کد خبر 44536
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۰۱:۱۲

چند سال بعد ، به شکلي نامعلوم ، تصويري منتشر گرديد که رييس جمهور را تنها چند ثانيه پيش از شليک موشک هاي روسي ، در کنار اتومبيلش نشان مي داد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق ، روز 26دسامبر سال 1991، کشوري که پيش از اين به نام «اتحاد جماهير شوروي» خوانده مي‌شد، به 16کشور تجزيه شد اما 120روز قبل از انهدام اين امپراطوري، در اول سپتامبر 1991، يکي از ايالت‌هاي کوچک و کم‌جمعيت کشور مزبور، اولين پرچم استقلال‌طلبي را به اهتزار درآورد و خود را به نام تاريخي اقوامي که در آن مستقر بودند؛ «جمهوري چچن – اينگوش» ناميد.
 ايالت موسوم به «چچن- اينگوش» که نود و هشت درصد جمعيت آن را مسلمانان تشکيل مي دادند ، به رهبري يک ژنرال مسلمان چچني به نام «جوهر موسايوويچ دودايف» خواهان استقلالي شد که حدود 200 سال قبل از دست داده بود.

جوهر دودايف به سال 1944 در روستاي يالخوري در چچن متولد شد. خانواده ي او از جمله جان بدربردگان تبعيد قوم چچن به قزاقستان بود . در جريان اين تبعيد تاريخي که با هدف انهدام چچن ها ، توسط استالين انجام گرفت ، يکي از بزرگ ترين نسل کشي هاي تاريخ بشريت به وقوع پيوست.

جوهر دودايف ، پس از بازگشت چچن ها به چچنستان ، تحصيلات خود را ادامه داد و وارد دانشکده نيروي هوايي شوروي گرديد. وي اولين مسلماني بود که در ارتش شوروي به فرماندهي عالي رسيد. وي در سال 1990 ، به دنبال تمرد از بمباران استقلال طلبان بالکان ، از خدمت معلق گرديد. در اين مرحله ، دودايف به چچن بازگشته و به تلاش براي تشکيل «جمهوري چچن» پرداخت. او با بسيج عمومي مردمش که در ميان آنان محبوبيت فراواني داشت ، توانست نهاد هاي وابسته به شوروي را نابود کرده و چندين ماه پيش از اضمحلال شوروي ، استقلال ملت خود را اعلام نمايد.

 «جوهر دودايف» بر اساس انتخاباتي که مطابق با قانون اساسي جديد «جمهوري چچن – اينگوش» با آراي اکثريت ملت خويش به عنوان اولين رييس جمهور اين ملت انتخاب شد.
حاکمان جديد مسکو ، تمامي يک دهه بعد را به جنگ با جمهوري کم جمعيت چچن پرداختند. در برابر ديدگان حيرت زده جهانيان ، جنگ ميان پرجمعيت ترين ارتش جهان با کشوري که که تمام جمعيت آن به يک ميليون نفر نمي رسيد ، به جاي چند روز ، ساليان سال به درازا کشيد. 

فرماندهي اولين مرحله از نبرد آزادي بخش چچن عليه متجاوزين روسي ، راسا بر عهده جوهر دودايف قرار داشت. وي سرانجام در 22 آوريل 1996  ، طي عمليات مشترک ارتش روسيه و دستگاه اطلاعاتي رژيم صهيونيستي «موساد» و سازمان امنيت ملي امريکا، توسط شليک مستقيم جنگنده هاي متجاوزين روس به شهادت رسيد.
جريان شهادت جوهر دودايف به اين ترتيب بود که ابتدا با رديابي مکالمات او که بوسيله تلفن ماهواره اي اش انجام مي داد، محل دقيق او را به کمک ماهواره ها مشخص شد. دستيابي به امواج تلفن ماهواره اي او ، با کمک عوامل موساد انجام گرفت و سازمان امنيت ملي امريکا يا NSA هم با در اختيار گذاشتن اطلاعات يکي از ماهواره هاي SIGINT خود به روس ها ياري رساند. سپس از تطبيق نمونه صداي دودايف با صداي رديابي شده بوسيله هواپيماهاي شناسايي روسي که در منطقه در حال چرخش بودند، باشليک ? عدد موشک هدايت شونده با ليزر ، بنيانگذار جمهوري چچن  و اولين رييس جمهور قانوني اين کشور به شهادت رسيد.

سال ها بعد ، به شکلي نامعلوم ، تصويري از فيلم برداشته شده توسط جنگنده هاي روسي منتشر گرديد که ژنرالِ شهيد را تنها چند ثانيه پيش از شليک موشک هاي روسي ، در کنار اتومبيلش نشان مي داد.

همزمان با پانزدهمين سالگرد شهادت رهبر مسلمانان چچن ، اين عکس براي نخستين بار ، توسط گروه جهاد و مقاومت مشرق در ايران منتشر مي شود. 

آخرين نگاه شهيد جوهر دودايف ، اولين رييس جمهور قانوني چچن ،به جنگنده هاي روسي ، تنها چند ثانيه پيش از هدف قرار گرفتن 

شهيد جوهر دودايف ، بنيانگذار جمهوري چچن و رهبر مسلمانان استقلال طلب چچني 

شهيد جوهر دودايف ،  رهبر مسلمانان استقلال طلب چچني و اولين رييس جمهور قانوني چچن

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • - ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۰/۰۹/۲۹
    2 0
    عکس‌ها خراب شده! درست کنید!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس