وقتی که به خانه برگشتیم من در حدود یک ماه نگذاشتم این اتفاق رسانه ای بشود. چون فکر می کردم این اتفاق بسیار قبیح است، اما بعد از آنکه برادر من آقای فروزش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجروح شد ما مطلب را رسانه ای کردیم.

پزشکان مجبور شدند چشمم را تخلیه کنند/ از مسئولین مربوطه گلایه دارم/ تا یک ماه اجازه رسانه‌ای شدن ماجرا را ندادم/ اگر بدانم ضارب توبه کرده است او را می‌بخشم
گروه سباسی مشرق - شهادت علی خلیلی جوان 21 ساله‌ای با دردی سرشار از بی مهری برخی مسئولین و مردم جامعه پس از تحمل 2 سال رنج بیماری، سبب شد تا به سراغ امام جماعت مسجد انصار الحسین (ع) تهران که چندی پیش بخاطر انجام فریضه بزرگ "امر به معروف و نهی از منکر" مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود، برویم.

"حجت الاسلام سید محمود مصطفوی منتظری" کسی است که در ایام مبارک فاطمیه چشم چپش را در مسیر مسجد انصار الحسین(ع) و در خیابان  30متری نیروی هوایی از دست داد. به طوری که پزشکان بیمارستان لبافی‌نژاد مجبور به تخلیه چشم او شدند.

او هم مانند شهید علی خلیلی بیش از دو سال است که از این اتفاق ناگوار رنج می‌برد و از گرفتاری‌های چشم تخلیه شده‌اش خلاص نشده است و مانند شهید علی خلیلی گلایه های قابل توجهی از برخی مسئولین دارد. می‌گوید «از مسئولین امر گلایه دارم. بیش از دو سال از این ماجرا می گذرد ولی هنوز کارتی به نام جانبازی به دست بنده نرسیده است.»

در ابتدای این گفتگو، حجت الاسلام مصطفوی برایمان آیات و روایات متعددی درمورد ضرورت انجام این فریضه بزرگ الهی خواند و از لزوم انجام آن در جامعه سخن گفت، سپس زبان به گلایه گشود که چرا مردم نسبت به انجام این فریضه واجب دینی بی‌تفاوت شده‌اند و مسئولین نیز به سادگی چشمان خود را بسته و از کنار این موضوع مهم به راحتی عبور می‌کنند. او سپس به شرح روز واقعه پرداخت، همان روزی که پزشکان بیمارستان لبافی‌نژاد مجبور شدند چشم او را تخلیه کنند تا آسیب بیشتری به او وارد نشود.


- در ادامه مشروح گفتگوی مشرق با این جانباز "امر به معروف و نهی از منکر" را می خوانید؛


حاج آقا با توجه به اینکه امر به معروف و نهی از منکر از جمله ضروریات اسلام محسوب می‌شود و  مردم و مسئولان موظف به انجام این فریضه بزرگ الهی هستند، شما وضعیت "امر به معروف و نهی از منکر" را در جامعه چگونه ارزیابی می‌کنید؟

باید از جامعه سوال کرد، از مسئولین امر باید سوال کرد، از همه مردم ایران که همه مسلمانند چه شیعه و چه سنی سوال کرد، شما که با ابر قدرتی مثل آمریکا مبارزه کردید، از آزمون 8 سال دفاع مقدس پیروز بیرون آمدید و در مقابل مستکبران شرق و غرب ایستادید، چرا در مورد امر به معروف و نهی از منکر کوتاه آمدید؟ تمام مردم مسلمان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را دارند.

امر به معروف و نهی از منکر از ارکان دین اسلام است. اگر عبادت‌ها را به ده قسمت تقسیم کنیم نه قسمت از آن به فریضه امر به معروف و نهی از منکر اختصاص پیدا می کند. بنده به عنوان یک طلبه بسیار جزء و سطح پایین از روزهای اولی که طلبه شدم، پدر و مادرم قصد داشتند که من منبری بشوم و آمر به معروف و ناهی از منکر باشم. البته سعی کردم در حد بضاعت خودم همینگونه باشم. ولی متاسفانه وقتی از بعضی مسئولین سوال می شود که در کشور بد حجابی و بی بندوباری مشهود است و شما باید راهکار و تدبیری در این موضوع در نظر داشته باشید، آن مسئول به شما پاسخ می دهد که نه اینطور نیست، مردم ایران بسیار مردم خوب و متدینی هستند! این برخورد مسئولین مربوطه درحالی است که این در کشور مسئولیت تدبیر در این زمینه‌ها را بر عهده گرفته است ولی متاسفانه جوری عمل می کند که حتی امر به معروف کنندگان و نهی از منکرکنندگان منزوی شوند.

من حالا از ایشان سوال میکنم این همه بی بند وباری از کجا آمده است؟ بی بندباری و بی غیرتی و بدحجابی تنها منکرهای جامعه نیست، از نظر من بزرگترین منکر این است که عناصر غیر متعهد به سر کار بیایند و مسئولیت و کارهای کلیدی را به عهده بگیرند. این زشت ترین و پلید ترین منکر است. بهترین معروف نیز این است که انسان مسئولیت کشور اسلامی را به کسی بدهد که مستحق این مسئولیت است.

پزشکان مجبور شدند چشمم را تخلیه کنند/ از مسئولین مربوطه گلایه دارم/ تا یک ماه اجازه رسانه‌ای شدن ماجرا را ندادم/ اگر بدانم ضارب توبه کرده است او را می‌بخشم

از روز حادثه برای ما بگویید؛ در خیابان نیروی هوایی برای شما چه اتفاقی افتاد و چگونه شما مورد ضرب و شتم قرار گرفتید؟

در روز دهم اردیبهشت ماه سال 1390 و در ایام فاطمیه من در منزل یکی از علما و وعاظ معروف شرق تهران حجت الاسلام مهدی حسام منبر رفتم و بعد از منبر جهت اقامه نماز ظهر و عصر از خیابان 30متری نیروی هوایی به قصد مسجد انصار الحسین به راه افتادم. از کوچه‌ای در حال عبور بودم که دیدم دختر و پسری از روبرو به سمت من می‌آیند. وقتی من را دیدند شروع کردند مسخره کردن و خندیدن و حتی توهین هم کردند.

من متوجه توهین آنها شدم و خودم را کنار کشیدم تا در مسیر با هم رو به رو نشویم و از کنار هم عبور کنیم.  اما وقتی آنها به موازات من رسیدند شروع کردند به توهین کردن. دختر رو به روی من ایستاد و به مقدسات اسلام توهین کرد، من چون دوست نداشتم با آنها بحث کنم در مقابل توهین او سکوت کردم و چیزی نگفتم اما او باز هم ادامه داد و برای بار دوم به مقدسات دین توهین کرد. آن موقع بود که من نهی از منکر کردم و به آنها تذکر دادم و به دختر جوان گفتم: «اسلام چه آسیبی به شما رسانده است که توهین می‌کنید؟ منم که کاری با شما نداشتم.»

در همین حال بود که ناگهان پسری که همراه دختر بود مشتی به صورت من روانه کرد. حدس می زنم پسر جوان وسیله ای در دست داشت و با آن به چشم چپم ضربه وارد کرد. ضربه به حدی بود که دیگر متوجه نشدم چه اتفاقی افتاد و فقط فریاد می زدم که چشمم کور شد.

بعضی ها خیال  میکنند که شکستن شیشه عینک موجب کوری چشم من شده است که اینطور نبود. شیشه عینکم در آن موقع زمین افتاد و به همین خاطر دو تکه شده بود. من فریاد می زدم که کورم کردید ولی آنها سریع فرار کردند. من هم چند قدمی دنبالشان رفتم ولی نتوانستم تعقیب شان کنم. ایستادم تا فکری به حال چشمم کنم. در آنجا یک میوه فروش وانتی بود او هم فریاد زد که بگیردشان، ولی متاسفانه کوچه خلوت بود و کسی دنبال آنها نرفت. میوه فروش هم پس از مدتی دویدن به دنبال آنها خسته شد و برگشت. من حال خیلی بدی داشتم و به صورت مداوم حالت استفراغ به من دست می داد.

اما پیش خودم می گفتم که چیزی نشده و ضربه ای بوده که بعدا خوب خواهد شد. به پسرم سید عبدالحمید زنگ زدم و گفتم حمید جان بیا و من را به دکتر برسان. پسرم تصور کرد که من سکته کردم و حال خوبی ندارم بخاطر همین سریع آمد و با پسرم به بیمارستان لبافی نژاد رفتیم، دکترها تصمیم گرفتند که من را به اتاق عمل ببرند و متاسفانه در اتاق عمل تشخیص دادند که بلافاصله باید چشمم را تخلیه کنند، اما چون حال من خیلی بد بود و استفراغ می کردم نتوانستند در آن روز عمل تخلیه چشم را انجام دهند. فردای آن روز عمل تخلیه چشم را انجام دادند و چشم چپم تخلیه شد.

گویا اجازه رسانه ای شدن ماجرا را نداده بودید، علت این کار چه بود؟

وقتی که به خانه برگشتیم من در حدود یک ماه نگذاشتم این اتفاق رسانه ای بشود. چون فکر می کردم این اتفاق بسیار قبیح است، اما بعد از آنکه برادر من آقای فروزش مورد ضرب و شتم قرار گرفت و مجروح شد ما مطلب را رسانه ای کردیم.

چه کسانی به عیادت شما آمدند؟

آن روز از طرف ستاد امر به معروف و نهی از منکر و همچنین افرادی از کلانتری محل به عیادت من آمدند. در آن ایام بارها نماینده های آیت الله مکارم شیرازی تشریف آوردند، حتی از طرف دفتر امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب تشریف آوردند و از ما عیادت کردند. حتی نمایندگانی از کشورهای خارجی مثل انگلستان، المان، کانادا، به خانه ما آمدند و عیادت کردند که برایم خیلی جالب بود.

خانمی از انگلستان در اینترنت از ماجرای ما با خبر شده بود و زنگ زده بود به خواهرش در ایران و گفته بود که حتما به عیادت فلانی بروید و سلام ما را برسانید. ایشان هم با یک جعبه شیرینی آمدند و واقعا نسبت به ما محبت کردند. من از همه آنها تشکر میکنم واقعا همسایه ها ما را خجالت دادند.

در آن ایام برخی رسانه ها مطرح کردند که شما هنگام برخورد با آن دو جوان با لباس شخصی بوده‌اید و این اتفاق افتاده است. این نقل صحت داشت؟

یکی از کم لطفی‌هایی که در این مدت به ما شد این بود که برخی از رسانه ها و سایت ها مطلب مجروحیت ما را اینگونه برای مردم نقل کردند که ما در لباس روحانیت نبوده ایم و این اتفاق زمانی افتاده است که ما با لباس شخصی بوده ایم. حتی این مطلب کذب را یکی از روحانیون مشهور هم بالای منبر گفته است که برای مدتی در سایت ها بحث به پا کرده بود. البته بنده به آن اقای روحانی اعتراض هم کردم و گفتم چرا این حرف را زدید و این مطلب را برای مردم اینگونه نقل کرده اید؟ مگر شما هنگام وقوع حادثه حضور داشتید.

پیگیری ها برای دستگیر شدن ضارب انجام شد؟ الان وضعیت ضارب چگونه است؟

من چون موقع صحبت کردن با آنها سرم پایین بود و نگاه نکردم، چهره دقیقی از آنها در ذهنم نیست، اما ضارب قدکوتاهی داشت و یک عینک دودی درشتی به چشم داشت. نیروی انتظامی، وزرات اطلاعات و کلانتری محل کمک کردند و تعدادی از مظنونین را دستگیر کردند. من هم برای شناسایی به کلانتری رفتم و به یکی از آنها خیلی مظنون بودم، ولی به این دلیل که احتمال می دادم که شاید او ضارب اصلی نباشد؛ نتوانستم خود را راضی کنم و از ایشان هم صرف نظر کردم.

اگر بدانید که این صحبت‌های شما بدست ضارب خواهد رسید و او این گفتگوی شما را خواهد خواند، چه به او خواهید گفت؟

با اینکه یک چشمم را از دست داده‌ام اما اگر آن کسی که با مشت به چشم من زد بیاید و مطمئن شوم که پشیمان است، او را می‌بخشم.  البته الان هم اگر بدانم او توبه کرده است و از این کارش پشیمان شده است او را خواهم بخشید. افراد با هم فرق میکنند گاهی انسان در اثر گناهان و معصیت فراوان به جایی می‌رسد که حقایق دین را هم انکار می‌کند. مثل آن عضو گروهک تروریستی داعش که در سوریه جگر و قلب آن مسلمان را در آورده بود و تکبیر می‌گفت در حالی‌که این از نظر یک انسان سالم، کاری پلید و زشت است.

وضعیت جانبازی شما به کجا رسیده است؟

بیش از دو سال از این ماجرا می گذرد ولی هنوز کارتی به نام جانبازی به دست بنده نرسیده است. و خیلی هم مهم نیست. یک موضوع دیگر هم این است که با توجه به اینکه تمام روحانیت منطقه تایید کردند و الحمدلله مردم منطقه نیز ما را به خوبی می‌شناختند ولی چون ضارب گرفته نشده بود نیروی انتظامی تایید نکرد.

البته این نکته هم ناگفته نماند که تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله آقای سروری، آقای فدایی و آقای کوثری خانه ما تشریف آوردند و پیگیر کار من شدند.

مشرق: ممنون از وقتی که در اختیار ما قرار دادید.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 21
  • امیر تبریز اوغلی ۰۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    متاسفم
  • مانی ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ببخشید ولی این روحانی عزیز کجا امر به معروف کردن اون دو نفر به ایشان حمله کردن
  • مهلا ۰۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    يعني جوري شده كه ادم جرات نمي كنه به بعضيا حتي اگه بدترين حرفا رو زدن چيزي بگه من خودم ترجيح ميدم كسي چيزي هم بهم گفت سرمو بندازم پايين برم تا اينكه بايستم بعد ناقص برم خونه
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ببینید کار اصلاح طلبان به کجا کشیده که براحتی به شخصی که به آنها کاری نداشته توهین میکنند و بعد وی رو با مشت میزنند و وی رو کور میکنند خدا لعنت کند که کسی در سال 76 عفت رو از ایران گرفت .
  • ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    1 0
    شما که تنظیم مصاحبه بلد نیستید چرا میکنید بخدا مشرق ابرو خبرنگاران رو برده اید این بنده خدا بعد جمله ای که گفته کارت جانبازی ندادند گفته زیاد مهم هم نبوده اما شما در مقدمه جوری نوشتید که خواننده احساس میکند این بنده خدا منتظر کارت جانبازی است
  • ۰۱:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    حاج آقا، باور کنید توبه کردن برای هیچ کس راحت نیست و خدا حتی توفیق پشیمانی را هم به هر کسی نمی دهد. اصلا بعید نیست که ضارب الان دارد افتخار می کند که خوب حق آخوند را گذاشتم کف دستش.
  • علیرضا ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا وای بر ما که از این امر مهم غافل شدیم و هرچی بلا سرمون بیاد حقمونه. خدا ما رو ببخشه و کمکمون کنه به خودمون بیایم
  • ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    پسره برای این که خودش رو جلوی دختره مطرح کنه افتاده به جون پیرمرد، به خاطر خوشایند یه بنده خدا!!! پا گذاشته رو انسانیت خودش، این جوجه اوباش اگه آدم بشو نیستن ان شاالله جوابشون رو جده سادات بده، امان از نطفه و لقمه حرام آدم رو به کجا میکشونه
  • ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    در این مواقع حرف و بی توجهی مسولین امر از ضربه وارده مهلک تر است.واقعا جای تاسف دارد. کاترین اشتون به نمایندگی از تمام منکرهای جهان می آید با منکرها جهت ترویج منکرات دیدار می کند اما ما معروف های داخل کشور خودمان که دنبال احیا معروف بودند را درک نمی کنیم
  • حمید ۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خدا حفظتون کنه ...
  • ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    رویکردهای تسامح گرایانه مسئولین باعث شده بی حیایی از حد بگذرد نه تنها به روحانی بلکه به پیر مرد نیز جسارت شود .من با گذشت ایشان مخالفم .بی حیاهایی که چنین عمل می کنند باید هزینه جسارت خود را با شدت تحمل کنند تا بقیه جرات چنین کاری را پیدا نکنند.
  • علی فرمانده ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    مشرق جان ما را دق نده ما داریم هرروز این صحنه ها را میبینیم ومثل سیب زمینی بی رگ هیچ کاری نمیکنیم راستش را بخواهید میترسیم ازهمین اتفاقات این اراذل و اوباش نامردند و ما و زن وبچه هایمان بی دفاع وقتی هم کار به دادگاه وپاسگاه کشیده میشود آمربه معروف وناهی ازمنکر را مثل همان اراذل و اوباش یک طرف نزاع میدانند وبرایشان مهم نیست که شما قصدت چه بوده مزاحم نوامیس مردم بوده ای یا آمربه معروف فقط نظم اجتماع را به هم زده ای همین اگرکتک خورده باشی نوش جانت وحداکثر ضارب یک دیه ای میدهد وبه تو پوزخندی میزند وبرایت خط ونشان میکشد و اگر زده باشی پدرت را در می اورند ستادهای اجرایی امربه معروف بسیج را هم که تعطیل کردند....... مشرق جان بگذار به حال خودمان گریه کنیم وبمیریم چندسال است از زمان شهید ابدام شهید محبی وحالا شهید خلیلی که تا یکی شهید میشود مسولین قضایی ومجلس و دولت راه می افتند ودرتشیع جنازه عکس یادگاری میگیرند و رجز میخوانند وآن برادر نماینده مجلس یادش میرود که برود قانون درست کند برای حمایت از ناهی و برخورد با خاطی مسول قضایی یادش میرود که این اتفاقات در سیستم قضایی دارد اتفاق می افتد ولااقل با بخشنامه ای / دفتر حمایتی...باید کاری کنند مشرق جان دعا کنید زودتر بمیرم که نه دستم به جایی میرسد ونه فریادم را کسی میشنود
  • ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بهش بگید این اجر بزرگ الهی را با جانبازی خراب نکند
  • حجت ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    واقعا هممون ادعا میکنیم و فقط حرف میزنیم،هم مردم هم مسئولین.یک نفر هم که عمل میکنه ببینید چه بلایی به سرش آوردن.
  • مصطفی ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سرش پایین بوده تازه جمله بدی نگفته اینطوری کردن حرف میزنی میگن گیر نده . نمی زنی اینا هر روز برهنه تر میشن .امر به معروف نهی از منکر میکنی مامور ناجا میاد میگه به توچه . واقعا چه خبره ؟ خوبه سردارن رادن و احمدی مقدم خودشون واقعا حزب اللهی هستن وگرنه واقعا به مسولین شک میکردم.
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    همین بخششهاست که این جماعت رو جری کرده میدونن هرکاری بخوان میکنن بعدهم بخشیده میشن
  • امیر ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خاک بر سر ضد دین . لعنت خدا بر دشمنان دین و مذهب اهل بیت!
  • محسن ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اجرکم عندالله حاج آقای بزرگوار، ان شاءالله از حضرت زهرا سلام الله علیها اجر این حرکت ارزشمند رو بگیرید.
  • محمدحسنی طیبی ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    وقتی قصاص دریک جامعه کم باشد عبرت نمیگیرندوجرات پیدا میکنندبه یک انسان جسارت کنندبه راحتی
  • ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    متن را خوب نخوانده اید پس از توهین آنها ایشان تذکر و نهی از منکر توهین کرده است و مورد حمله واقع شده است.
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خداببخشه بعداز توهین اگر ناراحت نمی شوی !!!!!!!!!
  • میترا1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    از موی سفید ایشون خجالت نکشیدن ؟؟؟!!!
  • حجت ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دوست عزیز امر به معروف نکردن.نهی از منکر کردن(گفتن به اسلام توهین نکن)
  • رزمنده پیر ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    سلام ای کاش مسئله کارت جانبازی را مطرح نمیکردید و فقط به مسئولین منتقل میکرزدید..امر بمعروف ارزشش بالاتر و والاتر از کارت جانبازیست.
  • ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بی بندباری و بی غیرتی و بدحجابی تنها منکرهای جامعه نیست، از نظر من بزرگترین منکر این است که عناصر غیر متعهد به سر کار بیایند و مسئولیت و کارهای کلیدی را به عهده بگیرند. این زشت ترین و پلید ترین منکر است. بهترین معروف نیز این است که انسان مسئولیت کشور اسلامی را به کسی بدهد که مستحق این مسئولیت است اين جمله را با آب طلا بنويسند و بر سر وزارتخانه ها و دستگاههاي دولتي بزنند . شايد برخي خجالت بكشند ...
  • حجت ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بعضی مسولین خودشون اوباش پروری میکنن.هالا بیان جلوشونو بگیرن؟(قضیه چماق کشیدن تو دانشگاه ازاد)
  • حجت ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اینکه ایشون بخشیده نشونه بزرگی روح خودشونه.اما مسوئلینن که نباید از کنار چنین قضیه ای راحت بگذرن و بگن حتی اگر شماهم ببخشید چون جو جامعه رو مخدوش کرده باید مجازات بشه.ماهم تاجایی که دستمون میرسه از این حاج اقا طرفداری میکنیم و از مسئولین میخوایم که پی گیری کنن
  • مصطفی ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    با سلام می بینم که مشرق تو باز داری اتهام ها رو گردن آقای روحانی میندازی - ببین من اصلا به روحانی رای ندادم . کاری هم با ایشون و دولتش ندارم و لی دور از انصاف که بد بختی هایی که دولت قبل برای مردم درست کرده را گردن این دولت بندازی و کم کاری های قوای دیگر را گردن این قوه _ من خیلی فکر کردم که بدبختی این ملت از کجا آب می خوره و به این نتیجه رسیدم که اشکال از قانون اساسی است چرا که در قانون اساسی بند های قانونی بدون ضمانت اجرایی بیان شده و جایی از آن قانون و کلا در قانون قضایی جایی برای برخورد با مصلحت اندیشان خود مصلحت بین بیان نشده. ما قانونی را نیاز داریم که هر کسی را در هر پست و مقامی را به دادگاه بکشد . ما قانونی را می خواهیم که صفر این مملکت تا صد آن از مقابله با آن بترسد . نه قانونی که اعمالش یرای فقرا باشد و مصلحتش برای روفقای مسولین . یادم به این شعر افتاد که می گه هر چه بگندد نمکش می زنند/ وای به روزی که بگندد نمک. حالا نمک گندیده
  • ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ماني الهي براي بابات بماني؛ نهي از منكر نه امر به معروف، افتاد، دوتاست جانم
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خدایا از این مسولین و مردم بخاری بلند نمیشود خودت کمک کن واقعا که غیرتی تو این جامعه نیست.
  • ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    همین بخششهاست که این جماعت رو جری کرده میدونن هرکاری بخوان میکنن بعدهم بخشیده میشن
  • ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    کار اصلاح طلبان؟‌:)))) مشرق خیلی باحالی با این خواننده‌هات
  • ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نتیجه امر به معروف نکردن همین میشه اگه جلوشو نگیریم بدتر هم میشه توصیه میکنم اینطوری رفتار نکنی
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ولی از حق نگذریم عجب آخوند با مرامی است.
  • ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    مانی جان اونا به مقدسات اسلامی توهین می کردند ایشون هم اونها را از این کار نهی کردند به این میگن نهی از منکر
  • ماسون ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    به قول اون بابا البرت این شهیدسازیتون تموم نشد
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    پ ن پ ... اصولگرا بودن؟؟ همه میدونن هرچی اراذل اوباشه طرفدار اصلاح طلبان...
  • احمد ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بنظرم ضعف نظام قضایی است که افراد به راحتی فحاشی مکنند ومردم را مورد اذیت قرار می دهند
  • ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    این اقا مریض روحی و ذهنی دارد . توصیه می کنم قبل از اینکه دردسر ساز شوید به روانشناس مراجعه کنید . اصلاح طلبان الان چه ربطی به داستان دارد ؟
  • محسن ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خواهش می کنم مسئولان محترم قضایی، انتظامی، امنیتی و سایر دستگاههای مرتبط از جمله نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی این گفتگو، شرح حال و دیگر موارد مشابه این موضوع را ببینند و برای خدا، فقط برای خدا فکری و تصمیمی جدی بگیرند که جامعه شاهد گستاخی بی شرمانه عده ای هتاک نسبت به دین، مذهب و ارزش ها نباشد و ارازل ، اشرار و اوباش نیز جرأت فتنه گری و آتش افروزی نداشته باشد. والله! با مطالعه این گزارش متأثر و منقلب شدم. چرا بعد از 35 سال از پیروزی انقلاب، باید شاهد اینگونه مسائل باشیم؟ چه کسانی این افراد را جسور کرده اند؟
  • مولانا ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ما بری پاکی و ناپاکی همه/ از گران چانی و چالاکی همه/ هر کس را سیرتی بنهاده ام/ هر کس را اصطلاحی داده ام
  • ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    خوانندگان مشرق بعضی هاشون رو در جا باید جایزه نوبل رو فرستاد خونشون ....اصلاح طلبان :)))))
  • ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    دوستان امر به معروف و نهی از منکر بسیار خوبه به شرطی که تحت ضوابط و توست گروه مسئولی انجام بشه ... من چند تجربه بد دارم .. زمانی که در تهران زندگی میکردم با چندین بار گشت های بسیج در خیابان شریعتی که ماشین های جوان ها رو میگشتند ماشین من رو متوقف کردند ..تا اینجا مشکلی نبود ...ولی برخورد و طرز صحبت کردن این آقایون بسیار تند و غیر محترمانه بود ... با ینکه هیچ موقع مشکلی هم برای من پیش نیومد ولی این ذهنیت و حس بد نسبت به اونا همیشه در من موندش
  • ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    هی ماسون میام یه کاری میکنم که بهت سون وصل کنن ها
  • ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    در جواب اقا مصطفی: سخنی از مادر عروس
  • ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    فان حزب الله هم الغالبون
  • ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    وقتی تو خواب بودی!!
  • ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اصلاح طلبها کی ادم بودن که الان باشن؟!
  • امیر ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    ببند حلقو! با همون بابا محشور شی!
  • صدرا ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نکته جالب اینجا بود که ایشون گفت اگه بفهمم پشیمونه می بخشمش خیلی مردی دمت گرم
  • ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    اين باعث تاسفه كه سيستم كاري كرده كه ديگر نه سالمندان احترام دارند و نه روحاني و نه اعتقادات مذهبي. مروت و مردانگي هم كمرنگ شده. چرا بايد اينطور باشه؟ من از ديدن اين تصاوير خيلي خيلي ناراحت شدم هرچه باشد اين حاج آقا سن پدر مارا دارد و احترام سالمندان واجبه
  • محسن ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بنیاد جانبازان و ایثارگران، به فکر این روحانی جلیل القدر و سید شریف باشد و با توجه به شرح حال ایشان طبق ضوابط درصد جانبازی و حقوقی که قانوناً برای این عزیز باید در نظر گرفته شود را اعمال کنند. هرچند چشم این بزرگوار بر نمی گردد ولی حد اقل مسئولان مربوط در این خصوص کوتاهی نکنند.
  • رضا ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    بله اصلاح طلبان. تعجب کردید! یادتون رفته که همین اراذل و اوباش طرفدار اصلاحطلبان سال 88 به خاطر یه دروغ بزرگ که یه از خدا بی خبر گفته بود چه فجعایعی در کشور آفریدن و چه خونی به دل حضرت آقا کردند. استغاثه آقا به امام زمان در نماز جمعه رو که یادتون نرفته؟
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    چه پاچه خواری میکنه این اقا رضا!
  • ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    وای بر شما.
  • مجید ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    به نظر من هم تیتر خبر توهین امیز و غیر حرفه ای انتخاب شده . ادم شک میگنه که شاید نویسده غرض ورزی کرده
  • امیر ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
    0 0
    نه برادر . انتخاب این تیتر کاملا حساب شده بوده . تابلوئه
  • ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    ناشناس ۱۴:۱۰ کلی خندیدم با جوابت
  • مهدی ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۱
    0 0
    اقاجون شماها بلاخره کسی را داریدکه به دادتون برسه ماچی بگیم بخاطرتبلیغ ازصداوسیما نیمه های شب چندین سال پیش بخاطرامربمعروف گرفتارشدیم که نتیجه پرداخت دیه ای که اصلا دخالتی نداشته ام شدیم که بایدپرداخت کنم ومهمتراینکه به ریشمان میخندندنتیجه امربه معروف توجامعه ما اینه
  • اصغر ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۳
    0 0
    با آل علی هرکه درافتاد ورافتاد
  • ای وای ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
    0 0
    اشتباهي منفی دادم
  • ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
    0 0
    حا ج اقا شما مرد بزرگي هستيد.خداوند شمار ا باشهدا همنشين قرار دهد. انشائالله ضارب هم توبه كند
  • مختار... ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۵
    0 0
    اتفاقا اگه من با همچین چیزی برخورد کنم، امر به معروف و نهی از منکرو تا مرحله آخره آخرش انجام میدم.
  • محسن ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۷
    0 0
    امر به معروف و نهی از منکر، راه و روش داره، بایستی هم جرات داشت، هم عقل، یعنی جوری امر به معروف و نهی از منکر بکنی که طرفی که ناقض دین هست، تهاجمی نشه... قریب به این مضامین آیه شریفه: و جادلهم فی الامر بل هی احسن اگر بحثی هم در بگیره، بایستی به نحو احسن باشه. امر به معروف و نهی از منکر، هنر میخاد، الکی که خدا پیغمبرانش رو مامور به این کار نمیکرد. همه ما وظیفه داریم. همه ما... آه خدایا جرات و عقلش رو هردو رو به ما بده.
  • سلام ۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۰
    0 0
    امپراطوری فساد تو کشور ما دو شاخه داره. یکی از اون همش در حال مظلوم نمایی و ایجاد حمایت های اجتماعی هست و شاخه ی دیگری از اون هم با تمام قوا و شدت تمام نیروهای انقلاب رو ترور و مجروح می کنه تا جایی که وقتی می خواهی در جامعه اسلامی واجبی رو انجام بدی همیشه ترس جانت رو داشته باشی.
  • حق گو ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    مشكلي نيست ولي هزينه چند ده ميليوني معالجه چشم و ...... آن را چه كسي بدهد ؟! كارت جانبازي براي اين مسائل است و گرنه خداوند شاهد است كه چه كسي جانباز راه اوست و چه كسي نيست !!!
  • حق گو ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۱
    0 0
    ولي بابام جان اين دفعه كه اين اوباش به اين سيد محترم گيرداده بودند و توهين به اسلام مي كردند !!! حالت خوبه ؟!!!
  • رسول ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
    0 0
    این حاج آقا مصطفوی را بنده نزدیک 40 سال است که می شناسم. ایشان پیشنماز مسجدی در کوچه پایین تر از میدان 13 آبان بود. بارها خودم شاهد بودم که ایشان با پای پیاده به همه جا میرفت و خیلی متواضع بود و به قدری خوش اخلاق بود که با لبخند و خلق خوش به همه پیر و جوان و خردسال سلام می کرد و جویای احوال می شد و اگر متوجه میشد یکی از اهالی محل مریض است یا به مصیبتی دچار شده به عیادت و تسلی او می رفت و به همین دلیل بسیار مورد احترام بود . بارها او را در صف نانوایی دیده بودم که افرادی به احترامش می خواستند نوبت خود را به او بدهند ولی قبول نمی کرد و صبورانه می ایستاد تا در نوبت خود نان بخرد و در همان موقع که در صف هم بود وظیفه خود را انجام می داد و اگر کسی از او سؤالی داشت با حوصله جواب می داد. و در بین ما جوانهای آن دوره معروف بود که اگر همه روحانیون منطقه مانند ایشان باشند در گرایش مردم به دین و هدایت آنان واقعا مؤثر خواهد بود. البته این رفتار ایشان از قبل از انقلاب بود و بعد از انقلاب هم هیچ تغییری نکرده بود و از جمله روحانیونی بود که از انقلاب برای خود بهره برداری نمی کرد. به هر حال خداوند ایشان را حفظ کند و اجرشان با جده سادات.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس