اسرائیل

با گذشت بیش از هفت ماه از جنگ، آینده آوارگان هنوز در ابهام قرار دارد، مسئله ای که در حال تبدیل شدن به یک بحران برای دولت رژیم صهیونیستی است.

سرویس جهان مشرق - شرایط رژیم صهیونیستی روز به روز در حال وخیم تر شدن است. افزایش ناکارامدی داخلی در حل مسائل، عدم تحقق اهداف جنگ، ادامه نبرد و مقاومت رزمندگان فلسطین در غزه با وجود ویران کردن نوار غزه، مشکلات اقتصادی و پیامدهای بین المللی سنگین، تنها بخشی از مشکلات امروز رژیم صهیونیستی است.

مسائل داخلی صهیونیست‌ها ابعاد متفاوتی دارد که باتوجه به الویت‌های آن، مورد توجه قرار یا عدم توجه قرار میگیرند. یکی از مهم ترین ابعاد این جنگ در سرزمین های اشغالی، گسترش نارضایتی‌های داخلی در رژیم صهیونیستی به دلیل عدم توانایی مدیریت تبعات جنگ است. از زمان آغار شروع عملیات طوفان الاقصی و همچنین حملات حزب الله لبنان در شمال فلسطین اشغالی، رژیم صهیونیستی با پدیده جدیدی به نام آوارگان جنگی مواجه شده است.

این جنگ، ‌ منجر به آواره شدن تعداد قابل توجهی از شهرک نشینان از محل زندگی خود در شمال و جنوب فلسطین اشغالی شده است. مناطق شمالی هم مرز با لبنان و مناطق همجوار با نوار غزه، عملات تبدیل به شهر مردگان شده اند و چنانچه سطح تنش‌ها از وضعیت فعلی فراتر برود، بر تعداد آوارگان جنگ در سرزمین های اشغالی افزوده خواهد شد.

مسئله صهیونیست‌های آواره؛ بحران جدید رژیم صهیونیستی/ شورش آوارگان نزدیک است

در حال حاضر، با گذشت بیش از ۷ ماه از جنگ در سرزمین های اشغالی و ابهام در آینده آن و همچنین افزایش نارضایتی ‌ها و اعتراضات داخلی صهیونیست‌ها، مسئله آوارگان جنگی در سرزمین های اشغالی، در حال تبدیل شدن به یک معضل جدی برای رژیم صهیونیستی است. اکنون آوارگان صهیونیست از در ابعاد متفاوت تحت فشار و مشکلات زیاد قرار دارند که از جمله آن میتوان به عدم داشتن امنیت، امکانات، وضعیت بد اقتصادی و مشکلات اجتماعی اشاره کرد.

آوارگان صهیونیست بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم اشغالگر و شخص وی را مقصر این شکست می‌دانند و بر این باروند که کابینه به وضعیت آنها بی‌توجه است. همچنین در شرایط نابسامان اقتصادی رژیم صهیونیستی به دلیل وضعیت جنگی، تامین نیازهای آوارگان، تبدیل به یک مشکل جدی برای اقتصاد اسرائیل شده است.

مشکلات اجتماعی نیز بعد دیگری از مصائب آوارگان است. در این رابطه، در گزارش در یدیعوت آحارانوت با عنوان "کودکان و نوجوانان در شرایط خطرناک، تخریب گرایی و خشونت " آمده است: «وزارت رفاه در میان بسیاری از آوارگان نشانه های خستگی، بی حوصلگی و بی ثباتی ناشی از زندگی مشترک تحمیل شده به آنها و کمبود فضای خصوصی خانوادگی را تشخیص داده است. در برخی از هتل های محل اسکان آوارگان، ابتدایی ترین هنجارهای رفتاری در فضای عمومی از بین رفته است و در نتیجه حوادث، مکرر خشونت فیزیکی و کلامی و خرابکاری رخ می دهد. در عین حال و به دلیل زندگی در یک محیط پر هرج و مرج، موقعیت های خطرناک در میان کودکان و جوانان خانواده های آواره در حال افزایش است. در بیشتر هتل‌ها آوارگان از افشار متفاوت یا خانواده مسئولان دولتی هستند که این امر باعث افزایش درگیری‌ها و اصطکاک‌های بیشتری شده است تا جایی که بر سر توزیع منابع بین افراد دعوا می‌شود.»

مسئله صهیونیست‌های آواره؛ بحران جدید رژیم صهیونیستی/ شورش آوارگان نزدیک است
کودکان و نوجوانان در شرایط خطرناک، تخریب گرایی و خشونت

در جدید ترین گزارش منتشر شده از وضعیت آوارگان در وب سایت اخبار ۱۲ رژیم صهیونیست آمده است:

حدود ۷ ماه از آغاز جنگ می گذرد و وضعیت سلامتی و روحی حدود یکصد هزار آواره ای که بدون سقف مانده اند جای نگرانی دارد: به نظر می رسد بسیاری از آنها از خشونت، تشدید بیماری و مشکلات خانوادگی رنج می برند. بسیاری از آنها از دسترسی به خدمات پزشکی محروم هستند، نوجوانان دچار مشکلات روانی شده و به مصرف الکل روی آورده اند و خانواده ها در حال از هم پاشیدن هستند.

مسئله صهیونیست‌های آواره؛ بحران جدید رژیم صهیونیستی/ شورش آوارگان نزدیک است
وضعیت آواره شدگان نگران‌کننده است:
تشدید بیماری‌ها، افزایش اعتیاد به الکل و خشونت خانگی

گزارش های ذکر شده، تنها بخشی از مشکلات و مصائب آوارگان صهیونسیت‌ است که با گذشت زمان و استمرار جنگ و بیشر شدن فشارهای اقتصادی و اجتماعی، از یک چالش، به سمت تبدیل شدن به یک بحران پیش می‌رود. در واقع مسئله ای که میتوان از گزارش رسانه های عبری زبان از وضعیت سخت آوراگان دریافت کرد، این مسئله است که باتوجه به شرایط و فشارهای فعلی موضوع آوارگان از مرحله معضل و چالش در حال عبور کردن بوده و در حال تبدیل شدن به یک هسته بحران در سرزمین های اشغالی است. جمعیت انبوهی از آوارگان که از دسترسی به نیازهای مهم خود به دلیل شرایط جنگ محروم بوده، میتوانند تبدیل به یک مولفه بحران زا برای سران رژیم صهیونیستی شوند.

در صورت ادامه چنین روندی و باتوجه به افزایش همگانی اعتراضات و مخالفت ها با دولت نتانیاهو و فراهم بودن شرایط، شکل گیری شورش های خیابانی توسط این افراد یک پیامد مورد انتظار میتواند باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ربا IR ۲۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 1
    نه
  • US ۲۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    7 4
    تا وقتی ایرانیان پیرو امام علی ع هستند شکست ناپذیر خواهند بود.
    • بختیاری IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
      0 1
      مشرق عزیز ومحترم کمی رعایت کن اخبار ناگوار و ناراحت کننده رو کم کم منتشر کن چون این گوساله پرست ها از عزیزان و نور چشی های بعضی از زندانیان داخل ایران هستند.فشار و ناراحتی زندان از یکطرف ،دربدری و آوارگی قوم برگزیده خوک صفت از طرفی دیگه جمجمه حضراتو پودر کرده مغز که از ولش نداشتن همین جمجمه رو هم تو خرد کردی با این اخبار داغون کننده از سرزمین موعود خشک مغزان زندانی در ایران
    • IR ۰۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      5 1
      انشاءالله این قوم سرکش از فلسطین آواره میشن
    • قریشی IR ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 0
      تا وقتیکه یهودیان پیرو مکتب صهیونیسم هستند آواره خواهند بود
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    چرا به اسم حجاب دنبال شناسایی چهره هستند ایا این در دست نفودی ها برای پیدا کردن بچه های خودمون نخواهد بود .‌
  • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مجالس ایران در هر صورت ملی هستند اسمشون اسلامی باشد یا نباش
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 1
    حالا باید غصه اوارگان اسرائیلی رو هم بخوریم؟
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 1
    اینها دنبال روش گلوله برفی دیگه نیستند روش توده ای هستند دریدگی هم بخشی ازش هست ...
  • وطن دوست IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    خنده داره
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    2 0
    سلام بر ساسورچی های مشرقی‌خوبید . اما بعد.بهتر نبست در این شرایط که اینا در طویله زندگی میکنند با ارسال و پخش و توزیع مواد مخدر بصورت راییگان در بین فرزندان سامری زمینه نفله شدن بیشترشان را فراهم کرد؟
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    باش🤣
  • IR ۱۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    عباس عبدی خونش کجاست و با کدوم اصلاحاتی می مره خوبه نشون بدید...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس