پس از آن که بازي ديروز به پايان رسيد، حبيب کاشاني در جمع شماري از هواداران اين تيم حضور يافت که با انتقادات گسترده آنها مواجه شد.

به گزارش خبرنگار ورزشي مشرق، ديدار تيم هاي فوتبال پرسپوليس و الاتحاد عربستان در چهارچوب ليگ قهرمانان آسيا با اتفاقاتي همراه شد که خود، اصل به نظر مي رسيد. اين ماجراها مربوط به اعتراض شمار قابل توجهي از دانشجويان و جوانان حامي اين تيم به رفتار وحشيانه آل خليفه و آل سعود در قبال شيعيان بحرين مي شد.
اين اعتراض که روند آرامي را پشت سر مي گذاشت، در اثر برخي رفتارها شدت يافت و وضع به گونه اي شد که نيروهاي انتظامي و حراستي حاضر در ورزشگاه يکصد هزار نفري آزادي، در کمال بهت و حيرت بسياري، به ضرب و جرح تماشاگران بپردازند. اين موضوع تا به آنجا پيش رفت که پرچم نصب شده بحرين در طبقه دوم ورزشگاه به سرعت جمع و با عاملين آن با خشونتي عجيب و تاسف برانگيز برخورد شد. در اين بين، علاوه بر ضرب و جرح برخي، شماري از اين جوانان، دانشجويان و حتي برخي فعالان رسانه اي نيز بازداشت شدند.
به هر حال، اين بازي برگزار شد و پس از اتمام آن، حبيب کاشاني (سرپرست باشگاه پرسپوليس) خود را به جمع دانشجويان و جوانان بازداشتي رساند. وي در بدو ورود خود با اعتراض گسترده حاضران مواجه شد. آنها نسبت به رفتار اين باشگاه در قبال ورود تيم عربستاني اعتراض داشتند که با استقبال بسيار ويژه اي صورت گرفته بود. اين در حالي روي داده بود که سعودي ها رفتاري بسيار نادرست و به دور از عرف را با سرخ پوشان داشتند؛ به گونه اي که صحبت از تلافي آن رفتارها (انگشت نگاري و معطلي ويژه در فرودگاه) و حتي شکايت به مقامات کنفدراسيون فوتبال آسيا هم شنيده مي شد.
در اين بين که مشاجره بالا گرفت و صحبت هاي کاشاني نيز قانع کننده به نظر نمي رسيد، حاضران به رفتار ليدرها اعتراض کردند که به نوعي در بهم ريخته شدن جو ورزشگاه موثر بوده و در قبال اعتراضات عدالت طلبانه، واکنش هاي غير متعارف و حتي به دور از شان باشگاهي داشتند که توسط مديري به ظاهر اصولگرا اداره مي شود. در اين هنگام، شماري از همراهان سرپرست قرمزها که عنوان و جايگاهشان در باشگاه نامشخص است، به سمت جمعيت حمله ور شدند که با واکنش حاضران و ماموران انتظامي، موضوع خاتمه يافت.
مجادلات ميان طرفين تا دقايق طولاني ادامه داشت که فضاي تندي را موجب شده بود. البته، دلايلي که حبيب کاشاني درباره انتقادات مطرح مي کرد، بعضا قابل قبول نبوده و دلخوري حاضران را بيش از پيش کرد.
ديدار تيم هاي فوتبال پرسپوليس و الاتحاد با پيروزي 3 بر 2 ميزبان در ورزشگاه آزادي تهران همراه شد. با وجود اين نتيجه، سرخ پوشان از راهيابي به دور بعد بازماندند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس