برگزیدگان جایزه پنجاه و نهمین دوره "ورلدپرس فتو" معرفی شدند و عکسی از مهاجرین در حال عبور از سیم های خاردار در مرز صربستان و مجارستان از "وارن ریچاردسون" جایزه بهترین عکس سال را دریافت کرد.

به گزارش مشرق، برگزیدگان جایزه پنجاه و نهمین دوره "ورلدپرس فتو" معرفی شدند و عکسی از  مهاجرین در حال عبور از سیم های خاردار در مرز صربستان و مجارستان از "وارن ریچاردسون" جایزه بهترین عکس سال را دریافت کرد؛ نام یک عکاس ایرانی نیز در میان برگزیدگان به چشم می خورد. 

به گزارش فرادید، جایزه "ورلدپرس فوتو" امسال با پذیرش بیش از 80 هزار عکس از 5 هزار عکاس از سراسر جهان کار خود را آغاز کرد که در نهایت عکاس استرالیایی جایزه نخست را از آن خود کرد. 

وارن  ریچاردسون این جایزه را به خاطر عکسی که از  از یک کودک مهاجر که توسط مهاجرین از زیر حصار سیم‌های خاردار در مرز مجارستان و صربستان عبور داده می شد به دست آورد.  همچنین ​زهره صابری با مجموعه "به سمت نور" جایگاه سوم بخش زندگی روزمره را به دست آورد.

گفتنی است مسابقه امسال "ورلدپرس فوتو" یکی از معتبرترین رقابت های عکاسی جهان به شمار می رود که امسال در هشت گروه خبری، مسائل معاصر، زندگی روزمره، اخبار عمومی، پروژه های بلند مدت، طبیعت، مردم و ورزش برگزار شد. شماری از عکس های برگزیده امسال را در زیر می بینید.

{$sepehr_album_36776}
فرادید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۴
    0 0
    متاسفانه وضعیت امروز دنیا خیلی غم انگیزه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس