لبنان آب پاکی را روی دست فرانسه و نتانیاهو ریخت

لبنان طرح جدید پاریس جهت آتش‌بس در مرز با فلسطین اشغالی که در خدمت اسرائیل بود را رد کرد.

به گزارش مشرق، در سایه تحرکات اخیر فرانسه برای ورود دوباره به پرونده جبهه جنوب لبنان و درگیری‌های حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی که بنا به درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر بود، منابع لبنانی گزارش دادند که لبنان آب پاکی را روی دست فرانسه ریخته و طرح این کشور برای آتش بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی را رد کرده است.

وب سایت النشره لبنان در این زمینه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که پاسخ «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان به سند پیشنهادی فرانسه در زمینه مرزهای جنوبی، رد محتوای این پیشنهاد بود؛ چرا که مفاد طرح مذکور پاریس در خدمت خواسته‌های رژیم صهیونیستی بوده و شرایط این رژیم را اجرا می‌کند.

به گزارش منابع مذکور، در پیشنهادی که فرانسه برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان و متوقف شدن عملیات‌های مقاومت این کشور ضد ارتش رژیم صهیونیستی ارائه داده بود درخواست های لبنان در نظر گرفته نشده است. همچنین حزب الله نیز قاطعانه تاکید کرده که این پیشنهاد را به طور کامل رد می‌کند؛ زیرا مفادی که پاریس در سند پیشنهادی خود ذکر کرده در واقع شرایطی است که بر شکست خوردگان تحمیل می‌شود، در حالی که لبنان هرگز در مرزهای خود شکست نخورده و با قدرت به مقابله با دشمن ادامه می‌دهد و بنابراین دلیلی برای موافقت با چنین طرحی وجود ندارد.

البته نبیه بری تلاش کرد که پاسخ رد لبنان به این پیشنهاد فرانسه را با لحنی آرام و نرم بدهد و از تلاش‌های فرانسه در پرونده لبنان قدردانی کرد.

بر اساس گزارش منابع لبنانی، از همین رو فرانسه عملاً بعد از شکست طرح‌ها و تلاش‌های خود جهت کمک به رژیم صهیونیستی و نجات این رژیم در شمال فلسطین اشغالی مجدداً در کنار آمریکا قرار می‌گیرد؛ آمریکایی که بعد از فرستادن هیئت‌های مختلف خود به بیروت متوجه شد قبل از پایان جنگ در غزه نمی‌تواند جبهه جنوب لبنان را متوقف کند.

در حالی که فرانسوی‌ها بنا به درخواست مقامات صهیونیست و در راس آن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اشغالگر تحرکات خود را برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان علیه رژیم صهیونیستی از سر گرفته و طی چند هفته گذشته مسئولان مختلف فرانسوی گفتگوهایی با مسئولان و مقامات لبنانی جهت قانع کردن حزب الله برای متوقف کردن عملیات‌های خود علیه مواضع اسرائیل داشتند، روزنامه الاخبار لبنان اخیرا سند پیشنهاد «اصلاح شده» پاریس برای آتش بس در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی را که چند روز قبل رسماً به لبنان تحویل داده شد منتشر کرد.

در متن این سند پیشنهادی آمده است که تشدید تنش‌های نظامی در نزدیکی خط آبی از ۸ اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون به شدت بر امنیت و زندگی غیرنظامیان تاثیر گذاشته و زیرساخت‌های مختلف را ویران کرده است. به منظور جلوگیری از تشدید تنش‌هایی که منجر به خارج شدن اوضاع از کنترل می‌شود و می‌تواند یک درگیری گسترده منطقه‌ای را به همراه داشته باشد می‌توان اقداماتی را برای توقف درگیری‌ها انجام داد و همچنین یک گروه نظارتی متشکل از ایالات متحده، فرانسه، لبنان و اسرائیل می‌تواند تشکیل شود که ماموریت آن نظارت بر اجرا و رسیدگی به شکایاتی است که ممکن است توسط طرفین ارائه شود.

همزمان با صحبت‌هایی که در قاهره درباره آتش بس غزه انجام می‌شود ، طرف‌های مختلف غربی و آمریکایی مجدداً برای نجات رژیم صهیونیستی در جبهه شمالی فلسطین اشغالی و توقف عملیات‌های حزب الله علیه این رژیم به تکاپو افتاده‌اند و به دنبال متوقف کردن همه جبهه‌های حامی غزه علیه رژیم اشغالگر هستند.

در همین راستا رژیم صهیونیستی که تلفات سنگین جانی و مالی به ویژه در دور اخیر عملیات‌های پیشرفته مقاومت لبنان متحمل شده دست به دامن طرف‌هایی چون فرانسه و آمریکا شده تا جبهه جنوب لبنان را آرام کنند. منابع پاریس در این زمینه گزارش دادند که نتانیاهو از فرانسه خواسته تا برای آرام کردن جبهه جنوب لبنان اقدام کند.

بنابراین پاریس مجبور شد سند ترتیبات امنیتی خود را که قبلاً برای متوقف کردن تنش‌ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و آرام شدن جبهه جنوب لبنان ارائه داده بود اصلاح کند؛ سندی که مفاد آن کاملاً در خدمت رژیم صهیونیستی بود و علاوه بر مقاومت، دولت لبنان نیز قاطعانه آن را رد کرد.

در حالی که پاریس اعلام کرده بود اصلاحات زیادی در این سند انجام داده است اما منابع آگاه گزارش دادند که اصلاحات صورت گرفته خیلی اساسی و زیاد نیست و درباره تضمین بازگشت شهرک نشینان به شمال فلسطین اشغالی صحبت کرده است.

این درحالی است که مقامات حزب‌الله و شخص سید حسن نصرالله بارها تاکید کرده‌اند مقاومت لبنان به موضع خود در حمایت از غزه پایبند است و بدون توقف تجاوزات اشغالگران به غزه، هیچ آتش‌بسی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی نخواهد بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۲
    1 0
    فرانسه عوضی، عروسک خیمه شب بازی سگ خاورمیانه یعنی اسراییل است. در برجام هم جای اونها بازی و خرابکاری می کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس