کد خبر 1599786
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۴
اکسیوس: آمریکا ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کرد

پایگاه تحلیلی آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از دو منبع آگاه مدعی قطع شدن روند ارسال تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به مقصد اسرائیل شد.

به گزارش مشرق،پایگاه تحلیلی آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از دو منبع آگاه مدعی قطع شدن روند ارسال تسلیحات نظامی از سوی آمریکا به مقصد اسرائیل شد.

دو مقام اسرائیلی به اکسیوس گفتند که دولت بایدن هفته گذشته یک محموله مهمات ساخت آمریکا به اسرائیل را متوقف کرد.

از شروع جنگ خونین غزه که به کشتار بیش از ۳۴ هزار فلسطینی انجامیده است، این اولین مرتبه‌ای است که آمریکا یک محموله تسلیحاتی را که برای ارتش اسرائیل در نظر گرفته شده بود متوقف می‌کند.

مقامات اسرائیلی، به باراک راوید، خبرنگار اسرائیلی اکسیوس گفتند که این رخداد نگرانی‌های جدی در داخل دولت اسرائیل ایجاد کرده و مقامات را به تکاپو انداخته تا بفهمند چرا آمریکا چنین تصمیمی گرفته است.

از طرفی، بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا و نماینده حزب دموکرات در انتخابات پیش‌روی این کشور در میان آمریکایی‌هایی که مخالف حمایت او از اسرائیل هستند، با انتقاد شدید مواجه است.

دولت آمریکا در ماه فوریه از رژیم صهیونسیتی خواست تا تضمین دهد که تسلیحات ساخت ایالات متحده توسط نیروهای ارتش اشغالگر در غزه مطابق با قوانین بین المللی استفاده می‌شود.

تاکنون کاخ سفید از اظهار نظر خودداری کرده است.

پنتاگون، وزارت خارجه آمریکا و دفتر نخست وزیر رژیم صهیونسیتی نیز بلافاصله به سوالات پاسخ ندادند.

به گفته راوید، دولت بایدن به شدت نگران است که اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه، جایی که بیش از یک و نیم میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته اند، حمله کند.

دولت بایدن علیرغم حمایت سیاسی و تسلیحاتی از رژیم صهیونیستی اعلام کرده نگران حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه است؛ جایی که بیش از یک میلیون آواره فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در روزهای اخیر اعلام کرده قصد دارد دستور حمله به رفح را صادر کند، صرف نظر از اینکه اسرائیل و حماس برای آزادی اسرا و آتش‌بس به توافقی دست یابند یا خیر.

نتانیاهو در سخنانی تصریح کرد: در هولوکاست وحشتناک، رهبران بزرگ جهان بی‌تفاوت ماندند؛ بنابراین، اولین درس هولوکاست این است اگر از خود دفاع نکنیم، هیچ کس از ما دفاع نخواهد کرد، اگر لازم باشد به تنهایی بایستیم، می‌ایستیم.

تلاش این رسانه آمریکایی برای تبرئه آمریکا از همدستی با تداوم جنایت‌های رژیم کودک کش اسرائیل در حالی است که مقامات ارشد واشنگتن بارها اذعان کرده اند که به حمایت‌های همه جانبه از تل آویو ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    0 0
    خدا پدر امریکا رو بیامورزه
    • سروش IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      خدا مادر آمریکا رو در موزه بیاویزه!!! ملکه گور به گور شده سگ سون!!!
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    اره حتما. شاید مردم خودشون این حرفا رو باور کنند. ولی ما نه.به روباه میگن شاهدت کیه میگه دمم. اسرائیل بگه امریکا نمیفرسته باور کنیم؟ خب یواشکی میفرسته بعد میگه نفرستادیم کاری نداره که. خر خودتونین. البته بلانسبت خر
  • IR ۰۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    امریکای دروغ.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس