کد خبر 651416
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹

اینجا مازندران است، ۱۴ آبان به وقت تبری روستای متکازین از توابع شهرستان گلوگاه.سیده معصومه حسینی نمونه ی بارز یک زن اصیل مازندرانی که از ۷ سالگی طعم کار کردن را چشیده و همچنان دوشادوش همسرش با چرخ روزگار می چرخند.گلیم بافی هنریست که معصومه خانم ۴۲ ساله تمام جوانی اش را پای آن سپری کرده، چنان با تار و پود وجودش عجین شده که تمام طرح های گلیم را بصورت ذهنی طراحی کرده و می بافد. او که مادر سه فرزند است، پا به پای همسرش حسام کریمی ، دخترش را راهی خانه بخت کرده و دو پسرش نیز یکی راهی خدمت مقدس سربازی و پسردیگرش نیز در کنارشان مشغول دامداری است. ضرب آهنگ شانه در میان چله، صدای تلم زدن برای تهیه ماست و دوغ و زندگی با دام تنها یک سکانس از زندگی پرتلاش مردمان مازندران توام با آرامش خاطر است که نمادی از اقتصاد مقاومتی در این خانواده را به تصویر می کشد.

{$sepehr_album_46435}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • hkjjk ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 1
    اخ اخ چه جایی من حاضر بودم جای اون سگ گله بودم نه چوپان حتی.چوپانی که دیگه عشقه..مردم مازندران گیلان گلستان اید قدر بدونن این منابع خدادای رو و خودشونو گرفتار زندگی ماشینی و شهری نکنن..
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    فقط همین سه نفر توی روستا زندگی می کنند؟
  • ۱۹:۳۴ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۴
    0 0
    خوب کاری نداره، دست از زندگی ماشینی بردار و بیا مازندران، نمی خواد به جای سگ باشی، بیا ما چوپان خیلی کم داریم
  • ۰۰:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۵
    0 0
    حالا دیگر نمی خواهد سگ باشی. اما بله حق با تو است. زندگی واقعی این است نه آنچه مردم بدبخت تهران دارند و اسمش را هم پیشرفت و توسعه گذاشته اند. تمام آنچه اسمش را پیشرفت در دویست سال اخیر گذاشته اند فقط پیشرفت ساختمانها و ماشینها بوده در حالی آدمها پسرفت کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس