تخریب منازل و اموال عمومی توسط آشوبگران در جوانرود

"نگاه تبیینی_امنیتی" چگونه خطر اغتشاشات مهسا را از مردم دور کرد و چرا در قبال 2 توطئه فتنه اقتصادی و تحریم انتخابات نیز به این نگاه نیاز داریم؟

سرویس سیاست مشرق - «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و اتفاقات کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. ۷:۳۰ هر روز با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

***

"نگاه تبیینی_امنیتی" چگونه خطر اغتشاشات مهسا را از مردم دور کرد؟

راز بزرگ سال 98؛ تشییع میلیونی حاج‌قاسم و مشارکت کم در انتخابات/ ربیعی: "آشوب" در ظاهر تمام شد!

در سالگرد اغتشاشات و با اینکه برنامه‌ریزی‌های دشمنانه بسیاری از خارج و داخل کشور برای ایجاد بلوا و غائله انجام شده بود؛ اما با فرمول "نگاه تبیینی_امنیتی" شاهد آرامش بسیار خوبی در سطح کشور بودیم.

آرامشی که البته سبب مفتضح شدن دشمن خارجی و ایادی داخلی او نیز شد.

در عین حال اما باید دانست که خطرات دیگری نیز در پیش رو قرار دارد...

*شاید برای نخستین بار بود که دیدیم خطر یک مسئله در 2 مجاری اصلی خود یعنی در سیاست و امنیت بصورت همزمان مورد توجه قرار گرفت.

و در ادامه و در رخدادی مبارک نیز این توجه با پیوست عملی همراه شد. یعنی دلسوزان اهل سیاست شروع به تبیین کردند و مجاهدان عرصه امنیت نیز آنچه می‌باید را دقیقا و با چیره‌دستی به اجرا درآوردند.

و در نتیجه‌ی کار، نقشه‌ی دشمن به شکست و مذلت کشیده شد، آشوبی رخ نداد و "بانیان آشوب" نیز فعلا به سوراخ‌هایشان خزیدند.

پیش از این نیز برخی محافل تحلیلی کرارا از لزوم برخورد تبیینی_امنیتی سخن گفته و تصریح کرده بودند که راه مواجهه با دسایسی که رخدادهای داخلی ایران را هدف قرار داده؛ نگاه تبیینی_امنیتی با همکاری خواص و نیروهای امنیتی است و لاغیر.

در همین رابطه و پیرامون خطرات پیش رو می‌توان به 2 مقوله "فتنه اقتصادی" و "تحریم انتخابات" اشاره کرد.

کسانی در اتاق‌های طراحی فتنه هستند که برای به خیابان کشاندن مردم به بهانه مشکلات اقتصادی و ایضا کاستن از میزان مشارکت مردم در انتخابات توطئه کرده‌اند. و دقت شود که این برنامه‌ریزی هم یک برنامه‌ریزی یک‌شبه یا چند ماهه نیست و بلکه سابقه‌ای چندین ساله دارد.

و اکنون این ما، این تجربه زیسته موفق در سالگرد اغتشاشات مهسا و این خطرات پیش رو...

اگر کسی در ایران هست که می‌داند اعتراض خیابانی منجر به بغرنج‌تر شدن مشکلات اقتصادی می‌شود و اگر کسی هست که نمی‌خواهد امتیاز مشارکت حداکثری از دست برود؛ راه حل از دالان تبیین در حوزه سیاسی و برخورد در حوزه امنیتی می‌گذرد.

***

راز بزرگ سال 98؛ تشییع میلیونی حاج‌قاسم و مشارکت کم در انتخابات!

راز بزرگ سال 98؛ تشییع میلیونی حاج‌قاسم و مشارکت کم در انتخابات/ ربیعی: "آشوب" در ظاهر تمام شد!

محمدرضا باهنر، چهره شهیر اصولگرا و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی در بخشی از یک مصاحبه که مشرق آنرا منتشر کرد، پیرامون انتخابات امسال گفته است: یکی از دلایل اهمیت مشارکت در انتخابات مجلس، این است که ما همیشه میزان حضور در پای صندوق‌های رای را به میزان وابستگی مردم به حاکمیت ترجمه کرده‌ایم. شاید برخی کشورها با کمتر از ۳۰ مشارکت، انتخابات را برگزار می‌کنند و آن میزان رای را نیز طبیعی می‌دانند و چندان هم مشکلی ندارند اما از ابتدای انقلاب اسلامی، ما همواره عنوان کرده‌ایم که حضور پای صندوق‌های رای، نشان از حضور مردم در مشارکت با نظام و حاکمیت دارد. بنابراین دشمن و نیروهای داخلی و خارجی این موضوع را دنبال می‌کنند و در هر صورت، باید تلاش کنیم مشارکت افزایش پیدا کند.

او در ادامه نیز تصریح می‌کند: من با وجود اینکه منصوب به یک جریان سیاسی در کشور هستم اما روی امر مشارکت، حساسیت بالایی دارم و معتقدم که بالا رفتن مشارکت در این دوره از انتخابات، حتی مهم‌تر از نوع انتخاب است. بسیاری از دوستان ما این صحبت را قبول ندارند و می‌گویند که مشارکت باید به اندازه‌ای بالا برود که در نهایت اصولگرایان انتخاب شوند اما من می‌گویم هر چقدر مشارکت بالاتر برود بهتر است ولو اینکه رقیب ما اکثریت را به دست آورد.[1]

*در بحث اینکه افرادی از ابتدای انقلاب تأکید کرده‌اند که میزان مشارکت مردم در انتخابات یعنی وابستگی مردم به حاکمیت! این افراد اشتباه کرده‌اند و اکنون هم باید اشتباهشان را اصلاح کنند زیرا عامل بستگی مردم و حاکمیت یا همان میثاق ملی؛ "قانون اساسی" اجرا شده است نه میزان مشارکت که یک متغیر وابسته است.

اشاره به تجربه سال 98 در این زمینه یک ضرورت است و آن اینکه در سالی که مردم با شوری وصف‌ناشدنی و تاریخی در تشییع جنازه سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی شرکت کردند اما میزان مشارکت در انتخابات مجلس یازدهم کمتر از 50 درصد بود!

این تجربه تاریخی نشان می‌دهد که عامل بستگی مردم و حکومت و نیز مشروعیت نظام اسلامی هرگز ربطی به میزان مشارکت در انتخابات ندارد و مشارکت انتخاباتی هم یک متغیر وابسته است نه مستقل که عملا چیزی را اثبات نمی‌کند و صرفا یک امتیاز است.

همچنین عقلانیت و سوابق خوب ایجاب می‌کرد مهندس باهنر با اشراف و آینده‌بینی بیشتری تحلیل‌های خود را مطرح می‌کردند.

مشارکت بالای انتخاباتی اگرچه یک امتیاز است اما تعیین کننده چیزی نیست و نتیجه انتخابات به صرف رعایت قانون، لازم‌الاتباع برای همه است.

از طرفی به تجربه انتخابات‌های گذشته نیک می‌دانیم که وقتی در یک انتخابات "رأی بد" داده شود؛ نتیجه انتخابات به راحتی می‌تواند حلاوت انتخابات و مشارکت حداکثری را کمرنگ کند.

با این 2 مقدمه مشخص می‌شود که حرف آقای باهنر مبنی بر اینکه "بالا رفتن مشارکت مهم‌تر از نوع انتخاب است" یک حرف صحیح و دقیق نیست و مبانی سیاسی آنرا تأیید نمی‌کند.

و اما ادعای باهنر که اظهار می‌کند: "بسیاری از دوستان ما می‌گویند مشارکت باید به اندازه‌ای بالا برود که در نهایت اصولگرایان انتخاب شوند"!

اولا در سال 88، با یک مشارکت بسیار بالا در انتخابات مواجه بودیم و اتفاقا دوستان آقای باهنر پیروز انتخابات شدند.

ثانیا یک سیاستمدار صادق بایستی رویه‌ها و رجالی که در مسیرهای انحرافی حرکت می‌کنند را به مردم معرفی کند نه اینکه آنها را دوست خطاب کند.

به دیگر سخن اینکه انتظار بود آقای باهنر اگر چنین دوستانی دارد؛ از آنها برائت بجوید و در پیشگاه نظام اسلامی رسوایشان کند چون نظام اسلامی هرگز چنین دوستانی ندارد و به مشارکت انتخاباتی به مثابه یک سازه مهندسی شده نگاه نمی‌کند.

تجربه انتخابات‌های گذشته به وضوح نشان می‌دهد که نظام اسلامی اگرچه بر رأی خوب تأکید دارد اما به نتیجه انتخاب مردم (هرچه که باشد) احترام می‌گذارد و مسئولیت رأی مردم را بر عهده خودشان وا می‌گذارد.

بیان این نکته هم ضروریست که ارتباط فعالیت سیاسی و انتخاباتی با مشارکت انتخاباتی مثل دریچه سدهای آب و آب پشت سد نیست که فردی یا جریانی یا دوستانی(!) بتوانند از میزان مشارکت بالا بکاهند.

مشارکت بالا و حداکثری مردم هر سدی را خواهد شکست.

***

ربیعی: "آشوب" در ظاهر تمام شد!

راز بزرگ سال 98؛ تشییع میلیونی حاج‌قاسم و مشارکت کم در انتخابات/ ربیعی: "آشوب" در ظاهر تمام شد!

علی ربیعی، فعال چپ و از مقامات دولت روحانی به تازگی در یادداشتی پیرامون اغتشاشات سال گذشته که به بهانه سالگرد این آشوب‌ها نوشته، ضمن جنبش خواندن این غائله تأکید کرده است:

"سنجش‌ها، مطالعات و شواهد رفتاری حکایت از آن دارد که به‌رغم فروکش کردن در تظاهر فیزیکی ظرفیت ذهنی آن کماکان باقی است."

به گزارش خبرآنلاین، او در پایان یادداشت خود نیز به بهانه اصلاح و پیشنهاد برای به سامان رساندن می‌نویسد: تحریک نکردن جامعه با اصرار بر سیاست‌های تعارض‌آمیز گذشته و حرکت به سمت اصلاح سیاست‌های فرهنگی و اجتماعی، میدان دادن به نهادهای مدنی و استفاده از فرصت‌های باقی‌مانده جهانی برای بازگشت به برجام و نهایتا در پیش گرفتن سیاست‌های اقتصادی و توسعه‌ای راه‌هایی است که باید به ‌طور اجتناب‌ناپذبر پیموده شود و متضمن همدلی رو به آینده خواهد بود.[2]

*ما قضاوت درباره یادداشت ربیعی را بر عهده مخاطبان محترم می‌گذاریم و البته این سابقه را هم درباره او بیان می‌کنیم که ربیعی پس از پایان اغتشاشات آبان 98 نیز طی یادداشتی تأکید کرده بود که "حکایت همچنان باقیست"![3]

در خوانش یادداشت‌های ربیعی همچنین به نوعی تقدیس اغتشاش نیز می‌رسیم. آنجا که او تأکیدی بر مذمت اغتشاش و تحرک خیابانی ندارد (و مثلا در همین یادداشت حتی یک کلمه در نکوهش بلوا بیان نشده است) و حتی ابایی ندارد از اینکه به یک اغتشاش کور و خانمانسوز مدال بدهد و لفظ مدح‌گونه‌ی "جنبش" را برای آن به کار ببرد.

ربیعی به تازگی نیز از این گفته است که عده‌ای همیشه قصد دارند حال مردم را بگیرند![4]

ما پیش از این در وبلاگ مشرق از عبارتی با عنوان "بانیان آشوب" نام برده‌ایم که به نظر می‌رسد بایستی علل وقوع اغتشاشات خیابانی را در همین عبارت کلیدی پیدا کرد.

هیچ حرکت غیر عقلانی و خانمانسوزی در خیابان‌ها رخ نمی‌دهد مگر آنکه بانیان و فرماندهانی دارد. آن فرماندهان را باید پیدا کرد و با نگاه تبیینی_امنیتی زیر ضربه برد و گرنه همانگونه که از تمنّای عده‌ای پیداست؛ آشوب تمام نخواهد شد!

***

1_ mshrgh.ir/1527456

2_ khabaronline.ir/xkrK8

3_ https://irna.ir/xjwnW5

4_ mshrgh.ir/1526946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    15 9
    چرا ربیعی اینگونه ننویسد خودشان پیاده نظام و مزدوران غرب و از مراکز اصلی فتنه و اغتشاش هستند
    • بختیاری IR ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      12 4
      عده‌ای همیشه قصد دارند حال مردم را بگیرند. ! احتمالا صبح جمعه چنین دستوری نگرفتی؟؟؟ لعنت خدا بر خائنین و عده‌ای که قصد دارند حال مردم را بگیرند.که دقیقا مشخصه چه وطنفروش هایی نوکر اسقاطیل بزدل هستند و دشمن مردم وکشور
    • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      9 11
      مشرق چرا خبر دانشگاه تهران پاک کردی که دختره با لباس تجزیه طلب ها و بیحجاب داره دفاعیه خودش انجام میده مسولیین بیغیرت کجان اونجا دانشگاست یا محل یه مشت هرزه تجزیه طلب
    • حاجی از سه راه جوبشور قم IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      1 0
      هر کس حرف منطقی و عاقلانه بزنه سر باز غربه هر کی دیوانه بازی درآورد سوپر انقلابی هست مثل کسانی که از سفارت عربستان بالا رفتن تا هفت سال به عربستان التماس کنن
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    10 7
    چرا ربیعی اینگونه ننویسد اصلاحطبان نقطه مرکز اغتشاشات در زول این سالها بوده اند سوال مماشات با ا ینها است
  • IR ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    7 8
    یک نقطه نظر مخالف با غرب و فتنه گران غربی از سوی اصلاحطبان نشان دهید ممکن نیست انچه اصلاحطلبان می گویند غرب نگوید و انچه غرب میگوید اصلاحطلبان نگویند و این یعنی چی؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    5 7
    اگه میخواید امثال روحانی رو تایید صلاحیت کنید که درصد مشارکت مردم در انتخابات بالا بره،این یعنی خود کشی از ترس مرگ، ریشه اصلی نا ارامی های سال ۹۶،۹۸،۱۴۰۱،مشکلات اقتصادی بود که مسبب اصلی اش دولت روحانی بود
    • IR ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
      1 1
      نه اینکه الان همه تونازونعمت زندگی میکنند دست بردار آخه قربون با ۷ویا ۸ ویا۹ ویا حتی ۱۴ویا ۱۵ میشه زندگی کرد
  • محمد IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    9 8
    خدا لعنت کند نفوذی هایی که اوایل انقلاب توانستند در مراکز حساس و امنیتی کشور رسوخ کنند و فجایعی مثل ترور رئیس جمهور و مسئولین رده اول کشور را فراهم نمایند و باقیمانده شان هم در نقش سرمایه های اسرائیل همچنان مشغول کارند.
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    8 6
    آقای ربیعی همان اراذل اوباشی هست اگر میتوانیست مثل قاتلان شهید عجمیان ووو را در چهارراه ها آدم می کشت از طرفی قلم ایشان کمتر از چاقوی اغتش گران نیست
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    3 8
    خواهش می کنم افاضلاب امثال ربیعی را منعکس نکنید. چون برای اینکه زیرا، کیسه زباله کم می شود
    • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      0 2
      تو خودت؟؟؟
  • IR ۱۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    6 8
    ربیعی پلید پلشت لمپن یک فتنه گر کثیف است
  • IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    9 1
    دلسوزانه توصیه میشود اگر مشارکت مردم را میخواهید از نمایش چهره های پردافعه و میدان دادن به شهره های بی خاصیتی نظیر باهنر اکیدا خودداری فرمائید. این ادمها با خود کوهی از خاطرات منفی را تداعی میکنند ماشاء ا.. وقاحتشان هم پایانی ندارد. با روزنامه شرق مصاحبه میکنند و نان اصول را میخورند.
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    7 3
    عجب جیک جیک مستانی راه انداخته این با هنر
  • FR ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    3 6
    ربیعی در واقع زمینه را برای غلط کردن اصلاحاتچی ها فراهم میکند
  • IR ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    3 6
    ربیعی چقدر مزخرفی، منافقین پیش تو لنگ میندازن، واقعا یه پیرمرد بیمار هستی.
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    3 6
    لعنت بر دولت روحانی که دوروبرش رو یه مشت نامتعادل و بیمار امثال ربیعی گرفته بودن.
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    4 5
    سامانه ای که حقوق و مزایا و تمام دریافتی کارکنان دولت و شرکت های دولتی نفتی و بانکی و صنایع و شرکت ها و هلدینگ های دولتی را مشخص کند ایجاد کرده و تمام دریافتی مدیران سطوح بالا را شفاف نمایش دهید در گام اول. تمام حقوق و مزایا و پاداش های شرکت های نیمه دولتی و خصوصی را مشخص کنید و مالیاتش را بگیرید
  • IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    4 1
    صنایع نفت تولید مواد خام پر حجم که دارند حقوقا کمشون چهل یا پنجاه ملیونه ولی صنایع دیگر چون تولید کم حجم دارند حقوقا بسیار پایین است. این درست نیست حقوق صنایع نفت دولتی بی عدالتی است ، حقوق شرکت های دولتی نفتی را درست کنید. ظلم صنعت نفت را متوقف کنید. صنعت نفت دولتی را شفاف کنید، وزارت نفت را شفاف کنید. می گویند مدیران سفارشی، نه با این مدل کار بدون همت علمی و صرف مصرف گرایی کالای بیگانه ، سفارشی می شوند . سفارش کالای اروپایی و امریکایی برایشان لذیذ تر می شود. کافی است کارکنان تامین اجتماعی و وزارت نفت را مقایسه کنید تا تبعیض را بفهمید. به دوران لعنتیه فروش نفت و پول های هنگفت نفتی بدون توسعه صنایع پایین دستی برنگردید. به خوشی های ناپایدار پول نفت تکیه نکنید
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    3 0
    صنعت یعنی شفافیت ، رقابت و نیروی انسانی . شفافیت اصل است و هرکس شفافیت داشته باشد باید در صنعت پشتیبانی شود . وزارت نفت و بانک ها را شفاف کنید . نیروهای مسلح باید با شفافیت وارد رقابت تولید و پرورش نیروی انسانی کشور شود . به حرف انگلیسی های تفرقه انداز که می گویند نیروهای مسلح وارد اقتصاد نشوند گوش ندهید . چهل سال است شرکت های دولتی زیر مجموعه صنعت نفت شفافیت اقتصادی ندارند . به ملت با قوانین محرمانگی ظلم نکنید . حقوق شرکت نفتی ها با استخدامی های تامین اجتماعی رامقایسه کنید . تبعیض و زورگویی منافقانه شرکت نفت را اصلاح کنید . نیروهای مسلح با شفافیت اقتصادی با تمام قدرت به صنعت ورود کنند . اعتماد به نفس حاکمیتی داشته باشید و تبعیض و زورگویی و نفاق را به همدلی و مشارکت تبدیل کنید . پاداش ها و وام های بانک ها را شفاف کنید و بانک مرکزی را زیر نظر و بازرسی قوای مقننه و قضا بیارید . کشور را از بن بست بی عدالتی ، تبعیض و عدم شفافیت خارج کنید
  • IR ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    5 1
    چهره آقای باهنر به تنهایی ضد تبلیغ است به عبارتی حساسیت ایشان باعث کم شدن مشارکت میشود.
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    2 2
    زمانی که طرف با دست خالی میاد بیرون آشوب نیست اعتراض هست بوضع موجود شما مساعله به این سادگی را نمی فهمید اگه قرار بود آشوب باشه مسلح میریختن سرتون
    • IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
      1 10
      آرمان علی وردی...
  • سرطان اصلاحات IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    3 1
    آقایان باهنر و ربیعی و ... بهتر است بازنشسته شده و نزد خانواده های خودشان به کانادا تشریف ببرند. دیگه در سفره محرومان چیزی باقی نمانده که اصلاح طلبان ستون پنجمی همچنان خواستار سهم خواهی از آن هستند
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    4 4
    آقای ربیعی احتمالا از باطن آشوب ها خبر دارید و پشت صحنه مدیریت می کنید که می فرمایید آشوب در ظاهر تمام شده است
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    5 1
    آقای باهنر کاهش مشارکت در انتخابات به علت عملکرد بد شما و همفکرانتان می باشد
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    حداقل سواد ندارید از آدمهای باسواد بهره بگیرید . ملت نفهم که نیستند فقط حرف می زنید آنهم از روی بیسوادی و بیخردی
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    آقای ربیعی یکی از افراد آشوب ساز هست! بیشتر گرفتاریهای اقتصادی و ذلت سیاسی و ایجاد آشوب و ... مثل فتنه ۸۸ و فتنه نفتی زمان دولت روحانی و ... از عملکرد همفکران جناب ربیعی نشأت گرفته و عجیب است که قیافه مدافع ملت هم می گیرند!
  • IR ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    2 1
    اگر در ابتدای انقلاب، آقایان حجاریان ربیعی نبوی بخاطر حادثه انفجار در دفتر نخست وزیری محاکمه شده بودند ، الان شاهد حضور دوباره این خیانتکاران نبودیم
  • حسين DE ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 0
    آقاى مثلًا "باهنر" ممكنه لطفاً توضيح بدى "هنر" جنابعالى چيست؟ اگه فهم و شعور سياسى دارى نظرت رو صادقانه در ارتباط با اصل ٤٤ قانون اساسى جمهورى اسلامى بطور شفاف بيان كن.
  • حسين DE ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    آقاى ربيعى در مورد شما و امثالکم حكايت همچنان باقى است ،تو هنوز هيچگونه درك درستى از فعل و انفعالات جامعه ندارى و نميتونى تشخيص بدى تفاوت شورش و قتل و كشتار با جنبش اجتماعى چيست؟ تفكر منخط و سخيف تو و همفكران تو همان نگرش مزخرف زن_زندگى_آزادى است و شكى نيست كه تو امثال تو هيزم آوران اين اغتشاشات بوديد.
  • IR ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    0 1
    تو آمریکا برای انتخاب انتخابات برگزار میکنند شما هم همین کار رو بکنید
  • محمدایوب IR ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    جنبش یا انقلاب فواججع اینکه ربیعی آنرا خاموش می بیند واز بین نرفته چون خود آنان وقبیله اشان از لیدر های انقلاب فوا....وخانواده آنان هم پیاده آنها هستند
  • محمدایوب IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    آقای باهنر در تصادفی چند نفر مرده بودند اما یکی کمی جان داشت اورا با مردگان گذاشته بودند اما توان نداشت نشان دهد زنده است اما گاه گاهی آنقدر تلاش میکرد نشان دهد زنده است اما صدا نداشت فقط آزار می‌داد حال جناب باهنر شماهم فقط دوستان انقلاب را آزار میدهید دیگر در سیاست جایی ندارید بروید با همان دوستانتان در گعده هایشان صفا کنید
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    2 1
    مشرق جان چرا اینقدر صحبت‌های باهنر را تیتر می‌کنی رسد موضع گیریهای باهنر درفتنه های اخیر در بزنگاه نشان می‌دهد ایشان قابل اعتماد برای جریان انقلاب نیست برادر نکن
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    اقای بیعی تاشما وهمفکراتان در لایه های جامعه هستید ننگ اشوب وکودتا در دنیا وجود دارد وای بر احوال شما وامثالتان کیسه ای پر از گناه وبدهی حق الناس را با خود بگور میبرید .
  • محمدایوب IR ۱۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    در رابطه با آن دختره وطن فروش که دفاعیه خود را با لباس ضد انقلاب وبدون روسری انجام داده شورای انقلاب فرهنگی اگر غیرت داشته باشند باید سریعا رییس آن دانشکده واستاد راهنما وکسانیکه با این بی شرف ارتباط داشتند از کار برکنار و اخراج کنند دوم تمام دانشگاهها تحت نفوذ وطن فروشان اصلاح طلب است باید با یک انقلاب فرهنگی همه آنها را بیرون ریخت مثل زباله
  • IR ۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    جناب ربیعی تا شما و بقیه اصحالات هستید و نفس می کشید هیچ چیز تمام نشده
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
    1 0
    حتما عامل موساد است
  • RO ۰۷:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    اگر به بهانه مشارکت حداکثری باردیگر مجلس بدست غرب گراها بیفتد این چنین مجلسی جز مزاحمت برای دولت چیز دیگری نخواهد داشت. و این دو دوستگی سیاسی به سطح جامعه نیز خواهد کشید. پس دستگاههای نظارتی اجازه ندهند که افراد و باندهای سیاسی معلوم الحال باردیگر کرسی های مجلس را به دست بگیرند. هر چند دل خوشی از این دولت هم نداریم اما در این شرایط سیاسی حاکم بر جهان حفظ ثبات سیاسی و حفظ روابط راهبردی با بلوک شرق هم برای ایران بی نهایت مهم است که با آمدن غرب گراها لطمه زیادی خواهد خورد.
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    علی ربیعی که از عناصر استحاله شده اطلاعاتی و امنیتی و از بازجوهای خشن معروف در حبهه غربگرای اصلاحات است از فرو کش کردن و شکست توطئه های سیا و موساد در سالگرد اغتشاشات 1401 بشدت بهت زده شده و ناراحت است .او بخوبی میداند که جریان سیاسی الوده ای که حد اقل 30 سال قدرت را در دست داشت باعث حجم وسیعی از مشکلات و چالشهای اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و نابسامانی های امروز جامعه ما است . اعتراضات به حق ومنطقی و گلایه های بخشی از جامعه از وضعیت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی به عملکرد و خطا ها و خطیئه های همین جریان غربگرای استحاله شده باز میگردد . البته اقای ربیعی نباید فراموش کند که در اغتشاشات سال گذشته اصلا اعتراضات و شعارها رنگ اقتصادی و حتی سیاس متداول را نداشت شعارها علیه دین و اخلاق و اصل نظام و مقدسات بود انان شعار تجزیه ایران را میدادند .در جریان اغتشاشات انان حسینه ها و مساجد و امام زاده ها و قران را به اتش کشیدند و چادر از سر زنان برداشتند و در ملاء عام عریان شدند و شراب خوردند و حرفهای رکیک زدند .نان علنا خواستار عریانی و بی بند وباری و فساد و فحشا و بی ناموس و تجزیه ایران بودند . اقای ربیعی با ذهن الوده خود از چنین جریان فاسد و مبتذلی طرفداری میکند و انرا " جنبش " میخواند !!!
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    عناصر اطلاعاتی جبهه اصلاحات چه نقشه ای در سر دارند؟ ایا اینگونه اظهارات پیگیری امنیتی ندارد ؟ ایا اینگونه موضع گیری ها همراهی و تایید اشوب ها و اغتشاشات نیست ؟چرا باید افرادی مثل ربیعی با ان سوابق کذایی حاشیه امن داشته باشند؟
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 2
    جناب اقای ربیعی نظر شما راجع به شهادت ده ها نفر از نیروهای انتظامی و مردمی توسط اغتشاشگران چیست ؟ نظر جنابعالی بعنوان افسر امنیتی و اطلاعاتی ارشد جبهه اصلاحات نسبت به شکنجه و به شهادت رساندن نیروهای مردمی توسط اوباش و اشرار چیست ؟ چرا شما نسبت به توهین به مقدسات دینی و به اتش کشیدن مساجد و قران و. قتل و غارت توسط اشرار موضع گیری نکرده و نمیکنید ؟ شما نسبت به مطالبات تجزیه طلبانه اغتشاشگران و عریان شدن بعضی زنان و مردان اغتشاشگر در میان مردم و مصرف علنی شراب در خیابان توسط انان چه نظری دارید ؟انان اصل نظام و اسلام و انقلاب وایران و مردم و امنیت و اخلاق و مقدسات دینی را مورد هدف و هجمه قرار داده بودند شما و جبهه غربگرای شما نه تنها سکوت کرده و محکوم نمیکنید بلکه با انان همراهی کرده و ان حرکت زشت را " جنبش " قلمداد میکنید !!! ایا میدانید هرکس به عمل قومی رضایت داشته باشد از انان محسوب میشود؟ ایا میدانید بنا بر منطق دینی شما شریک قتل و غارت و جنایت انان هستید ؟؟ظاهرا ظرفیت ذهنی شما علیه انقلاب اسلامی و حکومت دینی و اقتدارایران و امنیت و عدالت و ارامش برای مردم کما کان ادامه دارد !
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    ننگ همراهی و همگامی با اشوبگران و اغتشاشگران قاتل و فاسد و اراذل و اوباش در کارنامه سیاه اصلاح طلبان از جمله پلیس اطلاعاتی انان علی ربیعی ثبت خواهد شد .
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    این اظهار نظر ربیعی یعنی همراهی شبکه نفوذ با مفسدین هرزه ای که تمامیت و امنیت ایران و مردم را بخطر انداخته بودند . معلوم میشود این جریان الوده و به شدت مشکوک نه تنها به انقلاب و اسلام علاقه ای ندارند بلکه امنیت و تمامیت ارضی ایران نیز برایشان بی اهمیت است .
  • IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    علی ربیعی میگوید اشوبها به ظاهر تمام شده و.... اما گویا هنوز ذهن الوده ایشان پر از اشوب و اشوب سازی است .ظرفیت ذهنی ربیعی برای اشوب سازی و اغتشاشگری همچنان فعال است .
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    علی ربیعی هم از همونلوطی های استحاله شده نازی اباده که به برکت انقلاب به نون ونوایی رسید و با فراموش نمودن و پشت کردن به طبقه خودش الان در ویلاهای صدها میلیادی شمال شهر زندگی میکنه و پز غربی میده ! و علیه انقلاب و مردم و امنیت کشورش قلم فرسایی میکنه چنگ ودندون نشون میده . !!البته همه لوطی ها اینطور بی معرفت و خود باخته نیستن . خدا رحمت کنه طیب خان و شاهرخ را و... که تا اخرپای کار اسلام و انقلاب و امام ومردم و ایران ایستادند و عاقبت به خیر شدن .خدا عاقبت همه ما را به خیر کند .
  • IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    اشوب ذهنی دکتر ربیعی تماما ندارد !!
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۹
    1 0
    وطن فروشی وتجزیه طلبی و بی بندو باری و مطالبه فساد و فحشا و شراب خواری و عریان شدن و اتش زدن مسجد و قران و... از نظر فکر مغشوش و اشوب زده علی ربیعی " جنبش " است که کما کان ادامه دارد !!البته از نظری حق با ربیعی است چون خداوند در قران به انسان هشدار داده که شیطان قسم خورده که تا قیام قیامت به فساد و شیطنت خود ادامه بدهد و لحظه ای ارام ننشیند .
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    0 0
    باز سر و کله این ( باهنر ) پیدا شد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس