کد خبر 1598987
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۶
سال پر پرتاب فضایی ایران با ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲ و کوثر

رییس سازمان فضایی ایران گفت: به احتمال بسیار زیاد ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول ۱۴۰۳ پرتاب خواهیم کرد.

به گزارش مشرق، حسن سالاریه رئیس سازمان فضایی ایران با اشاره به برنامه‌های فضایی ایران در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در سال ۱۴۰۳ تعداد زیادی از ماهواره‌های مخابراتی و تحقیقاتی در مقایسه با سال گذشته به فضا پرتاب خواهد شد.

سالاریه تصریح کرد: به احتمال بسیار زیاد ماهواره‌های طلوع ۳، ظفر ۲، ماهواره کوثر و چندین ماهواره تحقیقاتی دیگر را در طول ۱۴۰۳ پرتاب خواهیم کرد.

رئیس سازمان فضایی ایران از برنامه ایران برای پرتاب بلوک انتقال مداری در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به قرار گرفتن نمونه دوم ماهواره پارس ۱ در مسیر پرتاب گفت: نمونه اول ماهواره پارس ۱ در مدار قرار گرفته و امروز تست‌های آن در حال انجام است.

سالاریه گفت: اصلاحاتی برای ماهواره پارس ۱ نیاز است که این اصلاحات را به نمونه دوم پارس ۱ اعمال خواهیم کرد و این ماهواره در مسیر پرتاب قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • پریسا متفکر IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    74 8
    لعنت بی کران و ازلی ابدی خداوند بر شیخ بنفش انگلیسی و باند تبهکارش
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      15 8
      اگرکه«ابراهیم خان کلانتردوم کلیدساز»گورش گم بود،الان ایران ماهواره پخش برنامه رادیویا تلویزیون جمهوری اسلامی ایران درمدار۳۶۰۰۰ سی وشش هزارکیلومترتاحالاتزریق کرده بودو تمام وقت برای جنبش دانشجویان حامی مردم فلسطین درخودآمریکا،برنامه پخش می کردواز دانشجویان آمریکایی درمقابل صهیونیست ها حمایت می کرد،لعنت به این جاسوس نفوذی وخائن پنهان شده درزیرلباس روحانیت!
    • ایرانی GB ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      19 5
      ای خاک بر سر حسن کلید بدبخت و دار و دسته های دله دزدش که حتی به قالی های تویه مراکز تاریخی هم رحم نکردند
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      2 0
      تمام وقت برای جنبش دانشجویان حامی مردم فلسطین درخودآمریکا،برنامه پخش می کردواز دانشجویان آمریکایی درمقابل صهیونیست ها حمایت می کرد/// عالی. عالی. خدارو شکر که بجز یه مشت کلنگی غربزده ذلیل همچه آدمای انقلابی باهوشی هم داریم.
  • محسن IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    12 6
    از مسئولان سازمان هوا فضایی و سردار عزیز حاجی زاده تقاضا. دارم همان طور که ایران را به قدرت ۵ موشکی جهان تبدیل کرده اند اداره صنایع خودر سازی را هم بدست بگیرند تا ما از شر اشغالهای ایران خودر و سایپا نجات دهند بنده یه کوییک خریدم ۱یک سال نشده دیسک صفحه عوض کردم جلو بندی خرابه حالا فرق حرکت جهادی با افتصاد لیبرال غربی متوجه شدیم
    • IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
      0 0
      یک ارگانی که وظیفه بسیارحساس وخطیردفاع ازکیان مملکت ایران ومردم ایران رابرعهده داره بگذاریدکارتخصصی خودش روانجام بدهدلطفا به انحراف نبریدمثل«خودروسازی!» آن پدرسوخته هایی که باعث ننگ خودروسازی ایران هستندرامجبورکنیدکارخودرابه ضرب زوریا مجازات،درست انجام بده نه اینکه بارعقبمانده خودرا،سربارواضافه بار ارگانی کنیدکه تخصص دفاع درزمینه نظامی فعالیت اصلیشون هست
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    11 4
    ان شاء الله همه به خصوص نوجوانان و جوانان تلاش کنند تا در آینده، رتبه اول هوا و فضای دنیا باشیم و پوزه آمریکا رو با خود آمریکا خاک کنیم تموم شه بره
    • محمدایوب IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      5 3
      عزیزان وقتی رهبر عزیزمان گفتند جهاد تبیین یعنی اینکه این حقایق را برای مردم جوانان بگوییم پس مانده های وفضله های شیخ انگلیسی که سریال پسرش به نام سلطان خواه دارد پخش می شود امثال شیخ گلاسکو وجهانگیری وزنگنه واصلاح طلبان حرام خوار هرروز در رسانه هایشان همنوا با انگلیس وامریکا وصهیونیست یاس آفرینی می کنند با جمع آوری ارزهایی که با زحمات فراوان به داخل می آید هرروز بازار را به التهاب می کشانند تا زحمات دولت وسپاه دیده نشود مردم متوجه شوند این حرامیان حرام خوار دارند آرزوهای برجا مانده آن مغروق را دنبال می کنند
    • IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      5 3
      ۱۰:۴۷ موافقم. باید تمرکز رو گذاشت روی تبینن برای کودکان، نوجوانان و نهایت جوانان نه تفاله‌های از دست رفته. البته از پدر و مادران نباید غافل شد. اما آموزش کودکان و نوجوانان که هنوز پاکن مؤثرتره.
  • IR ۰۵:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    5 2
    سعی کنید یه موتور خودرو هم بسازید جای دوری نخواهد رفت
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
      6 4
      چشم. سازمان فضایی ایران یه موتور خودرو هم بساز!!! خب قانونا نمی‌تونن! اینو به سپاه بگی شاید بشه اما سازمان فضایی موتور فضاپیما میسازه. باید از نمایندگان مجلس و دولت خواست. بهترین خواستن هم انتخاب افراد درسته‌. سربلند باشید.
  • آرش IR ۰۸:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    2 2
    ما این همه ماهواره مثل نور ۱ و۲ وخیام که نظامی وتصویربرداری هست و به فضا پرتاب کردیم ، پس چرا تا الان هیچ تصویری از اصابت حملات موشکی ایران به اسراییل و منتشر نکردن؟
  • AT ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    3 0
    دوستدار و هوادار برنامۀ فضایی هستم و امیدوارم ایران در آیندۀ نزدیک رتبۀ نخست را در برنامۀ فضایی و موشکی بدست بیاورد و تبدیل به مرکز پرتابهای فضایی در جهان شود.
  • US ۲۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۴
    0 0
    هر چه زودتر انشاالله موشک قاره پیما، معادل س-۵۰۰، و انتقال تکنولوژی سوخو ۷۵ چک میت. صنعت دفاعی خود باعث رشد اقتصاد و اشتغال میشود. نهایتا هم بازدارندگی هسته‌ای از الزامات است.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۵
    0 0
    کنار گداشتن هویت ایران در تاریخ ایران له عنوان یک سرزمین تاریخی از بین نیبره همان طور که کنار گداشتن روند تارخی هم همین طور است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس