سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: به این نتیجه‌ رسیده‌ام که جزو برنامه‌های آقای کفاشیان و فدراسیون نیستم و برای شخص خود من این به منزله اتمام کار با تیم ملی ایران است.

به گزارش مشرق، رویا و هدف مشترک فوتبال ایران هم صعود به دور دوم جام جهانی است، آن هم پس از گذشت 8 سال از آن انتظارات غیر واقعی برای صعود ایران از مرحله گروهی.

اکنون سکاندار فوتبال ایران در جام جهانی برزیل کارلوس کی‌روشی است که در میان تمامی مربیان تیم‌های حاضر در جام جهانی برزیل یک رکورد منحصر به فرد دارد. او توانسته با سه تیم مختلف در جام‌های جهانی حاضر شود و این وزن بالای نیمکت ایران را در مقایسه با جام جهانی 2006 نشان می‌دهد. با این حال به نظر می‌رسد زندگی مشترک فوتبال ایران و کارلوس کی‌روش به انتهای خط رسیده. در شرایطی که علی کفاشیان می‌گوید کسی از او برای تمدید قرارداد کی‌روش حمایت نمی کند، سرمربی پرتغالی تیم ملی نیز در تازه‌ترین گفت‌وگویش می‌گوید فدراسیون فوتبال تمایلی برای تمدید قراردادش ندارد و این به معنای پایان سه سال با هم بودن فوتبال ایران و مرد پرتغالی است.

کارلوس کی روش در گفت‌وگوی مفصلی که همزمان با اردوی اتریش با ایسنا، انجام داده به تمامی سوال‌هایی که این روزها اطراف تیم ملی مطرح است پاسخ داده:

* 16 روز تا آغاز جام جهانی زمان باقی است. اگر بخواهید به عقب بگردید و هفته‌های گذشته را و آنچه در این مدت بر تیم ملی گذشته مرور کنید چه نکاتی اهمیت بیشتری دارد؟

- دقیقا 16 روز تا شروع جام جهانی 2014 برزیل فاصله داریم و این مساله به این معنی است که تنها 20 روز تا نخستین مسابقه‌مان در جام جهانی برابر نیجریه فرصت داریم. تک تک بازی‌های جام جهانی برای ما حکم فینال را دارد. در این مدت بسیار سخت کار ‌کرده‌ایم و بررسی من این است که بسیار مشغول بوده‌ایم تا جایی که بتوانیم به بیشترین پیشرفت برسیم. قصدمان این بوده تا در بهترین شرایط قرار گیریم. در حال حاضر هم منطقی نیست که بخواهم راجع به گذشته یا نقاط مثبت و منفی و اتفاقات افتاده در گذشته صحبت کنم. مهم‌ترین مساله این است که تا شروع جام جهانی کاملا بر روی کارمان تمرکز داشته باشیم. باید مثبت باشیم و خودمان را برای بازی با نیجریه کاملا آماده کنیم. باید این آمادگی را داشته باشیم تا بتوانیم از نیجریه امتیاز بگیریم تا این امتیاز به ما کمک کند تا به آرزویی که در سر داریم برسیم و این آرزو، صعود ما به دور دوم جام جهانی است.

* بسیاری از بازیکنان تیم ملی نظرشان این است که اردوی اتریش و آفریقای جنوبی بهترین کمپ‌هایی بوده که در دوران فوتبالشان پشت سر گذاشتند. این مساله امید زیادی را بین هواداران ایجاد کرده تا تیم ملی بتواند آنها را خوشحال کند و آنها را به آرزویشان که همان رسیدن به دور دوم جام جهانی است، برساند. شما به عنوان سرمربی تیم چقدر فکر می‌کنید که این انتظار با واقعیت همخوانی داشته باشد؟

- تا جایی که توانسته‌ایم تلاش ‌کرده‌ایم بهترین امکانات را برای بازیکنان فراهم کنیم. همه سعی‌مان این بوده که به بازیکنان فرصت لازم را بدهیم تا با تجهیزات و امکانات موجود و با بهترین روش‌ها آماده حضور در جام جهانی شوند. البته کاری که می‌شود در 30 سال یا 30 ماه انجام داد را مسلما نمی‌توان در سه هفته‌ پیاده کرد، اما کاری که ما در این مدت ‌کرده‌ایم این بوده که در دو اردوی آفریقای جنوبی و اتریش بیشترین فرصت را به بازیکنان بدهیم و انگیزه‌شان را تقویت کنیم. این کار را ‌کرده‌ایم، برای این که ایمان بازیکنان بالا برود و بتوانند با تعهدات کامل و با انگیزه کافی مقابل بهترین‌های دنیا قرار گیرند. آنها بعد از این دو اردو به این یقین می‌رسند که می‌توانند در سطح بالایی بازی کنند. این را هم باید بگویم که از طریق سیستم‌ GPS که سیستم‌ ارزیابی بسیار دقیقی است، وضعیت بازیکنان را در دو اردو به دقت زیر نظر داشته‌ایم و این آمار نشان می‌دهد که بازیکنان پیشرفت چشمگیری داشته‌اند. وقتی بعضی از بازیکنان تیم ملی می‌گویند که اردوی آفریقای جنوبی و اتریش بهترین اردوی دوران فوتبالی‌شان بوده، این مساله نه تنها برای من خوشحال کننده نیست، بلکه از شنیدن این صحبت ناراحت هم می شوم.

اردوهایی که ما داشته‌ایم، اردوهای بسیار روتینی بوده‌اند که بازیکنان باید در طول زندگی حرفه‌ای‌شان بسیار آنها را تجربه کرده باشند. با این حال خوشحالم که بتوانم وظیفه و مسئولیتم را با تمام دانش و تجربه‌ام به بهترین نحو انجام دهم تا بازیکنان بتوانند با آمادگی کامل وارد جام جهانی شوند و با این کار آرزوی هواداران ایرانی را به واقعیت تبدیل کنند. هواداران فوتبال در ایران شایسته این هستند که آرزوی‌شان برآورده شود. بازیکنان تیم ملی نیز استحقاق این را دارند که این اتفاق بیفتد و من امیدوار هستم به خدای بزرگ تا بتوانیم این مسئولیت بزرگ را به نحو احسن انجام دهیم.

* بعد از گذشت دو بازی دوستانه در اردوی آفریقای جنوبی چقدر از عملکرد بازیکنان رضایت دارید؟

- دو بازی که انجام داده‌ایم جزو برنامه‌های آماده سازی ما برای حضور در جام جهانی است اما این را باید بگویم که این دیدارها محصول نهایی تیم ملی نیست و تمام هواداران فوتبال در ایران نیز باید درک کنند که این بازی‌ها محصول نهایی ما نخواهد بود. ما در این بازی‌ها یکسری تصمیماتی را می‌گیریم و یکسری تعویض‌هایی انجام می‌دهیم. به بازیکنانی فرصت می‌دهیم که در طول فصل فرصت حضور در چنین بازی‌های بین‌المللی را نداشته‌اند. ما باید گزینه‌های مختلف خودمان را انتخاب کنیم. بازی‌هایی مانند بلاروس و مونته‌نگرو مانند آزمون‌هایی هستند که پیش از یک آزمون بزرگ باید پشت سر بگذاریم. محصول نهایی ما در بازی با نیجریه خواهد بود.

البته بدون قطع بیشترین تلاشمان را در مسیر بازی‌های دوستانه انجام خواهیم داد، چرا که اگر بتوانیم در چنین بازی‌هایی برنده از زمین خارج شویم، مطمئنا اعتماد به نفس و ایمانمان به عملکرد تیم بیشتر خواهد شد. نباید هیچ مساله‌ای به روند آماده سازی تیم ملی در راه حضور در جام جهانی لطمه‌ای وارد کند. مونته نگرو سبک خیلی نزدیکی به تیم ملی بوسنی دارد و از لحاظ تاکتیکی نیز نزدیک به تیم نیجریه است و ما مطمئنا می‌توانیم مطالب زیادی از بازی‌های دوستانه مقابل بلاروس، مونته نگرو و آنگولا کسب کنیم.

* با اضافه شدن مسعود شجاعی به اردو، کمپ تیم ملی کامل شد. چقدر می‌توان به این بازیکنان اعتماد کرد؟

- ما صبح و بعد از ظهر تمرین‌هایمان را به صورت مداوم پی می‌گیریم. من رضایت بسیار زیادی از زحماتی که کادر تیم ملی کشیده و فوق‌العاده‌ بوده دارم. بازیکنان نیز بسیار خوب بوده‌اند. در طول این دو اردو مصدومی نداشته‌ایم به جز هاشم بیک‌زاده که متاسفانه در بازی دیشب برابر مونته‌نگرو آسیب دید. البته اکنون درباره میزان این آسیب اطلاعاتی نداریم و باید منتظر صبح سه‌شنبه (امروز) باشیم تا بررسی‌ها، وضعیت او را مشخص کند. در کنار این مساله در حال حاضر تنها مصدومیتی که در تیم ملی با آن مواجه هستیم، سردرد من است.

سردردی که در حال حاضر دارم انتخاب 23 بازیکن از میان 28 بازیکن است و این مصدومیتی است که اکنون با آن مواجه هستیم. وقتی مجبورم 23 بازیکن را از میان 28 بازیکن انتخاب کنم، این مشکل بسیار خوب و مبارکی برای من است. تک تک آنها این شایستگی را دارند که در لیست ما باشند و این یک سردرد خوب من است. باید بگویم جام جهانی جایگاه بازیکنان با تجربه و با کیفیت است و آنها باید هر دوی این فاکتورها را با هم داشته باشند. بازیکنانی باید در جام جهانی بازی کنند که بلوغ کامل داشته باشند. آنجا یک فضای آموزشی نیست، بلکه جایی است که باید بهترین عملکردمان را ارائه کنیم. میدانی نیست که بخواهیم آنجا رشد کنیم و چیزی یاد بگیریم. جام جهانی خط مقدم جنگ است و شما هیچ وقت به جنگ نمی‌روید که چیزی یاد بگیرید، بلکه به آنجا می روید تا بهترین عملکردت را ارائه کنی .

* چقدر به عملکرد بازیکنان لژیونر و درخش‌شان در جام جهانی امیدوار هستید؟

- می‌خواهم یک بار برای همیشه بسیار شفاف نظرم را در این باره بگویم. تنها معیاری که برای من در انتخاب بازیکنان اهمیت دارد، این است که بتوانند در خدمت تیم باشند. برای من اهمیتی ندارد که این بازیکنان در ماه بازی می‌کنند یا کره زمین. من بازیکنی می‌خواهم که آماده باشد تا خودش را فدای تیم ملی کند و همین طور کیفیت لازم را داشته باشد و از شخصیت بالایی نیز برخوردار باشد. این موضوع‌ها معیارهای اصلی من برای انتخاب بازیکن است. دیگر برایم مهم نیست که این بازیکنان در کجا بازی می‌کنند و پیراهن چه باشگاهی را بر تن دارند. به این فکر نمی‌کنم که زیبا هستند یا زشت، قدبلندند یا قد کوتاه.

* آقای کی‌روش ! نمی‌خواهیم با طرح این سوال تمرکز تیم ملی را بر هم بزنیم، اما هم‌چنان موضوع تمدید قرارداد شما یکی از اصلی ترین مباحث رسانه‌های ایرانی است. واقعیت چیست؟ آیا شما می‌خواهید اینجا و در تیم ملی ایران بمانید؟

- من اکنون نمی‌خواهم راجع به مسائلی که باب میل من بوده و چیزهایی که خواسته‌ام صحبت کنم، چرا که در 10 ماه گذشته این صحبت‌ها انجام شده. در مجموع به این نتیجه‌ رسیده‌ام که من جزو برنامه‌های آقای کفاشیان و فدراسیون فوتبال نیستم و برای شخص خود من این به منزله اتمام کار با تیم ملی ایران است. اما راجع به حقیقتی که شما پرسیده‌اید، باید بگویم اکنون زمان مطرح کردن حقیقت نیست. در حال حاضر تمام تمرکز من باید روی مسئولیتی باشد که بر عهده دارم. پس از پایان جام جهانی 2014 برزیل به طور قطع حقایقی که در طول فرایند مذاکرات وجود داشت را خواهم گفت. اما باز هم تکرار می‌کنم که متاسفانه به اتمام کارم در تیم ملی ایران رسیده‌ام، نه به این خاطر که این موضوع خواسته، آرزو یا از روی میل باطنی‌ام باشد، بلکه به خاطر این بوده که بنده جزو برنامه‌های رییس فدراسیون فوتبال و در مجموع فدراسیون فوتبال نیستم.

* حضور دکتر ظریف، وزیر خارجه ایران در اردوی تیم ملی همزمان با مذاکرات 1+5 یکی از اتفاقات جالب اردوی اتریش بود. درباره این حضور ناگهانی و انگیزه‌ای که حضور این مقام عالی رتبه دولت به شما و بازیکنان داد صحبت کنید.

- دکتر ظریف پیغامی بسیار ارزشمندی را برای ما به همراه داشتند؛ پیغامی که حمایت و اعتماد به نفس بیشتری می‌دهد و باعث قوت قلبمان خواهد بود. مطمئنا حضور ایشان باعث بالا رفتن انگیزه بیشتر بازیکنان شده است؛ هر چند که بازیکنان انگیزه‌ی بالایی داشته‌اند. به هر حال حضور چنین شخصیت بزرگی که نه تنها در ایران، بلکه در سراسر جهان و مجامع بین‌المللی قابل احترام است می‌تواند برای ما یک نقطه عطف باشد. حضور دکتر ظریف انگیزه بالایی را به تیم ملی تزریق کرده است تا مجموع تیم بتواند عملکرد بهتری داشته باشد.

* یکی از موضوعات مهمی که در چند روز آینده جای خود را در رسانه‌ها باز خواهد کرد، بحث انتخاب 23 بازیکن تیم ملی ایران است. آیا شما از وقت قانونی‌تان برای انتخاب بازیکنان استفاده خواهید کرد یا ممکن است زودتر فهرست بازیکنان تیم ملی را اعلام کنید.

- من فهرست نهایی بازیکن تیم ملی را بعد از یک تفکر عمیق و یک روز بعد از بازگشت از اردوی اتریش اعلام خواهم کرد. البته در طول این مدت سه بازی‌مان را در اتریش انجام داده‌ایم و بعد از آنالیز دقیق این بازی‌ها و همچنین عملکرد بازیکنان در اردو و بازی‌های دوستانه آفریقا، بعد از 24 ساعت تفکر عمیق، با کمک خدا لیست نهایی را اعلام خواهم کرد.

* چند ماه پیش شما از لزوم حضور رسانه‌های گروهی ایران در جام جهانی گفتید. برای مثال گفتید دوست ندارید که پیش از بازی ایران برابر نیجریه در نشست خبری خبرنگاران ایرانی حضور نداشته باشند. هر چند در روز گذشته تحولات خوبی رخ داده، اما هم‌چنان مشکلاتی بر سر اعزام خبرنگاران و عکاسان ایرانی به جام جهانی وجود دارد.حضور رسانه‌ها چقدر می‌تواند در برزیل به تیم ملی کمک کند؟

- اگر این گونه باشد و این موضوع صحت داشته باشد، بسیار ناامید کننده خواهد بود، چرا که این وظیفه اصحاب رسانه است تا اخبار صحیح و درست را از برزیل به مردم ایران برسانند. ما واقعا به حضور آنها در برزیل نیاز داریم. آنها باید در برزیل باشند تا پیغام مردم را به جهانیان برسانند و همین طور طرز تفکر جهانیان و مردم برزیل را از ایران به ملت ایران انتقال دهند. واقعیت مطلب این است که اصحاب رسانه چشم و گوش مردم هستند و پل بین تیم ملی و هواداران را تشکیل می‌دهند و ما بدون این پل به هیچ وجه نمی‌توانیم کارمان را ادامه دهیم.

برای شخص من خیلی ناراحت کننده خواهد بود اگر رسانه‌های ایرانی همراه تیم ملی نباشند، چرا که همان طور که گفتم آنها پل تیم ملی و بازیکنان با ملت هستند و امیدوارم در چند روز آینده این مشکل برطرف شده و رسانه‌ها بتوانند در جام جهانی 2014 برزیل در کنار تیم ملی باشند. حضور آنها تنها راهی است برای رساندن پیغام اصلی تیم ملی و نشان دادن واقعیات و تلاش بازیکنان به مردم. اگر آنها در کنار تیم ملی باشند می‌توانند هواداران را به تیم ملی نزدیک‌تر کنند و من به هیچ وجه نمی‌توانم شاهد طلاق بین اصحاب رسانه و تیم ملی باشم و برایم این مساله قابل قبول نخواهد بود. حضور آنها در برزیل می‌تواند به تیم ملی کمک کند.

* هفته‌ پیش استفان کشی، سرمربی تیم ملی نیجریه از رسانه‌های کشورش خواست که با وجود همه مشکلات قبلی، اختلافات را کنار بگذارند و با تیم ملی همصدا شوند. می‌خواهیم بدانیم صحبت شما با رسانه‌های ایرانی چیست؟

- من می‌خواهم به رسانه‌های ایرانی بگویم که ما یک هدف مشترک و آرزوی یکسان داریم و باید در این راه با هم متحدتر از قبل باشیم. باید با هم متحد باشیم تا از بازیکنان گرفته تا کادر فنی و مسئولان اداری بیشترین تلاش‌شان را داشته باشند. بعد از جام جهانی زمان به اندازه کافی وجود دارد تا خیلی از مسائل شفاف مطرح شود، اما از الان تا جام جهانی زمان خوبی برای طرح این مسائل نیست.

اگر می‌خواهیم به هدف مشترکمان برسیم به اتحاد بیشتری نیاز داریم. باید رسانه‌ها به تیم ملی نزدیک‌تر شوند. آنها نباید به هیچ وجه صحبت‌ها و برداشت‌های خودشان را از راه دور درباره تیم ملی مطرح کنند. آنها باید به تیم ملی نزدیک باشند تا با واقعیات رخ داده در تیم ملی بیشتر آشنا شوند. نباید صحبت‌ها بر اساس شایعات، دروغ‌ها و شنیده ها مطرح شود. رسانه‌ها باید نزدیک تیم ملی باشند تا ببینند بازیکنان با چه تعهدی در حال تلاشند. باید از نزدیک ببینند که بازیکنان چگونه تلاش می‌کنند تا باعث غرور و افتخار مردم ایران شوند. وقتی رسانه‌ها در تهران هستند و تیم ملی در اتریش، آنها ممکن است تنها کاری که می‌کنند این باشد که با مطرح کردن یکسری صحبت‌ها موضوعات را از روی نظر شخصی مطرح می‌کنند.

این حق ماست که اگر انتقادی درباره‌مان مطرح می‌شود آن موضوعات از روی حقایق باشد و نه از روی ذهن‌های آلوده‌ای که هزاران کیلومتر آن طرف‌تر ساخته و پرداخته شده و ما مستحق آن انتقادها نیستیم؛ انتقادهایی که آن ذهن‌ها برای رسیدن به هدف‌شان مطرح می‌کنند. دقیقا پیغام من این است که اگر رسانه‌ها از نزدیک شاهد عملکرد روزانه تیم ملی باشند می‌توانند هواداران فوتبال در ایران را بر اساس واقعیات از آنچه در تیم می گذرد مطلع کنند. این حق هواداران است که از حقایق مطلع باشند نه از داستان‌های ناآرام و خاکستری رنگی که بعضی‌ها می‌خواهند ترسیم کنند.

* به عنوان آخرین سوال می‌خواهیم این را بپرسیم که در فاصله 16 روز تا آغاز جام جهانی 2014 برزیل پیغام سرمربی تیم ملی خطاب به ملت، مسئولان و رسانه‌ها چیست؟

- تنها با در نظر گرفتن نتایجی که تیم ملی در زمان من کسب کرد می‌توانید به همه چیز برسید. اگر بخواهم اشاره کنم می‌توانم به صعود به جام جهانی به عنوان بهترین تیم آسیا اشاره کنم. این مطلبی است که هیچ کس نمی‌تواند آن را از تاریخ پاک کند. ما همچنین با بهترین عملکرد در کل قاره به جام ملت‌های آسیا رسیدیم و اکنون حدود یک سال است که در رده بندی فیفا بهترین تیم آسیا هستیم، اما مهم‌ترین مطلبی که درباره آن صحبتی نمی‌شود میراثی است که من در سه سال گذشته در تیم ملی به وجود آورده‌ام و مطمئن هستم که سرمربی بعدی تیم ملی دغدغه‌ آنچنانی نخواهد داشت. وقتی من از تیم ملی ایران بروم مطمئن هستم که در چهار یا شش سال آینده بازیکنان اصلی تیم ملی تقریبا کسانی خواهند بود که من در تیم ملی داشتم.

بازیکنان جوانی مثل خانزاده، یعقوب کریمی، پیام صادقیان، بختیار رحمانی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون یا رضا حقیقی. همچنین دروازه‌بان‌هایی نظیر سوشامکانی و بیرانوند. بازیکنانی که در خارج بودند را هم من توانستم متقاعد کنم به تیم ملی بیایند مانند اشکان دژاگه و رضا قوچان نژاد. به همین خاطر مطمئن هستم در چهار یا شش سال آینده تیم ملی تقریبا با همین بازیکنان بسته خواهد شد. چکیده مطلب این که در تمام خطوط از دروازه‌بان گرفته تا مدافعان ، ها‌فبک‌ها و مهاجمان بازیکنان آینده‌داری هستند و مربی بعد از من دغدغه‌ آن چنانی برای حضور آنها نخواهد داشت.

در ادامه جواب سوال شما باید بگویم که جام جهانی بزرگ‌ترین رویداد ورزشی دنیا است؛ رویدادی که غیر قابل مقایسه با هر گونه رقابت دیگری است. از بیشتر زوایا بزرگ‌تر از المپیک و امسال توقع می‌رود که بیش از سه و نیم میلیارد نفر در دنیا شاهد آن باشند. این بدین معنی است که تقریبا نصف بیشتر ساکنان کره زمین این مسابقات را می‌بینند و این یک واقعیت است که 99 درصد از انسان‌ها این شانس را ندارند که در جام جهانی حضور داشته باشند و آن یک درصدی که فرصت حضور در جام جهانی را خواهند داشت، نباید 100 درصد تلاش، بلکه باید هزار و حتی تا پنج هزار درصد تلاش‌شان را برای حضور در جام جهانی خرج کنند، چرا که این فرصت تنها یک بار در زندگی این یک درصد رخ می‌دهد. کل فوتبال ایران باید به فکر جام جهانی باشد.

به این خاطر که زدن یک گل در جام جهانی یا به دست آوردن یک یا سه امتیاز در جام جهانی از نظر من ارزشمندتر از قهرمانی در لیگ قهرمانان آسیا یا قهرمانی در هر یک از رقابت‌های قهرمانی دیگر در قاره است. دست اندرکاران و مسئولان نباید اجازه دهند که این فرصت از دست ایران برود. فکر می‌کنم بیش از 100 میلیون نفر بازی ایران و نیجریه را تماشا کنند بنابراین این فرصتی است که باید هر چه در توانمان هست بگذاریم. در جام جهانی نباید خجالتی باشیم و فرصتی را از دست بدهیم.

خواسته من در فاصله 20 روز تا بازی ایران و نیجریه این است که همه با هم متحد باشیم و نباید از چیزی دریغ کنیم. باید متحد در کنار هم بایستیم ، چرا که آنچه به نمایش می گذاریم را بیش از 100 میلیون نفر به صورت زنده تماشا می‌کنند. 20 روز وقت داریم که متحدتر باشیم تا شادی و خوشحالی را برای ملت ایران به ارمغان بیاوریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    درود بر کیروش..............
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    ببين چه قدر بهش پول ميدادن كه ناراحته قراردادش با ايران داره تموم ميشه. مطمئنا راحت ميتونه مجددا تيم پيدا كنه ولي اونجا ديگه از اين خبرا نيست كه همش اروپا باشه و ماهي 1 روز بياد براي ديدن بازي ليگ. ديگه اينجوري نيست كه هر دستوري داد اجرا شه حتي بخواد ليگ و جام حذفي رو تعطيل كنه. ديگه اينجوري نيست كه نازشو بكشن و كلي دلار بهش بدن. ببين چه قدر سود مربيگري ايران براش زياده كه الان كه ديگه نميخوايمش علنا به زبون اومده و تو اين شرايط كه خودش ميگه همه بايد به تيم آرامش بدن خودش داره حاشيه درست ميكنه. بله آقايون. بعد از جام جهاني مشخص ميشه اين آقاي پرتغالي چه طور مثل اجدادش بيت المال رو غارت كرده. حقيقتا اگه يه تغيير كوچيك تو بازي تيم ميديديم دلمون نميسوخت. تيم بدتر شده. ژاپن و كره دارن مدام ميبرن ما فقط بلديم دفاع كنيم و مساوي بگيريم اونم بدون ايجاد موقعيت حمله.
  • ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۷
    0 0
    اين آقا خوب بلده با حرف قدرت تكلم خودش امثال شما رو خام كنه. بذار از ايران بره اونوقت ميفهميد ماجرا از چه قراره.
  • محمد ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۱
    0 0
    دقیقا!!!! وقتی از ایران رفت مثل خیلی های دیگه که این اتفاق براشون افتاد تازه متوجه میشیم که اونطور که باید استفاده نشده از علم و دانش بین المللی اش... نمونه زیاد داریم یک نمونه اش ایویج و ...
  • راننده ۲۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۴
    0 0
    میتونید برید مربی ایرانی بیارید که خرجش کمتره.به شرطی که توقعتون هم کم باشه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس