کد خبر 1599598
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۶
هشدار مجارستان برای احتمال وقوع جنگ جهانی سوم

مجارستان هشدار داد چنانچه یکی از کشورهای هم پیمان در این ائتلاف نظامی مستقیما خود را درگیر جنگ اوکراین کند، آنگاه جهان شاهد وقوع یک جنگ جهانی جدید خواهد بود.

به گزارش مشرق، تارنمای هفته نامه آمریکایی «نیوزویک» با انتشار این خبر نوشت: «پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان در جریان مراسمی که توسط حزب حاکم «اتحاد مدنی فیدز-مجارستان» (Fidesz-Hungarian Civic Alliance) برگزار شد، نسبت به افزایش دخالت کشورهای عضو ناتو در جنگ روسیه و اوکراین هشدار داد.

وزیر امورخارجه مجارستان در باره این هشدار گفت: اگر تنها یک کشور اروپایی (عضو ناتو) هم درگیر این جنگ (اوکراین) شود، زمینه ساز خطر بروز جنگ جهانی می شود چراکه این کشور، قطعا یک کشور ناتو خواهد بود.

سیارتو افزود: اگر یکی از کشورهای عضو ناتو بطور مستقیم وارد درگیری با روسیه شود، پیامد آن بطور اجتناب ناپذیری یک جنگ جهانی جدید خواهد بود.

نیوزویک نوشت: ماده پنج پیمان ناتو تصریح می کند که حمله نظامی به یکی از اعضای ناتو به منزله حمله به تمامی کشورهای عضو آن تلقی می شود.

«پیتر سیارتو» وزیر امور خارجه مجارستان پیشتر در ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ خواستار پایان هر چه سریعتر جنگ در اوکراین شده بود که به گفته وی ممکن است به یک جنگ هسته‌ای تبدیل شود.

سیارتو با اشاره به وضعیت اوکراین یادآور شد که پس از شروع درگیری، «سیاستمداران غربی قول داده بودند که فقط کلاه و پتو در اختیار ارتش اوکراین قرار می دهند، اما بعدها سلاح، تانک، سیستم های پرتاب چندگانه و جنگنده در اختیار آنها قرار دادند و اکنون امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه رویای اعزام نیروهای زمینی به اوکراین را در سر می پروراند.»

وی افزود: متأسفانه، این جنون جنگ طلبانه غرب ابعاد جدیدی پیدا کرده و به جنون جنگ هسته ای تبدیل شده است. ما قبلاً اظهارات رئیس جمهوری فرانسه در مورد اعزام نیرو به اوکراین را شنیده ایم، علاوه بر این، آندری دودا رئیس جمهوری لهستان هم در مورد یک جنگ هسته ای بالقوه صحبت کرده است.

رئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    3 2
    اینم دوساله همش هشدار میده
  • سیاستمداران روانی !! IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    5 1
    در طول تاریخ ، سیاستمداران روانی و بیمار شبیه ترامپ ، برلوسکنی ، هیتلر ، چنگیزخان ، نادر ، یا بایدن ، متاسفانه در نقاط کلیدی قرار گرفته اند !! >>>>> ثروت یا جایگاه بعضی از این افراد ، متاسفانه باعث میشود مردم و جهان کمتر متوجه یا متمرکز بر روانی بودن شدید آنها شوند !! >>>> لذا هر احتمالی وجود دارد !!!!
  • عمیر IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    3 1
    مجارستان ک سگ روسیس یه ادم جدید بگو خخخخ
    • IR ۱۸:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
      0 1
      تو سگ کی هستی ؟
  • IR ۱۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    1 1
    اما در این جنگ جهانی دیگر هیچ کشور غربی پیروز نخواهد شد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۶
    2 1
    با سلام اظهارات ویز امور خارجه مجارستان ، تهدید یا هشدار. اگر حمل بر تهدید گذاشته شود ، بنظر می رسد اتحادیه در باره سیاست توسعه طلبانه اش تجدید نظر کند. دوران استعمار، یکجانبه گرائی، خودپسندی اروپا و غرب به سرآمده است. اما، اگر حمل بر هشدار گذاشته شود بنظر می رسد کورسوی امیدی برای حل و فصل مناقشات از طریق مذاکره می توان بوجود آورد و انتظار می‌رود آن کشور در اتحادیه متبوع خود ابعاد این هشدار مسلحانه را تشریح و اتحادیه را برای پذیرش گفتگو و صلح ترغیب نماید.
    • IR ۰۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
      0 0
      بله چشم در جلسه بعدی حتما مطرح میشه این فرمایشات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس