر انها را میدانند .یا مهدی عج ادرکنی.
  • ناشناس ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    وحشیا چرا همه جا رو خراب میکنین؟؟ به عنوان یه آتئیست سابق همینجا شیعه میشم.چند وقتیه خدا و اسلام برام اثبات شده. اشهد ان لا اله الا الله اشهد ان محمد رسول الله اشهد ان علی ولی الله
  • بچه های افغانستانی مقیم ایران عزیز ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    ما به نمایندگی از تمامی مهاجرین افغانستانی مقیم ایران( که اکثرا هم هزاره های بسیار مقید شیعه مذهب هستند) آمادگی خود را برای جانفشانی در راه دفاع از ایران اسلامی و ام القرای تشیع و دفاع از آرمانهای آن در برابر هر وهابی سلفی که جرات حمله به ام القرای جهان تشیع را پیدا کند و مولای شیعیان جهان امام خامنه ای امر کنند اعلام و بهمین نمکی که چند دهه است با هم و شریکی خورده ایم قسم تا آخرین قطره خون در راه دفاع از ایران عزیز و شیعه و حرم اهل بیت عصمت و طهارت ایستادگی خواهیم کرد
  • داریوش ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    اين گل پرپر ماست
  • ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۹
    0 0
    بچه های بهبهان هم هستن.
  • مجید.ب ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    0 0
    ما بچه های جویبار هم اماده ایم ...
  • قاسم ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۱
    0 0
    مشرق واست متاسفم توهم دقیقا مثل خبرآنلاینی ، فقط نظراتی که به نفع خودته تایید میکنی.
  • سید ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۲
    0 0
    ما غیرتمندان لرستان دوشادوش سایر هموطنان عزیزمان مهیای نبرد با کفار تاریخ یعنی امریکا و اسراییل و این گروه های شیطان صفت تکفیری هستیم.
  • مصطفی ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۳
    0 0
    آقا قاسم ،جناب عالی فکر کردی که سایت باید هر نظر بی منطق و جانب دارانه غرب زده ای را به نمایش بگذارد
  • ناصر ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    لعنت بر آمريكا و اسرائيل و انگليس و دست پرورده هاي اونها مثل داعش. مردم غيور فارس هم آماده مبارزه با گروههاي تكفيري به هر صورت هستند. ان النصر قريب
  • مجید ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۳
    0 0
    ما مردمان اراک آماده جان نثاری برای علمدار زمان خودمان امام خامنه ای را اعلام میداریم.
  • يا لثارات الحسين ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
    1 0
    خدا لعنتشان کنه
  • زینب ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۰
    3 1
    عزیزم کجای کاری سالهاست که تشکیل شده، نیروهای غیرت مند ایرانی سپاه و ارتش منتظر دستور امام خامنه ای هستند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس