image.png

سرعت پیشروی صهیونیست ها در جنوب نوار غزه با مقاومت رزمندگان فلسطین و فعال شدن جبهه شمالی تا حدود زیادی کند شده و فقط بخش هایی از محلات جنوبی و شرقی شهر رفح به اشغال درآمده است.

سرویس جهان مشرق - آخرین خبرها از جنوب نوار غزه حاکیست، حملات هوایی و توپخانه ای ارتش رژیم صهیونیستی علیه مناطق مسکونی و زیرساخت های شهری رفح ادامه دارد اما با مقاومت رزمندگان فلسطینی، سرعت پیشروی نیروهای اشغالگر در جنوب شهر رفح کاهش یافته و با کندی پیش می رود.

یک منبع میدانی که تحولات را در جنوب نوار غزه از نزدیک دنبال می کند در گفت وگو با مشرق به جزئیات درگیری ها اشاره کرد و گفت: عملیات صهیونیست ها در مرحله نخست از منطقه و گذرگاه «الکرم ابوسالم» صورت گرفت و با پیشروی در این محور به گذرگاه رفح رسیدند.

این منبع میدانی با بیان این که ارتباط نوار غزه و کشور مصر با رسیدن صهیونیست ها به گذرگاه کرم ابوسالم قطع شد، افزود: نیروهای رژیم صهیونیستی با پیشروی در حومه جنوب شرقی شهر رفح به جنوب غرب محله «البیوکی» رسیدند و درگیری ها میان دو طرف در این محور در جریان است.

این منبع میدانی از اشغال بخشی از محله الشوکه در جریان درگیری ها خبر داد و گفت: صهیونیست ها بخشی از جاده صلاح الدین را در این محور به تصرف درآوردند و در حومه جنوب شهر رفح هم بحش هایی از جاده و خیابان العروبه و ایمن را هم اشغال کردند.

آخرین خبرها از تحولات‌ میدانی نوار غزه؛ چه بخش هایی از شهر رفح به اشغال صهیونیست ها درآمده است؟
برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید

براساس آخرین اطلاعات به دست آمده، همزمان با حملات توپخانه ای و هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب نوار غزه، درگیری های سنگین در جریان است و رزمندگان مقاومت هم با راکت و تله های انفجاری، اشغالگران را به ویژه در مسیر ورودی و گذرگاه رفح هدف قرار می دهند و تاکنون دهها تن از آنان از جمله شماری از نیروهای ویژه کشته و زخمی شدند.

یگان توپخانه و موشکی مقاومت هم با پرتاب دهها راکت به سمت شهرک های اشغالی حومه نوار غزه از جمله عسقلان، آمادگی خود را برای نبرد گسترده با رژیم صهیونیستی نشان داده و از سویی دیگر در روزهای گذشته تعداد قابل توجهی از تجهیزات سنگین نظامی صهیونیست ها در حومه شرقی شهر رفح هدف قرار گرفت و منهدم شد.

روند تحولات میدانی در مجموع نشان می دهد پیشروی ارتش رژیم صهیونیستی در جنوب نوار غزه فقط به گذرگاه مرزی و بخش های کوچکی از محلات جنوبی محدود شده و رزمندگان مقاومت سرعت پیشروی آنان را تا حدود زیادی کم کرده اند و با توجه به تلفاتی که در روزهای گذشته متحمل شده اند تصرف شهر رفح دور از دسترس است.

از سویی دیگر، رزمندگان مقاومت فلسطین با فعال کردن سایر جبهه ها در نوار غزه در تلاش هستند فشار را بر اشغالگران افزایش دهند و در همین ارتباط دور جدیدی از عملیات را در محور شمالی نوار غزه آغاز کردند و همین مسئله صهیونیست ها را در جنوب با مشکل جدی روبه رو کرده است.

به گزارش مشرق، در حال حاضر حدود ۲۰ درصد از شمال نوار غزه (حومه شمالی و جنوبی شهر غزه) از جمله شهرک الزهراء در اشغال صهیونیست ها است و مناطق مرکزی و جنوبی از جمله شهر خان یونس تا حدود زیادی از وجود عناصر اشغالگر تخلیه شده و بیشترین درگیری ها در محور شرقی، جنوب شرقی و جنوبی حومه شهر رفح درجریان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 7
    اگه این آبروریزی نیست پس چیست فقط کافیست نقاط قرمز را در این جغرافیای کوچک با مناطق سبز رنگ مقایسه کنید تا بفهمید بیش از ۸ ماه تجاوز و قتل و بمباران عملا هیچی برای ارتش پر سر و صدای اسرائیل نداشته است بقول خودشون قدرتمندترین ارتش خاورميانه از سيطره بر جغرافیای محدودی چون غزه ناتوان است
    • IR ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      5 4
      ابله هیچ ارتشی نمی تواند نیروهایی که در تونل‌های به اندازه 400 کیلومتر را به همین راحتی نابود کند آن هم با آن تراکم بالا مغز شما پر از خالیست
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    4 5
    مرگ بر اسراییل
  • IR ۱۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    2 5
    خدا یاور مظلومان است
  • کوروش IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    8 1
    دیریازود رفح به طورکامل اشغال خواهدشد.
  • IR ۱۸:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    5 3
    حماس رو تموم شده حساب کنید .
    • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 2
      لشکریان حق تمامی ندارند فقط پیروزی دارند
    • رضا IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
      0 3
      باشه ۸ ماه داری همینو میگی ،بشین نابودی اربابانت رو ببین تو چنگال بچه های حیدر
    • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
      0 1
      حماس نماد مقاومت فلسطینه و نابود نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس