ناآرامی‌های اجتماعی در برزیل، تأمین امنیت جام جهانی پیش رو را به یکی از دغدغه‌های برگزارکنندگان آن تبدیل کرده است؛ امنیتی که پهپادهای اسرائیلی و روبات‌های آمریکایی قرار است آن را تأمین کنند. گزارش ویژه مشرق، نفوذ امنیتی رژیم صهیونیستی در رویدادهای ورزشی جهان را بررسی کرده است.

گروه گزارش ویژه مشرق - کشور برزیل از حدود یک ماه آینده میزبان بزرگترین رویداد ورزشی سال یعنی جام جهانی فوتبال خواهد بود. در مسیر برگزاری مسابقات اقدامات متعددی از قبیل آماده‌سازی ورزشگاه‌ها، توسعه حمل‌ونقل عمومی، افتتاح کمپ‌های تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات و سایر موارد در دستور کار دولت این کشور قرار داشت.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم

اما یکی از مهم‌ترین مسایل در امر برگزاری مسابقات نحوه تامین امنیت بازی‌ها بوده که ذهن مدیران اجرایی را مرتبا به خود مشغول کرده است. یکی از نکاتی که در این خصوص بر اهمیت موضوع می‌افزاید، دعوت از رهبران و رؤسای جمهور 31 کشور جهت شرکت در مراسم افتتاحیه مسابقات است که باعث افزایش نگرانی‌های امنیتی شده است. دولت برزیل فعالیت‌های متعددی را برای تأمین این رویداد انجام داده است که از آن جمله می‌توان به استقرار 30 هزار نیرو برای گشت‌زنی در مرزهای این کشور اشاره کرد. نیروهای هوایی، دریایی و ارتش برزیل از قایق‌های گشت‌زنی رودخانه‌ای، هلی‌کوپترها و هواپیماها برای سرکوب قاچاق مواد مخدر و دیگر اقدامات قاچاقچیان در مرز 16 هزار و 900 کیلومتری برزیل با 10 کشورهای آمریکای جنوبی استفاده خواهند کرد.

مانور نیروهای امنیتی برزیل در یکی از ورزشگاه‌ها

همچنین نیروی هوایی این کشور در جریان 64 مسابقه فوتبالی که از 12 ژوئن تا 13 ژوئیه (22 خرداد تا 22 تیر) برگزار می‌شوند، بر فراز استادیوم‌ها منطقه پرواز ممنوع اعلام خواهد کرد.

روزنامه‌های برزیل همچنین از حضور 150 هزار نیروی پلیس و 20 هزار نیروی ویژه برای تأمین امنیت بازی‌ها خبر دادند. برنامه دولت برزیل بر این اساس طرح‌ریزی شده که برای هر 50 نفر در اماکن ورزشی و برای هر 80 نفر در کل کشور یک نیروی پلیس درنظر گرفته شود. در حدود 1100 نفر از نیروها از متخصصین مبارزه با تروریسم، جنگ‌های شیمیایی و هسته‌ای هستند. نیروهای ارتش برزیل قرار است تنها امنیت استادیوم‌ها و محیط اطراف آن را تأمین کنند و برقراری نظم و امنیت در سایر نقاط این کشور به شرکت‌های خصوصی و نیروهای دیگر کشورها سپرده شده است.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم

بودجه لازم براي اجراي اين طرح امنيتي که بزرگترين طرح امنيتي در تاريخ بازي‌هاي جام جهاني فوتبال به شمار مي‌آيد بالغ بر 870 ميليون دلار تخمین زده شده است. جهت مقایسه می‌توان گفت که در جام جهاني 2010 در آفريقاي جنوبي حدود 140 هزار نيروي پليس، امنيت بازي‌ها را بر عهده داشتند .نیروهای امنیتی به کار گرفته شده در این دوره 22 درصد بیشتر از دوره قبل بازی‌ها در آفریقای جنوبی پیش‌بینی شده است.

یکی دیگر از مشکلاتی که امنیت این بازی‌ها را تهدید می‌کند اعتراضات به سیاست‌های دولت برزیل در خصوص هزینه‌های برگزاری بازی‌های جام جهانی است. این معضل بالارفتن هزینه‌های تأمین امنیت را در پی داشته است. تاکنون از ارقام مختلفی در این خصوص از 11 تا 13 میلیارد دلار هزینه برگزاری بازی‌ها سخن به میان امده است، موضوعی که سبب گردید تا در سال گذشته شاهد برگزاری اعتراضات متعددی باشیم که در یکی از این اعتراضات در شهر ریودو ژانیرو در یک روز در حدود یک میلیون نفر به خیابان‌ها آمدند، این امر سبب گردید تا دولت برزیل در کنار نیروهای پلیس، از 20 هزار نیروی ویژه برای کنترل اعتراضات احتمالی مردمی در طول مسابقات استفاده نماید تا مانع سفر حدود 600 هزار نفر طرفدار تیم‌های شرکت‌کننده در مسابقات به برزیل نشوند. در نظرسنجی‌های صورت گرفته میزان حمایت مردم برزیل از میزبانی مسابقات از 80 درصد در سال 2008 میلادی به حدود 50 درصد در تنها دو ماه مانده به برگزاری مسابقات کاهش یافته است.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم

با توجه به اهمیت برقراری امنیت در طول زمان یک ماهه مسابقات جام جهانی که مقدمه‌ای برای رضایت جامعه جهانی از دولت این کشور و برگزاری بازی‌های المپیک 2016 در این کشور خواهد بود، چندین شرکت خارجی به صورت خاص با برزیلی‌‌ها در این زمینه همکاری داشته‌اند که در ادامه گزارش به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

شرکت بلک واتر آمریکا

یکی از شرکت‌هایی که در تامین امنیت مسابقات نام آن به میان آمده است، شرکت "آکادمی" یا همان بلک واتر سابق آمریکا است. قرار است این شرکت آمریکایی که با صهیونیست‌ها نیز همکاری دارد، 22 نفر از فرماندهان ارتش و پلیس برزیل را برای مقابله با انجام فعالیت‌های تروریستی در ایالت کارولینای شمالی آموزش دهد.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم

شرکت بلک واتر پس از رسوایی‌ها و جنایت‌هایش در عراق، به "آکادمی" تغییر نام داد

براساس توافق انجام شده بین ارتش برزیل و سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، این شرکت آمریکایی که در جریان جنگ عراق و افغانستان دست به اقدامات فجایع بار زده است، هدایت ارتش و پلیس برزیل را برای تامین امنیت جام جهانی برعهده خواهد گرفت.

بلاک واتر که به عنوان "ارتش آب‌های سیاه" مشهور است، در سال 1997 میلادی تاسیس و بیشترین اقدامات جنایت بار را به خصوص در سال 2007 در 12 شهر عراق به وجود آورد و براساس اسناد و مدارک موجود در این سال، مردم عراق را به صورت وحشیانه و بدون آنکه دلیل آن را اعلام کند، قتل عام کرد.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم

بلک واتر اکنون و پس از خروج از عراق در سال 2011 میلادی نام خود را به شرکت "آکادمی" تغییر داده است و پس از انجام فعالیت های شرم‌آور در کشورهای عراق و افغانستان درصدد است تا به نوعی دیگر فعالیت‌های خود را از سر گیرد.

در همین حال، مسؤولان برزیلی هرگونه ارتباط با شرکت "آکادمی" آمریکا را رد می‌کنند و می‌گویند فقط ارتش و پلیس برزیل از تجربیات آمریکا برای مبارزه با تروریست‌ها استفاده خواهد کرد

شرکت هایک ویژن چین

این شرکت که در تولید دوربین‌های مداربسته تخصص دارد، از دیگر شرکت‌هایی است که در امر تأمین امنیت مسابقات با برزیلی‌ها همکاری دارد.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم

کمپانی چینی هایک ویژن در سال ۲۰۱۱ میلادی تاسیس و در حال حاضر با بیش از ۸۰۰۰ کارمند و نیروی فعال و متخصص در این زمینه به فعالیت خود ادامه می‌دهد. این شرکت در قرارداد منعقد شده با دولت برزیل در زمینه سیستم حمل و نقل و ترافیک مشارکت خواهد نمود.

دفتر اصلی شرکت هایک ویژن در شهر هانگ ژو چین واقع شده و دفتر اروپای این شرکت در آمستردام برای پوشش مشتریان اروپایی و دفتر لس آنجلس برای پوشش آمریکاست. همچنین این شرکت دفاتر فروش و نمایندگی در نقاط مختلف دنیا مانند برزیل، روسیه، ایتالیا و ... دارد.

شرکت CEN انگلیس

این شرکت امنیتی که دفتر مرکزی آن در لندن قرار دارد، از دیگر شرکت‌هایی است که در خصوص تامین امنیت بازی‌های جام جهانی حضور فعال دارد. در خصوص نوع همکاری این شرکت به صورت جزیی مطلبی منتشر نشده است، اما به صورت کلی در زمینه فراهم‌کردن تیم‌های امنیتی جهت مقابله با جرائم، حملات تروریستی و مواردی از این قبیل، همچنین آموزش نیروهای پلیس برزیل با دولت این کشور قرارداد دارد.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم///ویرایش//

مدیران این شرکت از ماموران اطلاعاتی، نظامی، متخصصین در موضوعات ارتباطات و اینترنت تشکیل شده است. این شرکت ماموریت‌های متعددی در سراسر دنیا از قبیل محافظت از شخصیت‌های دولتی انگلیس که مهم‌ترین آن‌ها ویلیام هیگ وزیر امور خارجه این کشور می‌باشد، تا تامین امنیت مدیران شرکت‌های خصوصی جهت مسافرت به سایر کشور‌ها به خصوص مناطق پرخطر دنیا را از سال 1999 میلادی تاکنون بر عهده داشته است. همچنین این شرکت در تامین امنیت بازی‌های المپیک 2012 لندن نیز حضور گسترده‌ای داشته و از تجارب خود در این زمینه در برزیل بهره خواهد برد.

شرکت iRobot

در اوایل سال 2013 خبری مبنی بر خرید 30 عدد روبات امنیتی توسط دولت برزیل منتشر شد. مبلغ قرارداد خرید این روبات‌ها در حدود 3.5 میلیون دلار بوده و این ماشین‌ها قادرند تا در زمینه تجسس، خنثی‌سازی بمب و سایر تحرکات ضد تروریست از قبیل حمله‌های بیولوژیک و تهدیدات حملات هسته‌ای به نیروهای پلیس کمک کنند. شرکتی که در این خصوص موفق به اخذ قرار داد با دولت برزیل گردید، شرکت آمریکایی iRobot است. طبق اعلام شرکت مذکور وزن این روبات‌ها در حدود 60 پوند بوده و به صورت کنترل از راه دور عمل می‌کنند.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم///ویرایش//

دولت برزیل 30 دستگاه از روبات‌های ساخت شرکت iRobot را به ارزش 3.5 میلیون دلار خریداری کرده است

شرکت iRobot که در سال 1990 میلادی توسط موسسه تکنولوژی ماساچوست آمریکا تاسیس شده ، در سال 2013 میلادی در حدود 500 میلیون دلار درآمد و بالغ بر 500 نفر کارمند دارد، این شرکت تاکنون 5 هزار عدد از این روبات ها را به ارتش های کشورهای مختلف دنیا و نیروهای پلیس فروخته است.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟+تصاویر و فیلم///ویرایش//

دفتر مرکزی شرکت iRobot در بدفورد آمریکا

"تیم ترینر" معاون اجرایی شرکت IROBOT در اظهاراتی پس از انعقاد قرارداد با دولت برزیل می گوید: از روبات های فوق در مکان هایی که فعالیت برای انسان بسیار خطرناک است استفاده خواهد شد. روبات های مشابه بعد از حملات 11 سپتامبر برای بررسی ساختمان ها، تجسس محل اختفای اعضای گروه القاعده در افغانستان، همچنین بعد از حادثه اتمی فوکوشیما در ژاپن جهت فیلم برداری از افرادی که زنده هستند به کار رفته است.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟/// ردپای شرکت‌های بدنام آمریکایی و اسرائیلی در تأمین امنیت جام جهانی// نفوذ امنیتی رژیم صهیونیستی در رویدادهای ورزشی// برزیل چگونه امنیت جام جهانی را تأمین می‌کند// +تصاویر و فیلم ///ویرایش//

یکی دیگر از روبات‌های شرکت iRobot که برزیل برای تأمین امنیت جام جهانی خریداری کرده است

شرکت صهیونیستیELBIT

اما یکی از اصلی ترین تأمین کنندگان امنیت جام جهانی، شرکتی از رژیم اسرائیل است. شرکت ELBIT متعلق به رژیم صهیونیستی در اوایل سال 2014 میلادی اعلام نمود قراردادی با نیروی هوایی برزیل (FAB) منعقد نموده تا بر اساس آن پهپاد موسوم به "هرمس 900 " (UAV) را به این کشور تحویل دهد. این پهپادها دارای سیستم های پیشرفته جمع آوری اطلاعات بوده و در امر تامین امنیت بازی های جام جهانی به کار خواهند رفت. این مطلب را "ایلاد آحارونسون" یکی از مدیران شرکت ELBIT اظهار داشته و می افزاید : ما خیلی خوشحال هستیم که تجهیزات تولیدی خود را در اختیار نیروی هوایی برزیل قرار می دهیم، نیروی هوایی برزیل هشتمین مشتری ما برای خرید این پهپاد در سطح بین المللی است.

قرارداد خرید دو پهباد هرمس 900 به ارزش تقریبی 25 میلیون دلار اعلام شده است. پهباد هرمس 900 قابلیت پرواز تا 30 ساعت در ارتفاع 30 هزار پا را داراست.

پهباد هرمس 900

شرکت ELBIT پهپاد هرمس 900 و نسل قبلی آن هرمس 450 را به تعدادی از کشورهای منطقه آمریکای جنوبی فروخته است. این قرارداد که در اواسط سال 2012 میلادی اخبار آن رسانه‌ای شد از قراردادی به ارزش میلیون‌ها دلار جهت فراهم نمودن پهپادهای هرمس 450 به کشورهای منطقه که نام این کشورها نیز منتشر نشد خبر می‌داد. البته برخی اخبار از قرارداد شرکتELBIT  با نیروهای هوایی کشورهای شیلی و کلمبیا، همچنین پلیس فدرال مکزیک برای خرید پهباد هرمس 900 خبر می‌دهند. زمان تحویل پهپادها نیز دو سال بعد یعنی سال 2014 اعلام گردید. همچنین این شرکت قراردادی با نیروی دریای ایالات متحده برای فراهم نمودن پهپادهای مختلف با قابلیت‌ها و کارآیی‌های متفاوت جهت جمع‌آوری اطلاعات در دست اجرا دارد.

پهباد هرمس 450

شرکت ELBIT در سال 1996 میلادی تاسیس و دفتر مرکزی آن در شهر حیفا و شرکت مذکور دامنه فعالیت‌های خود را در زمینه‌های مختلف دفاعی، از قبیل جنگ الکترونیک، ارتباطات، سیستم‌های جمع‌آوری اطلاعات و مواردی از این دست ذکر نموده است. این شرکت در حدود 12 هزار نفر پرسنل دارد.

نیروی هوایی رژیم صهیونیستی از پهپادهای تولیدی شرکت ELBIT برای حمله به اهداف مورد نظر در لبنان و نوار غزه استفاده می‌کند. این پهپادها همچنین قادر به حمل موشک‌های کوچک هستند. رژیم صهیونیستی در زمینه توسعه و صادرات پهپاد به کشورهای مختلف جهان بسیار فعالانه عمل نموده و مطابق اخبار منتشر شده تنها در سال 2010 میلادی شرکت‌های صهیونیستی در حدود 1 میلیارد دلار پهپاد به کشورهای مختلف جهان فروخته‌اند.

دفتر مرکزی شرکت در شهر حیفا

شرکت سوئدی "بوفور"

در ماه مارس 2014 ارتش برزیل از عقد قرارداد به ارزش تقریبی 12 میلیون دلار جهت خرید سیستم موشکی موسوم به "RBS70" جهت مقابله با حملات ترویستی خبر داد. از تعداد سیستم‌های خریداری شده خبری منتشر نشده است.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟/// ردپای شرکت‌های بدنام آمریکایی و اسرائیلی در تأمین امنیت جام جهانی// نفوذ امنیتی رژیم صهیونیستی در رویدادهای ورزشی// برزیل چگونه امنیت جام جهانی را تأمین می‌کند// +تصاویر و فیلم ///ویرایش//

سیستم موشکی RBS70

سیستم موشکی RBS 70 می‌تواند بصورت تک‌نفره و با یک اپراتور عملیاتی شود. این سیستم به رادار مجهز است که آن را به سامانه‌ای ضدهوایی تبدیل می‌کند که می‌تواند محدوده‌ای به وسعت 175 کیلومتر مربع را پوشش دهد. 

نحوه عملکرد سیستم موشکی RBS70

شرکت سوئدی بوفور از سابقه ای در حدود 350 سال در زمینه ساخت تسلیحات برخوردار است. 

بنابر اعلام مدیر شرکت بوفور، شرکت مذکور موفق به انعقاد قرارداد با 19 کشور جهت فروش 17 هزار عدد از این سیستم ها شده است.

شرکت صهیونیستی "ریسکو"

رسانه‌های صهیونیستی یک ماه مانده به زمان برگزاری بازی‌های جام جهانی از عقد قرارداد شرکت صهیونیستی "ریسکو" با دولت برزیل جهت نصب سیستم‌های امنیتی در ورزشگاه‌های برگزارکننده بازی‌ها خبر دادند. این سیستم‌ها جهت کنترل ورود و خروج تماشاگران، سیستم های روشنایی ورزشگاه، گیت های ورودی، محافظت از محل حضور بازیکنان هر تیم و سایر موارد امنیتی در هر ورزشگاه هستند. این سیستم دارای یک اتاف کنترل مرکزی بوده که به مدیران امنیتی اجازه می دهد تا تمام اتفاقاتی را که در زمان بازی اتفاق می افتد تحت کنترل خود داشته باشند.

این شرکت که در دهه 70 میلادی تاسیس شده، دارای 700 نفر پرسنل و محصولات مختلفی از قبیل سیستم‌های کنترل و محافظت از شرکت‌ها، سیستم های ورود و خروج و مشابه آن را تا کنون تولید و روانه بازار کرده است. دفتر مرکزی این شرکت در سرزمین‌های اشغالی قرار داشته و 13 نمایندگی هم در سراسر جهان دارد. 95درصد محصولات تولیدی این شرکت به اروپا صادر می‌شود. مدیر اجرایی این شرکت "همی فینتسی" در اظهاراتی اعلام می‌دارد: شرکت ما قصد دارد تا رویاهای خود را محقق کند. نصب سیستم‌های امنیتی در ورزشگاه های برزیل، مقدمه‌ای برای حضور قوی‌تر در المپیک 2016 که در برزیل برگزار می‌شود، خواهد بود.

ارزش تقریبی قرار داد دولت برزیل با شرکت ریسکو در حدود 2 میلیون دلار برآورد شده است.

ابراز رضایت مدیر امنیتی فیفا از اقدامات امنیتی برزیل

با توجه به موارد ذکر شده، تامین امنیت جام جهانی تا کنون برای دولت برزیل بسیار پرهزینه بوده و در صورت عدم موفقیت در این موضوع چالشی جدی برای این کشور به وجود خواهد آورد، چه بسا که هرگونه اتفاق در زمان بازی‌های جام جهانی، مسابقات المپیک 2016 که در این کشور برگزار خواهد شد را نیز با تهدید عدم وجود امنیت مواجه سازد.

امنیت جام جهانی برزیل را چه شرکت‌هایی تأمین می‌کنند؟/// ردپای شرکت‌های بدنام آمریکایی و اسرائیلی در تأمین امنیت جام جهانی// نفوذ امنیتی رژیم صهیونیستی در رویدادهای ورزشی// برزیل چگونه امنیت جام جهانی را تأمین می‌کند// +تصاویر و فیلم ///ویرایش//

عینک‌های تشخیص چهره که قادر است در هر ثانیه 400 و در مجموع 13 میلیون تصویر را در بانک اطلاعاتی خود ذخیره کند

اما نکته مهم در این میان حضور قوی صهیونیست‌ها در عقد قراردادهای تامین امنیت بازی‌ها با دولت برزیل است؛ فعالیتی که جام جهانی در اصل محل آزمون و خطای این سرویس‌هاست و موضوعات مهم‌تر آن در بازی‌های المپیک 2016 رونمایی خواهد شد. براساس گزارش‌ها، رژیم صهیونیستی قصد دارد تا در بازی‌های المپیک 2016 زیرساخت‌های ارتباطی برزیل را در اختیار خود گرفته و در حال برنامه‌ریزی برای رسیدن به آن است.

رژیم صهیونیستی با وجود چالش‌های اجتماعی و سیاست خارجی ناشی از اشغال‌گری، توانسته است در حوزه امنیت رویدادهای جهانی نام و مشروعیتی برای خود دست‌وپا کند. شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات امنیتی وابسته به اسرائیل تاکنون توانسته‌اند تأمین امنیت در جام جهانی و المپیک برزیل و جام جهانی قطر را بر عهده بگیرند.

حضور صهیونیست‌ها در تامین امنیت مسابقات بین‌المللی تا آن‌جا حائز اهمیت است که در سال 2011 میلادی اخباری مبنی بر واگذاری تامین امنیت بازی‌های جام جهانی 2022 قطر به رژیم صهیونیستی منتشر گردید. برپایه خبرهای منتشرشده، امیر و نخست‌وزیر قطر در سال 2011 در دیدار با مقامات سرویس‌های موساد،  آمان(اطلاعات ارتش اسرائیل) و شاباک در قبال دو میلیارد دلار و 5 درصد از درآمدهای حاصل از فروش بلیط مسابقات، تامین امنیت جام جهانی را به اسرائیل واگذار خواهند کرد. به موجب این قرارداد، شرکت (سکیور‌ تال) نظارت‌های امنیتی بر ورزشگاه‌های در دست احداث در دوحه را آغاز کرده است.

منابع و مآخذ:

http://in.reuters.com/article/2014/05/11/brazil-worldcup-security-idINKBN0DR02Y20140511

http://edition.cnn.com/2012/12/05/sport/football/brazil-world-cup-security-football/

http://www.independent.co.uk/sport/football/international/world-cup-2014-brazil-creates-10000strong-elite-security-force-to-deal-with-expected-protests-9037996.html

http://www.smh.com.au/sport/soccer/world-cup-2014-one-month-countdown-20140511-zr9hj.html

http://academi.com/pages/about-us

http://www.thenation.com/blog/179541/why-blackwater-helping-train-brazils-world-cup-security

http://www.hikvision.com/en/index.asp?jmode=j2

http://cenhrs.com

http://www.usatoday.com/story/sports/soccer/worldcup/2013/05/15/2014-world-cup-brazil-security-robots/2163665/

http://www.irobot.com/us

http://www.alternativenews.org/english/index.php/features/economy-of-the-occupation/7928-brazil-buys-israel-drones-for-2014-world-cup-security

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/178931

http://www.israelnationalnews.com/News/News.aspx/158611

https://www.elbitsystems.com/elbitmain/pages/introduction.asp

http://i-hls.com/2014/03/brazil-invests-world-cup-security/

http://www.saabgroup.com/en/Air/Gripen-Fighter-System/Gripen-for-Brazil/

http://www.alternativenews.org/english/index.php/features/economy-of-the-occupation/8009-israeli-company-installed-security-system-in-world-cup-stadium-in-brazil

http://www.riscogroup.com/

http://www.thetower.org/0273-israeli-security-company-to-protect-key-world-cup-venue/

http://www.theguardian.com/football/video/2014/feb/21/fifa-security-world-cup-brazil-video

http://www.army-technology.com/projects/rbs70/

http://www.ynetnews.com/articles/0,7340,L-4495434,00.html

http://rt.com/news/brazil2014-us-military-robots-501/



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 2
    مشرق دیگه داره حالم ازت بهم میخوره . اخه این چه وضعیه راه انداختی ؟ از یه طرف تمام قد از فوتبال و فوتبالیست حمایت و دفاع می کنی از طرف دیگه فوتبال رو می کوبی ؟ این یعنی نفاق و دورویی . فوتبال مایه ی تخدیر و فساده . فوتبال نماد و نمایشی نمادین از زمین دوحزبیه. اگه شما با فوتبال مشکل دارید و اون رو ورزشی بی خاصیت میدونید پس چرا دائم از جام جهانی و فوتبال و فوتبالیست ها حمایت می کنید. این دوگانگی مایه خجالت و سر افکندگی برای مشرق نیوزه . اف بر شما که اسم خبرگزاری ارزشی روی خودتون گذاشتین . روزنامه ها و رسانه های زرد هم از این خبرا زیاد می زنن پس فرق شما با اونا در چیه ؟ خجالت بکشید ..... اخیرا هم با اون خبرهایی که در مورد برنامه ی سمت خدا زدین معلوم شد که چقدر به فکر تحقق امر به معروف و نهی از منکر هستید. براتون متاسفم که خبر یه خبرگزاری معلوم الحالی مثل ص... رو در صدر اخبارتون قرار دادین. مشرق ورودت به رسانه های زرد قاطی باقالی ها رو تبریک می گم .
  • اسماعیل بدری ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۵
    0 0
    پس میخواستی بسپارن به ما تا هرچی تروریست وسرویس امنیتی از همه جا دنیاتو کشور شون بیان برای کارشکنی وبه چالش کشیدن عملکردش
  • تقی ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    سلام جام جهانی بیشتر یک ترفند و روش برای نظام سرمایه داری جهانی و استکبار غرب و صهیونیسم هست که ملت های مختلف جهان رو با جذابیتهای زودگذر و خوش آب و رنگ فوتبال مشغول کنن تا ملتهای مختلف متوجه برنامه ها و توطئه های فرهنگی و سیاسی آنها در جهان نشوند. خصوصا اینکه استکبار صهیونیسم جهانی به دنبال این هستند که از هر طریقی منجمله از طریق ورزش جذاب و پرطرفدار و پر زرق و برق (وهمچنین پر از فساد) "فوتبال حرفه ای" قشر جوانان را در سراسر جهان از بیداری اندیشه و مبارزه در راه تعالی و استقلال کشورهای خودشان غافل کنند. علاوه بر تبلیغات بسیار گسترده و فریبنده به منظور مشغول کردن مردم جهان در حین برگزاری هر دوره جام جهانی، طولانی کردن مسابقات انتخابی جام جهانی در 4 سال مابین برگزاری 2 جام جهانی متوالی و زمانبندی خاص برگزاری آنها نشان دهنده ی برنامه ریزی دقیق فدراسیون بین المللی فیفا(که تحت نفوذ و ریاست مافیای صهیونیسم هست) برای مشغول کردن مردم کشورهای مختلف در 4 سال مابین برگزاری 2 جام جهانی متوالی هست. علاوه بر این کاملا مشخصه که درآمدهای هنگفت و نجومی که فیفا از طریق بازیهای پرطرفدار بین المللی کسب میکنه به جیب سرمایه داران فاسد و فتنه گر صهیونیسم میره(با توجه به نفوذ و ریاست مافیای صهیونیسم در فدراسیون بین المللی) که این سرمایه ها و سودهای هنگفت بعدا مخفیانه در راستای کمک مستقیم و یا غیرمستقیم به رژیم قاتل و نحس صهیونیستی اسرائیل مورد استفاده قرار میگیره. نکته دیگر اینکه فساد اقتصادی دست-نشانده های مافیای صهیونیسم در فدراسیون بین المللی هروقت مورد توجه رسانه ها و افکار بیدار جهانی قرار گرفته بلافصله سریعا صهیونیستها از طریق دوستانی که در سیاست و رسانه و دستگاه قضا و ...غیره دارند سعی کردن با فریب و دروغ مانع از رسوایی خودشان بشن. اما دوران و عصر ظهور و رسوایی و نابودی ظالمان خونخوار صهیونیسم و حامیان آنها خیلی نزدیکه انشالله.
  • ۰۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کوتاه بیا...خودت تکلیفت با خودت معلوم نیست هنوز....از روشنگری مشرق درباره "سمت خدا" ناراحتی اومدی اینجا عقده گشایی میکنی؟ نکنه تو از همونایی هستی که بدون مجوز میرن تجمع میکنن؟؟؟
  • فوتبالیست ۰۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کاملا مشخصه حرکت اسرائیل به سمت کسب مشروعیت از این طریق هست تا حضور اسرائیل به عنوان تأمین کننده امنیت رویدادهای جهانی مطرح بشه...درحالی که خود اسرائیل برهم زننده امنیت تو منطقه خاورمیانه هستش، خودش رو به عنوان برقرار کننده نظم و امنیت معرفی میکنه.
  • ۰۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    ناشناس اول !چه اشکالی داره که مشرق درکنار خط مشی اصلیش به ورزشی پرطرفداری مثل فوتبال وجام جهانی بپردازه ومخاطب اکثرا جوان وشایدغیر مذهبی وسیاسی جلب کنه ,کسی که به سایت سر میزنه درکنارفوتبال یه سری هم بخش های دیگه سایت هم میزنه همین برای مشرق کافیه
  • ۰۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    البته مشرق یه حرفهایی میزنی ها این کشورها تو کشور ما بد نام هستن وگرنه تو برزیل شما بگی ایران یا اسرائیل زیاد فرقی نداره حتی شاید به دلیل تبلیغات از ایران بیشتر بدشون بیاد
  • ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    گزارش خوبی بود
  • persian ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    پهپاد 450 چقدر شبیه پهپاد ماست اسراییلی هام زدن تو کار کپی از ما
  • حسام ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    مشرق میخوای در پاسخ به این حرکت استکباری جام جهانی رو تحریم کنیم و مشتی بکوبیم بر دهان برزیل.جمع کنید بابا این تحلیل های آبکی رو
  • ناشناس ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    گزارش جالبی بود، از ارتباطات صهیونیست ها و خود فیفا هم اگر می تونید مطلب منتشر کنید.ممنون
  • مهدی ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    حرفت قشنگ و پر معنا بود، آفرین...
  • مهدی ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    دقیقا...
  • ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    مگه کار بدی میکنن ، دارن امنیت رو برقرار میکنن!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    چرا اراجیف میگی حسام...کجا حرف از مشت کوبیدن و تحریم استکبار بود..؟؟؟؟ میخوای اسرائیل رو به رسمیت بشناسیم تموم بشه بره؟؟؟ به این میگن اطلاع رسانی. قطعا تأمین امنیت جام جهانی از عهده نیروهای این کشورها بر نمیاد و نیازمند کمک هستن...اما اینکه اسرائیلی ها همیشه حضور دارن جای توجه داره...
  • ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    اگر ایران زیرساخت های برگزاری جام جهانی رو داشته باشه...استادیوم و هتل و حمل و نقل و ... دیگه حداقل از نظر تأمین امنیت مشکلی نداره...ماشالله سپاه و نیروی انتظامی و ارتش و بسیج و لباس شخصی و ... اسرائیلی ها باید بیان یاد بگیرن اونوقت..نه؟
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    تو فلسطین هم دارن همین کار رو میکنن...نه؟؟؟
  • persian ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کلن حمایت از فلسطین بیت المقدسو دشمنی یه پروژه شکست خوردست نتیجه منفی داده بر عکس خودمون بدبخت شدیم باید این سیاست و عوض کنیم و فکر ابادانی ایران باشیم
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    خخخخ....خندیدیم..!!!
  • ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    بگو دلواپس ها بریزن با پلاکارد تو برزیل یا مستندمن سپلاتر نیستم درست کنید در موضوع رسانه ای میگیم بدن به کیهان
  • ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    آقا این جماعت اهل کار هستند و تو هر زمینه ای وارد میشوند موفق میشوند. بعد قوانین کشورشان اجازه چنین فعالیتهایی را به شرکتهای خصوصی میدهد. تصور کن یک شرکت خصوصی در ایران بخواد نیروهای ویژه مسلح داشته باشه. چه غوغایی میشه...
  • ناشناس اول ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    کسی مخالف کلیت ورزش نیست بلکه مشکل اصلی پرداختن بیش از حد به فوتبال هست. قابل توجه شما باید بگم در اسلام هدف وسیله رو توجیه نمیکنه . یعنی برای رسیدن به هدف مورد نظر نباید از هر حربه ای استفاده کرد. مثل کسانی که راهزنی می کنند و بخشی از اموال دزدی به دست آمده را به فقرا می بخشند! کمک به فقرا کاری اخلاقی و پسندیده است اما نمی توان با دزدی کردن و راهزنی که اعمالی حرام و زشت هستند این امر را محقق کرد. کسی که چنین عملکردی داشته باشد به تناقض رفتاری و گفتاری دچار است. عملکرد مشرق نیوز هم در این حوزه قابل بررسی است. مشرق نیوز برای جذب مخاطب سعی می کنه دائم از فوتبال حمایت کنه و به این ورزش بی خاصیت بی ارزش و پرهزینه بها بده . در ضمن مخاطبی که دنبال مطالب مفید باشه منبعش رو پیدا می کنه . کسانی هم که عاشق فوتبال هستن خیلی راحت می تونن اخبار مربوط به این حوزه را در سایت های دیگه که تعدادشون هم کم نیست پیدا کنن. یک رسانه ی ارزشی باید در گفتار و عمل اتفاق نظر داشته باشه نه اینکه دو تا مطلب متناقض با هم بزنه. بازم میگم برای مشرق نیوز متاسفم ....
  • ناشناس اول ۱۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    ناشناس 00:49 این تکلیف شما و مشرق نیوزه که معلوم نیست. ایا رسانه های ارزشی که دم از انقلاب و ارزشهای انقلاب اسلامی می زنن نباید به اصول اون پایبند باشن. یکی از اصول مهم در انقلاب اسلام داشتن صداقت در گفتار و رفتار است. اگر مشرق نیوز صادق بود دو مطلب متناقض را با یکدیگر منتشر نمی کرد. از طرفی با اب و تاب در مورد جام جهانی خبر منتشر میکنه از طرف دیگه ضد جام جهانی و فوتبال مطلب میزنه. کدوم یکی رو قبول کنیم ؟ کدوم مشرق راست میگه ؟ مشرقی که از فوتبال تمام قد حمایت می کنه یا مشرقی که فوتبال رو نفی می کنه ؟ قضاوت رو به شما واگذار می کنم. در ضمن لطفا از فرافکنی برای اثبات حرف خود دوری کنید چون من اصلا در جریان چنین تجمعی نبودم و حرف شما نوعی تهمت در مورد بنده محسوب میشه که در پیشگاه الهی باید جوابگوی ان باشید.
  • گلپور ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    میخوای بجاشون سرهنگها رو بفرستن؟؟
  • گلپور ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    لباس شخصی ها؟؟
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    ای کاش میدادن به بسیج...
  • ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۶
    0 0
    امنیت برزیل و جام جهانی اونا به شما چه ربطی داره اخه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس