کد خبر 299773
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۶

پایگاه اینترنتی المانیتور با انتشار ايميل "وندی شرمن" یکی از مقامات ارشد آمریکایی نوشت: "عباس عراقچی" دیپلمات هسته‌ای ایران از نظر آمریکا فردی حرفه‌ای و سخت‌گیر است.

شرمن:آقای عراقچی یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای است
به گزارش مشرق، پایگاه اینترنتی المانیتور، به قلم "لورا روزن" نوشت: وندی شرمن یکی از مقامات ارشد آمریکایی در ایمیلی به سایت المانیتور درباره دیدار دوجانبه اخیرش در وین با عراقچی گفت: ما حدود یک ساعت و نیم با هم دیدار کردیم و مطمئن شدیم که ایران هم نظر ما را درباره همه مسائل مورد بحث درک می‌کند آنها می‌توانند به طور مستقیم نظراتشان را درباره دیدگاههای ما بیان کنند. آقای عراقچی یک مذاکره‌کننده حرفه‌ای و همچنین سخت گیر است.

در ادامه این مطلب می خوانیم:عراقچی که 53 سال دارد و مسئولیت تیم هسته‌ای ایران را از سعید جلیلی تحویل گرفت، پیشتر سفیر ایران در ژاپن بود. وی در زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایران معاون آسیایی وزارت خارجه و سخنگوی این وزارتخانه بود. از زمانی که حسن روحانی رئیس جمهوری ایران محمد جواد ظریف را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کرد و راهبری مذاکرات هسته ای را به وی واگذار کرد عراقچی هم به عنوان بازیگر کلیدی این مذاکرات ظاهر شد که توافق موقت در ماه نوامبر گذشته حاصل این مذاکرات بود.او به عنوان یک شرکت‌کننده در مذاکرات دو جانبه با آمریکا به منظور رسیدن به توافق جامع و نهایی حضور داشته است.

المانيتور ادامهداد: عراقچی درجه دکتری خود را در دانشگاه کنت در انگلیس دریافت کرده است و انگلیسی را با مهارت صحبت می‌کند . عراقچی فردی  است که در زمان ولایتی و خرازی به عنوان یک دیپلمات فعالیت کرده است. اما از زمانی که در ماه اوت گذشته به عنوان معاون ظریف انتخاب شد و چندین بار به عنوان بخشی از تیم ایران برای مذاکره با مقامات آمریکایی در عمان،نیویورک و ژنو ظاهر شد برای آمریکایی ها فردی چندان ناآشنا هم نیست.

مصاحبه برخی مقامات و منابع اطلاعاتی آمریکایی با المانیتور نشان می‌دهد عراقچی کاملا شناخته شده است به طوریکه یکی از  مقامات حاضر در این اجلاس وی را فردی کاملا حرفه ای و سازنده دانسته است.

المانيتو ادامه داد: عراقچی یک دیپلمات با ادب،دانا و جوان است که در هنگام بحث  به آرامی صحبت می‌کند و به راحتی در مجامع عمومی ظاهر می‌شود و سخنرانی می کند.در ماه مارس 2008 "توماس شیفر" سفیر وقت آمریکا در ژاپن مطالبی را درباره سفیر جدید آن زمان ایران در توکیو  یعنی عراقچی نوشت که تارو آسو وزیر خارجه ژاپن در دیدار با وی گفته اگر آمریکا و ایران بخواهند روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرند عراقچی احتمالا  می تواند کاندیدای سفیری ایران در واشنگتن باشد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    وای به روزی که این گرگ صفت ها از آدم تعریف و تمجید می کنند.
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    ایوالله
  • ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    آره دیگه چون نظر ما (آمریکایی ها) رو درک خوب میکنه پس دیپلمات خوبیه!!!!
  • منیره ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    عراقچی به نظر انسان خوبی میومد ولی بگردید ببینید کجا گند زده که اینا تعریفشو میکنن
  • ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    روزی که دشمن ز ما تعریف کند همان روز عزای ما است. امام خمینی.. اما کسی با عراقچی کاری ندارد. همه نگران جسد فرای هستند!
  • يوسف صادقي ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۴
    0 0
    يا للعجب اين چه تفكري هست كه شماها داريد . تاريخ بخونيد ببينيد بارها عمر گفت : لولا علي لهلك عمر يا بارها . بارها معاويه براي خاطرات اميرالمومنين گريه كرده است . واي برشماها . .الله كه دوست داشتم ميتونستم اين نحوه انتزاع و استدلال شماها رو عوض كنم . فقط و فقط تعجب از اين همه دانايي و عدم تعصب دوستان .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس