شفا و الناصر، نماد تخریب عامدانه ۳۲ بیمارستان نوار غزه

دو بیمارستان «شفا» و «ناصر» در هفته های اخیر، نماد تخریب عامدانه سیستم بهداشت و درمان نوار غزه توسط ارتش رژیم صهیونیستی به شمار می روند.

به گزارش مشرق،از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی در اکتبر ۲۰۲۳، دست کم ۳۲ بیمارستان و ۵۳ مرکز بهداشت در جریان حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه به طول کامل تخریب شده اند.

دکتر «عاطف الحوت»؛ مدیر بیمارستان ناصر شهر خان یونس: علت توقف فعالیت بیمارستان ناصر، تخریب تعداد زیادی از تجهیزات پزشکی، شکستن وسایل و در و پنجره ها و قطع برق بیمارستان بود. بیش از یک و نیم میلیون شهروند و آواره مناطق شمالی نیازمند خدمات این بیمارستان هستند.

نوار غزه , بیمارستان شفا غزه ,

دکتر «خلیل دقران»؛ سخنگوی بیمارستان شهدای الاقصی دیرالبلح: در حال حاضر تنها ۵ بیمارستان فعال باقی مانده که بخش‌های مختلف این بیمارستان‌ها نیز مملو از بیماران هستند و به دلیل نبود جای کافی، تجهیزات پزشکی و دارو، در آستانه فروپاشی سیستم سلامت قرار داریم.

نوار غزه , بیمارستان شفا غزه ,

«جمیل سرحان»؛ مدیر شورای مستقل حقوق بشر: حتی اگر یک شهروند فلسطینی از بمباران منزلش جان سالم به در ببرد، در نهایت در اثر هدف قرار گرفتن بیمارستان یا کمبود امکانات پزشکی جان خواهد داد.

کارشکنی های رژیم صهیونیستی در مسیر ورود دارو، تجهیزات پزشکی و سوخت و هدف قرار دادن عامدانه بیمارستان و مراکز درمانی همگی در چارچوب نابودی نظام مند بخش بهداشت و درمان و امکانات اولیه زندگی در نوار غزه صورت می پذیرد.

در ۷ ماهی که از جنگ می گذرد، رژیم صهیونیستی در کنار کشتار ۳۵ هزار فلسطینی و نیز مجروح ساختن بیش از ۷۷ هزار تن، آگاهانه کوشیده ویرانی گسترده ای را رقم بزند و به ویژه زیرساخت های اقتصادی، درمانی، رفاهی و اساسی این منطقه را تخریب کند.

برخی تحلیلگران معتقدند هدف رژیم صهیونیستی از این تخریب گسترده ضمن تحقیر فلسطینیان این منطقه را غیرقابل سکونت کرده و زمینه را برای کوچ اجباری اهالی نوار غزه به کشورهای دیگر فراهم سازند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس