کد خبر 1601482
تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
باران

تداوم بارش‌ها امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت) در برخی از مناطق آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، زنجان، کردستان و کرمانشاه بارش رخ می دهد و سامانه بارشی جدید فردا یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) از غرب وارد کشور می‌شود.

به گزارش مشرق، فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر گفت: «شدت بارش‌ها در شمال آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، شمال زنجان، غرب کردستان و کرمانشاه برای امروز شنبه (۲۲ اردیبهشت) با هشدار سطح زرد هواشناسی همراه است رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در برخی نقاط گردوخاک، با احتمال تگرگ در نقاط مستعد رخ می‌دهد.»

فریبا گودرزی افزود: «یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) گستره بارش‌ها در غرب و جنوب غرب، سواحل دریای خزر و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز خواهد بود. هشدار زرد برای استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه،، ایلام، همدان، لرستان، مرکزی، گیلان، تهران، البرز، شمال و غرب خوزستان، غرب مازندران، قزوین و قم صادر شده است.»

کارشناس سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: «دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) و سه‌شنبه(۲۵ اردیبهشت) با تشدید شدن بارش‌ها در این مناطق دامنه بارش به مرکز دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی و جنوبی و سواحل شرقی دریای خزر می‌رسد و روز سه‌شنبه (۲۵ اردیبهشت) علاوه بر این مناطق بخش‌هایی از شمال شرق و جنوب کشور را نیز دربرمی‌گیرد.»

به گفته گودرزی، دمای هوا تا یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) برای نیمه غربی و تا دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) نیمه شرقی به طور نسبی افزایش پیدا می‌کند.

خیزش گرد و خاک درشرق و جنوب شرق به ویژه در منطقه زابل پیش‌بینی شده‌ و آب‌های خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج و متلاطم است.

پایتخت نیز آسمانی صاف گاهی ابری و همراه با وزش باد را تجربه می‌کند. نوسانات دمایی تهران نیز بین ۱۵ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس