درخواست انگلیس از اعضای ناتو برای افزایش بودجه نظامی

انگلیس پیشنهاد استقرار برج های مراقبتی در مرز لبنان با سرزمین های اشغالی را داده و تلاش دارد تا بدین نحو ارتش لبنان را مسئول مقابله با حزب الله نماید و میان مقاومت و دولت لبنان انشقاق ایجاد نماید.

به گزارش مشرق، انگلیس هم پس از فرانسه و آمریکا به تحولات در جنوب لبنان ورود کرده و با ارائه طرحی درخصوص برپا کردن برج های مراقبتی در مرزهای جنوبی این کشور با رژیم صهیونیستی، به دنبال آرام کردن اوضاع به سود این رژیم است.

براساس طرح انگلیسی ها برج های مراقبتی در مرز لبنان با فلسطین مستقر می شوند اما قرار نیست دوربین های این برج ها به سوی سرزمین های اشغالی باشد، بلکه این دوربین ها به سمت خاک لبنان خواهند بود. این برج ها که کنترل آن بر عهده ارتش لبنان خواهد بود موظف خواهند بود که تحرکات در جنوب را رصد نمایند تا قطعنامه ۱۷۰۱ نقض نشود.

این طرح از منظر کارشناسان پروژه ای خطرناک است که هدف آن تقابل ارتش و مقاومت لبنان است که برآمده از ایده سنتی «تفرقه بی انداز و حکومت کن» (divide and conquer) انگلیسی هاست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    0 0
    فرایند ثبت اموال و زمین اوقاف و مردم و استان خیلی مواطبت بشه ترو خدا مراقبت کنید لطفا حتما مراقبت کنید ...وارد کردن بخش خصوصی پهلوی خواه به نفت غلط است ...و بیرون کردن بخش حاکمیتی ....
  • IR ۰۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    روباه پیر در اواخر عمر خودشه.به این چیزا نمیرسی
  • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 0
    ای روباه شیطان صفت! همه ی آتیشا از گور شما بلند میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس