توطئه غرب هویت دینی مسلمانان را هدف گرفته است

رهبر جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد که توطئه صورت‌گرفته از سوی کشورهای غربی هویت دینی مسلمانان را هدف قرار داده است.

به گزارش مشرق به نقل از المسیره، «عبدالملک بدرالدین الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن به مناسبت مراسم سالیانه «فریاد در برابر مستکبران» که نخستین بار از سوی شهید سید حسین بدرالدین الحوثی در سال ۲۰۰۲ به اجرا درآمد به سخنرانی پرداخت.

الحوثی بیان کرد: توطئه کشورهای غربی هویت دینی مسلمانان را نشانه گرفته است. هدفِ توطئه غرب جدانمودن مسلمانان از تمامی عناصر نیروی روحانی آنان است.

وی تصریح کرد: توطئه غرب به بهانه «مبارزه با تروریسم» تلاش کرده کشورهای اسلامی را اشغال کند و کنترل ملت‌ها و ثروت‌های آنان را به دست بگیرد. طرحی که رهبر شهید ما (سید حسین بدرالدین الحوثی) آغاز کرد به دیدگاهی قرآنی و ضرورتی واقعی برای مقابله با حمله آمریکا و اسرائیل به مسلمانان تکیه دارد.

وی افزود: حمله آمریکا پس از ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ نسبت به توطئه‌های پیش از آن خطرناکترین حمله به مسلمانان بود. دشمنان بر اساس برنامه‌ای درازمدت و بزرگ برای حمله به امت اسلامی ما و طی چندین مرحله دست به اقدام زده‌اند و این نقش خصمانه را از یکدیگر به ارث می‌برند.

الحوثی افزود: پس از ۱۱ سپتامبر آمریکا یک ائتلاف بین‌المللی تشکیل داد و هراس‌افکنی گسترده و حمله رسانه‌ای سازمان‌یافته علیه امت ما را هدایت کرد. جای تاسف دارد که رسانه‌های عربی و اسلامی در آن زمان با این هجمه آمریکا در راستای هراس‌افکنی میان مردم امت ما همراه شدند. رسانه‌های عربی اسلامی در آن دوره در راستای تثبیت شکست روانی‌ای که زمینه را برای سیطره کامل بر کشورهای ما را آماده کرد، اقدام کردند.

وی ادامه داد: در برابر این هجمه آمریکا کشورهای اسلامی موضعی یکپارچه برای دفاع از کشورهای خود اتخاذ نکردند و تفرقه و ضعف از خود نشان دادند. پس از ۱۱ سپتامبر بیشتر نظام‌های اسلامی در راستای راضی‌نمودن آمریکا حتی به بهای از دست‌دادن استقلال خود و آزادی مردمشان با یکدیگر مسابقه گذاشته بودند.بیش‌تر نظام‌های اسلامی به سوی بازکردن فضا برای نفوذ آمریکا شتافتند و برای گشایش پایگاه‌های نظامی آماده بودند.

الحوثی افزود: این نظام‌ها برای سر خم‌کردن در برابر آمریکا در حرکت به سمت تغییر موضوعات درسی و آموزشی خود برای کنترل آموزش، فرهنگ و رسانه‌ها آماده بودند. پس از ۱۱ سپتامبر سران (کشورهای اسلامی) به سرعت به سمت اجرای آن چه آمریکا به آنان دیکته می‌کرد رفتند و حتی حاضر شدند با هر طرفی از ملت‌های خود وارد جنگ شوند.

وی ادامه داد: برخی ملت‌ها همان رویکرد بیشتر نظام‌ها و دولت‌ها را از جمله آن‌هایی که تسلیم محض هستند، در پیش گرفتند. هنگام حمله آمریکا به افغانستان برخی از مردم تنها برای کنجکاوی و نه در راستای اتخاذ موضعی عملی در قبال رخ‌دادها صحبت می‌کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس