کد خبر 1504564
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۸
بیانیه «امباپه» و تیم ملی فرانسه و دعوت به آرامش و پایان خشونت

ستاره جوان تیم ملی فرانسه در واکنش به اعتراضات و آشوب‌های اخیر در این کشور در پی کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، خواستار «توقف» خشونت‌ها شد.

به گزارش مشرق، کیلیان امباپه، ستاره جوان تیم ملی فرانسه که به همراه این تیم جام جهانی را نیز فتح کرده است، در واکنش به اعتراضات و آشوب‌های اخیر در این کشور درپی کشته شدن یک نوجوان ۱۷ ساله به دست پلیس، خواستار توقف خشونت‌ها در این کشور شد.

امباپه با انتشار پستی در فضای مجازی نوشت: خشونت هیچ مشکلی را حل نمی‌کند به ویژه وقتی که این(خشونت) به طور اجتناب‌ناپذیر به سمت همان‌هایی برگردد که در حال ابراز خشونت هستند.

مرد ۲۴ ساله آبی‌های فرانسه و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن، همچنین خواستار اعتراضات «صلح‌آمیز و سازنده» شد.

این نوجوان ۱۷ ساله که «نائل» نام داشت، سه‌شنبه هفته گذشته پس از سرپیچی از فرمان ایست پلیس در یک ایست بازرسی، هدف شلیک ماموران قرار گرفت و جان خود را از دست داد.

در جریان اعتراضات به قتل وی، تنها در روز پنجشنبه بیش از ۹۰۰ نفر بازداشت شدند. دولت فرانسه از اعزام ۴۵هزار نیروی پلیس برای سرکوب معترضان خبر داده است.

در ادامه پیام امباپه که به نمایندگی از تیم ملی فرانسه در فضای مجازی منتشر شده آمده است:« ما هم مثل همه مردم فرانسه، از مرگ نائل جوان باخبر و شوکه شدیم.»

وی که در جام جهانی ۲۰۱۸ در تیم تحت هدایت دیدیه دشان، جام قهرمانی را بالای سر برد، افزود: «بازیکنان فرانسه که اکثر آنها مثل نائل از محله‌های طبقه کارگر می‌آیند، «احساس غم و درد» مشترکی دارند. بازیکنان نمی‌توانند ساکت بمانند و خواسته‌اند تا خشونت جای خود را به عزاداری، گفتمان و بازسازی و احیا بدهد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    4 0
    ماشالله بهش. درد و بلاش بخوره تو سر امثال کریمی که بیشتر اتش فتنه را شعله ور می‌کرد.
  • IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    4 0
    برخی سلبریتی های دوزاری نفهم از ام پابه یاد بگیرند. ان شالله
  • حسین IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    قابل توجه بعضی از به اصطلاح سلبریتی های ایران که در همچی مواقعی آتش بیار معرکه میشن یا خوش رقصی برای شبکه های معاند . که البته حرفاشون تعداد شون هم کم نیستد دیگه هیچ ارزشی نداره.....
  • AS 7 IR ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    ما اگر عقب مونده باشیم توی مورد های ادعایی مثل عدالت و اقتصاد توی موضوع قشر روشن فکر و سلبریتی قشنگ 300 سال عقبیم ! سلبریتی میهن پرستم ارزوست البته دور از جون خوباشون
  • IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    این کجا وسیلیبریتی های بی‌ریشه غرب گدا ی ما کجا دردش بخوره توسر این بی غیرتها ،اما باغ اروپا همون باغ وحشه
  • ناشناس IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    امباپه بزدل چقدر پول بهت دادن
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    0 0
    سلبری ی های ماهم ازهرفرصتی برای ایجادشورش وخشونت استفاده میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس