کد خبر 1598504
تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۲۱:۲۳
حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 

شب گذشته دو روز بعد از ابلاغ نظر شورای صدور مجوز ساترا در خصوص ممنوعیت پخش «حشاشین» از سکوهای نمایش خانگی ایران، فیلیمو هم این سریال ضد ایرانی را از روی خروجی خود حذف کرد.

به گزارش مشرق، سامان مراد حسینی سخنگوی مجمع رصتا درباره ممنوعیت نمایش سریال «حشاشین» در ایران توضیح داد: اعلام ممنوعیت نمایش سریال «حشاشین» در ایران توسط ساترا صرفاً از این باب نبود که بخواهیم از مشاهده این اثر توسط مخاطبان ایرانی جلوگیری کنیم بلکه از این جهت هم موضوعیت داشت که در مقابل تولید و انتشار اثری که چهره نادرستی از ایرانی ها نمایش میدهد موضع گیری رسمی کنیم و نشان دهیم که درهای شبکه نمایش خانگی ایران به روی اثر ضد ایرانی باز نیست.

مرادحسینی درباره این موضوع افزود: اگر ساترا راجع به این اثر موضع گیری رسمی نمی‌کرد قطعا سایر بخش‌های حاکمیت نمی‌توانستند اقدامات بعدی را در حوزه دیپلماسی فرهنگی مرتبط با این سریال طراحی و پیگیری کنند.

حذف سریال «حشاشین» از تمام سکوهای ایرانی 

وی افزود: نکته دیگر در خصوص ممنوعیت انتشار سریال «حشاشین» در ایران این است که در این موضوع خاص شاهد همگرایی نخبگان کشور و دستگاه حاکمیتی ساترا بودیم و این موضوع بیانگر اتحاد ایران در مقابل تولید و انتشار یک سریال خصمانه و ضد ایرانی است.

به گزارش ایسنا، سریال «حشاشین» اخیرا به دلیل آنچه «تحریف تاریخ اسلام» و «ساخت مغرضانه سیاسی» خوانده شده، در پلتفرم‌های کشورمان مجوز انتشار ندارد.

سریال «حشاشین» روایتی درباره حیات و حوادث مرتبط با حسن صباح، بنیان‌گذار دولت اسماعیلیه است.

این سریال توسط عبدالرحیم کمال نوشته شده و توسط پیتر میمی کارگردانی شده است. فیلمبرداری آن دو سال به طول انجامید. قرار بود در ماه رمضان سال گذشته پخش شود و به دلیل فیلمبرداری صحنه‌هایی از سریال در مالتا و قزاقستان، نمایش آن تا امسال به تعویق افتاد.

بر همین اساس در پی منتشر نشدن این سریال از پلتفرم‌های داخلی، مهدی سیفی، مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا تاکید کرد که سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف‌های فراوانی است که به نظر می‌رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است و بنابراین طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال «حشاشین» (The Assassins)، در رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نیست.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • AS 7 IR ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    10 2
    ممنون دمتون گرم کار خوب بارک الله داره
    • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      3 6
      فقط چون مصر این سریال قوی رو ساخته و اینا خودشون نمیتونن در مورد تاریخ ایران فیلم و سریال بسازن پخش این سریالو ممنوع کردن.دم مصر گرم واجب شد حتما این سریال فاخر رو به همراه خانواده ببینیم.با این کارتون باعث شدید تمام مردم ایران این سریالو ببینن
    • IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 1
      ۰۰:۳۷ - متوهمین مجازی، فک میکنن خیلی زیادند! باشه برو نیگا کن...ببینم از توهمت چیزی کم میشه! بعیده البته
  • ریزبین US ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    8 1
    اگر به تاریخ خود اهمیتی ندهیم بیگانگان برایمان تاریخ به روایت خود می نویسند ایران هم پتانسیل فیلم سازی مدرن را دارد هم بازیگرهایی در حد سینماهای برتر دنیا دارد الی ماشاالله با تاریخ ده هزارساله آنقدر سوژه وجود دارد که می توان برای یک قرن فیلم و سریال از تاریخ ایران را برای داخل و خارج تولید کرد اگر در این زمینه پای کار بیائیم تمام سینماگران دنیا اعم از کارگردان ها و فیلمنامه نویس ها و بازیگران و غیره با ما همکاری خواهند کرد و دریچه جدیدی از تاریخ و تمدن و فرهنگ و هنر ایران به روی دنیا گشوده خواهد شد آنوقت علاوه بر سود معنوی قطب ا‌ول گردشگری جهان با میلیاردها دلار سود خواهیم شد
    • US ۰۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      1 2
      رابعه اسکویی و نعیمه نظام دوست میان بازی می کنند این تاریخ ایران رو
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    5 10
    ما هم از سکوهای ایرانی مشاهده نمی کردیم ، سکوی های ایرانی فیلم های سانسور شده صدا و سیما را گذاشته که نمی صرفه هزینه اینترنت کنیم برای فیلم های سانسور شده. حشاشین قابل مشاهده در سکوی خارجی و بدون سانسور .
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    35 10
    اینهمه فیلم و سریال مبتذل در پلتفرم ها هست که داره بنیان خانواده هارو نابود میکنه عین خیالتون نیست منتها چون دیدید عرب ها سریال درست کردن که محبوب شده فوری ممنوعش کردید ، همین سریال رو اگر آمریکا درست میکرد به به و چه چه میکردید
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    6 4
    خیالتون راحت طبق معمول چون شما چیزی حذف کردید حساسیت زیاد و میرن دانلود میکنند و میبینند همین حذف باعث شده چندتا منتقد و مورخ مصری عربی علیه شما و به حق بودن کارشون مصاحبه کنند
  • IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
    10 1
    خب چرا از بزرگان تاریخمون سریال نمیسازیم.صدا و سیمای ایران با هزاران میلیارد بودجه دقیقا چه کاری انجام میده؟چرا همین حشاشین که در تاریخ هم زادگاهش ایرانیه و مال خودمونه ازش فیلم درست تاریخی نمیسازیم؟الان شرکت یوبیسافت فرانسه بازی همین رو ساخته به نام اساسین کرید و یکی از ژانرهای مطرح و پرآوازه دنیای گیم شده به خصوص سه گانه والهالا ،اودیسه و اوریجن و حالا به تازگی اسسین میراج هم اومده.ما چی ساختیم دقیقا؟این همه تاریخ بکر این همه استعداد و نیروی انسانی و ....یعنی بودجه نیست واقعا؟؟حتی نمیشد صدا و سیما یک پلتفرم آنلاین ایجاد کنه یعنی اسپانسر پیدا نمیشد؟؟یه فیلم مشترک با ترکیه از مولانا ساختن رکورد سینما رو زده.یعنی مردم ما دوستدار ژانرهای اینچنینی هستن.ما بن بست که نداریم میشه سریال برخی مفاخر رو ساخت.مثل ابوعلی سینا مثل آرش کمانگیر مثل قهرمانان مختلف و ...
    • IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      5 3
      چون کشور در اشغال بیگانگانه و با ایران و تاریخش و بزرگان تاریخش دشمنی دارن
    • ایرانی IR ۱۰:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
      0 0
      چقدر بدبینی شما بابا:-))) اینهمه سریال تاریخی خوب ساخته شده و سریال عظیم حضرت سلمان فارسی هم با هزینه های زیاد در حال ساخته. تمام اینها در حالیه که جمهوری اسلامی و صدا و سیمای ملی تحت سنگین ترین تحریمهای ظالمانه قرار دارند و یک تنه در مقابل رسانه های تحت سلطه صهیونیسم بین الملل با بودجه های میلیاردی در حال مقاومت هستند.
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 0
    کارگردان خارجی سریال تاج و تخت را می سازند اما کارگردان ایرانی
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    3 1
    فیلم خیلی قشنگی هستبر خلاف فیلم های ایرانی از زندگی شهری فاصله گرفته
  • هادی IR ۰۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 1
    کل شبکه های خانگی و اینترنت پره از آثار ضد ایرانی و ضد فرهنگ ایرانی و مخرب و بدآموز و مبتذل و در جهت منافع صهیونیست ها ، اون وقت شما یه دونه اش رو جلوگیری کردین خوشحالین ؟ یک سیل عظیم نابودگر به جریان افتاده ، شما یک لیوان از این سیل رو برداشتین خوشحالین الان ؟ معلومه دیگه وقتی مسئولیت دست امثال شماها باشه وضع کشور میشه همینی که هست .
    • IR ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
      0 0
      حاجی چرا هر چی تو دنیا هست در جهت منافع صهیونیستاست؟
  • علیرضا IR ۰۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 3
    به فیلم مانکی شاهرخ خان هم بپرداز مشرق جان بیشرفی هندیا جدیدا داره زیادی میشه
  • TR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 1
    اینجوری باعث میشه که حتی اونایی هم که حال دیدن فیلمو ندارن ، حتما تهیه و دانلود کنن و ببینن !! هنوز ایرانیهارو نشناختین ؟؟!!
  • TR ۰۷:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 0
    اینجوری باعث میشه که حتی اونایی هم که حال دیدن فیلمو ندارن ، حتما تهیه و دانلود کنن و ببینن !! هنوز ایرانیهارو نشناختین ؟؟!!
  • US ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 0
    صدا و سیما فقط بودجه های نجومی را در ازای هیچ می بلعد چرا فیلم و سریال از تاریخ چند هزار ساله ایران نمی سازید حتما از تاریخ و تمدن ایران خوشتان نمی آید یک غیر ایران هم اینگونه فکر نمی کند
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    2 0
    باید ببینمش
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    1 0
    وقتی می خواهید جیزی را حدف کنید حدف کنید جنجال نیافرینید براش ...
  • منطقی IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۲
    0 1
    با سلام احسنت
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
    0 0
    خودتون که عرضه ساختن ندارید. یکی هم میسازه حذفش میکنید؟ خودتون بسازید بدون تحریف
  • Fara IR ۰۳:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
    0 0
    سریالی درباره محمد عبدالوهاب وریشه های یهودی آن ورابطه اش با جواسیس عنگلیسی و تأسیس آل سعود وهمچنین لورنس عربستان و نقشش درباره‌ی نابودی اسلام و تأسیس آل سعود وهمچنین سریالی درباره‌ی روسای یهودی مخفی مصر و سادات وخیانتهایشان و...میتوانید با کمترین بودجه و بهترین داستان و بازیگران توانا وگریمو رهای حرفه ایمان و هم‌چنین همدستی سران مصری در همکاری با عسرایل و خیانت هایشان به مردم مصر وریشه یهودی آل سعود و.....میتوانید هرشش ماه بسازید چرا معطلید.منتها آنها دروغ به مردم تحویل میدهند وشما در سریالهای تان این دروغ ها و واقعیتها رو بیان کنید خیلی ساده هر شش ماه میتوانید.یک سریال بسازید.فیلنمامهاش هم با خودم.جی میلم هست . خواهشاً دست رو دست نگذارید.وضع مالی افتضاحی دارم ولی مجانی کار میکنم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس