آيت الله حسين مظاهري در پاسخ به استفتائي، نشان دادن تصوير چهره حضرت عباس(س) در سريال مختارنامه حرام دانسته و خواستار اجتناب از اين امر شدند.

به گزارش مشرق، دفتر حضرت آيت الله  حسين مظاهري در پاسخ به استفتائي در مورد نشان دادن تصوير چهره حضرت عباس(س) در سريال مختارنامه ، اعلام کرد: اين کار حرام است و بايد نباشد.
متن اين استفتا به قرار زير است:
با سلام  و آرزوي سلامتي و طول عمر با عزت براي مرجع بزرگوار شيعيان جهان، طلبه پايه 10 حوزه هستم. از آنجاييکه در سريال مختارنامه که از صدا و سيماي جمهوري اسلامي در حال پخش است، بنا ست در چند قسمت به حضرت عباس بن علي (ع) پرداخته و چهره ي ايشان با بازي کاوه فتوحي نمايان شود. از آنجاييکه قداست ايشان در عموم جامعه ايران و جهان محرز است و از طرفي بيم اينکه اين بازيگر در فيلمهاي ديگر هم بازي نمايد و همچنان تجربه نمايان شدن چهره حضرت يوسف (ع) هم موجود است - با توجه به اينکه اين بازيگر هم قرار بود در فيلم ديگري بازي نکند ولي بازي کرد و با چهره اي غير مذهبي و ريش هاي تراشيده در اين فيلمها ظاهر شد - و با توجه به تداعي شدن در فضاي ذهني مخاطبان، آيا قداست ايشان خدايي نکرده شکسته نمي شود؟ آيا نمايش ايشان آن هم با بيم اينکه بيان شد، حرام نيست؟ خواهشمند است در اين زمينه اقدامات و دستورالعملهاي لازمه را مبذول بفرماييد.
پاسخ حضرت آيت الله  حسين مظاهري :
بسمه تعالي
اين کار حرام است و بايد نباشد.
حسين المظاهري
ayatollah mazaheri.jpg

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس