کد خبر 423915
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰
سرویس چندرسانه ای مشرق- رسانه های کره جنوبی اخیرا اطلاعاتی درباره اعدام مسئولان ارشد و نیز عملیات پاکسازی در کره شمالی منتشر کردند؛ از جمله برکناری و اعدام شوهرعمه "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در سال 2013 به سبب اتهام به فساد و ضربه به اقتصاد کشور که شخص شماره دو در هرم رهبری کره شمالی به شمار می آید.

منابع خبری اواخر اردیبهشت ماه به نقل از یک مقام ارشد اطلاعاتی کره جنوبی گزارش کردند که وزیر نیروهای مسلح کره شمالی، به اتهام «خیانت»، اعدام شده است.

دانلود



این گزارش روز ۲۳ اردیبهشت منتشر، اما زمان این «اعدام» در آن ۳۰ آوریل (دو هفته پیش) اعلام شده است.

به گفته سازمان اطلاعاتی کره جنوبی (ان‌آی‌اس)، هیون یونگ چول ، وزیر نیروهای مسلح خلق کره شمالی، «با استفاده از سلاح ضدهوایی تیرباران شده است».

هان کی‌بام، معاون سرویس اطلاعاتی کره جنوبی به یک کمیته پارلمانی آن کشور گفته است «صدها مقام رسمی» تماشاگر این اعدام بوده‌اند.

هیون کمتر از یک سال پیش به مقام «وزارت نیروهای مسلح خلق» رسیده بود. به گزارش خبرگزاری یون‌هاپ کره جنوبی و به نقل از مقام «ان‌آی‌اس»، دیده شده است که وزیر دفاع کره شمالی هنگام سخنرانی رهبر کره شمالی خوابش برده و به دستورهای کیم‌ جونگ‌اون، حین انجام یک رویداد نظامی بی‌توجه بوده است.

هیچ مقام یا رسانه رسمی در کره شمالی چنین خبری را تائید نکرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کاپیتان ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    فیلم Interview رو دیدید؟ که در مورد همین کیم جون هست؟ واقعا" عالی بود ، آمریکا یه جوری تو اون فیلم این یارو رو نابود کرد که هیچ بمبی نمیتونست اونقدر تاثیر داشته باشه. دیکتاتور کثیف.
    • بهرام JP ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۳
      0 0
      این هرچی باشه خیلی از آمریکا بهتره لااقل اگر غلطی می کنه، داخل کشور خودشه اما آمریکا؛ نقطه ای از دنیا رو تصور کن که آمریکا در اونجا جنایت نکرده باشه!
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    گور بابای کیم جون و آمریکا با هم
  • کاپیتان ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    گور بابای همشون :)
  • سید مهدی ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
    0 0
    کشتن انسان به این شیوه کار کثیفی هستش .کامنت این آدمای بی احساس هم کثیف تر . ما شیعه علی (ع) هستیم این چه طرزه کامنت گذاشتن هستش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس