کد خبر 1603647
تاریخ انتشار: ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶
نوجوان ۱۵ ساله اطلاعات بانکی ۱۳۰۰ را دزدید!

فرمانده انتظامی البرز از دستگیری یک فیشینگ کار و کلاهبردار سایبری  ۱۵ ساله که اقدام به سرقت اطلاعات بانکی حدود ۱۳۰۰ نفر از کاربران کرده بود، خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار حمید هداوند روز شنبه، ۲۹ اردیبهشت گفت: کارشناسان پلیس فتای استان با انجام رصدهای اینترنتی و اقدامات گسترده اطلاعاتی از فعالیت یک کاربر اینترنتی در حوزه کلاهبرداری از طریق فیشینگ مطلع و بررسی موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

وی با اشاره به حوزه گسترده فعالیت متهم یا متهمان احتمالی در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، بیان کرد: با تلاش‌های شبانه روزی ماموران پلیس فتا و به کارگیری اقدامات فنی و تخصصی حوزه سایبر، یک متهم ۱۵ ساله در این زمینه شناسایی و با هدایت او به منطقه عظیمیه کرج در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

فرمانده انتظامی استان البرز با اشاره به حرفه ای عمل کردن این متهم نوجوان در حوزه کلاهبرداری اینترنتی، گفت: این شخص با ارسال پیامک‌های حاوی لینک‌های آلوده، کاربران را به صفحه فیشینگ هدایت و بلافاصله با رمزگیری اقدام به برداشت غیر مجاز از حساب آن‌ها می‌کرد.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در بازرسی از تجهیزات الکترونیک متهم اطلاعات حساب بانکی حدود ۱۳۰۰ نفر از شهروندان کشف و برآورد کارشناسان از میزان کلاهبرداری نامبرده بیش از ۳۰ میلیارد ریال است.

سردار هداوند با بیان اینکه تاکنون حدود ۳۰ نفر از مال باختگان این پرونده در سراسر کشور شناسایی شده‌اند، خاطرنشان کرد: به شهروندان و کاربران اینترنتی توصیه می‌کنیم که با مراجعه به سایت پلیس فتا اطلاعات خود در این حوزه را ارتقاء دهند تا در دام کلاهبرداران اینترنتی گرفتار نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    کلاهبرداران آدمهای باهوش و بی عقلی هستن که اگه درست هدایت بشن استعدادشان در جای مناسب استفاده میشه
  • IR ۲۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    این جوانان با استعداد باید استخدام شوند و تواناییهایشان در جهت درست هدایت شود
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 1
    این دیگه خیلی قابل باور نیست که امکان هک همچنان در شبکه بانکی وجود داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس